Sprężyny w sportowym zawieszeniu

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
Matys
Nowy
Posty: 183
Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Sprężyny w sportowym zawieszeniu

Post autor: Matys »

Jeżeli byłby ktoś tak miły to proszę o wyjaśnienie mi dlaczego sprężyny na fotkach mają inny kształt a obniżają o tyle samo.
Które wybrać? :x


Obrazek


Obrazek

Tylko proszę nie krzyczeć ze to już było 1000 razy :grin:
Corsa A 1.4i C14NZ
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Aro »

zdaje się, że te czerwone są grubsze, więc chyba nie trzeba wyjaśniać ;)
jeżeli nie to, to pewnie są z innego materiału - ot co :)
ja bym wybrał czerwone - wyglądają solidniej i "zdrowiej" (no i czerwone są szybsze :-P )
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

po ksztalcie, dlugosci i grubosci niestety kompletnie nic nie mozna wywnioskowac
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową

@ markos powiem, że można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny. głównie porównując je z danymi, które często są w dokumentach TUV
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

obnizenie moze byc takie samo..ale twardosc moze byc inna

ale zgadzam sie z Aro czerwone sa szybsze.. :oko:
Było c14se
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

AdamXXL pisze:można sporo stwierdzić znając wysokość i ilość zwoi i grubość sprężyny
postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

!markos pisze:postaram sie odnalezc zdjecia swoich sprezyn, ciekaw jestem, co bys na ich temat powiedzial :oko:
aby rozluźnić atmosfere możemy się pobawić ;)
podaj wysokość niezamontowanej spężyny i grubość "pręta" + foto, a ja postaram się powiedzieć ile jest od środka koła (oś) do krawędzi dolnej błotnika (nad kołem) :oko:
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs. :D
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

kristo pisze:
AdamXXL pisze:obydwa zestawy sporo obniżą pewnie okolice -50 może 60mm
1. ma charakterystykę progresywną (w miarę ugięcia coraz większy opór)
2. liniową
Dokładnie. Pierwsze progresy a te drugie to jakiś tuningowy szajs. :D
A ja bym wolal liniowa charakterystyke, a tuningowym szajsem raczej jest progresja (nie koniecznie ta na zdjeciach), bo wszystkie tuningowe sa progresywne i w wiekszosci sa tuningowym szajsem.

Jesli te niebieskie sa jakiejs pozadnej firmy to moga dac calkiem fajne efekty z dobrze dobranym amorem.
B x14sz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”