Błąd 73 c20xe ML2.5

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 26 lip 2012, o 20:35

Witam.
Nie mogę sobie poradzić z tym bledem.
Żaden przewód z przepływki nie ma przebicia do masy(poza masowym - pin 1)
Wszystkie kable "są drożne" do wtyczki kompa.
Podmieniany komp i przepływka.
I zero reakcji.
Co teraz robić?

yosh
Nowy
Posty: 425
Rejestracja: 12 sty 2011, o 23:37
Imię: yosh
Model: Corsa B
Silnik: Z17DTR 125PS
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: yosh » 26 lip 2012, o 21:54

Mogę się mylić jednak w c16sei i c25xe w których instalacje robiłem niemal od podstaw przepływka była w szeregu z potencjometrem położenia przepustnicy, może problem tkwi właśnie tam :-?

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 27 lip 2012, o 06:26

Tu nie ma nic w szeregu z przeplywką....

Awatar użytkownika
Marcin '2F'
Nowy
Posty: 316
Rejestracja: 24 mar 2009, o 19:36
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: West Warsaw
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: Marcin '2F' » 27 lip 2012, o 09:54

Grzesiu ;)
Ty masz taki sam silnik co i ja. Czy jest on na komputerze z Kadeta GSI? i czy przeplywka tez jest z Kadeta Gsi? ta klapkowa? bo hulac to na bebechach z M2.5 chula, tylko wlasnie moga wystepowac kwiatki czasami
Biala CB DEAD
Teraz czas na szybsza :D

Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1034
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: X10XE 54PS
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: wolga85 » 27 lip 2012, o 12:07

Błąd oznacza że na przewodzie sygnałowym od przepływomierza jest za niskie napięcie albo przy gwałtownych zmianach spada poniżej 0.5 V. Sprawdź jakąś próbówką (żarówka od stopu z przewodami) czy masz odpowiednie zasilanie ( pomiar miernikiem bez podpiętej przepływki czasem bywa mylny). Jak to jest ok to do sprawdzenia jest przewód sygnałowy (najlepszy by był fejs i podawanie napięcia od 0-5 V na przewód sygnałowy i spawdzanie co widzi komp. Bo może to być przewód jak i złącza przy kąpie oraz samej przepływce.

PS Która masz przepływkę z drutem ,klapka ile pinów wtyczka?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 27 lip 2012, o 18:29

W c20xe nie było klapkowych przepływek.
mam z drutem wtyczka 6-pin.
Sondy brak, mam kompa z 20xe gdzie nie było sondy ani kata.

Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1034
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: X10XE 54PS
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: wolga85 » 28 lip 2012, o 00:00

Czyli w przepływomierzu jest jest czujnik temperatury.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 28 lip 2012, o 06:00

Tak, dokładnie.
Jest również ten rezystor CO do ustawiania mieszanki na jałowym, ale to jest zaślepione i nie ruszałem nic.
Obrazek
31 to przepływka.

Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1034
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: X10XE 54PS
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: wolga85 » 28 lip 2012, o 09:27

A sprawdziłeś te przewody jak pisałem?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 5 sie 2012, o 18:36

Nie sprawdziłem, bo nie miałem kiedy, dziś już nie mam siły....
Jutro pogrzebię, wymyśliłem, ze dam osobny sygnałowy poza wiązką(stary odetnę).
Zasilanie oczywiście sprawdzę na podlaczonym przepływomierzu.
Kompa nie podłączę, bo Op-Com nie pomoze mi nic.

-- 3 sie 2012, o 16:14 --

Testy wykonalem.
Wszystko ok.
Wymieniłem chyba z 10 przepływomierzy - nic.
Wymieniłem kabelki sygnałowe z przepływki z pinów 2 i 3 i nic.
Skończyły mi sie pomysły......

-- 5 sie 2012, o 18:35 --

Dziwna sprawa.
Jak odłączyłem przepływkę, to powinien pojawić sie błąd 74, dobrze myślę?
Niestety ciągle jest 73.
Pomyslałem sobie, że moze jednak z kablami jest coś nie halo i odciąłem przy wtyczce kompa wszystkie kable od przepływki, zostawiłem tylko masę i plus na przepływce.
Teraz jestem pewny, że zwary żadnej nie ma.
Profilaktycznie dałem też na przepływke masę i plus bezpośrednio z akumulatora.
I dalej błąd 73.
Czyżby oba komputery mi sie popsuły?

-- 12 sie 2012, o 16:22 --

Dziś rozszyłem całą wiązkę.
Izolacja na wszystkich kablach jest ok, powymieniałem wszystkie podejrzane piny we wtyczkach.
poskładane wszystko do kupy i dalej ta sama jazda.
Druga wiazka z kadetta podpięta, dalej to samo.
W sumie przerzuciłem 2 wiązki, 10 przepływek i 3 kompy.
OCB?
Kompresja oki, bo tez o tym pomyslałem.

-- 17 sie 2012, o 06:21 --

Naprawione.
Corsa zapitala :)

hildek
Bez listowiec ;-)
Posty: 2
Rejestracja: 26 paź 2018, o 11:25
Imię: tomek
Silnik: C20XE 150 KM
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: hildek » 26 paź 2018, o 11:27

I co było przyczyną ? Kabelki? Właśnie walczę z podobnym problemem.


u mnie rozwiazalem problem i byly to kabelki...

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1726
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Błąd 73 c20xe ML2.5

Post autor: ja37 » 11 lis 2018, o 13:47

Sorry, ale nie pamiętam już co zrobiłem......
Pewnie jakieś głupstwo było :)
Przeważnie rzeczy oczywistych się nie sprawdza, a jednak warto.
Czasem opaska przetnie wąż podciśnienia, a nie widać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”