Jak przywrócić do życia silnik po zagazowaniu???

ODPOWIEDZ
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Może masz rozregulowaną instalację gazową. Zalej sobie jakiejś fajnej benzynki, typu shel V-Power (najlepiej na prawie pusty bak) bo jak rozcienczysz to niewiele da. Paliwko oczyści wtryski, usunie nagar z układu, może będzie lepiej.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

powodów może być kilka i jak je powoli sprawdzisz to powinno się je wyeliminować
Jeżdżąc na gazie i zapominając trochę o genzynie po dupie dostać mogła pompa paliwa, wtryski mogą być poprzytykane i lambda na gazie znacznie szybciej potrafi paść. zakładamy, że sprawdziłeś kompresje na cylindrach i jest ok, więc najlepiej zacząć od
1. resetu i/lub ustawienie kompa. ustawienia dostosowały się do gazu
2. sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej
3. jakimś miernikiem (metex czy cóś) sprawdzić zachowanie lambdy
4. wysunąć wtryski z listwą , zakładasz kondony na wtryski :lol: próbujesz odpalić kilka razy i sprawdzasz czy w miarę równo działają..

jak nie chcesz się bawić to jakiś zakład, w miarę rozsądny, to zrobi.. przynajmniej ja tak bym do tego podchodził
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

nie piszesz jaką masz instalacje ale przeważnie zwężka w mikserze zabiera trochę mocy
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Podstawowa sprawa to jaka masz instalacje ...

Kolega lesnik o tym wspomnial ... bo jesli II gen z mixerem to zeby w miare wrocic "do korzeni" musisz go zastapic albo innym mixerem albo BLOS-em.

Ponad to (to z kolei pisal Adas) jesli masz takie problemy to zapewne cos Ci sie na 99% rozregulowalo. Proponuje przejechac sie do swoich gazownikow.

Pozdrawiam
CTM #204
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Przecież, po po przełączeniu na gaz pompa paliwa powinna się wyłączać. Jak instalacja gazowa tym nie steruje, to robi się to ręcznie wstawiając przełącznik.

Adaś :)2 punkt 4 jest najlepszy, ale to wersja dla wielopunktu, lub diesla... :-P
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

PETERS pisze:Adaś :)2 punkt 4 jest najlepszy, ale to wersja dla wielopunktu, lub diesla... :-P
ale kolega pisze ze ma problem c16se a to jest wielopunkt :oko:
Było c14se
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

wiem, wiem, ale np. umnie na jednopunkcie ten pomiar nie był by zbyt "miarodajny" :oko:
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

matyjasek pisze:zeby to na gazie pyrkalo i sie nie dlawilo z nadmiaru powietrza, a jednoczesnie na Pb zeby dostalo dobry oddech swierzyzny? Sa jakies sposoby?
NIewiem czy dobrze zrozumiałem, ale napisze co wiem :) Kiedyś u qumpla w vectrze widziałem taki patent - chyba przez gaziarzy zrobiony, że zaślepili normalny dolot powietrza (czy do konca, czy, może tylko zmniejszyli prześwit - tego niewiem)a w obudowę filtra wstawili, taką zaślepkę co się w zderzakach montuje, zawory od gazu. I tą zaślepkę (korek) wyciągało się jak się na benzynie jeździło. A faktycznie qumpel mówił, że nie jeździ na benzynie bo muł jest gorszy niż na gazie, ale myślał, że ta zaślepka jest i już... dopiero na analizie spalin mu wykazało, że jest niedobór powietrza to mu powiedzieli, że na PB ten korek się sciąga i filterek łapie ładnie powietrze. Tylko ważne jest, żeby w puszcze wstawić korek przed filtrem!!
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

To o czym ja pisze, to chodzi o ograniczenie przepływu powietrza - bo do gazu go tyle nie trzeba. A na benzynie znowu jest go za mało (jak dolot jest zaślepiony do gazu) i z tąd ta zaślepka.

