Koszty remontu silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Koszty remontu silnika

Post autor: G4lu5 »

Witam.
Od jakiegos czasu moja corsa z silnikiem c16se zaczęła brać duzo oleju myślałem że to musi być jakiś wyciek co prawda wyciek był ale po jego wyeliminowaniu olej i tak ubywał. Ostatnio zajrzałem do filtru powietrza i na filtrze pojawił się olej z rury dolotowej aż sie lało...Sprawdziłem świece i świeca na 4 cylindrze była mokra, a reszta suchutkie.
Obrazek
Na zdjeciu jest zaznaczony wężyk, ten oto wężyk odłaczyłem zeby sprawdzić czy nim pakuje olej do filtra po właczeniu silnika strasznie z niego dymi czy to normalne :)5
Dzisiaj sprawdzalem ciśnienie i różnica na 4 cylindrze wynosiła aż 4,0.
Bardzo mnie zasmuciła ta wiadomość bo silnik wymaga remontu? :( . Jakie są koszta remontu silnika Orientuje sie ktoś? :)5
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009, o 13:15 przez G4lu5, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cwirus88
Nowy
Posty: 320
Rejestracja: 22 cze 2008, o 07:38
Imię: Michał
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: cwirus88 »

W pierwszej kolejności zrób próbę olejową, która pokaże czy dół czy góra jest do bani, po co odrazu pakować się w kapitalke :D
Wylyź.
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: Marcin99 »

Ten wężyk to odma i standardowo trochę oleju w oparach się nim wydostaje nawet i z silnika w dobrej kondycji. Dymek też jest całkiem normalny. Oczywiście ani w jednym ani w drugim przypadku nie są to jakieś duże ilości. Co do twojego problemu różnica 4atm to już sporo (jakie były w ogóle wyniki na wszystkich i silnik zimny czy ciepły). Jeśli ubywa oleju to tak jak kolega wyżej napisał powodem może być albo góra (czyli zawór i prowadnica zaworowa z uszczelniaczem) albo dół (czyli pierścienie). Próba olejowa pokaże gdzie leży problem i trzeba będzie z tym zrobić. Oczywiście nie znaczy to, że oleju nie będzie brał wcale bo jeśli problem większy to nawet wyeliminowanie spadków ciśnienia może nie pomóc.
U mnie w c16se oleju trochę znikało a teraz po wymianie pierścieni praktycznie mam spokój nie licząc kilku drobnych wycieków.
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: kruszyn1 »

jakbyś robił pierścienie to komplet na 4 cylindry ok 270zł do tego komplet uszczelek ok 150zł robocizna pewnie z 400-500zł... ja tyle zapłaciłem jak robiłem u siebie niedawno...
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: G4lu5 »

Dokładnie na wszystkich jakie było ciśnienie to nie wiem bo mechanik u ktorego byłem miał nawał pracy i zmierzył mi na szybko 3 i 4. Na 3 było prawie 16 a na 4 tak jak pisałem wcześniej.. Może ktoś z moich okolic posiada manometr :)5 i rzuciłby okiem na mój silnik?
Dzięki kruszyn, koszta są wysokie i to bardzo...
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: fotograf »

Koszty jakie podał kruszyn to półśrodek i lepiej "na oko" nie wymieniać samych pierścieni. Prawdziwy i porządny remont zrobił seboss u siebie w C16SE i koszty takiego remontu idą już w tysiące :-? ale silnik potem jest prawie jak z fabryki
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: Porszak »

G4lu5 napisz mi priva z tel do siebie, jak w sobote bede mial czas to moge Ci pomoc
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: G4lu5 »

Witam wczoraj zmierzyłem kompresje na cylindrach wraz z Porszakiem - za co wielkie dzięki za pomoc:) i oto co nam wyszło:

I cylinder 13,4
II cylinder 13
III cylinder 13
IV cylinder 6,5... :-(

po przeprowadzonej próbie olejowej wyszło:

I - 15
II - 14
III - 14,5
IV - 7,5

I teraz pytanie czemu takie wyniki wyszły? co to może być? co robic? Zdanie Porszaka już znam teraz chciałbym znać zdanie reszty fachowców..


dorzucę jeszcze że olej znika w dość szybkim tempie, a samochód chodzi nawet nieźle...
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: fotograf »

bardzo podobna sytuacja jak u kruszyna - 3 garki stan dobry a 4ty nieżywy :-?
taki niski stopień to może być wypalone gniazdo zaworu w głowicy (tym bardziej że dużo się nie polepszyło po próbie olejowej)
bez zdjęcia choć by głowicy się nie obędzie :zakrecony:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
kruszyn1
Swój
Posty: 992
Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
Imię: Mateusz
Lokalizacja: wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: kruszyn1 »

podobny to za dużo powiedziane, u mnie siadł pierwszy, a po próbie olejowej się dużo podniósł ;)
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: -=m&m=- »

kruszyn1 pisze:podobny to za dużo powiedziane, u mnie siadł pierwszy, a po próbie olejowej się dużo podniósł ;)
co by sugerowało, że olej uszczelnił połączenie tłok-cylinder i tam należałoby szukać przyczyny niskiej kompresji :(
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: Porszak »

no jak widac wzrost na kazdym garku wahal sie od 1-1.5bar, czyli mniej wiecej rowno
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
G4lu5
Nowy
Posty: 293
Rejestracja: 17 gru 2008, o 23:04
Lokalizacja: Szczerców/Bełchatów
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Koszty remontu silnika

Post autor: G4lu5 »

No nic trudno trzeba będzie głowicę ściągnąć...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”