Układ chłodzenia - problemów ciąg dalszy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Układ chłodzenia - problemów ciąg dalszy

Post autor: Hiv »

Mam mały wyciek z chłodnicy w jej dolnej czesci obok dolnego węża który do niej dochodzi. Nie jest to ogromna dziura ale systematycznie ubywa mi ołynu... To tez jak mi sie wydaje jest przyczyna ciągłego zapowietrzania sie układu chlodzenia(tajemnicze bulgotanie na wyzszych obrotach w okolicach nagrzewnicy, kiepskie ogrzewanie wnętrza...)

Co mozna na to zaradzic a a nie wymieniac chłodnicy? Sa jakies srodki ktore mogą cos na to poradzic? Czy to faktycznie moze byc przyczyną zapowietrzania się układu?
Ostatnio zmieniony 7 lis 2005, o 01:01 przez Hiv, łącznie zmieniany 2 razy.
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Witam!

Poszukaj w archiwum. Kiedys poruszalem podobny temat i wszyscy mi odradzili te wszystkie specyfiki, ktore sie dolewa do plynu. A dlaczego to juz znajdziesz w moim poscie.

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

O tu:

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=41766

Komu jak komu, ale Tobie Hiv o archiwum przypominac? :zakrecony:
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Kurcze... przeoczyłem jakoś :oko: THX piratku...
Może znów corsa...
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

mozna dodać specyfiku ale przed wymianą pompy wody
albo połatać zywica na zewnącz =
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

GUMIS2000 pisze:połatać zywica na zewnątrz
To raczej lepsze rozwiązanie będzie...

Co do tych dziwnych "bulgotań" w układzie, szczególnie w nagrzewnicy to może to rozszczelnienie być właśnie przyczyną?
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:
GUMIS2000 pisze:połatać zywica na zewnątrz
To raczej lepsze rozwiązanie będzie...

Co do tych dziwnych "bulgotań" w układzie, szczególnie w nagrzewnicy to może to rozszczelnienie być właśnie przyczyną?
]mi bulgotalo jak mi wywalilo uszczelke pod glowica
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

No nie gadaj...
To po czym jeszcze rozpoznać, że uszczelka jest wywalona? :>
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Po czym poznać:

- ubytek płynu
- spadek ciśnienia sprężania
- wykręć świeczki i zobacz czy na którejś nie na takiego dziwnego nalotu.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

I chyba jeszcze to maslo jest na bagnecie? :zakrecony:
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

ja u siebie poxyliny napchalem i jakos sie trzyma... ale tak czy tak chlodnica idzie do wymiany
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

PETERS pisze:Po czym poznać:

- ubytek płynu
- spadek ciśnienia sprężania
- wykręć świeczki i zobacz czy na którejś nie na takiego dziwnego nalotu.
Ale mi auto jezdzi dobrze... oleju nie ubywa specjalnie a plyn ucieka przez chlodnice ewidentnie...

Jak sie odpowietrza układ chłodzenia? Bo to bulgotanie, przelewanie sie czegoś na wysokości nagrzewnicy jest troche denerwujące... :zakrecony:
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Nagrzewasz furę i odkręzasz przy kolektorze czujnik temperatury, aż ucieknie powietrze, bo to jest najwyzszy punkt w układzie.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

jak cos z nagrzewnicva to by pachniało tym płynem chłodniczym
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Myśle, że nagrzewnica jest ok ale w niej słysze ten bulgot. Tak jakby układ był zapowietrzony a skojarzyłem sobie to z wyciekiem z chłodnicy. Kiedy rośnie ciśnienie dostaje sie też tam gdzieś powietrze... Sprobuje zalatac jakos chlodnice, odpowietrzyc uklad i zobaczymy co bedzie...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

istnieje coś takiego jak klejenie chłodnic, jeśli chcesz to wiem gdzie w łodzi znajduje sie taki zakład.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Stary problem na nowo:

Nawojowałem sie ostatnio z chłodnicą w garażu. Okazało się, że jest ona raczej w porządku. Płyn uciekał na łączeniu tego grubego węża łączącego cłodnicę z silnikiem nad czujnikiem "odpalającym" wentylator. Poskładałem wszystko, uzupełniłem płyn, rozgrzałem silnik, pozwliłem mu się odpowietrzyć. Pojechałem do domu....

Dziś jest to samo... :bardzozly:
Charakterystyczne przelewanie i bulgotanie które słychać wewnątrz i cieknące łączenie węża. Zauważyłem, że w układzie tworzy sie bardzo duże ciśnienie. W zbiorniku wyrównawczym po jeżdzie prawie nie ma płyny a kiedy go otworze nagle robi się pełny. Domyśalm się więc, że układ w czasie jazdy nie odpowietrza sie sam(nadmiar cisnienia wypych plyn przez łączenie węży)...

