Nie jesteś zalogowany/zarejestrowany na tej stronie. Prosimy zaloguj się lub zarejestruj. Aby się zarejestrować kliknij tutaj...


Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin działu
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl

Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 10:21

Witam!

Kupilem niedawno felgi do samochodu. Wszystko jest ok tylko srednica otworu centrujacego jest rozna od srednicy na piascie (pewnie dlatego czuc bicie ;D ). Na dodatek roznica wynosi tylko ~1 mm (stad sie zastanawiam jak to zniwelowac). Teraz pytanie - jaki "patent" na to najlepiej zastosowac? Dotoczyc gdzies takie cienkie pierscienie, kupic gdzies odpowiednia rure "z metra" (pewnie bedzie ciezko rure o srednicy 56.6 i grubosci 0.5 mm ...) czy moze kupic blache 0.5mm i zwinac ja odpowiednio??

Pozdro

A tak przy okazji - gdzie w Warszawie kupic sciagacz do sworzni ?
Ostatnio edytowano 29 cze 2004, o 10:40 przez YAQB, łącznie edytowano 1 raz
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Reklama

Postprzez !markos » 29 cze 2004, o 10:24

popraw temat, bo nic z niego nie wynika..

tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.

nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
Obrazek
Avatar użytkownika
!markos
M A S T E R
 
Posty: 7551
Dołączył(a): 13 paź 2002, o 23:55
Lokalizacja: waw
Pochwały: 4
Płeć: Mężczyzna
Imię: mihau
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez qomo » 29 cze 2004, o 10:29

Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...

...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...

...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 10:30

!markos napisał(a):popraw temat, bo nic z niego nie wynika..


EDIT: zle przeczytalem ;) Postaram sie poprawic, bo jeszcze nie wiem jak :lol:

!markos napisał(a):tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.


Jest jak jest. Coz zrobie. Byly nie drogie to wzialem, a dopasowanie tej srednicy to jest znana kwestia na swiecie ....

!markos napisał(a): nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.


No tak mi sie tez wydaje, ale pytam ...

Pozdro
Ostatnio edytowano 29 cze 2004, o 10:37 przez YAQB, łącznie edytowano 1 raz
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 10:34

qomo napisał(a):Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...


Ja tez mam takie w Astrze, ale tu chodzi o cos o grubosc 0.5 mm stad moje pytanie :D

qomo napisał(a): ...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...


Bo o ile ja sie znam to chodzi o wycentrownie przy zakladanium wiec w sumie to mi wystarczy nawet plastik ;)

qomo napisał(a): ...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)


To juz wiem, ale pytam, bo chcialbym wiedziec, bo akurat planuje inne roboty i chce wiedziec na zas :grin:

Pozdro
Ostatnio edytowano 29 cze 2004, o 10:46 przez YAQB, łącznie edytowano 1 raz
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez UcHO » 29 cze 2004, o 10:45

Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg, sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś :oko:
UcHO
Weteran
 
Posty: 1370
Dołączył(a): 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 10:52

UcHO napisał(a):Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg


Tak, ale po pierwsze dokladnie wyczyscilem piaste (drapalem az do "zywego"),a po drugie jak dokladnie zmierzyc srednice wewnetrzna felgi jest sam otwor jest (jakby to powiedziec) "stopiowany", czyli mierzac od zewnatrz bedzie cos innego niz od wewnatrz.

UcHO napisał(a):sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś


To mam zamiar zrobic potem. Chce najpierw miec pewnosc co do srednic potem bede badal kola (kola byly wywazone, wiec o ile ciezarek nei spadl sam powinno byc OK)

Pozdro
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez UcHO » 29 cze 2004, o 12:28

Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
UcHO
Weteran
 
Posty: 1370
Dołączył(a): 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 13:53

UcHO napisał(a):Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...


No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:

strona zewnetrzna

....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|

strona wewnetrzna

Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez qomo » 29 cze 2004, o 14:22

YAQB napisał(a):
UcHO napisał(a):Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...


