Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
Od kiedy kupiłem Corse tak już było - po przejechaniu nawet około 200km wskaźnik nie wychodzi po za niebieskie pole (tzn. nie jest martwy, bo się podnosi), ale za niebieskie nie wychodzi. Termostst - czy jest dobry?!? jak zapale auto..... zanim odśnieże, w środku jest już ciepło. Po przejechaniu kilkunastu km chłodnica robi się ciepła - czyli termostat raczej załącza 2gi obieg.
I teraz mój problem.... bo bardzo mi to pasuje, że auto się nagrzewa szybko i tak powinno być. Ale w przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu i zastanawiam się czy jak wymienie termostat to zacznie pokazywać temperature czy przyczyną jest coś innego.
Zastanawia mnie czy uwalony nie jest wskaźnik albo czujnik ( ale nie słyszałem żeby się to psuło)a może płyn?? Co prawda teraz chłodnica jest gorąca po dłuższej jeździe, ale jest jeszcze zimno a idzie do lata i nie chcę przegrzać silnika a więc przydało by się żeby wskaźnik działał, szczególnie, że nawet przy dłuzszych odcinkach- auto mam 4 miesiące -nie słyszałem jeszcze, żeby mi się włączył wentylator (co prawda kupiłem auto w zimie). Jak sprawdzic co może być wysypane??
W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
I teraz mój problem.... bo bardzo mi to pasuje, że auto się nagrzewa szybko i tak powinno być. Ale w przyszłym tygodniu wymieniam pasek rozrządu i zastanawiam się czy jak wymienie termostat to zacznie pokazywać temperature czy przyczyną jest coś innego.
Zastanawia mnie czy uwalony nie jest wskaźnik albo czujnik ( ale nie słyszałem żeby się to psuło)a może płyn?? Co prawda teraz chłodnica jest gorąca po dłuższej jeździe, ale jest jeszcze zimno a idzie do lata i nie chcę przegrzać silnika a więc przydało by się żeby wskaźnik działał, szczególnie, że nawet przy dłuzszych odcinkach- auto mam 4 miesiące -nie słyszałem jeszcze, żeby mi się włączył wentylator (co prawda kupiłem auto w zimie). Jak sprawdzic co może być wysypane??
W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
Corsa A 1.2i 93r.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
1.2 ogólnie ciężko jest rozgrzać niech chodzi sibie z 10-15min na wonlych to powinien się rozgrzać nawet do załączenia wentylatora.PETERS pisze:W c12nz ile jest tych czujników temperatury?? Komputer, wskaźnik i wentylator kożystają z jednego czujnika??
a czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator
ps. dopiero jak zmieniłem silnik okazało się, że jednak wentylator na chłodnicy działa
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Sznaps
- Nowy
- Posty: 220
- Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ja mam c12nz i mam identyko, jak mi dojdzie w połowę tego przedziału poza niebieskim polem to już jest normalnie nienormalna sytuacja hehe
No bubbles no beer
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja ma 1.2NV no i też mi sie wskaźnik wychyla tylko do pierwszej kreski za polem niebieskim. U mnie pomogła wymiana termostatu, oryginał GM 55zł ( francuskich nie polecam bo to chłam). Po wymianie wskazówka podczas jazdy utrzymuje się cały czas na śrdokowej kresce. Obecnie mam też zaślepiony wlot na atrapie i w miescie auto sie nie przegrzewa. No i teraz wszystko jest "git"
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Fiat 126p Lifting 92'
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 29 sty 2005, o 12:01
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
PETERS to nie jest rzaden gwóźdz tylko to ze ja kupiłem jeden termostat za 16zł w zółtym opakowaniu no i sie załamałem po jego wymianie. Było tak że nagrzewał się do środkowej kreski a potem jak termostat otwarł to spadał do pierwszej kreski za niebiską i tak juz trzymał chocbym niewiem jak długo jeździł ( czyli poprostu juz sie nie umiał domknąc całkowicie). Potem kupiłem w serwisie opla dokładnie za 55zł no i działa od miesiąca bez problemowo. Tak więc ja juz sie nie kusze na tanie podróby, bo potem traci sie wiecej niz by sie myślało
Moje zdanie a twój wybór, pozdro.
