X25xe + af13

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
hycek6@gmail.com
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2016, o 20:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Norfolk UK
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

X25xe + af13

Post autor: hycek6@gmail.com »

Witam wszystkich, mam corse 1.2 16v w automacie (af13) i chce założyć do tego x25xe MSD i zostawić ori skrzynie auto. Zanim wszyscy zaczną ze za słaba będzie itd to powiem że auto nie jest na wyścigi ma ładnie brzmieć i gładko jechać :)tak że się okaże, porostu mam ją to chce spróbować. Potrzebuje kilku porad dotyczących skrzyni bo z automatem nigdy nie miałem do czynienia , po shematach elektrycznych widać że ecu skrzyni jest połączone z ecu silnika 3 przewodni jeden jest zielony i strzelam że to obroty silnika i jeszcze jest czerwono/czarny i czerwono/żółty i tych dwóch nie kojarzę, jeszcze moje pytanie czy zamiennik momentu nie będzie się slizgac? Jeśli ktokolwiek bawil się w coś takiego to byłbym bardzo wdzięczny za info. Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: X25xe + af13

Post autor: wolga85 »

Opel oznaczał skrzynie tak ze perwsze dwie litery oznaczały czy automat czy manual oraz czy skrzynia z dlugimi przelozeniami czy krótkimi. Potem dwie cyfry do ktorych dodając na końcu zero dawalo na maksymalny moment jaki skrzynia była wstanie znieść wg specyfikacji. Dla af13 to 130 Nm.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hycek6@gmail.com
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2016, o 20:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Norfolk UK
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: X25xe + af13

Post autor: hycek6@gmail.com »

Dzięki za odpowiedź ale o tym akurat wiem :) a może ktoś wie jakie sygnały poza obrotami silnika automat potrzebuje?
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: X25xe + af13

Post autor: wolga85 »

Pierwszy problem to skręcenie tego do kupy x12xe small block a V6 big block. Drugi problem to wytrzymałość skrzyni. Podaj rok skrzyni a znajdę ci jej schemat podłączenia.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
hycek6@gmail.com
Bez listowiec ;-)
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2016, o 20:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Norfolk UK
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: X25xe + af13

Post autor: hycek6@gmail.com »

Co do skrecenia tego to dam sobie radę, jedyne czego potrzebuje to zamach od x25xe w automacie bo on ma 8 śrub do wału i 6 śrub mocujacych zamiennik momentu a zamach od 1.2 ma 6 a zmiennik jest na 3, sądzę że mocowanie jest w takich samych odstępach więc powinno być spoko a jeśli nie to mam w pracy obrabiarki cnc więc ogarnę ten temat, jak długo to wytrzyma to niewiem ale chciałbym sprawdzic, kiedyś miałem ascone 2.0 z f13 i było spoko jedynie sprzęgło się posypało po roku a niemiala lekko ta skrzynia. A ta skrzynia co mam jest z 2000r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”