jedno pytanie tylko: jak odłączę pompę powietrza wtórnego będzie mi coś check wywalał ? nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu jeśli będzie się check świecił

skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze). Wtedy check Ci wywali.
pisząc poprzedniego posta liczyłem się, że takie pytanie może paśćMat pisze:m&m a żarówka od checka była sprawna ?:)
Z autopsji. Pompa mi się zatarła i hałasowała jak stary młynek do kawy szukając sposobu na jej wyłączenie odłączyłem pompę oraz ten elektrozawór aby nie otwierał się zawór na kolektorze no i przywitał mnie check engine. Po podłączeniu elektrozaworu check zniknął (wtyczka na pompie jest odłączona cały czas).-=m&m=- pisze:skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze). Wtedy check Ci wywali.
W takim razie Sław pisał o EGR, który po odłączeniu rzeczywiście wywala błąd. Temat natomiast dotyczy pompy powietrza wtórnego, która można spokojnie wywalić i błąd nie wyskoczy.Sław pisze:Napisałem jasno że odłączyłem elektrozawór, skoro sam piszesz że jest on tylko jeden to chyba nie potrzeba wyobraźni
a możesz mi doradzić czym mogę zaślepić ten otwór który pozostanie po czujniku (edit:pomyłka - nie czujnik tylko zawórBędziesz musiał zaślepić otwór w kolektorze oraz podciśnienie, które steruje obecnie zaworem.