Moje zdanie a twój wybór, pozdro.
Opel Corsa A 1.2S Lifting 93'
Fiat 126p Lifting 92'
Fiat 126p Lifting 92'
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Ostatnio siadła mi pompa wody i przy okazji postanowiłem wymienić termostat mimo, że tamten wydawał się dobry. Teraz silnik po przejechaniu 3-4 km po mieście przy średnim mrozie nagrzewa się do 90 stopni i cały czas tak trzyma. Jeżeli temperatura powietrza jest dodatnia to wychodzi mocno poza 90. Wyszło na to, że jeśli się coś robi przy silniku to warto wymienić termostat bo jest niedrogi a jak się zepsuje to szkoda potem wszystko znowu rozbierać tylko po to żeby go wymienić. Termostat jest "made in poland" i kosztował 24 zł
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni®
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.
Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
A jest w ogule płyn w zbiorniczku?PETERS pisze:Bronek_84 właśnie tak robiłem wskaźnik jest OK.
Jeden element wykluczyłem, ale zauważyłem coś innego, silnik był ciepły - wróciłem z trasy - stał może jakieś 15-20min na polu, chciałem jeszcze raz sprawdzić ten wskaźnik i zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma cisnienia. Normalnie silnik pracuje odkręciłem korek, nic się nigdzie nie lało - czyżby pompa padła :0
Może gdzieś wąż nie trzyma i ci płyn ucieka, powstaje zapowietrzenie, czujnik jakby nie jest zanurzony całkowicie w cieczy..... Jak nie ma śladów wycieków to zobacz okolice pompy czy nie jest tam mokro. Ona jest tak zrobiona, że jak łożysko w niej padnie, robią się luzy na wałku pompy, rozwala uszczelniacz i płyn wycieka specjalnie przygotowanymi na tę okazję otworkami tak jakby pod kołem pasowym pompy...
Takie mam luźne myśli...
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni®
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Płyn nie ubywa, układ specjalnie odpowietrzałem. Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie - jak termostat jest zamknięty (zimny silnik) to czy w tym obiegu jest zbiornik wyrównawczy?? Czy przez górny wąż w zbiorniku wyrównawczym (ten cieńszy) tłoczony jest płyn jeżeli silnik jest zimny??
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Gdy silnik jest zimny to termostat jest zamknięty i ciecz obrasa się tylko w bloku silnika. Jak się nagrzeje do tego stopnia, że termo. się otworzy ciecz przepływa również przez chłodnicę. Przez ten cienki wężyk płynie tylko nadmiar cieczy wywołany poprzez zwiększoną temperaturę. Tak więc jeśli termostat jest zamknięty przez wężyk nie ma prawa nic płynąć. (tylko nie myśl, że cienkim wężykiem ma się lać cały czas silnym strumieniem. Od czasu do czasu siknie troche do zbiornika). Zbiornik wyrównawczy jest połączony non stop z układem, nic go nie odcina, przecież jest podłączony równolegle do węza zasilającego pompę.
Jak się gdziekolwiek mylę to proszę mnie sprowadć na ląd
Jak się gdziekolwiek mylę to proszę mnie sprowadć na ląd
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni®
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
heja! byłem ciekawy co odpiszecie na te posty bo u mnie jest dokładnie to samo... tłumaczylem sobie jeszcze, że mam nie oryginalną chłodnicę i może dlatego temperatura nie przekracza hmm... (nie wiem jaka podziałka jest) powiedzmy pierwszej kreski... kupiłem dzisiaj termostat, wymieniłem go i... wskazówka wychyla się wyżej, właśnie na tą "pierwszą kreskę", ale nic dalej ... silnik specjanie pracował jakiś czas i myślałem, że może sie przegrzeje (włączy wentylator) - a tu nic... w zasadzie jest podobnie jak było. Przypuszczam też, że przez to silnik "myśli", że jest zimny i wali mi na ssaniu prawie cały czas - prawie bo czasami obserwuję obroty poniżej 1000rpm. Jeszcze jedna ciekawa rzecz. Na poprzednim termostacie pojeździłem sobie na torze rallycrossowym i udało mi sie ustawic wskazówkę na 90 stopni, ale wentylatora także nie słyszam, gdzie np w Octavii już by się pewnie zatarł . Gdzie jeszcze można szukac przyczyny tego? Drażni mnie powoli spalanie powyżej 10 litrów nawet jak jeżdże jak emeryt albo i gorzej...
