Pytanie o tloki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Pytanie o tloki

Post autor: YAQB »

Witam!

Czy mozna zastosowac w silniku tloki 2-ch roznych producentow? Naturalnie mowa o tlokach dedykowanych, kompletnych (z pierscieniami).

Pozdrawiam
CTM #204
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

nie
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

A jakieś słowo wyjaśnienia? Jeśli nie - kipesko, bo mogę mieć problem dokupić 1 sztukę tego samego producenta, dlatego z wielką chęcią poznam powód (pewnie jakieś różnice w produkcji)?
CTM #204
Awatar użytkownika
-=martee=-
Nowy
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
Imię: Marta
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=martee=- »

YAQB pisze:(pewnie jakieś różnice w produkcji)?
róznica w zastosowanym materiale a co za tym idzie m.in. różna rozszerzalność cieplna tłoków czy ich waga :oko:
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Aro »

Martee, skąd Ty wiesz takie rzeczy? :-P
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Aro83 pisze:Martee, skąd Ty wiesz takie rzeczy? :-P
lol :lol: - no jak to skad ... z kolorowych gazetek :P

W takim razie zapytam tutaj - ma ktos gdzies jakies logiczne zrodlo czesci? Potrzebuje nadwymiarowy (+0.5) tlok AE do 20SEH :oko:
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

skoro to juz ostatni nadwymiar to moze lepiej tuleje wsadzic?
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

-=martee=- pisze:
YAQB pisze:(pewnie jakieś różnice w produkcji)?
róznica w zastosowanym materiale a co za tym idzie m.in. różna rozszerzalność cieplna tłoków czy ich waga :oko:
ale logicznie patrzac to tloki nie maga miec diametralnie roznej rozrszerzalnosci bo przeciez na kazdy szlif producent okresla okresla takie wymiary jak:
luz tloka w cyl
luz w zamkach pierscieni
luz pierscieni w rowkach

czyli jesli tloki mialyby miec rozna rozszerzalnosc to musialyby dla nich byc podawane inne wymiary luzow

jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?

poza tym mozna sie pokusic o stwierdzenie ze na dobrych tulejach silnik wytrzyma wiecej niz na 2 szlifie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Porszak pisze:ale logicznie patrzac to ...

...

jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?
No wiec tak:

1. Dlatego biorac pod uwage ta logike wydaje mi sie, ze co do wagi to sie zgodze, ale co do wspomnianej rozszerzalnosci to troche teoria "przesadzona", ale ja sie malo znam i malo widzialem ... stad wogole moje pytanie

2. Chce kupic jeden, gdyz kupilem SEH-a z nowymi, nadwymiarowymi tlokami i po szlifie bloku (przebieg 3000 km), ale niestety 1 tlok jest pekniety i sa delikatne rysy w cylindrze (akurat innym niz ten z peknietym cylindren). Wiec w tej chwili mam 3 idealne tloki, a do tego, chcac zrobi wszystko cacy, bede "robil" inny blok na +0.5, tak zeby cylindry byly igielki.
CTM #204
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

jesli chodzi o wage to mozesz je wywazyc, zobacz w moim watku, przejzyj 1 post tam sa wagi moich tlokow. wszystkie wazyly tyle samo, a jeden odstawal o kilka gram juz nie pamietam ile, masz tez fotki w ktorym miejscu nalezy tloki frezowac by wyrownac wage, a w tlokach z ne/seh jest skad zbierac bo plaszcz jest dosc gruby, a i przy tym tlok nie sa jakies mega krotkie
tloki sa nowe wiec ja bym nie bal sie ich rozpiac z korbowodami i wywazyc, kwestia ceny. skladanie jest drozsze, bo trzeba grzac i robic geometrie polaczenia

tylko w razie jak byscie je frezowali to uwazajce na plytki inwarowe. widac je od spodu, od wnetrza tloka, to sa te zatopione pierscienie. one decyduja o rozszezalnosci cieplnej tloka

aa jeszcze jedno na tlokach powinno byc logo odlewni/producenta, kup takie same
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”