Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??

Post autor: PETERS »

Od kiedy kupiłem Corse tak już było - po przejechaniu nawet około 200km wskaźnik nie wychodzi po za niebieskie pole (tzn. nie jest martwy, bo się podnosi), ale za niebieskie nie wychodzi. Termostst - czy jest dobry?!? jak zapale auto..... zanim odśnieże, w środku jest już ciepło. Po przejechaniu kilkunastu km chłodnica robi się ciepła - czyli termostat raczej załącza 2gi obieg.

I teraz mój problem.... bo bardzo mi to pasuje, że auto się nagrzewa szybko i tak powinno być. Ale w przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu i zastanawiam się czy jak wymienie termostat to zacznie pokazywać temperature czy przyczyną jest coś innego.

Zastanawia mnie czy uwalony nie jest wskaźnik albo czujnik ( ale nie słyszałem żeby się to psuło)a może płyn?? Co prawda teraz chłodnica jest gorąca po dłuższej jeździe, ale jest jeszcze zimno a idzie do lata i nie chcę przegrzać silnika a więc przydało by się żeby wskaźnik działał, szczególnie, że nawet przy dłuzszych odcinkach- auto mam 4 miesiące -nie słyszałem jeszcze, żeby mi się włączył wentylator (co prawda kupiłem auto w zimie). Jak sprawdzic co może być wysypane??

W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??

Post autor: AdamXXL »

PETERS pisze:W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
1.2 ogólnie ciężko jest rozgrzać niech chodzi sibie z 10-15min na wonlych to powinien się rozgrzać nawet do załączenia wentylatora.
a czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator

ps. dopiero jak zmieniłem silnik okazało się, że jednak wentylator na chłodnicy działa :lol: :oko:
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Sznaps
Nowy
Posty: 220
Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Sznaps »

Ja mam c12nz i mam identyko, jak mi dojdzie w połowę tego przedziału poza niebieskim polem to już jest normalnie nienormalna sytuacja hehe
Conan
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Conan »

Ja ma 1.2NV no i też mi sie wskaźnik wychyla tylko do pierwszej kreski za polem niebieskim. U mnie pomogła wymiana termostatu, oryginał GM 55zł ( francuskich nie polecam bo to chłam). Po wymianie wskazówka podczas jazdy utrzymuje się cały czas na śrdokowej kresce. Obecnie mam też zaślepiony wlot na atrapie i w miescie auto sie nie przegrzewa. No i teraz wszystko jest "git" :)
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Anal »

U mnie też tak jest to wina termostatu, poprostu cały czas jest otwarty
Corsa B c20se
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Tylko, czy wtedy auto nagrzewałoby się po 5 minutach pracy :-? Ale go wymienie tylko Conan zabił mi gwoździa, bo normalnie to termostat stoi 16zł ..........a GM 55zł.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

@ peters jak chcesz sprawdzić czy czujnik i wskaźnik jest dobry to odepnij złączkę od czujnika na kolektorze i zewrzyj do masy, wtedy na wskażniku powinno pokazać max albo nawet więcej niż max
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Conan
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Conan »

PETERS to nie jest rzaden gwóźdz tylko to ze ja kupiłem jeden termostat za 16zł w zółtym opakowaniu no i sie załamałem po jego wymianie. Było tak że nagrzewał się do środkowej kreski a potem jak termostat otwarł to spadał do pierwszej kreski za niebiską i tak juz trzymał chocbym niewiem jak długo jeździł ( czyli poprostu juz sie nie umiał domknąc całkowicie). Potem kupiłem w serwisie opla dokładnie za 55zł no i działa od miesiąca bez problemowo. Tak więc ja juz sie nie kusze na tanie podróby, bo potem traci sie wiecej niz by sie myślało
Moje zdanie a twój wybór, pozdro.
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Ostatnio siadła mi pompa wody i przy okazji postanowiłem wymienić termostat mimo, że tamten wydawał się dobry. Teraz silnik po przejechaniu 3-4 km po mieście przy średnim mrozie nagrzewa się do 90 stopni i cały czas tak trzyma. Jeżeli temperatura powietrza jest dodatnia to wychodzi mocno poza 90. Wyszło na to, że jeśli się coś robi przy silniku to warto wymienić termostat bo jest niedrogi a jak się zepsuje to szkoda potem wszystko znowu rozbierać tylko po to żeby go wymienić. Termostat jest "made in poland" i kosztował 24 zł
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.

Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

PETERS pisze:Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.

Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
A jest w ogule płyn w zbiorniczku?
Może gdzieś wąż nie trzyma i ci płyn ucieka, powstaje zapowietrzenie, czujnik jakby nie jest zanurzony całkowicie w cieczy..... Jak nie ma śladów wycieków to zobacz okolice pompy czy nie jest tam mokro. Ona jest tak zrobiona, że jak łożysko w niej padnie, robią się luzy na wałku pompy, rozwala uszczelniacz i płyn wycieka specjalnie przygotowanymi na tę okazję otworkami tak jakby pod kołem pasowym pompy...

