Tarcze hamulcowe - upgrade

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy C.
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

wow pisze:
!markos pisze:dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly.
yeah! niewiele brakowalo a nie obyloby sie bez strat... delikatnie mowiac zajebalem glowa w te oslone przeciwsloneczna pasazera totalnie nie spodziewajac sie tego rodzaju hamowania i w dodatku nie mialem zapietych pasow. yeah! to bylo cos :lol:
U ciebie tez tak pedal w podloge idzie gleboko? Z tego co piszecie to wnioskuje, ze za bardzo to nie przeszkadza?
Z montazem tez nie ma zadnych problemow?

Ps: Co z hamulcami WoW?
B x14sz
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pedal wchodzi w podloge dosc gleboko. na codzien w jezdzie miejskiej to nie przeszkadza, przy mocniejszym hamowaniu troszke trzeba nozke wyciagnac, ale nie ma tragedii - kwestia przyzwyczajenia.

heble pasuja jakby byly zrobione dla corsy. zaciski, ktorych mozna uzywac to vectra a (tloczek 52 i 54mm) oraz astra gsi (52mm) - mowimy oczywiscie o tarczach 256x24mm. wszystko policzone co do milimetra, wchodzi bez zadnych sensacji. pompa we wszystkich corsach b jest taka sama, wiec jesli na 54mm tloczku heble dzialaja dobrze, to na 52mm zadzialaja jeszcze lepiej.

na upartego mozna dokonac wymiany hebli samemu. wystarczy bardzo dokladnie oczyscic piaste z wszelkich zabrudzen i miec kogos do odpowietrzenia ukladu. litr plynu spokojnie wystarczy nawet z kolejnym odpowietrzaniem po tygodniu (powinno sie to zrobic). bardzo prosta robota - jedynym problemem jest wyczucie przy dokrecaniu przewodow hamulcowych do zacisku - mozna ukrecic jak sie za mocno przykreca.. to samo dotyczy odpowietrznikow - trzeba uwazac, albo poprosic jakiegos znajomego mechanika o pomoc.

ps. moje heble sie juz dotarly. bardzo sie ciesze, ze nie pokrzywily sie i ulozyly rowniutko przy docieraniu - nic nie bije, nie halasuje. samochod poprostu zajebiscie hamuje.

ps. polecam metalowe przewody!!! wyczucie hamulcow jest niesamowite, nic sie nie nadyma, nic nie puchnie - hamujesz dokladnie tak jak naciskasz , niezaleznie od tego z jakiej prtedkosci i czy to pierwsze czy trzecie hamowanie! do tego oczywiscie przyzwoity plyn (bez szalenstw, mintex c-tech wystarczy) i mozna jezdzic z wylaczonym abs'em :oko:
Obrazek
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

a zaciski od Cali C20XE jaki maja tloczek? bo ja takie mam
c20mboT
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

GUMIS2000 pisze:wow na litosc boską ZAPINAJ PASY :D
oj, zdecydowanie tak :oops:
Corstek pisze:U ciebie tez tak pedal w podloge idzie gleboko? Z tego co piszecie to wnioskuje, ze za bardzo to nie przeszkadza?
Z montazem tez nie ma zadnych problemow?

Ps: Co z hamulcami WoW?
u mnie pedal jest podobnie miekki na poczatku, ale tak gleboko w podloge nie wchodzi - na aktualnych hamulcach. to co jest u markosa z pewnoscia nie przeszkadza, tylko trzeba sie do tego przyzwyczaic.

a moje hamulce mimo, ze ciagle na nich jezdze juz sprzedane...
REN pisze:a zaciski od Cali C20XE jaki maja tloczek? bo ja takie mam
powinien byc 52mm
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

wow pisze:
REN pisze:a zaciski od Cali C20XE jaki maja tloczek? bo ja takie mam
powinien byc 52mm
to juz mamy odpowiedz jak mathijsen wsadza mocne heble bez wymiany pompy.. okazuje sie, ze jedynym warunkiem, ktory musi zostac spelniony jest powierzchnia sekcji tloczacej - tloczek o srednicy max 54mm, lub wieksza ilosc tloczkow, ktorych sumaryczna powierzchnia tloczenia nie przekracza tej zajmowanej przez jeden tloczek 54mm. jesli powierzchnia sekcji tloczacej znacznie sie powiekszy - wtedy musimy liczyc sie z wymiana pompy na wydajniejsza (i kombinowac co zrobic z tylem, zeby nie hamowal za mocno..).

ale mi sie wywod strzelil przypadkiem :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

Zajebista sprawa!!! Tak niewiele a tak wiele mozna by rzec.. Balem sie troche o hamowanie na mokrym przy takiej sile, ale skoro mowisz Markos, ze wyczucie zajebiste to pozostaje mi tylko winszowac pomyslu! 8-)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

odgrzebie starego trupa z szafy i pochwale sie fotka, ktora WRESZCIE udalo mi sie jakos zrobic :oko:

Obrazek

Obrazek

a teraz poprosimy cyberpooha, zeby ladnie przyznal sie co powiedzial po ktoryms z rzedu hamowaniu moja corsa :lol: przyznasz sie pooh, czy mam zacytowac? :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No zajebiste ... fajny widok takich hebelków. Moje w porównaniu z tymi to pikuś. Takie malutkie.

@markos
A pooh pewni epowiedział, cytuje "...o kurva :0 ..."
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

sierak pisze:A pooh pewni epowiedział, cytuje "...o kurva :0 ..."
nie nie, moj drogi panie :oko:
pooh uzyl rewelacyjnego zwrotu, ktory doskonale zapamietalem :lol:
a hamowalem tylko z ok 50 km/h.. hamowanie ze 170 zrobilo na nim chyba mniejsze wrazenie :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

ja juz nie pamietam co powiedzialem, bylem wtedy w szoku :P
ze 170 tez bylo ciekawie :)
ogolnie caly nastepny dzien chorowalem na nowe hamulce :lol:
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

no to zacytuje (hamowanie z 50km/h):

POPIERDOLILO CIE?!?!? ZATRZYMALES SIE NA DZIESIECIU METRACH?!?!?

przyznam szczerze, ze po raz pierwszy widzialem pooha w takim szoku :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

!markos pisze:no to zacytuje (hamowanie z 50km/h):

POPIERDOLILO CIE?!?!? ZATRZYMALES SIE NA DZIESIECIU METRACH?!?!?
Bana mu, bana!!! :grin: :grin: :oko:

Sprawdz Markos ta droge hamowania, jestem strasznie ciekaw ile wynosi bo opinie jakie tu czytam sa bynajmniej porazajace.. :D
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

!markos pisze:no to zacytuje (hamowanie z 50km/h):

POPIERDOLILO CIE?!?!? ZATRZYMALES SIE NA DZIESIECIU METRACH?!?!?

przyznam szczerze, ze po raz pierwszy widzialem pooha w takim szoku :lol:
no to ja powiem tylko: kurfa :oko: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Gobo
Nowy
Posty: 473
Rejestracja: 12 wrz 2003, o 13:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Gobo »

:) Mam pytanko , jak to jest z wymianą płynu hamulcowego a aucie z ABS em , bo słyszłem że trzeba jakoś uważać żeby nie zapowietrzyć pompy ABS u , bo może się zepsuć a odpowietrzyć ja trzeba podobno jakimś urządzeniem . Ale może się myle :oko:
Wyginaj śmiało ciało
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Mondeo a Corsa

Post autor: Hiv »

Hmm... U mnie pedał też schodzi dosyć nisko ale hamulce są ok. Odpowiednia doza wyczucia a jak chce mocniej hamować to pedał traktuje odpowiednio. Ale mój ojciec kupił parę dni temu Mondeo i tam skok pedału hamulca to może 1cm!!! Żeby delikatnie zachamować wystarczy musnąć pedał a jak wcisnę ciut mocniej to pasażera mam na przedniej szybie!!! Sam więc zwątpiłem jak powinno być prawidłowo...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

gobo - plyn wymienia sie bardzo latwo, pompa odpowietrzyla sie praktycznie sama. albo spuszczasz stary plyn i potem dopiero zalewasz nowym albo robisz to jednoczesnie - przepychasz pedalem stary plyn zapelniajac uklad odrazu nowym plynem.

hiv - to kwestia przywyczajenia, da sie z tym zyc :oko:

endo - chetnie bym zmierzyl, ale jakos nie mam pomyslu jak to profi pomierzyc...

ps. hiv, nie myslales moze nad zmiana nicku? jakos tak kiepawo sie kojarzy :-?
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

wlasnie hiv no offenc ale ktos ci moze powiedz ze masz hiv czy co ludzie sa p... wiec wiesz no offence ja do ciebie nic nie mam ale np czy hiper nie bylo by ciekawsze pomysl nad tym
ps jakbys zdecydowal ze nie zmieniasz to tez sie w sumie nic nie stanie, tak w sumie nie moja sprawa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

@markos

Hehe... Nie myślałem o tym wcale!!! Jest mi z tym dobrze i kojarzy sie mi świetnie. Te czasy już nie wrócą ale nick pozostanie... ehh...

PS. A mnie się "markos" kojarzy z kumplem z podstawówki a on mi się nieciekawie kojarzy... Ale staram się o tym nie pamiętać... Teraz markos dla mnie to ty :oko:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie wiem czy wszystko dobrze zrozumialem, ale.. w sumie niewazne :oko:

wazne, ze ja to ja, a ty to ty i wszyscy wiedza o kogo chodzi :lol: [/i][/b][/code]
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Nom, pewnie, że tak :oko:

A zmieniałeś może kiedyś szczęki z tyłu? Bo ja niedawno. Mam jednak wątpliwości co do ich działania. Chodzi mi o to jak sprawdzić czy hamują równo i nie za słabo. Są jakieś "domowe" metody na to?

Szczęki tylne też muszą się docierać tak jak przód?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

szczek sie raczej nie dociera, tam nie ma sie co ukladac.

jak sprawdzic? pojechac na szuterek jakis, albo piaseczek, albo mokre, wylaczyc abs, wysadzic kogos z samochodu niech patrzy i zahamowac srednio/mocno i sprawdzic ktore kola sie pierwsze blokuja. mozna jeszcze sprawdzic w zakrecie na sliskim, nacisnac na hamulec, ale nie na maxa i zobaczyc czy nie wyprzedza cie tyl. jak wyprzedza - tyl hamuje za mocno.
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

ja lubie miec hamulce ustawione na 55/45 albo nawet 50/50 zeby miec rownie duzo sily na tyl a to zeby nie wprowadzic w nadsterowny poslizg to juz moj prblem w sensie ze wieze na tyle swoim umiejetnosciom...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

shrek a jak ustawiasz ten stosunek 50/45 czy jak kolwiek???
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

shreek w awaryjnych sytuacjach dupe uratuje ci wlasciwy stosunek sily hamowania ustawiony korektorem a nie umiejetnosci. poza tym nie ma mozliwosci, zebys ustawil rozdzial sily hamowania z taka precyzja o jakiej mowisz. mozesz mi powiedziec jak to zmierzyles?

i pomysl chwilke.. samochod z tylem, ktory wazy duzo mniej niz przod, bo corsa taka jest, nie moze miec sily hamowania ustawionej rowno pomiedzy osie, bo i tak 60-70% roboty zatrzymania samochodu odwalaja przednie hamulce.
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Mondeo a Corsa

Post autor: Corstek »

Hiv pisze:Hmm... U mnie pedał też schodzi dosyć nisko ale hamulce są ok. Odpowiednia doza wyczucia a jak chce mocniej hamować to pedał traktuje odpowiednio. Ale mój ojciec kupił parę dni temu Mondeo i tam skok pedału hamulca to może 1cm!!! Żeby delikatnie zachamować wystarczy musnąć pedał a jak wcisnę ciut mocniej to pasażera mam na przedniej szybie!!! Sam więc zwątpiłem jak powinno być prawidłowo...
Nie na darmo w rajdowkach bardzo czesto odalczaja sobie wspomaganie hamulcow, tylko po ty by miec wiecej wyczucia przy chamowaniu.

Od siebie tylko dodam, ze zestawik jaki zalozylem 2-3k km-brembo maxy i zwykle ferodo spisuje sie wysmienicie czyt. jak na nie wentylowane tarcze standardowej srednicy. Musze przyznac, ze moja corsa nigdy tak dobrze nie chamowala w swojej historii. Fading pojawia sie po jakich 4-6 chamowaniach prawie do 0 z 100-120 i to taki nie za ostry, bo mozna jeszcze chamulec przycisnac mocniej i zablokuje kola jeszce kilka chamowan, ale nie probowalem, bo kiedys tak tarcze pokrzywilem i na MAKSA zeszklilem klocki, teraz wydaje mi sie, ze glowna zaleta nacinanych tarcz to usuwanie tej zeszklonej warstwy. Zastanawiam sie jak to bedzie jak zapodam ferodo DS2000.

No i oczywiscie tez sprawdze u siebie chamowanie z 50km/h.
B x14sz
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

przyznaje sie ze to powiedzialem. ale teraz tak sobie mysle ze to moglo byc ... MNIEJ niz 10 metrow !
psycho hamulce wkazdym razie :) trzeba teraz dodatkowe wzmocnienie tylnego pasa zrobic bo tylko czekac jak markosowi ktos w dupe wjedzie.
a potem tylko AC wykupic.... :>
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

markos owszem corsiawki sa lekkie ale skad wiesz co ja mam w swojej w bagazniku?
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

!markos pisze:bo i tak 60-70% roboty zatrzymania samochodu odwalaja przednie hamulce.

w przypadku combo jest to asz 90% z pustą buda a i tak przez bude
tył jest bardziej dociazony niz w 3d czy 5d .Przy pełnym załadynku jest to 50 na 50 .
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

shreek pisze:skad wiesz co ja mam w swojej w bagazniku?
a jaka to roznica? nie wiem co tam wozisz, ale tyl i tak pozostanie lzejszy :oko:
Obrazek
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

no taka ze z bytla gazowa kolem zapsowym i 2 glosnikami jest tam ciezko
kij NIE WAZNE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”