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wskaźnik, możecie sprawdzić tak jak pisał Bronek odłączcie przewód od czujnika (u mnie na kolektorze, pod filtrem, niebieski przewód) i zewrzyjcie do masy, jeżeli się odchyli na max w prawo gdzieś w okolice czerwonego pola, albo po za nie to wskaźnik jest OK. Jak Ci cały czas pokazuje na czerwonym to chyba masz gdzieś zwarcie do masy.
A czego wentylator się niewłącza?? U mnie jeszcze nmiesłyszałem, żeby się włączyła, jest zima to nie powinna, ale też mnie to zastanawia bo teraz to niewiem ani czy wentylator jest sprawny ani czy wskaźnik dobrze pokazuje
Corsy mają dziwnie wysoko ustawioną temperaturę załączenia wentylatora - coś chyba 96* także w lecie na wodzie to niezabardzo pojeździ. Ten czujnik od wentla w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wrzucić czujnik do czajnika i podgrzewać - można jeszcze mierzyć temperature i przy około 100* powinien zacząć przewodzić.
W szkole mieliśmy kiedyś taki pojemnik z grzałką i termometrem do sprawdzania tych czujników. Tylko trzeba spuszczać wtedy płyn z chłodnicy żeby wykręcić ten czujnik a przy tych mrozach zabardzo mi się nie chce
Tylko niewiem czy jak wskaźnik źle pokazuje to pewnie komp tez dostaje zły sygnał i cały czas silnik dostaje dawkę rozruchową??
A czego wentylator się niewłącza?? U mnie jeszcze nmiesłyszałem, żeby się włączyła, jest zima to nie powinna, ale też mnie to zastanawia bo teraz to niewiem ani czy wentylator jest sprawny ani czy wskaźnik dobrze pokazuje
Corsy mają dziwnie wysoko ustawioną temperaturę załączenia wentylatora - coś chyba 96* także w lecie na wodzie to niezabardzo pojeździ. Ten czujnik od wentla w chłodnicy bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wrzucić czujnik do czajnika i podgrzewać - można jeszcze mierzyć temperature i przy około 100* powinien zacząć przewodzić.
W szkole mieliśmy kiedyś taki pojemnik z grzałką i termometrem do sprawdzania tych czujników. Tylko trzeba spuszczać wtedy płyn z chłodnicy żeby wykręcić ten czujnik a przy tych mrozach zabardzo mi się nie chce
Tylko niewiem czy jak wskaźnik źle pokazuje to pewnie komp tez dostaje zły sygnał i cały czas silnik dostaje dawkę rozruchową??
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Z tego co pisał ADAM to:
A wiem, zbuduje sobie wskaźnik AFR i będe wiedział czy po 80km jazdy mieszanka dalej będzie bogata
Czyli ten sam czujnik. Więc już wiem, dlaczego teraz dosyć dużo mi pali.czujniki to
1. do wskaźnika na desce (kolektor ssący)
2. dla kompa (kolektor ssący)
3. w chłodnicy załącza wentylator
A wiem, zbuduje sobie wskaźnik AFR i będe wiedział czy po 80km jazdy mieszanka dalej będzie bogata
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Postanowiłem odkopać ten temat, bo po robocie Staneqa z FAQiem jakoś tak fajnie jest
Czytałem o tych kreskach, termostatach i postanowiłem tez coś wymienic, bo juz blisko zima,
a ja mam tez wychylenie wskaznika nawet po 300km pierwsza kreska za niebieskim.Ogrzewanie w zime,lato,wiosna super!
Tylko te wskazania
Czasem jak dobrze pogonie to nawet na środek wskoczy ale zaraz opada jak jazda jest spokojna.
