Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Regulamin forum
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
Luźne rozmowy są "bonusowym" działem przeznaczonym dla uzytkowników CorsaSport.pl do dyskusji na tematy nie związane bezpośrednio z Corsą. Jakkolwiek zachęcamy do rozmów na każdy temat to forum to nie służy do pisania "o wszystkim i o niczym".Reguły forum obowiązują.
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Witam,
wiem że już praktycznie po zimie, ale takie coś przydałoby się na przyszłą. Widział ktoś albo zakładał takie coś u siebie? Chodzi mi o grzałkę montowaną w silniku podgrzewającą płyn, zasilaną 230v, podłączaną np. na noc (jeśli ktoś parkuje pod domem). Rozwiązanie bardzo popularne w skandynawii. Na allegro można takie grzałki dostać do Mercedesów ale do corsy raczej pewnie nie podejdzie. U mnie takie coś byłoby fajnym rozwiązaniem gdyż posiadam lpg, gdy jest mróz za każdym razem muszę przejechać jakieś 3 km zanim przełączy się na zasilanie gazem. Nie mówię już o łatwiejszym rozruchu takiego podgrzanego silnika. Zastanawiam się tylko jak takie coś zmajstrować bo kupno gotowego zestawu np. Defy to kupa kasy, a mi w zasadzie potrzebna jest tylko grzałka podgrzewająca płyn montowana najlepiej na małym obiegu, przedłużacz i wyłącznik czasowy z programatorem uruchamiający zasilanie o określonej porze. Spotkał się ktoś z czymś takim?
wiem że już praktycznie po zimie, ale takie coś przydałoby się na przyszłą. Widział ktoś albo zakładał takie coś u siebie? Chodzi mi o grzałkę montowaną w silniku podgrzewającą płyn, zasilaną 230v, podłączaną np. na noc (jeśli ktoś parkuje pod domem). Rozwiązanie bardzo popularne w skandynawii. Na allegro można takie grzałki dostać do Mercedesów ale do corsy raczej pewnie nie podejdzie. U mnie takie coś byłoby fajnym rozwiązaniem gdyż posiadam lpg, gdy jest mróz za każdym razem muszę przejechać jakieś 3 km zanim przełączy się na zasilanie gazem. Nie mówię już o łatwiejszym rozruchu takiego podgrzanego silnika. Zastanawiam się tylko jak takie coś zmajstrować bo kupno gotowego zestawu np. Defy to kupa kasy, a mi w zasadzie potrzebna jest tylko grzałka podgrzewająca płyn montowana najlepiej na małym obiegu, przedłużacz i wyłącznik czasowy z programatorem uruchamiający zasilanie o określonej porze. Spotkał się ktoś z czymś takim?
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Serio nie umiesz znalezc uniwersalnych grzalek na Allegro? Pierwsza z brzegu aukcja: http://allegro.pl/i3127447520.html
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Widziałem te aukcje, ale chodzi mi o coś montowanego w mały obieg. Taka grzałka jak ta w powyższej aukcji moim zdaniem się nie sprawdzi, bo montując ją na dolnym wężu od chłodnicy obieg i tak mamy zamknięty przez termostat. Trzebaby go usunąć, a nie o to przecież chodzi. Wydaje mi się że powinna to być jakaś grzałka montowana na przewodzie do nagrzewnicy lub parownika (w przypadku instalacji lpg), a takiej nie udało mi się znaleźć. Dlatego pytam czy ktoś się z takim wynalazkiem spotkał.
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Dedykowana do corsy b jest montowana w bloku w miejsce zaślepki obok filtra oleju (podgrzewa blok silnika i płaszcz chłodzący do 40- 50 C). To w zupełności wystarcza do odpalenia i przełączenia na gaz od razu.
A tak wygląda
http://allegro.pl/grzalka-defa-411121-k ... 43118.html
A tak wygląda
http://allegro.pl/grzalka-defa-411121-k ... 43118.html
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Wielkie dzięki, o takie coś mi chodziło. Tylko czy jeśli usunę tą zaślepkę w bloku i wcisnę grzałkę, to już odwrotu nie ma? W sensie wykorzystania grzałki w innym samochodzie?
- wolga85
- Weteran
- Posty: 1035
- Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
To raczej sprzęt montowany raz . Choć znam ludzi co nie takie cuda robili i wyciągali bez szwanku.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
-
- Nowy
- Posty: 238
- Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Czy to jest wciskane w miejsce broku w bloku ?? Takie rozwiązanie znacząco wydłużałoby żywotność motoru
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Właśnie w miejsce broku. Chętnie założyłbym sobie takie coś tylko mam zamiar zmienić motor za jakiś czas i martwi mnie czy jeśli nawet uda mi się to wydłubać z bloku to czy będzie się nadawało do ponownego monażu.
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-z ... 14982.html
Polecam. Mam w dwóch samochodach (desel i benzyna).
Polecam. Mam w dwóch samochodach (desel i benzyna).
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
-
- Nowy
- Posty: 182
- Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
- Lokalizacja: SPS
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Napisz coś na temat tego podgrzewacza, ile mniej więcej czasu musi być włączony aby układ zrobił się ciepły?
-
- Nowy
- Posty: 238
- Rejestracja: 2 lis 2008, o 10:48
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Pasowałoby połączyć taki podgrzewacz z podgrzewaczem do oleju , ktoś widział coś co możnaby zaadoptować ??
-
- Nowy
- Posty: 274
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 21:18
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Z amatorskimi patentami podgrzewania oleju raczej bym nie eksperymentował... Należy pamiętać, że w układzie smarowania po uruchomieniu silnika wytwarzane jest ciśnienie (około 3 bar zależnie od modelu), które może całkiem szybko zniszczyć zwykły podgrzewacz... A jeśli stanie się to podczas jazdy i nie zdąży się tego zauważyć... skutki wiadome
Podgrzewanie cieczy w silniku jest wystarczającym zabiegiem, po nagrzaniu się bloku siłą rzeczy podgrzeje się przecież i olej.
Podgrzewanie cieczy w silniku jest wystarczającym zabiegiem, po nagrzaniu się bloku siłą rzeczy podgrzeje się przecież i olej.
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie postojowe 230v w CB
Po upływie 20-30 minut podgrzewacz się wyłącza (czyli silnik osiąga temp. 55°C). Później tylko ją podtrzymuje. Dalej wystaczy 2km spokojnej jazdy by zauważyć, że wskazówka temperatury się podnosi
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601