Co jest więc nie tak? :x
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Jak to nie ma płynu a później jest?? - tzn. że w zbiorniczku jest poduszka powietrzna i dopiero po odkręceniu płyn "wraca"?? nie masz czasami gdzieś przytkanego układu ??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

PETERS pisze: tzn. że w zbiorniczku jest poduszka powietrzna i dopiero po odkręceniu płyn "wraca"??
Dokładnie tak... :-?
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

... niechciał bym nic sugerować, ale skąd tam niby ma się brać ciśnienie?? Żeby gdzieś od silnika nie dmuchało :-?
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Tak na zdrowy rozum, to pewnie ma związek z rożnicą temperatur cieczy chłodzącej(sporą różnicą). Ciśnienie powinno się w jakis sposób wyrównywać chyba... :0
Nawet na korku od zbiorniczka wyrównującego jest napisane: "Uwaga, duże ciśnienie" ;)
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

w nakrętce zbiorniczka jest taki wentylek (w CB napewno). nie przykręcaj tego za mocno i będzie dobrze.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

Hiv postaraj sie rozgrzewać bryke i uciskać ten gruby wąż od chłodnicy z lewej górnej strony talk zeby przestało bolgotac w zbiorniczku wyrównawczym ( odkreconym) i zaczeła sie przelewac woda , ponadto włacz ogrzewanie na max
BTW nowej chłodnicy . Mam taniego goscia od chłodnic jak mi przysłał pierwsza która okazała sie byc walnieta to bez szemrania przysłał druga lepsza a wszystko z 40 pln
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Ale u mnie chłodnica wyglada na dobrą. Przy okazji grzebania przed wczoraj ładnie ją wypłukałem i sprawdziłem....

Co do korka o którym pisał Adaś to w CA jest podobnie. Nawet dzisiaj kupiłem nowy korek. Zagrzałem osyro furke, odkrecilem go i zostawilem zeby wszystko sie odpowietrzyło... Zobaczymy co bedzie jutro... ;)
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

To odpowietrza się przez korek?? W instrukcji jest nieco inaczej.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

U mnie pod korkiem są jakieś odpowietrzniki, tak mi doradził gość w sklepie, żeby go wymienić bo to częsta pzyczyna...

A w instrukcji w ogóle nie ma nic o odpowietrzaniu układu. Jest tylko napisane, ze przy nalewaniu plyny odkrecamy czujnik temperatury przy silniku i czekamy az wyplynie ciecz a pozniej uzupelniamy do odpowiedniego poziomu i finito :zakrecony:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

PETERS pisze:Nagrzewasz furę i odkręzasz przy kolektorze czujnik temperatury, aż ucieknie powietrze, bo to jest najwyzszy punkt w układzie.
a to ciekawostka.. ja zawsze myslalem, ze najwyzszym punktem jest wlasnie nakretka zbiorniczka z plynem... i tak wlasnie odpowietrza sie uklad chlodzenia np. po wymianie termostatu - przez nakretke.
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

HIV :-P pod korkiem to nie odpowietrznik 8-) to zawór ciśnieniowy. Pomyśl sobie co by było gdybyś się zaczął ostro bawić i zagotował płyn?? Powinno rozsadzić układ, a żeby tak nie było w korku jest to coś :-P

A mi się zdaje, co do tego odpowietrzania inaczej - z tego co pamiętam to tak wyczytałem, dla c12nz ale w instrukcji z CB.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

PETERS pisze: A mi się zdaje, co do tego odpowietrzania inaczej - z tego co pamiętam to tak wyczytałem, dla c12nz ale w instrukcji z CB.
dobrze wyczytałeś, bo w 8v ten czujnik jest najwyżej położony, a rury idąca do pompy wody czy chłodnicy mają swoje podłączenia niżej
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Nic sie nie zmieniło :-(

Rozgrzałem konkretnie silnik i zostawiłem na noc bez korka żeby sie "wybombelkował". Rano nie było płyny w zbiorniku wyrównawczym... Uzupełniłem, zakręciłem nowym korkiem i w droge ;) Bulgotanie nie ustało ani na chwilkę :bardzozly: Szczególnie na zimnym silniku...
Do tego wszystkiego prawie w ogóle nie działa ogrzewanie wnętrza...

Idę się pociąć... :bardzozly: :bardzozly: :bardzozly:
Może znów corsa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”