W związku z zbliżającym się terminem opłat za hosting oraz domenę prosimy chętne osoby o dokonanie wpłaty w wysokości 20 pln na konto podane w dalszej części tego ogłoszenia.
Dalsza część dyskusji

Corsa D OPC slabo ciagnie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie D.
Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 11 maja 2012, o 20:10

Hej,

mam problem ze swoja Corsa D OPC. Mianowicie jadac np na 2 biegu ok 2tys obrotow chce nagle przyspieszyc wiec gaz w podloge a Corsa nic. Po chwili dopiero zrozumiala ze chce przyspieszyc ale i tak powoli sie zbiera, dopiero tak od ok 3tys zaczyna lepiej ciagnac. Macie jakies pomysly co to moze byc?
Tak wiec z moich obserwacji wynika, ze jest duze opoznienie na nacisniecie pedalu gazu oraz zachowanie jakby maksymalny moment byl ponad 3 tysiace, a wg producenta nastepuje on przy ok 1950rpm. Tak wiec cos jest chyba nie tak.

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4877
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: -=m&m=- » 11 maja 2012, o 23:28

zacząłbym od sprawdzenia błędów ...
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 12 maja 2012, o 10:12

No wlasnie na OPCOMie nie ma zadnych bledow :/ co moze mulic doladowana benzyne na niskich obrotach? Bo moze to odczucie opoznienia na nacisniecie gazu wynika z tego ze po prostu nie ma czym jechac mimo ze juz zereagowal na gaz?

Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1909
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Model: Corsa C
Silnik: 20XE 156 KM
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: czester 1 » 12 maja 2012, o 13:25

pedal gazu bedzie raczej na potenciometr, wiec powinno byc z nim ok
Obrazek

Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos » 12 maja 2012, o 23:38

Na kazdym biegu jest tak samo?
Obrazek

Awatar użytkownika
Konik
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 957
Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:49
Imię: Grzegorz
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: Kraków, spotkać można wszędzie:)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Konik » 13 maja 2012, o 10:24

Moze to mało prawdopodobne ale kiedy był wymieniany filtr powietrza?
ja miałem tak od 4.2-.5.5 tys szukałem po błędach, po kablach i świecach a okazało sie ze filtr zarypany był( wstydzi sie)
Obrazek
"Nigdy nie lekceważ corsy" ;D
c16xe --> ... ;)

Pamiętaj, wymień świece.

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 13 maja 2012, o 11:29

Wydaje mi sie ze na kazdym jest to samo, na wyzszych jest to mniej odczuwalne bo jednak im wyzszy bieg tym inne przelozenie i normalne ze auto juz tak nie ciagnie.
Co do filtra powietrza to nie tak dawno zmienialem zarowke w swiatlach i musial wyjac filtr - wygladal na czysty, ale kiedy byl wymieniany to nie wiem bo samochod kupilem w listopadzie tamtego roku.
Dodam ze samochod jest z 2009 roku i ma przebieg 30tys km.

Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Bear_ » 13 maja 2012, o 11:51

Nie wiem jak to wygląda dokładnie przy CD OPC, ale może gruszka z turbo się zawiesza...

Jak masz możliwość dojścia wizualnie i ręką do turbo to sprawdź czy pręcik gruszki podciśnienia do turbo nie jest czymś zabrudzony i czy rusza się w pełnym zakresie... Może się przywiesił i jak ruszysz ręką parukrotnie gora doł może pomóc...

Mialem taki przypadek w Alfie własnie - zero błędów, mół jak diabli... A filtr paliwa itp. ??

Zacząłbym od tych prostych rzeczy... Co do filtra paliwa to możesz go na chwilę wyciągnąć i przejechać się bez...

A na biegu jalowych autko wkręca sie normalnie czy też lipa ?
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!

Awatar użytkownika
mariusz2247
Nowy
Posty: 263
Rejestracja: 30 gru 2010, o 22:05
Imię: Mariusz
Model: Corsa B
Silnik: C14NZ 60PS
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: mariusz2247 » 13 maja 2012, o 12:00

Bear_ pisze:Nie wiem jak to wygląda dokładnie przy CD OPC, ale może gruszka z turbo się zawiesza...

Jak masz możliwość dojścia wizualnie i ręką do turbo to sprawdź czy pręcik gruszki podciśnienia do turbo nie jest czymś zabrudzony i czy rusza się w pełnym zakresie... Może się przywiesił i jak ruszysz ręką parukrotnie gora doł może pomóc...

Mialem taki przypadek w Alfie własnie - zero błędów, mół jak diabli... A filtr paliwa itp. ??

