Pompa powietrza wtórnego

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Mat »

Witam

jedno pytanie tylko: jak odłączę pompę powietrza wtórnego będzie mi coś check wywalał ? nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu jeśli będzie się check świecił :)
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

spokojnie możesz odlaczyc, check sie nie zapali :D
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
kamilos23
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2007, o 17:30
Lokalizacja: WWA
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: kamilos23 »

a tak w ogule do czego jest ta pompa powietrza wtórnego ????
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

do ekologii :grin: :twisted:
dostarcza dodatkowa ilośc powietrza do kolektora wydechowego podczas pracy auta na ssaniu powodujac lepsze dopalanie i szybsze nagrzanie sie katalizatora :oko: noi tym samym spełnienie wszystkich ecotecowych norm :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
kamilos23
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2007, o 17:30
Lokalizacja: WWA
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: kamilos23 »

czyli jak ja mam wycięty katalizator to ta pompka zajmuje mi tylko miejsce pod maską i moge bez żadnych obaw ją wykręcić i nie zmuli mi to silnika i żaden check się nie zapali - tak mam to rozumieć ????
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

ta pompa działa tylko na początku więc nic Ci nie zmuli i tak jak jest napisane wyżej po jej odpieciu nie zapali sie check :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze :) ). Wtedy check Ci wywali.
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Mat »

no właśnie i jak tu sobie z tym poradzić?? bo kolektor będzie od c20xe i nie będzie miejsca na ten grzybek, chyba że podciśnienie do niego podłącze i go gdzieś zostawie w komorze silnika i niech sobie leży i działa:) to zda egzamin?:)

dziekuje za odpowiedzi na pytania :)
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze :) ). Wtedy check Ci wywali.
skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Mat »

m&m a żarówka od checka była sprawna ?:) hmm do zaworu jedynie dochodzi podciśnienie i na moje rozumowanie zawór sam na podstawie podciśnienia reguluje otwarcie no może jeszcze na podstawie przepływu powietrza do pompy ale nie ma żadnego elektrycznego połączenia z układem więc wydaje mi się że odpięcie zaworu i zaślepienie tego podciśnienia nie wywali checka, takie moje poranne przemyślenia :)
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

Mat pisze:m&m a żarówka od checka była sprawna ?:)
pisząc poprzedniego posta liczyłem się, że takie pytanie może paść :-P ale nie sądziłęm że tak szybko :grin: tak.... lampka sprawna była
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

-=m&m=- pisze:
Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze :) ). Wtedy check Ci wywali.
skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?
Z autopsji. Pompa mi się zatarła i hałasowała jak stary młynek do kawy szukając sposobu na jej wyłączenie odłączyłem pompę oraz ten elektrozawór aby nie otwierał się zawór na kolektorze no i przywitał mnie check engine. Po podłączeniu elektrozaworu check zniknął (wtyczka na pompie jest odłączona cały czas).
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

to moze chcesz kupić pompe :-D mam taka na zbyciu :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Mat »

Coś mi tu nie gra, przecież pompa nie pobiera danych o ciśnieniu na przewodzie łączącym pompę z zaworem, a niemożliwe jest aby na podstawie podciśnienia dochodzącego do zaworu silnik wyłapywał check'a, no chyba że jest ono odłączone od tak i nie jest zaślepione. Jak dla mnie ześlepienie podciśnienia idącego do zaworu załatwi sprawę a jeśli nie to nie spocznę póki nie zrobię tego :)
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

Widzę że nie kumasz o czym mówię. Odłączyłem wtyczkę ELEKTRYCZNĄ od elektrozaworu a nie podciśnienie, teraz łapiesz?
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Mat »

mógłbyś jaśniej określać jaki zawór odłączyłeś bo są dwie możliwości , Ty zapewne zrobiłeś jak w pkt. 1 dlatego wywala Ci checka:

- odłączenie pompy powietrza wtórnego (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) oraz elektrozaworu pod kolektorem ssącym (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) i wywala Ci checka z powodu błędu elektrozaworu

- odłączenie pompy powietrza wtórnego (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) oraz usunięcie z kolektora wydechowego zaworu odpowiadającego za dopływ powietrza z pompy i tutaj odłączenie może odbyć się poprzez odłączenie zaworu od kolektora i odłączenie podciśnienia i wtedy tak jak M&M pisał nie będzie wywalało checka bo pompa nie wywala i nie ma co innego wywalać bo zawór pod kolektorem ssącym będzie powietrze wywalał przed przepustnicę i nie widzę sensu po co go odłączać przy uszkodzonej pompie bo te dwie rzeczy nie mają ze sobą chyba połączenia...

wiec precyzuj jaki zawór odłączyłeś i gdzie bo wielu użytkowników może nie mieć takiej wyobraźni...
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

Napisałem jasno że odłączyłem elektrozawór, skoro sam piszesz że jest on tylko jeden to chyba nie potrzeba wyobraźni :lol:
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

Sław pisze:Napisałem jasno że odłączyłem elektrozawór, skoro sam piszesz że jest on tylko jeden to chyba nie potrzeba wyobraźni :lol:
W takim razie Sław pisał o EGR, który po odłączeniu rzeczywiście wywala błąd. Temat natomiast dotyczy pompy powietrza wtórnego, która można spokojnie wywalić i błąd nie wyskoczy.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

No teraz Mike poszedłeś po bandzie :) Zobaczcie do czego prowadzi podciśnienie idące od grzyba na kolektorze wydechowym. Jest tam mały elektrozawór który puszcza/odcina podciśnienie, które otwiera/zamyka zawór (grzyba) na kolektorze wydechowym. Już dokładniej wytłumaczyć się nie da :)
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: -=m&m=- »

jak dla mnie to do pracy elektrozaworu jest potrzebny prąd, z tego co pamietam to do tego "grzyba" na kolektorze wydechowym nie dochodzi zadne zasilanie ... ale ja w tej chwili nie mam corsy więc moge sie mylić ...

Ps. zrób Sław zdjęcie czesci, o której piszesz bedzie łatwiej się dogadać :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Marko
Nowy
Posty: 269
Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Marko »

podpinam się do tematu: moim celem jest pozbycie się spod maski autka pompy powietrza wtórnego wraz z jego zaworem, jak to prawidłowo zrobić? jak zdemontuję zawór pompy wtórnej znajdujący się na kolektorze, całą pompę wtórną to wystarczy?, muszę coś zaślepiać? poniżej fota co chcę wywalić:

Obrazek
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

Będziesz musiał zaślepić otwór w kolektorze oraz podciśnienie, które steruje obecnie zaworem.
Marko
Nowy
Posty: 269
Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Marko »

Będziesz musiał zaślepić otwór w kolektorze oraz podciśnienie, które steruje obecnie zaworem.
a możesz mi doradzić czym mogę zaślepić ten otwór który pozostanie po czujniku (edit:pomyłka - nie czujnik tylko zawór :oko: ), duży ten otwór zostanie?, tak się zastanawiam czy jest sens wywalać ten czujni teraz jak i tak kolektor za parę dni pójdzie "out" :oko:
Sław jakbyś mógł no nie wiem jakoś maksymalnie ułatwić zadanie bo w życiu tego nie robiłem: może masz jakieś foty, najbardziej jestem ciekawy jak wywalę pompę co mi tam zostanie po niej oprócz wtyczki elektrycznej, węże?, wężyki? ile ich tam jest? wszystkie zaślepić? jeden z nich jest to podciśnienie? ...generalnie plug and play poproszę i to najlepiej dzisiaj bo jutro rano biorę klucze w ręce i zabieram się za to "badziewie" :oko: :lol:
Ostatnio zmieniony 1 maja 2009, o 10:35 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sław
Nowy
Posty: 286
Rejestracja: 2 paź 2006, o 12:44
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Sław »

Nie wiem o jakim czujniku mówisz, tam nie ma żadnego czujnika. Podciśnienie to ten cieniutki wężyk, który dochodzi do "grzyba" na kolektorze.
Marko
Nowy
Posty: 269
Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Pompa powietrza wtórnego

Post autor: Marko »

looknąłem na to dzisiaj wstępnie i sprawa wygląda dość prosto, tak mi się wydaje. Jedyne co może stanowić problem to jak/czym zaślepić otwór w kolektorze, który pozostanie po "grzybie".. :-?
______________________
dziękuję Wszystkim za pomoc, pompy w autku już nie ma :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”