No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:

strona zewnetrzna

....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|

strona wewnetrzna

Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/


jedz gdzies do slusaza i oni CI zmierza - maja specjalne dlugie sufmiarki
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka

Postprzez UcHO » 29 cze 2004, o 15:11

ja dzis mało kapujacy, wiec mi napisz gdzie jest piasta na tym rysunku na dole czy górze?
UcHO
Weteran
 
Posty: 1370
Dołączył(a): 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 15:59

Przez strone "zewnetrzna" rozumiem na zewnatrz samochodu (to czesc ktora widac). Piasta wsuwa sie w fegle na jakies 1.5 cm i ta srednica "od wewnatrz" jest wieksza niz ta zmierzona od strony zewnetrznej (niestety elementy przesuwny zwyczajnej suwamiarki powoduje, ze nie zmiesci sie ona w czasie mierzenia).
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez AdamXXL » 29 cze 2004, o 20:18

macie problemy :zakrecony: .
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka

II - idziesz i kupujesz

u mnie I sprawdza się dość dobrze :-P
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Avatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
 
Posty: 2557
Dołączył(a): 24 kwi 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez YAQB » 29 cze 2004, o 21:35

AdamXXL napisał(a):macie problemy :zakrecony: .
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)


Koniecznie dwie albo i wiecej tylko potem ciezko pracowac po nich :grin: :-D :grin:

AdamXXL napisał(a):2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka


Wlasnie o takim rozwiazaniiu myslalem mowiac o jakichs tam blaszkach

No nic - sprobuje.

Pozdro
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez AdamXXL » 29 cze 2004, o 22:08

tylko nie myśleć że zachęcam do picia :zakrecony: . w wersji dla abstynentów można kupić cozacole lub cuś innego
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Avatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
 
Posty: 2557
Dołączył(a): 24 kwi 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez Jedrus » 30 cze 2004, o 11:15

Ewentualnie można zrobić to po ludzku - czyli:
1. Kupić ringi do Opla (obijętnei czy ATS, Borrbet czy inne) plastykowe po max 10 PLN.
2. Pojechać do mądrego tokarza i rozwiercić otwór centralny w feldze tak aby zakupiony ring pasował do niego.
3. Używać długo i szczęśliwie.

Pozdrawiam
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Jedrus
Swój
 
Posty: 545
Dołączył(a): 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Nie wybrano

Postprzez satan » 1 lip 2004, o 19:13

Spytaj na Łuckiej...... tam prostują kółka i inne żeczy robią
powered by PTT & VTG
Avatar użytkownika
satan
Weteran
 
Posty: 1395
Dołączył(a): 9 cze 2003, o 21:44
Lokalizacja: w zakręcie
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez shreek » 3 lip 2004, o 16:41

a ja mam lepszy sposob - isc na piwo i piepszyc takie glupoty!!! to ma jezdzic a nie startowac w konkursie pieknosci i performace!
shreek
Swój
 
Posty: 797
Dołączył(a): 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Płeć: Nie wybrano

Postprzez gregorix » 7 lip 2004, o 17:22

Ja wczoraj kupiłem pierścienie do moich felg
w Wyszkowie. Znajomy tam kupował kiedyś
do felicji więc i ja się tam udałem.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Avatar użytkownika
gregorix
Nowy
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Płeć: Nie wybrano

Postprzez AMFILIADA » 8 lip 2004, o 19:40

Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak ;)
Avatar użytkownika
AMFILIADA
Nowy
 
Posty: 160
Dołączył(a): 14 maja 2004, o 20:36
Płeć: Nie wybrano

Postprzez qomo » 8 lip 2004, o 20:05

AMFILIADA napisał(a):Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak ;)


zmien speca od felg...pierscienie to podstawa...zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
corsa A & Audi S3
Obrazek
qomo
Post Mistrz
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka

Postprzez gregorix » 8 lip 2004, o 20:47

qomo ma rację.jeśli gościu ci powiedział że pierścienie
są mało istotnym elememtem felgi to po prostu bredził :-D
ja dłuższy czas jezdziłem bez tych pierścieni i bicie na kierownice
było dosyć odczuwalne, a jak założyłem pierścienie to
nie bije wcale( no może bardzo delikatnie przy 100km\h
ale to jóż wina felg bo pare razy wkitowałem się w spore
dzióry w jezdni)ale różnica jest zajeb... :D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Avatar użytkownika
gregorix
Nowy
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Płeć: Nie wybrano

Postprzez shreek » 9 lip 2004, o 00:45

to ten ogsc powninien dostac zakaz wykonywania zawodu albo dyplom fryzjera samochodowego :-P
shreek
Swój
 
Posty: 797
Dołączył(a): 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Płeć: Nie wybrano

Postprzez AMFILIADA » 9 lip 2004, o 17:47

zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET


tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET :placz: :zakrecony: ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
Avatar użytkownika
AMFILIADA
Nowy
 
Posty: 160
Dołączył(a): 14 maja 2004, o 20:36
Płeć: Nie wybrano

Postprzez sir_Dave » 10 lip 2004, o 15:49

AMFILIADA napisał(a):
zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET


tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET :placz: :zakrecony: ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??


nie najezdzajcie na biednego wulkanizatora :grin: - moze zaszlo nieporozumienie
i rozmowa z nim byla nie o pierscieniach centrujacych a dystansowych ( skoro byla mowa jednoczesnie o ET ) ?? :-?
AMFILIADA - ET to odleglosc w mm od
miejsca styku powierzchni felgi np z bebnem do połowy jej szerokosci.
Pierscienie centrujace mozna znalezc - ale to trochw szukania. Najlepiej znalezc pierscienie wyprodukowane przez producenta felg i dedykowane
do konkretnej marki samochodu. No chyba ze dokladnie zmierzysz potrzebna Ci grubosc a potem poszukasz mierzac kolejno pierscienie w sklepie.
Ale sposob Adama XXL sprawdza sie wysmienicie ;)
corsa b 3d x10xe
Avatar użytkownika
sir_Dave
Nowy
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 paź 2003, o 11:14
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Nie wybrano

Postprzez AMFILIADA » 11 lip 2004, o 10:52

DZIEKI :D
Avatar użytkownika
AMFILIADA
Nowy
 
Posty: 160
Dołączył(a): 14 maja 2004, o 20:36
Płeć: Nie wybrano

Postprzez AMFILIADA » 11 lip 2004, o 10:58

właśnie znalazłem coś takiego tylko cena mnie odstrasza :placz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=27896003

...ale ma tez po 60 "rdzewne" :-P
Avatar użytkownika
AMFILIADA
Nowy
 
Posty: 160
Dołączył(a): 14 maja 2004, o 20:36
Płeć: Nie wybrano

Postprzez gregorix » 11 lip 2004, o 20:22

Ja za takie tylko że z jakiegoś tworzywa zapłaciłem 24 zł.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Avatar użytkownika
gregorix
Nowy
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Płeć: Nie wybrano

Postprzez YAQB » 13 lip 2004, o 13:56

Dyskusja rozgorzala, a ja juz sobie poradzilem :D
Jak zabralem sie do roboty to sie okazalo, ze roznica srednic jest ponizej 1mm! Ciekawie ... Na poczatku kupilem kawalek jakiegos okraglego elementu (rynna czy cus ..) w Castoramie o grobosci scianki ~0.6 mm ale po wycieciu odpowiedniego "paska" kolo nie wejsc na piaste. Skonczylo sie na puszce od piwa (2 pierscienie - w sumie okolo 0.4 mm grubosci) i teraz nie mam juz zadnego bicia etc (wczesniej mialem wyrazne drgania w zakresie 80-120 km/h).

Pozdro
CTM #204
Obrazek
Avatar użytkownika
YAQB
Weteran
 
Posty: 1214
Dołączył(a): 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Płeć: Nie wybrano
Model: Inna marka
Silnik: Inny

Postprzez gregorix » 13 lip 2004, o 13:59

No i Cool! :D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Avatar użytkownika
gregorix
Nowy
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Płeć: Nie wybrano


Powrót do Corsa Klub

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości