Górne mocowanie amortyzatora

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Górne mocowanie amortyzatora

Post autor: YAQB »

Witam!

Przy okazji zmiany kolek na zimowe zauwazylem luz calej lewej czesci zawieszenia. Poniewaz juz raz kiedys wymienialem w tym samochodzie gorne mocowania amorow (lozyska + gumy) zajrzalem tam ponownie i ... znowu sie rozpier....

Pierwsza wymiane robilem jakies 10kkm temu (z polecenia mechanika od razu z obydwu stron mimo, ze wysypala byla jedna). Polecono firme SKF. Po Przejechaniu jakichs 1.5kkm prawa strona znow sie wysypala. Pojechalem z reklamacja i okazalo sie, ze guma z tego zestawu kompletnie sie wycignela (przestala zupelnie spelniac swoja funkcje i caly amor latal). Wymieniono mi wtedy gume (tylko na jakas inna firme; chociaz nie wiem czy SKF akurat sobi same gumy czy dodaje do swoich lozysk) i jakos jezdzilem.

Teraz znowu jest to samo (znowu zawiodl zestaw SKF; druga firmy X trzyma sie) - najpraowdopodobniej znowu wysypala sie sama guma (bo zawieszenie nie stuka, tak jak kiedys i luz jest w zasadzie glownie w pionie tak jak pracuje guma; w innych kierunkach trzyma, wiec lozysko zapewne jest OK). No i musze to wymienic, bo nie moge zrobic zbieznosci, poza tym czuc to w jezdzic...

1) Da sie zakupic sama gume?
2) Co najlepiej kupic, zeby nie wracac do tematu co kilka miesiecy?

Dodam, ze nie wpadlem tym kolem w jakas dziure czy cos, zeby byla okazja do szczegolnego naruszenia tych elementow ...
CTM #204
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Jak u siebie wymienialem to na poczatku zalowalem, ze nie wziolem kompletu SKF (nie wiedzialem, ze istnieje) i wziolem z opla, oryginaly. Pamietam, ze kazda czesc osobno bralem i pozniej sobie to skladalem samemu. Cena wyszla z 20-30% wiecej, niz za zestaw SKF.
Tak wiec odpowiadajac na twoje pytanie, na pewno mozna i dla pocieszenia, ZTCP to lozysko bylo zdecydowanie najdrozsze.

Z tym SKF to chyba cos zaczyna sie dziac niedobrego, nawet ostatnio jakis mechanik mowil mi, ze to szajs jest :zakrecony:
B x14sz
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Bo sie pojawily podrobki..W necie gdzies wyczytalem :oko:
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Kotlin pisze:Bo sie pojawily podrobki..W necie gdzies wyczytalem :oko:
Jesli InterTeam sprzedaje podrobki, no to moze to bylo przyczyna ... Generalnie przy reklamacji i teraz lozyska byly OK. Wtedy zostala wymieniona tylko guma. Teraz tez chyba na tym sie skonczy (moze podwykonawca SKF sie nie spisal? albo oddzial gumiasty SKF-a :D )

Da sie ta gume zmienic samemu? Bo jak wtedy mi wymieniali to wyciagali calego amora etc ...
CTM #204
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Nie wiem czy interteamsprzedaje podrobki ale pojawilo sie duzo podrobek SKF, Blisteina, Hella, Brembo , i jeszcze kilku firm ktorych nie pamietam znalazlem to na jakims serwisie motoryzacyjnym z miesiac temu.

Albo poprostu Yaqb trafiles na jakas tryfna serie :oko:
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Zdecydowanie trzeba wyjac calego amora, co wiecej trzeba zdjac z niego sprezyne, potem juz sam gume wymienisz :lol:
B x14sz
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Corstek pisze:Zdecydowanie trzeba wyjac calego amora, co wiecej trzeba zdjac z niego sprezyne, potem juz sam gume wymienisz :lol:
Czy poza odkreceniem srubek z gory w kielichu, srub przy piascie trzeba jeszcze cos zrobic? Panowie uzywali wtedy sciagacza do sprezyn. Da rade to zrobic samemu?

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
omega_01
Świeżak
Posty: 55
Rejestracja: 1 lis 2005, o 15:45
Lokalizacja: Czchów / Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: omega_01 »

YAQB pisze:
Corstek pisze:Zdecydowanie trzeba wyjac calego amora, co wiecej trzeba zdjac z niego sprezyne, potem juz sam gume wymienisz :lol:
Czy poza odkreceniem srubek z gory w kielichu, srub przy piascie trzeba jeszcze cos zrobic? Panowie uzywali wtedy sciagacza do sprezyn. Da rade to zrobic samemu?

Pozdro
Oczywiście, że da się samemu to wymienić to nic trudnego. Odkręcasz amora przy piaście oraz w kielichu i jest już nasz. Gdy mamy go już w rękach zakładamy ściągacze do sprężyn (są też inne sposoby przytrzymania sprężyny, ale nie polecam bo są nie bezpieczne) , ściskamy sprężyne, odkręcamy nakrętkę u samej góry amora i mamy wszystko rozebrane. Składamy w kolejności odweotnej rzecz jasna :grin: :-P
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Jak nie masz sciagacza mozesz zrobic go sobie sam np. dwa grube plaskowniki wiercisz dziure pod srube zaginasz je(plaskowniki) na koncach co by sie sprezyna nie zsunela i do tego sruba dosyc dluga plus nakretka skrecasz srube i sprezynka ladnie sie sciska.
Najlepiej miec dwa takie urzadzonka wtedy sprezyna bedzie rowno scisnieta.

A to jest wersja dla tych co lubia igrac z smiercia :-D
Dwa lomy opieramy kolumne na podlodze lomy wkladamy w jakas dziure w scianie przekladamy miedzy zwojami sorezyny naciskamy wtedy sprezynka sie sciska a druga osoba(jakis oszolom) odkreca miske :oko:
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ściągacz nie jest drogi 30-35zł, więc zwraca się błyskawicznie, a jednak pewniejszy niż "domowe wyroby" (o wiele mocniejszy).
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

hehehe, jest duzo smiesznych patentow na sciaganie sprezyn :). moj kolega odkrecal celujac w niebo :)
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

sorrki za odgrzebanie tematu
ponieważ potrzebuje zakupić cały komplet takiego mocowania, pytanie moje brzmii jaki zakupić zeby mieć święty spokój na dłuższą chwile??
jest kilka możliwości:
1.orginał GM
2.SKF
3.Sachs
4.Hans Pries
5.Febi
i wiele innych.
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

niedawno byl taki watek, gumis go zakladal, wystarczy chwilke poszukac..
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

chyba go pominąłem :-?
Gumii gdzie on jest??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

kozzi pisze: 1.orginał GM
2.SKF
3.Sachs
4.Hans Pries
5.Febi
Tak jak pisalem, moje doswiadczenia sa takie, ze po zakupie kompletu SKF-a do GSI na obydwa kola, pierwsze guma wysypala sie bardzo szybko, druga po ok 1/2 roku. Po naprawie, lozyska SKF zostaly, bo trzymaja sie ok, natomiast gumy mam Hans Pries-a od prawie roku i Febi od kilku m-cy i jest ok.
CTM #204
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Gm w tym wypadku nie sa jakos specjalnie drozsze z tego co pamietam, wiec bralbym je. U siebie zakladalem ze 2 lata temu i temat zamkiniety - nic sie nie dzieje, a dosc twardo maja. IMO warto dolozyc nawet wiecej, bo kazda wymiana jest klopotliwa, a do tego trzeba wtedy geometrie robic, wiec wychodzi drogo.
B x14sz
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

no właśnie Gumii też zakupił orginał GM więc chyba najlepiej się sprawdzają :zakrecony:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”