Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: daavid117 »

Witam!
Tak jak w tytule zastanawiam nad sensem takiej wymiany. Rzecz w tym, że mój 1.5TD jest w całkiem niezłym stanie. Turbosprężarka działa jak oszalała, a rozgrzany silnik goni większość aut w miejskich warunkach (a na autostradzie gnałem licznikowe 170km/h we dwie osoby). Wiem, że 1.5TD można podkręcić i jeśli silnika nie wymienię, to pewnie będę się za to brał. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów:
1. Czy z 1.7TD da się w "cywilnych" warunkach wycisnąć więcej niż z 1.5TD? Chodzi o regulację pompy i ewentualną wymianę turbo na większe.
2. Czy taka wymiana ma w ogóle sens jeśli mój silnik jest w świetnym stanie?
3. Czy jakiś inny silnik pasuje na prosty swap za 1.5TD? Chodzi mi tutaj o łapy i ogólnie montaż, bo wiem że w każdym innym jest już elektronika i to się wiąże z pewnymi komplikacjami.

Z góry dzięki za odpowiedzi!
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

Posidam corse 1.5 Tdi ( oczywiscie podkrecona) mam okolo 110km i jak narazie przez 3 lata ani razu nic sie nie stalo, silnik w ogole tego nie odczul oprocz uszczelki pod glowica. Najlepiej zalozyc metalowa, bo zwykle gumowe wytrzymuja max 2 lata( chyba ze nie rozpedzasz sie za czesto do 180-190 km/h). Co do swapa na 1.7 mysle ze szkoda pracy, turbina i pompa sa troche inne z tego co mi wiadomo i pewnie minimalnie wiecej daloby sie osiagnac. Proponuje zalozyc chlodnice powietrza dolotowego( intercooler) jesli nie posiadasz ,i dobrze dostroic pompe.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: daavid117 »

Dzięki za odpowiedź. Sam już jednak doszedłem do wniosku, że to sensu nie ma. Niedługo kupuję ciśnieniomierz i MBC i zobaczymy co wyjdzie. Corsa przeszła ostatnio pełen serwis z wymianą rozrządu, więc jest gotowa do prac. Intercooler jest w planach. Zimą to średnio potrzebne, ale na lato to już mus.

BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: darco16v »

daavid117 pisze:Dzięki za odpowiedź. Sam już jednak doszedłem do wniosku, że to sensu nie ma. Niedługo kupuję ciśnieniomierz i MBC i zobaczymy co wyjdzie. Corsa przeszła ostatnio pełen serwis z wymianą rozrządu, więc jest gotowa do prac. Intercooler jest w planach. Zimą to średnio potrzebne, ale na lato to już mus.

BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.
Zimą ic się nie sprawdza jak jeździsz normalnie ale jak pogonisz ostro to na kolejnych światłach w dolocie masz tak gorąco ze moc spada sporo. Jak masz zdrowy 1.5TD to nie ma sensu zakładać 1.7TD. Jedynie co to dłuższą skrzynię wsadzić bo F13 to porażka na trasie przy większej mocy.
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

Zimą ic się nie sprawdza jak jeździsz normalnie ale jak pogonisz ostro to na kolejnych światłach w dolocie masz tak gorąco ze moc spada sporo.

Moc moca.... Ale za Toba robi sie czarna chmura... W 30 stopniach nawet intercooler nie ochroni przed spadkiem mocy w ,,naszym'' 1.5 ;)
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: darco16v »

Od czasu jak mam IC z FMIC http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i gnam combo to nic nie zadymi na czarno nawet przy doładowaniu 1,5bara. Kwestia dobrego wyregulowania jak i podania niegorącego powietrza. Gdy miałem silnik dolany to świata za mną nie było widać gdy dawałem w palnik.
Obrazek
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

daavid117 pisze: BTW: Nie wiedzieć skąd i dlaczego w 1.5TD mam blok od 1.7D :D. Mechanicy dumali przy wymianie rozrządu, bo jedna część nie pasowała od zestawu dla 1.5TD. Przypasowała ta od 1.7D.
Jak wymieniałem u siebie kółka i pasek, to faktycznie kupione do 1.5TD, to napinające było inne niż miałem w samochodzie. Z tego co pamiętam , to nawet osłony plastikowe są od 1,7. Raczej nie masz bloku od 1.7, prędzej zunifikowali rolki ,żeby było łatwiej.
Niepodkręcony 1,5TD , to mordęga, jeżeli teraz dobrze się Tobie jeździ, to nie poznasz samochodu jak sobie zwiększysz ciśnienie i podlejesz paliwem :grin: . Poszukaj poradnika krążącego w internecie.
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

