Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...


Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego.

Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez sasiadwroc » 10 lis 2005, o 09:37

Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Drobny cwaniak ;)
Avatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Nie wybrano

Reklama

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez kristo » 10 lis 2005, o 10:59

sasiadwroc napisał(a):Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?


Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
Obrazek
kristo
Weteran
 
Posty: 1696
Dołączył(a): 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie wybrano

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez sasiadwroc » 10 lis 2005, o 11:00

kristo napisał(a):
sasiadwroc napisał(a):Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?


Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:


a idź ! mi wczoraj padł... tylko 4 trybi... wicher, że łeb chce urwać :x
Drobny cwaniak ;)
Avatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Nie wybrano

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez sasiadwroc » 10 lis 2005, o 17:45

kristo napisał(a):Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:


ja już załatwiłem sobie na Allegro z rozbitej furki za 25 pln. W sklepie mi powiedzieli 140 pln :0 Bóg ich opuścił chyba ! :0

Tylko za cholere nie mam pojęcia gdzie on się znajduje. Podobno na podszybiu, ale tam nic nie znalazłem ... :-? (ale to już nie tamat do Was - a na forum Cali jakoś tacy dziwni są... no i fotek nie wklejają :( ) Love CTM :grin:
Drobny cwaniak ;)
Avatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
 
Posty: 258
Dołączył(a): 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Nie wybrano

Postprzez szajboos » 14 lis 2005, o 20:29

Ten opornik jest przy dmuchawie. Taki zielony walec. Szukaj go na dmuchawie od strony silniczka wycieraczek. Dmuchawa jest na podszybiu. Żeby go wyjąć wystarczy odgiąć jedną z blaszek na których on się trzyma. Fotek niestety nie mam, ale jak dalej niewiesz gdzie to jest to daj znać(5866644)
Avatar użytkownika
szajboos
Nowy
 
Posty: 346
Dołączył(a): 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Nie wybrano

Postprzez llionn » 25 gru 2006, o 17:38

Odszukałem ten temat i mam małe pytanie odnośnie nawiewu. Na początku pierwszy i drugi działał jeszcze kiedy właczałem wcześniej na trzeci i pużniej zredukowałem, ale teraz już tylko trójka została i strasznie wieje. Miałem włącznik zapasowy, sprawdziłem i to nie on jest przyczyną usterki. Zastanawiam się czy do wymiany jest cala dmuchawa czy tylko jakiś element o którym piszecie. Jeżeli ktoś ma fotke to poprosze. Ewentualnie jak wytłumaczyć w sklepie o który rezystor mi chodzi żeby zrozumieli bo pewnie jest tam kilka elementów.
Corsa A 1.2i 91r
llionn
Nowy
 
Posty: 118
Dołączył(a): 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Nie wybrano

Postprzez Homiczek » 26 gru 2006, o 19:16

no jak chodzi któraś pozycja to raczej to.

a powiesz w sklepie rezystor dmuchawy do opla corsy X z roku X to ci dadzą.

Tyle że koszt to koło 100-140 zł
VECTRA A 1.7 TD '93 :) Słaby ale jeździ :)
Homiczek
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 19 kwi 2003, o 22:51
Lokalizacja: z Grodu Kraka :)
Płeć: Nie wybrano

Postprzez Szwagier » 28 gru 2006, o 11:52

Z tego co ja pamietam to placilem 35-45zl za nowke w Pro Eco
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Avatar użytkownika
Szwagier
Weteran
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Nie wybrano

Postprzez cursor » 29 gru 2006, o 22:50

Jakby kogoś interesowało to ascona c, kadett e i corsa a mają takie same rezystory.
Co do corsy b to prawdopodobnie mają takie same jak calibra, vectra a, astra f.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Avatar użytkownika
cursor
Nowy
 
Posty: 222
Dołączył(a): 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Nie wybrano

Postprzez geo022 » 3 sty 2007, o 18:01

a czy do Cb z nexi podpasi bo to chyba jakas plaga ostanio ..... :P
Avatar użytkownika
geo022
Swój
 
Posty: 822
Dołączył(a): 14 lut 2005, o 12:32
Lokalizacja: Piekary
Płeć: Nie wybrano

Postprzez Mihó » 4 sty 2007, o 11:31

To zróbcie regulator PWM - płynna regulacja, mniej strat mocy, wyższa niezawodność...

http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm#rezystor - zobaczcie jednak czy nie poleciał sam bezpiecznik termiczny, wtedy działa tylko najwyższy bieg
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z12XEP, Vectra B X18XE
Avatar użytkownika
Mihó
Nowy
 
Posty: 480
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie wybrano

Postprzez cursor » 4 sty 2007, o 23:20

W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem.
Co do rezystora z nexii to musiałbyś zapytać u kolegów wyżej, gdzie mają wentylator, czy montowany tak jak kadett w rynience na podszybiu czy już może tak jak astra w nagrzewnicy. Jeśli opcja pierwsza to rezystor będzie prawdopodobnie jak w kadecie(corsie a i asconie), a jeśli w nagrzewnicy to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie taki jak w astrze, a ten powinien do corsy b pasować(do corsy a potrzeba takiego jak w kadecie).
Jakby się dało to prosiłby o fotkę takiego rezystora(tego z corsy b), najlepiej wyciągniętego, bo jeśli jest taki sam jak w astrze to jest możliwe, że w calibrze jest taki sam. Jeśli tak to mogę zapytać kumpla ile za taki rezystor chce. Calibr już trochę rozebrał.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Avatar użytkownika
cursor
Nowy
 
Posty: 222
Dołączył(a): 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Nie wybrano

Postprzez Dymi » 5 sty 2007, o 21:55

"W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem."