Conan postawił na orginalny termostat GM i ja tez go kupiłem.
Wymieniłem w ciemno bez sprawdzania starego który tez juz byl wymieniany bo orginalem nie byl.Krótko... stary dziala!
I powiem panowie jest bez zmian Naraziłem moj budzet rodzinny
Adam pisał, ze 1.2 trudno je rozgrzac, to fakt!
Gdzieś trafilem na posta,że Corsy produkowane na Saragossie są odporne na temperature.(Chyba wszystkie CA tam robili?)
Post,za postem się urywa i nie ma płęty... Czy corsy tak maja czy zaliczamy to do ZEPSUTE?
Czytałem o tych kreskach, termostatach i postanowiłem tez coś wymienic, bo juz blisko zima,
a ja mam tez wychylenie wskaznika nawet po 300km pierwsza kreska za niebieskim.Ogrzewanie w zime,lato,wiosna super!
Tylko te wskazania
Czasem jak dobrze pogonie to nawet na środek wskoczy ale zaraz opada jak jazda jest spokojna.
Conan postawił na orginalny termostat GM i ja tez go kupiłem.
Wymieniłem w ciemno bez sprawdzania starego który tez juz byl wymieniany bo orginalem nie byl.Krótko... stary dziala!
I powiem panowie jest bez zmian Naraziłem moj budzet rodzinny
Adam pisał, ze 1.2 trudno je rozgrzac, to fakt!
Gdzieś trafilem na posta,że Corsy produkowane na Saragossie są odporne na temperature.(Chyba wszystkie CA tam robili?)
Post,za postem się urywa i nie ma płęty... Czy corsy tak maja czy zaliczamy to do ZEPSUTE?
-
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja jak kupiłem corse w marcu też miałem ten problem bo całą wiosnę zimno w samochodzie miałem, teraz przed zimą wymieniłem na jakiś niemiecki termostat (nie oryginalny ale i nie francuski) Standardowo nagrzewa się do pierwszej kreski za polem niebieskim a wentylator zaczyna pracować w połowie całego wskaźnika.
Corsa A 1.2i 91r
- Sznaps
- Nowy
- Posty: 220
- Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
To raczej normalka. Co zabawniejsze latwiej to 1.2 rozgrzać gdy sobie stoi w miejscu i pracuje niż przy normalnej jeździe gdy praktycznie nie wychodzi poza niebieską krechę. jak postoi w miejscu z 20 min to spokojnie polowę dojdzie ale wystarczy ruszyć i chwilkę pojeździć i znów zimnawo pod maską
No bubbles no beer
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ale'ś temat odkopał Po tym czasie nic nie zmieniałem i mogę powiedzieć, że przy normalnej jeździe na niebieskim polu jest. A wentyl załącza mik się równo na połowie wskaźnika, ale to tylko wtedy!! jak auto stoi w bezruchu jakieś 10-15min. I to jest normalne ponieważ ja mam 1.2 a 1.6 mają tą samą chłodnicę.
Corsa A 1.2i 93r.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 8 lis 2010, o 17:38
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wskaźnik, termostat czy czujnik a może coś innego??
Witam. Odkopuje temat i proszę o pomoc...
X14Xe...
termostat wymieniony czujnik z kostka wymieniony czujnik w bloku wymieniony zwarty do masy i???wskaźnik nawet nie drgnie. kody błędów nic nie pokazują...wszyscy mechanicy co prawda ciency wymiękli. a na koniec najciekawsze temperature zewnętrzna mam non stop -30...ale to nie jest najwazniejsze tylko czujnik temperatury wody...Jeszcze raz proszę o pomoc Pzdr
X14Xe...
termostat wymieniony czujnik z kostka wymieniony czujnik w bloku wymieniony zwarty do masy i???wskaźnik nawet nie drgnie. kody błędów nic nie pokazują...wszyscy mechanicy co prawda ciency wymiękli. a na koniec najciekawsze temperature zewnętrzna mam non stop -30...ale to nie jest najwazniejsze tylko czujnik temperatury wody...Jeszcze raz proszę o pomoc Pzdr