Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
leon2a
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2010, o 14:37
Imię: Kamil
Lokalizacja: kraków-bochnia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: leon2a »

Witam. W mojej corsie A przygotowanej do rajdów pod maską znajduje się podłubany silnik c14se , przeróbce została poddana głowica , w warsztacie p.Chojnackiego , kanały dolotowe i wydechowe zostały obrobione, spasowane z kolektorami , firma PROMOTOR doprężyła dodatkowo motor , głowica została splanowana (spręż 11,5:1) zawory wymienione i dotarte na trzy kąty . W głowicy został zamontowany sportowy wałek rozrządu SCHRICK 280 stopni na hydraulice , całość regulowana kołem rozrządu CAT CAMS. Do tego piggyback ecu dastek unichip - majer-tech z przesuniętym limiterem na 7500obr . Silnik oddycha przez stożkowy filtr powietrza , wydech na dwuch tłumikach , pięknie rasowo ryczy ;) wynik moc 105 km Wykres z hamowni : http://img273.imageshack.us/i/corsakristo6pv.gif/ <---- tak jest teraz. Jako że startuje w rajdach w klasie 3 w tej samej klasie co saxo vts/ peugeot 106 s16 gdzie w tych samochodach moc jest ok. 130- 140km chciałbym podnieść moc w moich aucie. Pytanie do was bardziej doświadczonych i znających się na rzeczy kolegów. Rozwiercić silnik na 1.6? założyć dół z 1.6? czy coś jeszcze innego? Jaka kolejna modyfikacja przyniesie przyrost mocy?Wszelkie sugestie mile widziane:) Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: wolga85 »

ITB
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Zioo
Nowy
Posty: 499
Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
Imię: Adam
Lokalizacja: ŁDZ
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: Zioo »

ja tam na wykresie widze 94 km :P moze nie ten wykres dales..
nie napisales jeszcze czy wywazales i odchudzales dół silnika ..(wnioskujac, ze limiter jest przesuniety na 7,5k rpm (czego na wykresie nie widac... ) chyba juz to zrobiles ) ... wiec zostaje jak najbardziej wsadzac itb jak wyzej napisał kolega wolga
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: AdamXXL »

jak tak czytam opis modyfikacji, to przypomina mi się silnik WOW'a -> opis chyba co do części

jak robić dalej w rozsądnych kosztach, to rozwiert na 1.6 ale tłoki może od c16nz bo na c16se jeszcze doprężysz silnik. sprawdź jeszcze czy przepustnica jest od 1.6 czy 1.4 (1.6 jest większa)

podobny projekt : viewtopic.php?f=47&t=45216 , jednak finału brak
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
leon2a
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2010, o 14:37
Imię: Kamil
Lokalizacja: kraków-bochnia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: leon2a »

A wiec ja z autem nic nie robiłem to jest projekt niejakiego ' kristo' . Według was ile moge wyciagnąc z rozwiertu? 120km? jak myslicie lepszy bedzie ten silnik po rozwiercie czy zmodyfikowane c16xe/x16xe?
sory że tak mieszam ale jestem na etapie planowania modyfikacji i ciągle nie wiem co wybrać;/ aha przepustnice mam od c14se, silnik nie byl wywazany.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: Porszak »

lepszy bedzie c16xe po modyfikacjach
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: seboss »

no właśnie gdzie ta moc na tym wykresie ??

dogonić vts i s16 z tym silnikiem to bardzo niewielkie szanse oni kręcą moce do 160 km więc z oplowskim 1.4 czy 1.6 dogonić ich mocowo to raczej nie realne
nie wiem co za idiota ustawiał limiter na 7,5 tys nie wyważając dołu - robisz kuku silnikowi

co do podniesienia mocy to zostaje tylko ITB jeśli chcesz latać nadal w tej samej klasie

rozwiercanie dołu 1.4 do 1.6 praktycznie nie opłacalne , dół kupujesz za max 500zł i remontujesz porządnie ale i tak nie przyniesie to jakiegoś mega efektu

mi jakoś zrobienie od podstaw silnika c16se przyniosło efekt w postaci 127km i 149Nm bez wałka sportowego.Z resztą wałek 280 nie daje jakiegoś szczególnego efektu w tym silniku bo seryjny i tak jest już dość ostry i fajnie ciągnie z dołu.....


1.6 16V do kjsów średnio się nadaje a szczególnie do takich gdzie jest dużo zakrętów, redukcji biegów
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: Porszak »

te 7500 jest po to aby o tym mowic bo na pewno nie po to zeby skutecznie tych obrotow uzywac. z c16xe latwiej dobic do tych 160KM,a ze zdolu nie bedzie za bardzo jechac to prawda. oraz s16 i vts tez maja 16v
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
seboss
Nowy
Posty: 449
Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
Imię: Sebastian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: seboss »

racja Porszak 16V ma większy potencjał mocowy natomiast czy do kjs przyda się to niech zadecyduje kierownik
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: Kotlin »

W kjsach ta moc nic ci nie da zrob sobie fajna skrzynie krotka przy tym silniku tak zeby fajnie wstawał z ciasnych zakretów ja jak jade na jakies zawody i patrze jak mi odchodza seje z zakretow to mam lzy w oczach :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: wolga85 »

Kotlin ma racje krótka skrzynia plus małe kółka (obwód zewnętrzny).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
leon2a
Bez listowiec ;-)
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2010, o 14:37
Imię: Kamil
Lokalizacja: kraków-bochnia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Jaki kolejny etap modyfikacji c14se 105km???HELP

Post autor: leon2a »

Krótka skrzynia już jest:) w Krakowie za 200zł robią rozwiert, wał + tłoki mogę mieć za 300 zł, robocizna ok 250zł----->razem 750zł szukałem c16se na necie ale nie ma ogłoszeń o sprzedaży;/(jak by ktoś słyszał że ktoś sprzedaje proszę o info.;.)pozostanę przy silniku 8v do kjs nadaje się lepiej:)z czasem może itb ale to już przyszłość:)Dzięki Pany za informacje i zjebki:)jak by ktoś miał jakiś pomysł na mocne 1.6 to piszcie:) będę wdzięczny.Pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”