Hmmm, w combo posiadasz te same isuzu 1.5td??? Turbina, pompa jest dokaldnie taka sama jak w corsach b?
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: daavid117 »

Przecież Combo to Corsa. Z tyłu ma tylko dużą skrzynię zamiast rzędu siedzeń.
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

No wlasnie chce sie upewnic. Ja ze swojej corsy jak narazie wyciagnąlem cos takiego: https://www.youtube.com/watch?v=MVqAJkCfzKU Mysle, ze powinno byc okolo 115-120 km i 230-240Nm.

Doradzicie mi jakies rozwiazanie ze sprzeglem? Nie wiecei czy mozna zalozyc jakas wieksza tarcze? Czy w 1.7 nie jest minimalnie wieksze i czy da sie zalozyc do 1.5?
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: darco16v »

Corsa 1.5 TDI pisze:Hmmm, w combo posiadasz te same isuzu 1.5td??? Turbina, pompa jest dokaldnie taka sama jak w corsach b?
Combo nie wychodziło 1.5. W swoim miałem 1.7 Isuzu wolnossące. Turbina z kolektorem przyszła od 1.5TD + pompa VE R 305
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Corsa 1.5 TDI pisze:Posidam corse 1.5 Tdi ( oczywiscie podkrecona) mam okolo 110km i jak narazie przez 3 lata ani razu nic sie nie stalo, silnik w ogole tego nie odczul oprocz uszczelki pod glowica. Najlepiej zalozyc metalowa, bo zwykle gumowe wytrzymuja max 2 lata( chyba ze nie rozpedzasz sie za czesto do 180-190 km/h). Co do swapa na 1.7 mysle ze szkoda pracy, turbina i pompa sa troche inne z tego co mi wiadomo i pewnie minimalnie wiecej daloby sie osiagnac. Proponuje zalozyc chlodnice powietrza dolotowego( intercooler) jesli nie posiadasz ,i dobrze dostroic pompe.
Jakie masz ciśnienie doładowania? Ja max. co wydusiłem to 1,2bara. Trochę się dziwie , ze darco ma 1,5bra z tej samej turbiny. podobno te od 1,7TD mogły do 1,7bara.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: daavid117 »

Nie wiem jeszcze. W przyszłym miesiącu zakupię ciśnieniomierz i zaworek. Teraz nadwyrężyłem budżet wymianą rozrządu i innymi pracami :).

Czytałem, ze z turbo od 1.5TD da się spokojnie te 1,5 bara wycisnąć. Może Twoje turbo już nie jest do końca sprawne? Ja jestem dobrej myśli, bo czas do setki mam jak w katalogu, a prędkość maksymalną nawet lekko przeskoczyłem (nie licznikowo, a pomiarem GPS).
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, o 08:12 przez daavid117, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Pogrzebałem w internecie i... http://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... mk3-3.html , widać na zdjęciu , że jest we wnętrzu kolektora ssącego zawór bezpieczeństwa, który nie pozwala uzyskać więcej niż 1.1 bar. Dokładnie taki : http://prilo.snimka.bg/tuning/tc4ee1.495950.20082289 . Tylko , że gość ma silnik 1.7 TD, ciekawe czy w naszych też taki zawór występuje.
daavid117
Nowy
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2012, o 09:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: daavid117 »

Trzeba to sprawdzić i w razie czego zaślepić :).
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

daavid117 pisze:Trzeba to sprawdzić i w razie czego zaślepić :).
No to czekamy na fotorelację :grin:
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: darco16v »

Ten zawór w puszce trzeba zaślepić koniecznie bo nie osiągniemy takiego ciśnienia jak chcemy. Zawó MBC także konieczny. Więcej jak 1,5 bara lepiej nie dmuchać bo zdmuchiwany jest olej z prowadnić zaworowych i silnik szybko szlag trafia. Ktoś na śląsku ma tak zrobione ze dmucha w silnik ok 1,8 bara i uzyskuje moc 150KM z tego silnika ale nie wiem dokładnie jak to tam rozwiązał.

