Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-( -odpaliła:-D

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-( -odpaliła:-D

Post autor: fotograf »

Witam,
jako że prace dobiegły końca chciałem dzisiaj odpalić potwora i smutne zaskoczenie, niestety nawet nie ma ochoty odpalić....
Ale od początku : w wiązce X12SZ do wtrysku idą kable niebieski i czarny, we wtyczkach od SE są kable nieniesko-brązowoy i czerwono-brązowy, wtryskiwacze połączone są równolegle, próbowałem najpierw niebieski do czerw-brąz a potem na odwrót i tak i tak nie działa :-(
Wtryski są z C16SE i chyba nie zapiekły by się wszystkie naraz, paliwo na listwie jest, a świece po wykręceniu są suche, co to może być ?
Nie podaje paliwa czy jak? W ostateczności odpalę auto na gazie ale wolał bym na benzynie po Bożemu a dopiero potem LPG, czy ktoś ma jakieś pomysły?
Przyznam że mam już spore ciśnienie bo za 7dni mam jechać corsą nad morze 400km a tu narazie nic ....
bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuje


EDIt

ok, wiem już że powinienem sprawdzić napięcie na wtryskiwaczu próbnikiem i powinna migotać lampka, a można to jakoś sprawdzić zwykłym multimetrem?!
Bo nie uśmiecha mi się ciągać corsy na lince po wszystkich elektrykach w mieście z nadzieją że któryś mnie przyjmie...
Ostatnio zmieniony 23 sie 2008, o 15:55 przez fotograf, łącznie zmieniany 1 raz.
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: AdamXXL »

w c1_se:
Czerwono-niebieski -> 12V
brązowo-czerwony -> sygnał z kompa
w x12sz:
czarny -> 12v
niebieski -> sygnał z kompa

w elektronice większość rzeczy steruje się "0" sygnał z kompa, to podpięcie przez jakiś ułamek sekundy wtrysków do masy.

widzę, że robisz wg "szkoły" KTK. coś a'la: można wszystko wszędzie podpinać bo ktoś tak robił i jeżdziło ;)
tylko nikt nie robił tego na sterowniku od x12sz i nikt nie patrzył, że przez jeden port idzie większe obciążenie i czy sterownik zniesie to.
czy zczytywałeś błędy (może opd razu wyskakują)?
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

Jak zwykle Adam ma rację :D Wyskakuje błąd 25 - wtryskiwacz, zbyt wysokie napięcie
Wiem że szkoła, wszystko ze wszystkim nie jest najlepsza ale miałem cichą nadzieję że mimo wszystko uda się to ze sobą połączyć i komp z X12SZ sobie poradzi ale jak widać chyba jednak nie :placz: jeśli nikt nie będzie miał innych pomysłów to chyba zostanie mi założenie tymczasowo ssącego z SPI i jazda na czymś takim puki nie znajdę kompa z C14SE...
Dzięki Adam za uświadomienie mnie :(

Jest okazja kupienia takiego kompa z wiązką całą

http://allegro.pl/item416799266_kompute ... bosch.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy on będzie dobry? Nr będę mógł mieć później, narazie tyle co widać, wiem że corsa była na DISie
Zna się ktoś na oznaczeniach komputerów ? Z tego co wyczytałem z EPC ten komp widnieje pod C14SE z oznaczeniem BDLU
Co jeszcze powinienem nabyć żeby założyć całą ta wiązkę z kompem ?
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
LETIS
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 24 cze 2007, o 13:45
Lokalizacja: Radwanice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: LETIS »

fotograf to zdjecia mojego kompa z C14SE

Obrazek

moze to cos pomoze

faktycznie wtryskiwacze pracuja w tzw full grupie czyli wszystkie na raz.
C14SE :)
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

Dzięki Letis za fote, Twój komp jest w epc pod nr 40 na zdjęciu a ten z aukcji ma 39 :-D co ciekawe Ty masz Delco a tamten niby jest Bosh, czy to może być bez różnicy? ciekawi mnie też co znaczy nr w ramce po lewej bo na obu kompach są takie same, I z tego co widzę to chyba bym jeszcze musiał mieć ręczny korektor oktanowy bo oryginalnie C14SE nie ma czujnika stuku? Dobrze rozumuje?
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
LETIS
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 24 cze 2007, o 13:45
Lokalizacja: Radwanice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: LETIS »

jezeli kupisz cala wiazke od c14se to sprawa jest banalnie prosta. wyciagasz stara wiazke wkladasz nowa i poprzez podlaczenie jednej czarnej bodajrze 9 pinowej wtyczki od strony wnetrza auta konczysz robote w srodku i pozniej podlaczasz wszystkie wtyczki pod maska. czujnika chyba faktycznie nie ma ale to musze sprawdzic.
C14SE :)
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

Po konsultacji z Marcinem wiele się wyjaśniło :D C14SE nie ma czujnika stuku ale korektor oktanowy i jedyne co mi jeszcze będzie potrzebne to czujnik temperatury powietrza zasysanego, mam już jeden który kupiłem z całym ssącym od C16SE ale jakiś rzeźnik tak wyciągnął wtyczkę że zostały tylko 2 te styki w środku, reszta połamana :bardzozly: i będę musiał go gdzieś upchać w rurę dolotowa powietrza bo w ssącym z Lanosa nie ma na niego miejsca
Dzięki Letis, uspokoiłeś mnie :oko: Może jednak tyle roboty nie poszło na marne :-?
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: AdamXXL »

tak na szybko zmierz opór wtryskiwacza od x12sz i potem opór na wtryskach połączonych równolegle, a różnicę uzupełnij rezystorem może to tak na szybko pomoże.
np. jak policzyć : wtryskiwacz od mpi około 12ohm (lub Kilo ohm nie pamiętam) a cztery razem równolegle to 1/12+1/12+1/12+1/12=1/3 czyli około 3 ohm(Kohm)

ten z aukcji to delco. jest to dość nowy sterownik i nie dam głowy czy nie ma też czasem immobilizera.

nie trzeba wcale szukać oktano selektora wystarczy opornik 470ohm
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

A w jaki sposób zmierzyć oporność? Ta po prostu czy na włączonym zapłonie?
Zmierzyłem tak na sucho i wg mojego marketowego multimetru spięte równolegle maja 3.3 ohm a wtryskiwacz z X12SZ ma 1.9 ohm więc mniejsza oporność i nie ma co dodawać opornika :-(

Pojedynczy wtryskiwacz z MPI ma 16ohm
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: AdamXXL »

fotograf pisze:A w jaki sposób zmierzyć oporność? Ta po prostu czy na włączonym zapłonie?
Zmierzyłem tak na sucho i wg mojego marketowego multimetru spięte równolegle maja 3.3 ohm a wtryskiwacz z X12SZ ma 1.9 ohm więc mniejsza oporność i nie ma co dodawać opornika :-(

Pojedynczy wtryskiwacz z MPI ma 16ohm
to podpiąć go równolegle a jaka wielkość mozna obliczyć z wzorka: 10/33+1/x=10/19 więc wychodzi, że trzeba jeszcze podpiąć równolegle opornik ~45ohm
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

Z braku opornika 45 ohm (nie udało mi się go dostać w moim wielkim mieście), podpiąłem równolegle opornik 50 ohm ale nadal autko nie ma ochoty odpalić :-( opór wzrósł na wtryskiwaczach do ok 4ohm

Ok, komp z aukcji jest już mój :-D facet się zaklinał że corsa była bez immobilizera, do tego cała wiązka kompletna i czujnik temp powietrza i całość za 100zł :D chyba dobry interes za to że będzie jak fabryka chciała :oko:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: AdamXXL »

:)2 :D
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Przeróbka X12SZ na C14SE - nie chce odpalić :-(

Post autor: fotograf »

Arkos z KTK podsunął mi pewną myśl która okazała się być decydująca!!!
Otóż nie podpiąłem 2 kabli od instalacji gazowej i na niebieskim kablu wogule nie było impulsów i dlatego wtryski nie lały, teraz auto już odpala od kopa, nie ma problemów z tym, dałem jej pochodzić na benzynie aż do włączenia wentylatora, chodzi niezbyt równo, stojąc przy tłumiku czuć kolejne uderzenia pędu powietrza, być może to wina zbyt bogatej mieszanki, bo jak widziałem na testetrze sondy lambda komp nie ogarniał takiej ilości paliwa, ale corsa i tak ma śmigać na gazie a komp dojedzie we wtorek :super:
Dziekuję wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi :papa:

PS. Po zagrzaniu nie wytrzymałem i podjechałem kawałek od bramy do garażu i na jedynce auto podnosi przód :0 (wiem wiem, nie mam maski, zderzaka, pasa przedniego i stabilizatora :-D ) ale reakcja na gaz jest niesamowita 8)
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”