Zacząłbym od tych prostych rzeczy... Co do filtra paliwa to możesz go na chwilę wyciągnąć i przejechać się bez...

A na biegu jalowych autko wkręca sie normalnie czy też lipa ?
u szwagra w Golfie IV też się turbo wiesza. ale tylko wtedy jak ciśniesz trochę na zimnym. jak jedziesz bardzo spokojnie do rozgrzania auta to problem nie występuje...
bo życie jest po to, by spełniać swoje marzenia

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 13 maja 2012, o 12:15

Ja zawsze staram sie jachac spokojnie zanim silnik sie nie rozgrzeje, z reszta nawet jak sie rozgrzeje to i tak rzadko przekraczam 4 tysiace, dlatego zalezy mi na tym zeby juz z dolu lepiej ciagnal. Co do tej gruszki to poszukam jej i sprawdze - jesli bede wiedzial jak :P
Gdzies slyszalem ze te silniki nie maja osobnego filtra paliwa tylko taki sitko przy pompie, wiec chyba sie tego nie da zdemontowac.

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5609
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Porszak » 13 maja 2012, o 16:29

przejechac sie z podłaczonym kompem i obserwowac wskazania z poszczególnych czujników, niestety może to nic nie dać bez fachowca, który będzie siedział za kompem
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 13 maja 2012, o 17:41

Proponujesz jakies konkretne czujniki badac?

Co do trzpienia w gruszce to on sie nie rusza wcale. Ani podczas pracy silnika na biegu jalowym i przegazowywaniu, ani nie da sie go reka ruszyc.
Tylko tak sie zastanawiam czy to nie jest prawidlowe zachowanie... Tam musi byc wytworzone podcisnienie zeby to ruszyc - silnik musialby byc pod obciazeniem chyba?

Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos » 13 maja 2012, o 23:43

Diagnosta chyba bedzie wiedzial czego szukac jak powiesz jakie sa objawy. To jest za nowy samochod, zeby dalo sie takie rzeczy rozkminic bez diagnostyki elektroniki, tam chyba nawet gaz jest elektroniczny, wiec pierdylion rzeczy odpowiada za szybkosc reakcji.

Oraz jak cisniesz z 2krpm, to chyba powinienes wybrac dizla :grin: :lol:
Obrazek

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 14 maja 2012, o 08:02

wg mnie powinien isc od tych 2 tys jesli mam max moment przy takiej wartosci obrotow :) wczesniej mialem seata 1.8T i szedl od duzo nizszych obrotow dlatego teraz czuje troche niedosyt :P

Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1909
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Model: Corsa C
Silnik: 20XE 156 KM
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: czester 1 » 14 maja 2012, o 08:20

a moze poprostu ten typ tak ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5609
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Porszak » 14 maja 2012, o 09:16

możemy sobie gdybyac, silnik mniejszy,moc większa, ciezko to porównać do 1.8t vaga. corsa ma zmienne fazy rozrzadu?
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1909
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Model: Corsa C
Silnik: 20XE 156 KM
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: czester 1 » 14 maja 2012, o 13:32

lub znajdz kogos kto ma takie same auto i mozna to jakos porownac...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Bear_ » 16 maja 2012, o 11:39

Eeee... Trzpien z aktuatora musi się ruszać. Jest to też między innymi jeden z elementów wysterowania turbiny. Może to przez to. Przychodzi do tej gruszki kostka jakaś czy sterowane to jest tylko podciśnieniem? Zobaczy dokładnie. Bo jak jest kostka to mógł paść czujnik aktuatora... Dziwne. Nawet na wyłączonym silniku powinienes potrafic ruszyć tym trzpieniem wywołując ręką otwarcie i max zamknięcie...
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 17 maja 2012, o 07:50

wydaje mi sie ze sterowanie gruszka jest przez podcisnienie, bo przychodzi do niej jakis wezyk tylko, tak mi sie przynajmniej wydaje - jeszcze to sprawdze i zrobie zdjecie. Potrzebuje zdjac ten wezyk ewentualnie aby ten trzpien sie ruszal czy bez zadnych zmian powinienem dac rade go ruszyc, bo jesli tak to u mnie nie da sie :/ tylko zastanawia mnie czy tam nawet przy zgaszonym silniku nie ma jakiegos cisnienia ktore przeszkadza mi w ruszeniu tego trzpienia. A co ten trzepien powinien robic w turbinie? (znaczy za jakie sterowanie odpowiada)

Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Bear_ » 17 maja 2012, o 10:21

Odpowiada między innymi za przeładowanie turbo...

Może być tak, że się zapiekł... Powinieneś dać radę nim ruszać... nie jest to wielki ruch, 2-3 mm i słychać jak zaworek chodzi...