Obrazek

U mnie na zdjęciu widac zaślepioną puszke oraz MBC Properfect.
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

Grzesiek pisze:U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.

Jesli mowisz o mojej corsie, to posiadam katalizator u siebie. To kwestua regulacji pompy a nie blokowania wydechu... 120km da sie uzyskac z katalizatorem bez problemu. Mysle ze tez bym zrobil 130-140km na tym wydechu i turbinie,kwestia tylko kopcenia przy takiej dawce. A co do cisnienia z turbiny to w 1.5td turbina ducha max 1.2 bara i zawor MBC nie zwiekszy cisnienia, mozna je jedynie zmiejszyc. Zeby uzyskac wieksze cisnienie to raczej musi byc inna trubina( ta z 1.7 ma podobno wieksze).
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Corsa 1.5 TDI pisze:
Grzesiek pisze:U mnie , jeżeli jest, to schowany w środku. A robiłeś coś z wydechem? Ja mam jeszcze oryginalny z katalizatorem, ponoć jego likwidacja już poprawia osiągi. Widzę na filmie który podesłał Corsa 1.5 szybko się wkręca powyżej 3tyś, u mnie niestety nie tak łatwo. Pewnie brakuje ciśnienia i ten katalizator przytyka wydech.

Jesli mowisz o mojej corsie, to posiadam katalizator u siebie. To kwestua regulacji pompy a nie blokowania wydechu... 120km da sie uzyskac z katalizatorem bez problemu. Mysle ze tez bym zrobil 130-140km na tym wydechu i turbinie,kwestia tylko kopcenia przy takiej dawce. A co do cisnienia z turbiny to w 1.5td turbina ducha max 1.2 bara i zawor MBC nie zwiekszy cisnienia, mozna je jedynie zmiejszyc. Zeby uzyskac wieksze cisnienie to raczej musi byc inna trubina( ta z 1.7 ma podobno wieksze).
A u siebie nic nie robiłeś z tym zaworem? Jakim, patrz na ostatni post Darco.
Awatar użytkownika
Corsa 1.5 TDI
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 mar 2016, o 16:08
Imię: Adrian
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Corsa 1.5 TDI »

A u siebie nic nie robiłeś z tym zaworem? Jakim, patrz na ostatni post Darco.[/quote]


Jesli chodzi o zawor w kolektorze ssacym, to nie mam takiego zaworu.
Awatar użytkownika
Kaszubski
Nowy
Posty: 211
Rejestracja: 29 sie 2010, o 21:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Kaszubski »

darco16v pisze:Od czasu jak mam IC z FMIC http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html[/img][/url]
Obyło się bez "modyfikacji" (cięcia) zderzaka, czy trzeba było rzeźbić? :wink:
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: darco16v »

Nie musiałem go ciąć. Jedynie tę ori kratke wywaliłem.
Awatar użytkownika
Kaszubski
Nowy
Posty: 211
Rejestracja: 29 sie 2010, o 21:16
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Kaszubski »

Pozwolę sobie "odkopać" temat :wink:

Mam pytanie, czy koledzy dorzucali wyłącznie turbinę z 1.5, czy może ktoś usiłował wpakować tą z 1.7?
Mam Corsę 1.7D Isuzu (seryjnie, przed ingerencją zwiększenia mocy), pośmigałem rok po dorzuceniu zestawu z Corsy 1.5TD (turbina pompa wtryskowa VE R 305, kolektor, rury dolotowe itd.) i... turbina odmówiła posłuszeństwa.
Zastanawiam się czy ta turbina od 1.7TD, która seryjnie montowana była w Astrach F (w G chyba też były Isuzu), Vectrach A i B będzie pasowała tutaj Plug&Play? Wiem, że kolanka turbiny z 1.5 i 1.7 są różne (chyba dwie szpilki były pod innym kątem), bo kupując swoją turbinę z 1.5 miałem uszkodzone kolanko, na szrocie porównywałem z kolankiem od 1.7 (to od 1.5 cięężko było znaleźć, a od 1.7 było na pęczki na każdym szrocie) i tak jak wspomniałem była różnica, pytanie tylko jak z tą turbiną jeżeli kupiłbym "kompletną" (z kolankiem) czy zamontuje bez dodatkowej rzeźby...
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Cześć. Zupełnie przypadkowo dostałem od znajomego komplet od silnika 1.7TD, tzn turbina , kolanko i kolektor wydechowy celem zamontowania tego do siebie :grin: Jak czasu wystarczy , to w najbliższa sobotę będę przekładał. Na pewno potrzebujesz kolektor wydechowy, turbina z 1,7 ma cztery szpilki, kolanko przełożysz swoje i inna jest osłona termiczna na kolektorze. Zanim dostałem ten zestaw zakupiłem na allegro taki sam i teraz mam nadmiar :smile: jakby co :wink:
Decybel
Bez listowiec ;-)
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 18:52
Imię: Jakub
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Decybel »

Witam,
Pozwole sobie odkopać trochę temat.
Czy ma ktoś tego pdf z instrukcją jak podkręcić corse 1.5 td :) Narazie mam seria, a chciałbym podkręcić ją na 1.1-1.3 bara :D :evil:
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: scotty »

Pany,
Czy były kolektory ssące bez zaworu? U mnie dochodzi do 1.1bara i koniec. Mechanik ostatnio wymienial uszczelkę pod kolektorem i kazałem mu przy okazji zaślepić zawór. Powiedzial, ze nie było.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2017, o 22:04 przez scotty, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Grzesiek
Nowy
Posty: 101
Rejestracja: 10 sie 2009, o 20:17
Imię: Grzesiek
Model auta: Corsa B/Alfa MiTo
Silnik: X15TD/1.4TB
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: Grzesiek »

Hej. Czyli musiał rozpołowić kolektor ssący, inaczej nie zobaczy. Z moich poszukiwań wynika , że 1.7 miał, a 1.5 nie. Też miałem max 1,1bara i drążąc temat, co z tym zrobić, w końcu wymieniłem turbinę na tą z 1,7 litra :grin: Wiem , że u mnie nie ma zaworu, bo na początku kiedy testowałem nowe turbo , mogłem ustawić zaworem mbc nawet na 1,4 bara. Ale problem jest złożony, bo nie zawsze niskie ciśnienie które można uzyskać , wynika z wadliwej turbiny. Na moim przykładzie: ustawiłem bezpieczne ciśnienie na 1,3bar , ale ciągle nie byłem zadowolony jak się wkręca powyżej 3,5tyś obrotów. Ewidentnie brakowało paliwa. Na forum VW znalazłem bardzo fajny temat o modyfikacjach tych pomp wtryskowych. Na podstawie opisu zrobiłem u siebie tzw, Gov Moda. Ma to na celu eliminacje zmniejszenia dawki paliwa po przekroczeniu pewnych, wysokich , obrotów. Było troszeczkę lepiej, ale jeszcze nie to co potrzebowałem. Następnym krokiem było podniesienie ciśnienia wewnętrznego pompy wtryskowej ,a co za tym idzie, zmianę dynamicznego kąta wtrysku. I to była modyfikacja która wreszcie przyniosła oczekiwany skutek. Ale... ciśnienie uzyskiwane z turbiny spadło do wartości 1,2 bara, już nawet zrezygnowałem z mbc.
W mojej niewykształconej :crazy: łepetynie powstała pewna teoria dotycząca tych zjawisk, ale chętnie poczytam co inni o tym myślą.
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Czy robić swap 1.5TD na 1.7TD?

Post autor: scotty »

Przy 1.1 bara mam Batorego za mną, dlatego trochę wstyd jeździć. Z gazem jak z jajkiem...
Turbina i pompa z 1.7 leży, ale pytanie czy to z braku powietrza już tak dymi, czy trzeba nakręcić sie śruba, żeby dobrze skalibrować dawkę do powietrza.

-- 1 cze 2017, o 19:32 --

Jeśli gov mod to usuniecie ringu z pompy to to już zrobione
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”