A ty mówisz, że masz zwężenie ma mikserze, ale to coś chyba nie tak, to napewno jest mikser do tego auta??Bo wiadomo, że przez ten mikser spada moc, ale czy to jest aż tak odczuwalne to niewiem... A gdzieś, kiedyś w necie widziałem coś takiego jak "System BLOS" coś co zastępuje mikser, ale cholernie drogie, jak działa i czy wogóle coś daje to niewiem. Lepiej pogadaj z gaziarzami, pewnie coś Ci doradzą.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Mixer musi zwężać dolot - dla tego silnika standardem jest średnica 32mm co przy przepustnicy 50mm jest kolosalną różnicą zwłaszcza przy max otwarciu przepustnicy. Nawet BLOS nie jest cudownym lekarstwem bo on zmniejsza cały czas średnice dolotu ale już nie tak drastycznie (mam takie coś, nie chce mi się pisać jak to działa bo już pisałem chyba z 10 razy, conajmniej raz na naszym forum z tego co pamiętam to w wątku Yaqba).
Jakieś cuda ze zwężaniem dolotu przed mixerem to robi sie tylko jak się nie potrafi wyregulować tak jak powinno - takie jest moje zdanie i go nie zmienie bo wiem coś na ten temat.
PETERS nie jest prawdą to o czym piszesz, że gaz potrzebuje mniej powietrza.
Krótko o teorii działania instalacji gazowej II generacji:
Gaz podawany jest pod ciśnieniem więc wszystkie bzdury na temat zdmuchnięcia gazu są nie prawdą ale za to sterowanie ilością podanego gazu przez reduktor odbywa się poprzez podciśnienie w dolocie i to jest podstawowa przyczyna obecności zwężki w dolocie. Podciśnienie w dolocie wytwarza się poprzez prace tłoków ale przy otwarciu przepustnicy podciśnienie spada ponieważ średnica dolotu nagle się zwiększa i w tym momencie brak zwężki na której musi się wytworzyć podciśnieni spowoduje nie możność podania dostatecznej ilości gazu, samochód albo zgaśnie albo będzie strzelał.
I to tyle na ten temat - może i się da jaśniej ale nie chce mi się tłumaczyć bo za dużo trzebaby pisać :-P.

Jeśli ktoś chce pozbyć się całkowice zwężki z dolotu to są dwa rozwiązania:
pierwsze pewnie nie wchodzi w gre skoro zdecydowałeś się na tańszą jazde czyli wywalenie instalacji hehe.
Drugie rozwiązanie to w trysk gazu - Yaqb coś na ten temat może już powiedzieć.
W c16se przy II generacji można spróbować z BLOSem i przyśpieszyć zapłon na gazie za pomocą wariatora zapłonu. Ja tak mam i sobie chwale, różnica odczuwalna oczywiście na lpg na pb pewnie też ale nie jeździłem nigdy na benzynie to nie potrafie porównać (jest mała szansa że wariator zapłonu będe chciał sprzedać za cene przynajmniej o 100zł niższą niż w sklepie (sklepowa cena to ok 400zł) ale to jeszcze nic pewnego).
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Hmm... to zastanawia mnie teraz dlaczego było tak zrobione.. ale na 100% w tej vectrze na PB był niedobór tlenu, własnie z powobu przytkania dolotu - to po co to się robi, było to zrobione w czasie zakładania instalacji przez gfaziarzy, także napewno ma to jakiś cel. Tylko niewiem, której generacji była to instalacja, napewno włączała się pod wpływem zwiększania obrotów takze była tam już jakaś elektronika.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

Do całkowitego spalenia LPG jest potrzebne mniej tlenu niż dla Pb i może ktoś przytkał dolot żeby mieszanka nie była za uboga - chociaż pierwszy raz słyszę żeby ktoś tak robił
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

leśnik pisze:Do całkowitego spalenia LPG jest potrzebne mniej tlenu niż dla Pb i może ktoś przytkał dolot żeby mieszanka nie była za uboga - chociaż pierwszy raz słyszę żeby ktoś tak robił
No i dalej się nie zgodze. Jako sympatyk tuningu i mocy nie mogę się zgodzić na to żeby trzeba było ograniczać ilość tlenu na gazie :oko:. Żeby mi ktoś za chiwle nie zarzucił, że nie mam racji to zgadzam się z tym, że mieszanka stechiometrycna dla gazu to nie ten sam stosunek paliwa do powietrza co dla noPB a właśnie gazu trzeba więcej dla tej samej ilości powietrza. W drugiej generacji mamy tylko ten problem, że ciężko jest podać taką ilość gazu żeby było ok i tylko dlatego stosuje się dodatkowe przytykania dolotu - ale jak już napisałem tylko wtedy gdy ktoś nie umie wyregulować.
Może być też tak, że średnica mixera jest nie dobrana odpowiednio pod silnik (za duża i trzeba wytworzyć jeszcze dodatkowo większe podciśnienie).
Z tym powietrzem i gazem też jest tak, że przecież lpg jako paliwo zabiera więcej miejsca w cylindrze niż benzyna a co zatym idzie powietrza już się nie zmieści tyle i stąd spadek mocy. Jeśli ktoś nie chce mieć problemu na benzynie to tylko wtrysk gazu (ale raczej na lpgnie ma co liczyć na większą moc niż na noPB). Tylko wtrysk gazu w fazie ciekłej może zwiększyć moc bo ciekły lpg jest bardziej kaloeryczny niż benzyna.
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Modernizacja no tak da się ale zostaje tylko zbiornik gazu i przewody miedziane reszta wszystko OUT. Nie pamiętam ile dokładnie Yaqb dał za swoją instalacje ale coś koło 2800zł, przypuszczam że sam zbiornik będzie kosztował z 600zł więc tak czy siak koło 2000-2200 musiałbyś wyłożyć.
Chyba że zakupisz co potrzeba z jakiegoś rozbitka - niby nie wolno przekładać ale kto ci to udowodni :oko:.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