Takie mam luźne myśli...
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Płyn nie ubywa, układ specjalnie odpowietrzałem. Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie - jak termostat jest zamknięty (zimny silnik) to czy w tym obiegu jest zbiornik wyrównawczy?? Czy przez górny wąż w zbiorniku wyrównawczym (ten cieńszy) tłoczony jest płyn jeżeli silnik jest zimny??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Gdy silnik jest zimny to termostat jest zamknięty i ciecz obrasa się tylko w bloku silnika. Jak się nagrzeje do tego stopnia, że termo. się otworzy ciecz przepływa również przez chłodnicę. Przez ten cienki wężyk płynie tylko nadmiar cieczy wywołany poprzez zwiększoną temperaturę. Tak więc jeśli termostat jest zamknięty przez wężyk nie ma prawa nic płynąć. (tylko nie myśl, że cienkim wężykiem ma się lać cały czas silnym strumieniem. Od czasu do czasu siknie troche do zbiornika). Zbiornik wyrównawczy jest połączony non stop z układem, nic go nie odcina, przecież jest podłączony równolegle do węza zasilającego pompę.


Jak się gdziekolwiek mylę to proszę mnie sprowadć na ląd :-?
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Dzięki Bronek_84 w takim razie termostat do wymiany.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

heja! byłem ciekawy co odpiszecie na te posty bo u mnie jest dokładnie to samo... tłumaczylem sobie jeszcze, że mam nie oryginalną chłodnicę i może dlatego temperatura nie przekracza hmm... (nie wiem jaka podziałka jest) powiedzmy pierwszej kreski... kupiłem dzisiaj termostat, wymieniłem go i... wskazówka wychyla się wyżej, właśnie na tą "pierwszą kreskę", ale nic dalej :x... silnik specjanie pracował jakiś czas i myślałem, że może sie przegrzeje (włączy wentylator) - a tu nic... w zasadzie jest podobnie jak było. Przypuszczam też, że przez to silnik "myśli", że jest zimny i wali mi na ssaniu prawie cały czas - prawie bo czasami obserwuję obroty poniżej 1000rpm. Jeszcze jedna ciekawa rzecz. Na poprzednim termostacie pojeździłem sobie na torze rallycrossowym i udało mi sie ustawic wskazówkę na 90 stopni, ale wentylatora także nie słyszam, gdzie np w Octavii już by się pewnie zatarł :D . Gdzie jeszcze można szukac przyczyny tego? Drażni mnie powoli spalanie powyżej 10 litrów nawet jak jeżdże jak emeryt albo i gorzej... :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Ja u siebie mam zwalony wskaznik a mam podejrzenia ze cos z temp. jest nie tak. Musze to zrobic jak najszybciej. Jesli wskazowka od temp. lezy sobie calkiem na prawym boku to co to oznacza?
Wyskoczyla sobie ze swojego miejsca i wystarczy ja wlozyc czy moze calkiem padl wskaznik?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

moze byc... ale jak juz pisalem... udalo mi sie zagrzac silnik do 90 stopni, ale to pracowal na wysokich obrotach przy stosunkowo nie duzych predkosciach przez jakas godzine...
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Wskaźnik, możecie sprawdzić tak jak pisał Bronek odłączcie przewód od czujnika (u mnie na kolektorze, pod filtrem, niebieski przewód) i zewrzyjcie do masy, jeżeli się odchyli na max w prawo gdzieś w okolice czerwonego pola, albo po za nie to wskaźnik jest OK. Jak Ci cały czas pokazuje na czerwonym to chyba masz gdzieś zwarcie do masy.

A czego wentylator się niewłącza?? U mnie jeszcze nmiesłyszałem, żeby się włączyła, jest zima to nie powinna, ale też mnie to zastanawia bo teraz to niewiem ani czy wentylator jest sprawny ani czy wskaźnik dobrze pokazuje :-(

Corsy mają dziwnie wysoko ustawioną temperaturę załączenia wentylatora - coś chyba 96* także w lecie na wodzie to niezabardzo pojeździ. Ten czujnik od wentla w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wrzucić czujnik do czajnika i podgrzewać - można jeszcze mierzyć temperature i przy około 100* powinien zacząć przewodzić.

W szkole mieliśmy kiedyś taki pojemnik z grzałką i termometrem do sprawdzania tych czujników. Tylko trzeba spuszczać wtedy płyn z chłodnicy żeby wykręcić ten czujnik a przy tych mrozach zabardzo mi się nie chce :-?