Powinno Ci się go udać nacisnąć zamykając podciśnienie... Musi się to dać zrobić zwłaszcza na wyłączonym silniku...

Jeśli by się nie rozruszał itp. to jedź do kogoś kto Cię podepnie pod kompa i sprawdzi jak sie doladowanie zachowuje...

Bo może być tak, że turbo myśli, że jest przeładowane w stosunku do aktualnych obrotów i dopiero jak obroty wzrastają to gruszka puszcza mając w kompie dane, że przy tych obrotach już można dmuchać...

Ogółem to też popatrz po tym wężyku podciśnienia i po innych podciśnieniach bo Opel ma to do siebie, że na te wszystkie wężyki jest wrażliwy...

Ja tak kupiłem taniej swoje auto obecne... Do Vacu był przetarty wężyk i hamulce były słabe ;) Urwałem na zrobienie hamulcy :D
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 17 maja 2012, o 22:06

Dzieki za pomoc.
Nadal nie moge ruszyc ta sztanga ani na mm.
Nie rozumiem jak mam zamknac podcisnienie?
Zalaczam zdjecia mojej gruszki, moze cos pomoze.

Co do podlaczenia pod kompa, to kumpel ma OPCOMa wiec moge porobic jakies pomiary. Mam jakies z pare miesiecy temu, np cisnienie doladowania...

Wrzucam zrzut ekranu z wykresu ktory zrobilem na podstawie zebranych danych, wydaje mi sie ze troche pozno zaczyna ladowac. Jesli masz jakies propozycje co by dobrze bylo zbadac to daj znac sprobuje wykonac pomiary jeszcze raz.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e7 ... 338bc.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d03 ... 24b34.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e7 ... 0f3e2.html

jeszcze raz dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Bear_
Weteran
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2007, o 21:53
Imię: Arek
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: .:ZzA Winkla:.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Bear_ » 17 maja 2012, o 22:37

Weź spróbuj popsikac wd40 np po tym trzpieniu po nim (w sensie po precie) i po jego zakuciu. Pręt aktuatora z ładnej strony wchodzi do gruszki. Z drugiej strony ma gwint regulacyjny. Ten gwint wchodzi w taka podkowke. Popsikaj po tym gwincię i po samej podkowce bo ona też wykonuje ruch. Po tym że twierdzisz że nie da się tym aktuatorem ruszyć to wnioskuje że to może być to. Jak to zrobisz to zostaw to na jakis czas i próbuj ponownie. Ewentualnie poszukaj na necie jak można rozruszaą zapieczony trzpien aktuatora. Pisze z tel więc kiepsko mi te fotki obejrzeć ale jutro postaram się rzucić okiem. Jeśli to wszystko jednak nie pomoże (ja również jestem wzrokowcem) to zostaje podjechać na jakis warsztat który ma doświadczenie przy autach z turbo i niech oni rzuca okiem...
Obrazek
- Była CB C16XE -> C18XE Smallblock 2 - 140 PS, 183 Nm
- Jest Astra H Caravan Z19DTH OPC Line - 205 PS, 411 Nm

PAMIĘTAJ, wymieniaj świece!

viruss
Bez listowiec ;-)
Posty: 3
Rejestracja: 25 mar 2012, o 13:39
Imię: remik
Model: Corsa B
Silnik: C20SEH 129 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: viruss » 18 maja 2012, o 23:55

cięgno to należy pchnąć w strone gruszki a to że stawia opur to normalne bo w gruszcze jest sprężna z membraną mozna też sprubować zassać ustami tą gruszkę jesli stawia opór to znaczy ze jest ok jesli mozna ciągle zasysac to pewnie membrana uszkodzona lub to wina DV ale to raczej check by się świecił

Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos » 19 maja 2012, o 01:29

Ciegno aktuatora masz pod oslona, to co Ty tam chciales ruszac, skoro nawet jej nie zdjales?
30kkm przebiegu i zapieczony aktuator, no blagam chlopaki...
Zadalem pytanie o to czy dzieje sie tak tez na innych biegach, a odpowiedz, ze nie czuc jest troche z dupy, bo raczej bardzo wyraznie czuc czy turbo laduje, czy nie laduje wcale, albo kiedy zaczyna ladowac :-? Moze po prostu jest to jakies ograniczenie momentu przez chwilowe przyciecie doladowania na 1-2 biegu i szukamy problemu, ktorego nie ma? :zakrecony:
Obrazek