W zasadzie do wypowiedzi Marcina nic dodac nic ujac. Im wiecej wydasz na instalke tym lepsza/nowsza masz technologie i osiagi. W Twoim przypadku albo przyzwyczaisz sie do tego co masz, albo pokombinujesz z mixerem (kupisz inny, zamienisz do BLOS-em, etc) albo zmienisz instalke.

Mysle, ze najrosadniej byloby podzialac cos z mixerem, bo jesli chodzi o wymiane calej instalki to zostanie Ci tylko butla + przewod miedziany. Reszta jest zupelnie zbedna przy wtrysku (ale to juz powiedizal Marcin - ja tylko potwierdzam).

Polecam poczytac co moze dac modyfikacja mixera >> http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 28&start=0
Oczywiscie to tez kosztuje, ale nic za darmo ... Proponuje tez poszukac w archiwum - trochesmy z Marcinem "naplodzili" na temat instalek LPG, ich bolaczek i mozliwosci poprawy skutecznosci dzialania.

A tak poza wszystkim to musisz sie zastanowic czy warto z ekonomicznego punktu widzenia, bo jesli czesto zmieniasz samochody to zostaw tak jak jest i juz.
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Chip tuning przy gazie polega w zasadzie tylko na zmianie map zapłonu. Przyśpieszenie zapłonu na gazie jest uzasadnione tym, że lpg ma liczbe oktanową 104-110 (w zależności od proporcji propan-butan).
Sprawdź jak masz ustawiony zapłon na oktanoselektorze - jeśli na 95 to zmień na 98. Ja dzięki wariatorowi zapłonu na LPG mam wyprzedony o 12st względem 98 (do baku leje tylko 98 ).
Pewnie dałby rade bez spalania stukowego nawet na +15st ale na zimnym silniku troche szarpie.
Na wariator zapłonu wydasz ok 320zł + okablowanie 70zł (akurat okablowaniem się nie mart bo to chore pieniądze a ja już mam więc się podziele co i jak podłączyć).
Zmiana map zapłonu będzie kosztować pewnie troche więcej a mocy raczej nie należy się spodziewać oszałamiających efektów.
Jeśli chcesz poprawiać tą instalke to idź w blosa i wariator zapłonu ale to koszty prawie 800zł.
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Zakręć jeszcze zawó na butli i bez obaw możesz śmigać. Co do spalania moja corsa pali tyle samo czyli ok 9l lpg na 100km - 13 to dużo za dużo.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Mi teraz rowniez wychodzi w granicach 9-10 l/100 (ciezko dokladnie wyliczyc spalanie na LPG jak sie nie robi dluzszych przejazdow jednorazowo). Okolo 12 moj c16se mi palil jak mialem instalacje I gen i dosc intensywnie korzystalem z jego mocy (w drodze do pracy mam ok. 8 km odcinek prostej pokonywany z predkoscia pow. 140 km/h) w cyklu glownie miejskim.
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Obrócenie oktanoselektora powoduje zmiane mapy zapłonu - prościej można powiedzieć, że przyśpieszasz zapłon do większej liczby oktanów. Różnicy w odejściu raczej nie wyczujesz bo to pewnie kwestia 2-3KM o ile wogóle tyle.
Co do benzynki przy wyciągnięciu mixera to jeszcze najlepiej skasować ustawienia kompa. Odłączyć aku na pare min (z doświadczenia wiem że wystarczy nawet na 10s) potem autko odpalić i na wolych poczekać aż się zagrzeje. ECU silnika "uczy" się stylu jazdy na podstawie wskazań różnych czujników a na LPG musisz oszukiwać najważniejszy czyli sonde lambde.
Pozatym jeżdżąc na gazie zazwyczaj mamy mało benzynki w baku a w zimie skrapla ci się woda w paliwku - to też może być przyczyną zmulniea. Do tego mała ilość benzyny może spowodować uszkodzenie pompy paliwa. No i ostatnia rzecz to wtryskiwacze nie pracują i mogą "zasychać" jak mu dasz popalić od czasu do czasu na benzynce to zobaczysz, że będzie jeździł lepiej :oko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”