Tylko niewiem czy jak wskaźnik źle pokazuje to pewnie komp tez dostaje zły sygnał i cały czas silnik dostaje dawkę rozruchową??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Z tego co pisał ADAM to:
czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator
Czyli ten sam czujnik. Więc już wiem, dlaczego teraz dosyć dużo mi pali.

A wiem, zbuduje sobie wskaźnik AFR i będe wiedział czy po 80km jazdy mieszanka dalej będzie bogata ;)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Postanowiłem odkopać ten temat, bo po robocie Staneqa z FAQiem jakoś tak fajnie jest :oko:
Czytałem o tych kreskach, termostatach i postanowiłem tez coś wymienic, bo juz blisko zima,
a ja mam tez wychylenie wskaznika nawet po 300km pierwsza kreska za niebieskim.Ogrzewanie w zime,lato,wiosna super!
Tylko te wskazania :D
Czasem jak dobrze pogonie to nawet na środek wskoczy ale zaraz opada jak jazda jest spokojna.
Conan postawił na orginalny termostat GM i ja tez go kupiłem.
Wymieniłem w ciemno bez sprawdzania starego który tez juz byl wymieniany bo orginalem nie byl.Krótko... stary dziala!
I powiem panowie jest bez zmian :-? Naraziłem moj budzet rodzinny :-D
Adam pisał, ze 1.2 trudno je rozgrzac, to fakt!
Gdzieś trafilem na posta,że Corsy produkowane na Saragossie są odporne na temperature.(Chyba wszystkie CA tam robili?)
Post,za postem się urywa i nie ma płęty... Czy corsy tak maja czy zaliczamy to do ZEPSUTE?
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Ja jak kupiłem corse w marcu też miałem ten problem bo całą wiosnę zimno w samochodzie miałem, teraz przed zimą wymieniłem na jakiś niemiecki termostat (nie oryginalny ale i nie francuski) Standardowo nagrzewa się do pierwszej kreski za polem niebieskim a wentylator zaczyna pracować w połowie całego wskaźnika.
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
Sznaps
Nowy
Posty: 220
Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Sznaps »

To raczej normalka. Co zabawniejsze latwiej to 1.2 rozgrzać gdy sobie stoi w miejscu i pracuje niż przy normalnej jeździe gdy praktycznie nie wychodzi poza niebieską krechę. jak postoi w miejscu z 20 min to spokojnie polowę dojdzie ale wystarczy ruszyć i chwilkę pojeździć i znów zimnawo pod maską :-D
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Sznaps pisze:To raczej normalka. Co zabawniejsze latwiej to 1.2 rozgrzać gdy sobie stoi w miejscu i pracuje niż przy normalnej jeździe
To fakt :oko:
Czyli takie wskazania są całkiem normalne i ne mamy czym sobie glowy zawracac,
a problem zaliczamy do ten typ tak ma?
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

no moze 1.2 tak ma bo ja p4zy swoim 1.4 jak sie nagrzeje dochodzi tak do polowy i tam sie zatrzymuje czy stoje czy jade nie ma roznicy, a wentylator to mi sie wlacza przy ostrym palowaniu po miescie ale tez nie zawsze :D
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ale'ś temat odkopał 8-) Po tym czasie nic nie zmieniałem i mogę powiedzieć, że przy normalnej jeździe na niebieskim polu jest. A wentyl załącza mik się równo na połowie wskaźnika, ale to tylko wtedy!! jak auto stoi w bezruchu jakieś 10-15min. I to jest normalne ponieważ ja mam 1.2 a 1.6 mają tą samą chłodnicę.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

No czyli dla wszystkich na przyszlość...
CA tak maja :oko:
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Nie, nie.

CA 1.2 tak mają, 1.4 trochę mniej a 1.6 grzeją się normalnie :oko:
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

PETERS pisze:Nie, nie.

CA 1.2 tak mają, 1.4 trochę mniej a 1.6 grzeją się normalnie :oko:
Oczywiście Peters!
Mialem wlaśnie to na myśli :oko:
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
naprawiacz1
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 8 lis 2010, o 17:38
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??

Post autor: naprawiacz1 »

Witam. Odkopuje temat i proszę o pomoc...
X14Xe...
termostat wymieniony czujnik z kostka wymieniony czujnik w bloku wymieniony zwarty do masy i???wskaźnik nawet nie drgnie. kody błędów nic nie pokazują...wszyscy mechanicy co prawda ciency wymiękli. a na koniec najciekawsze temperature zewnętrzna mam non stop -30...ale to nie jest najwazniejsze tylko czujnik temperatury wody...Jeszcze raz proszę o pomoc Pzdr
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??

Post autor: corsarz »

q może ECU uwalone, spróbuj podmienić
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”