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 19 maja 2012, o 11:17

oslony nie moge zdjac bez rozbierania dolotu do turbiny, wiec ja odrecam i przesuwam tylko, wtedy widac koniec trzpienia dosc dobrze.
Odkrecilem nakredke na trzpieniu ktora trzyma dzwigienke ruszajaca zaworem wastegate i poczatkowo ta dzwigienka sama tez nie ruszala sie, ale w koncu mi sie udalo ja poruszyc i teraz chodzi latwo.
Co do trzepienia to nadal zero ruchu, probowalem zasysac i wyglada ze membrama jest cala ale trzpien ani drgnie.
Gruszka jak pociaga ten trzpien do siebie to otwiera czy zamyka wastegate? Kiedy powinienem zauwazyc ruch trzpienia? Po uruchomieniu silnika powinno sie cos stac? Czy dopiero przy jakichs konkretnych obrotach?
Czy podczas postoju i dodawania gazu cos sie powinno dziac, czy dopiero przy obciazeniu silnika - podczas jazdy?

co do pytania !marcosa to zamiescilem wykres ladowania turbo, i widac na nim ze dopiero ok ok 3000 rpm osiaga dosc sensowna wartosc, co w miare odpowiada moim odczuciom ze auto zaczyna jechac dopiero od 3tys.

Awatar użytkownika
STELMI
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 1331
Rejestracja: 6 wrz 2006, o 22:43
Imię: Piotr
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: STELMI » 19 maja 2012, o 12:15

diagnostyka w ASO kosztuje sto kilkanaście złotych. Nie rozumiem jak można kupić nowe auto i skąpić na diagnostykę, która by wyjaśniła wszystko

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 20 maja 2012, o 11:23

Nie jestem pewny o jakiej diagnostyce mowisz bo "sto kilkanascie zlotych" to kosztuje podlaczenie do kompa i to akurat bylo niedawno robione i nic nie wykazalo a przed zakupem bylo rowniez robione badanie w stacji kontroli pojazdow i tez bylo wszystko w porzadku. Wiec za taka super przydatna oraz wiele wnoszaca odpowiedz to dziekuje.

Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos » 20 maja 2012, o 12:34

Fisher pisze:co do pytania !marcosa to zamiescilem wykres ladowania turbo, i widac na nim ze dopiero ok ok 3000 rpm osiaga dosc sensowna wartosc, co w miare odpowiada moim odczuciom ze auto zaczyna jechac dopiero od 3tys.
To fajnie, ale nadal nie widze informacji na temat biegu, na ktorym dokonano pomiaru. Oraz w moim nicku jest KA, a nie CE.
Obrazek

Fisher
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lut 2012, o 19:32
Imię: Pawel
Model: Corsa D
Silnik: Z20NET 175 KM
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Corsa D OPC slabo ciagnie

Post autor: Fisher » 20 maja 2012, o 13:20

O sorry !markos, z glowy pisalem.
Co do twojego pytania to pomiar z 1 biegu, niestety pierwszy raz robilem zbieralem logi i nie bardzo wiedzialem przy jakich warunkach robic pomiary. I zrobilem po prostu z przyspieszania od 0 - XX. Przez to mam tez kolejne biegi ale nie od niskich obrotow :/ blad nowicjusza.
Nie wiem czy sie przydadza takie, ale tutaj pomiary na 1,2 i 3 biegu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ea ... 5c192.html

Teraz nie mam za bardzo jak zebrac kolejnych logow bo rozebralem juz troche auta :/
Tak jak pisalem dzwigienka od zaworu wastegate byla chyba zapieczona, teraz chodzi luzno, zdjalem gruszke i ku mojemu zdziwieniu sprezyna wciaga sztange do gruszki a wypychana jest cisnieniem, a nie odwrotnie! Jeszcze sprawdze zawor ktory doprowadza do niej cisnienie. Tylko moglbys mi odpowiedziec na pytania jak powinna zachowywac sie sztanga gruszki podzas uruchomienia silnika? I jak powinien dzialac ten zawor do gruszki przy 12V i 0V. Znalazlem jakies informacje o dzialaniu N75 ale nie jestem pewny czy tez mam taki, bo to bylo na stronie VW.

Z gory dzieki za pomoc i sorry za moja nie fachowosc.

Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Model: Corsa E
Silnik: Z20NET 175 KM
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos » 21 maja 2012, o 10:02

No a co ma uruchamiac WG jak nie cisnienie? Przeciez ma sie uchylic po osiagnieciu pewnej wartosci doladowania, bez tego jest zamkniety, co odpowiada tez na pytanie o zachowanie ciegna przy uruchomieniu silnika.

Na pierwszym biegu pewnie jest ograniczenie momentu, ktore ma ulatwiac ruszanie, wiec tutaj nie szukalbym bledu, a reszta logow niczego nie pokazuje, bo jest zle zrobiona.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”