Czyżby X16xe zamiast x14xe

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: wolga85 »

Od niedawna jestem posiadaczem Corsy B 95r. z silnikiem x14xe. Przynajmniej tak myślałem , co potwierdzał dowód rejestracyjny, aż do czasu gdy nie posypał się uszczelniacz na wale i okazała się koniczna wymiana rozrządu. Kupiłem potrzebne części i wziąłem się do roboty. No i mały zonk pasek rozrządu dobrany z katalogu dla x14xe ma 169 zębów a u mnie 162 na szczęście koleś mi wymienił po krótkiej rozmowie oświecił mnie że takie paski montowane były ale w silnikach 1,6 GSi albo w nowszych modelach astry lub corsy c. Do tego jeszcze ta łapa dość nieelegancko obcięta co widać na fotce.
Obrazek
Obrazek

u mnie nie bylo widac fotek wiec na wszelki wypadek przeedytowalem posta/porszak
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: fotograf »

Faktycznie coś mogło być kombinowane - sprawdź numery silnika i wszystko będzie jasne czy to 1.6 czy 1.4 :oko:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: wolga85 »

A gdzie je znaleźć??
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: fotograf »

Nie wiem jak w nowszych jednostkach ale w starszych numery nabite były na bloku (taki mały parapecik) przy łączeniu z głowicą po prawej, od strony DISa, lub na rancie bloku w miejscu gdzie blok styka się ze skrzynią, nie wiem jak jest w 16V, może ktoś kto miał do czynienia z takim silnikiem się wypowie :oko:

zaznaczone 3 :

Obrazek

lub paluchem :grin:

Obrazek
zdjęcie pochodzi z ATT
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Zioo
Nowy
Posty: 499
Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
Imię: Adam
Lokalizacja: ŁDZ
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: Zioo »

fotograf pisze: lub paluchem :grin:

Obrazek
zdjęcie pochodzi z ATT
tu bedzie nr silnika .. trzeba tylko sie doskrobac, zeby byl widoczny :P
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: wolga85 »

Pisze x14xe o numerze seryjnym 2UF77296. Tylko dlaczego pasek 162 zęby. Mozliwe że kiedys podmienili pompe wody na inna i stąd ten pasek?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Czyżby X16xe zamiast x14xe

Post autor: Mihó »

W tym miejscu łapa silnika to w Astrze G...
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”