Z tego co wiem, to w każdym aucie z filtrem przeciwpyłkowym jest bezpiecznik termiczny (ochrona przed gamoniami, żeby nie spalili wiatraka, jak im się filtr już całkiem zapcha :)
Pozdrawiam
Dymi
Dymi
Bez listowiec ;-)
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 paź 2006, o 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie wybrano

Postprzez cursor » 5 sty 2007, o 22:19

Czujnik może być w silniku. W i przed rezystorem nic nie ma. Nie ma też nic wbudowane w rezystor(byłoby widać). W corsie a, asconie c i kadecie e(rezystor jest ten sam) nie ma napewno termika.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Avatar użytkownika
cursor
Nowy
 
Posty: 222
Dołączył(a): 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Nie wybrano

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez Sław » 11 lut 2009, o 09:35

Odgrzeję kotleta ale pytanie mam, gdzie w Corsie B z klimą znajduje się ten rezystor? Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.

Co dziwne 1 i 2 bieg nie startował ale jak dałem na 3 i po chwili wróciłem na 2 to działało, dziś ta operacja nie przynosi jednak efektów...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Sław
Nowy
 
Posty: 286
Dołączył(a): 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez -=m&m=- » 11 lut 2009, o 14:26

Sław napisał(a):Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.


hmmmm ... a sprawdzałeś ze na 100% nie ma wentylatora pod filtrem powietrza ? pytam sie bo nie mialem corsy z klima i w mojej tam był :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Chcesz podziękować skorzystaj z przycisku Obrazek
Avatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
 
Posty: 4746
Zdjęć: 2999
Dołączył(a): 25 kwi 2004, o 17:33
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Pochwały: 10
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michał
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez Sław » 11 lut 2009, o 16:08

Jakiś czas temu naprawiałem parownik klimy i po jego demontażu było widać wentylator dmuchawy w dolnej części panelu środkowego.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Sław
Nowy
 
Posty: 286
Dołączył(a): 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez Sław » 14 lut 2009, o 16:46

Wczoraj się zabrałem za to ustrojstwo i można powiedzieć Mike że oboje mieliśmy rację. Silnik nawiewu jest w dolnej części za parownikiem ale do rezystora dobrać trzeba się od góry.

W wersji z klimą jest masakra żeby to wyjąć. Trzeba zdjąć podszybie, wywalić filtr przeciwpyłkowy, wywalić akumulator, wymontować cały plastikowy tunel od powietrza i pod nim jest klapka z napisem "remove for maintenance". Po jej wymontowaniu mamy widok na silnik dmuchawy i rezystor.

W moim okazało się że padł drut oporowy od drugiego biegu, dlatego zdechł 1 i 2 bieg dmuchawy. Nowy rezystor 230zł, ja kupiłem z demobilu za 30 :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Sław
Nowy
 
Posty: 286
Dołączył(a): 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez Marcin '2F' » 26 lis 2011, o 18:27

odnosnie wypowiedzi wyzej (tez mi padly 1, 2 i 3 bieg wentylatora) z jakimi narzedziami trzeba sie zabierac za ten rezystor i jak to czasowo wyglada?
napewno srubokrety + i - z kluczy pewnie 10 czy cos jeszcze ?
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza :D
Avatar użytkownika
Marcin '2F'
Nowy
 
Posty: 308
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 19:36
Lokalizacja: West Warsaw
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: 20XE 2.0 156PS

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

Postprzez Porszak » 27 lis 2011, o 19:05

do jego kostki jest dostep od dolu kolo kolumny kierownicy, po stronie konsoli srodkowej. tylko nie pamietam czy zatrzask nie bedzie jej trzymal. tam mozesz podlaczyc nowy w ramach testu

zeby dobrac sie do opornika trzeba zdjac wycieraczki, plastikowe podszybia, oslone filtra kabinowego, filtr i wyjac wentylator(trzyma sie na 2 przewodach), jesli trafisz wczesniej z kupnem wlasciwego opornika to zrobisz to w 1,5h. mnie wymiana po jednym treningu zajmowala godzine. potrzeba 13, nastawnego klucza w zakresie od 17 w gore, nasadowa 10 i chyba 8 zprzedluzkami, najlepiej zeby byla do tych nasadek mala grzechotka.

niestety fotek nie wrzuce bo sa na drugim kompie, a on jest niedostepny przez kilka dni. jak masz mozliwosc wziac opornik prosty i skosny, a potem jeden oddac to tak zrob. powinien byc prosty(ale niegdy nic nie wiadomo:) bo skosny sie ciezko miesci. ich obrazkow szukaj na allegro i w google grafika.
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Avatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
 
Posty: 5268
Zdjęć: 100
Dołączył(a): 30 lis 2003, o 22:27
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Pochwały: 1
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 1.6 109PS


Powrót do Układ Elektryczny

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron