groszek - ja37

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 24 cze 2018, o 22:45

Sam robiłem, po dorobieniu przyrządów idzie łatwo.
Frezik do zaworów z Chin też się sprawdził.
Głowica zdjeta, tak do góry sie prowadnic nie wyjmie, ciasno siedzą.
Nowe zamroziłem w lodówce i też dość ciężko wchodziły.

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 30 cze 2018, o 10:41

Obrazek

Ciężko zderzak dopasować.....

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5597
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak » 30 cze 2018, o 18:59

Nowy cooler większy cooler czy co? masz tam klime czy do czego ta najwieksza chłodnica najbardziej z tyłu?
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 30 cze 2018, o 19:53

Zwiększam ilość płynu w układzie, 5l to za mało, gotuje sie latem....
Druga choidnica jest z seika

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5597
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak » 30 cze 2018, o 20:45

Dwie wodne chłodnice? czemu nie dasz jednej wiekszej albo chłodniejszego termostatu?
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 30 cze 2018, o 23:29

Miałem największą seryjną chłodnicę.
Za mała.
Na zamówienie grubsza pewnie by kosztowała połowę auta.
Dlatego dwie.
Chłodniejszy termostat - nic nie pomoże, jak cały płyn "się gotuje" :)

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5597
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak » 3 lip 2018, o 09:56

jakiś katalog chłodnic dopadnij i uzywke kup, daj @ coś Ci wysle , chłodnica z wózka linde 65mm gruba+chłodzenie oleju.
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 10 lis 2018, o 07:34

Na razie 2 chłodnice dają radę.
Z głowicą nie było łatwo, gdzieś coś sie stało, albo warsztat przeoczył/źle naprawił usterke.
Głowica z xev + wałek ssący z xev dają radę.
Nawet jakby kilkanaście koników wróciło do pracy :)
Wreszcie nie ma kłopotów z wyciekami oleju, tylko trzeba by silnika umyć po tych wszystkich przygodach.
Ale to może na wiosnę ;)
Na razie cieszę sie bezawaryjną jazdą :)
Przeważnie w korkach....... :mad:

Ale jest jeszcze jeden problem.
Brak wskazań prędkości.
Kręcenie wkrętarką impulsatorem daje wskazania.
Wymieniłem wkład do skrzyni, nie poprawiło się, wkład wyjąłem ze zmielonym kółkiem zębatym.....
Czyżby deu robiło plastikowy napęd impulsatora i to kółko przy różnicówce mi zmieliło?

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 15 lis 2018, o 11:27

Już się nacieszyłem :)
Kolejna skrzynia nie wytrzymała kopnięcia gazu na 4 biegu :)

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 23 lis 2018, o 19:42

Dziś zajrzałem do skrzyni, nie chciało mi się bebechów wyjmować

Obrazek

Jaca.
Nowy
Posty: 103
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Silnik: 20XE 156 KM
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: groszek - ja37

Post autor: Jaca. » 23 lis 2018, o 21:41

ale Ty psuja jesteś :grin: :wink:

bo to zła skrzynia była...


pierońskie moce masz pod maska to i skrzyneczki padają
musisz dorwać jaka porządną toporna skrzynie

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 23 lis 2018, o 22:43

Nie mam nie wiem czego pod maską, toć to zwykły seryjny z-let.....
Z małym plusem :)
Zobaczymy D20 i zmianę trybu wyprzedzania.
Postaram sie wyprzedzać na obrotach, przy których już turbo jest w gotowości.

Bo jak przy 60km/h na 4 biegu wciskam gaz i nadchodzi magiczne 1950 obrotów, to wtedy jest "chrup".

Podejrzewam, że jakbym wbił 3 bieg to by tak nie było, bo turbo by było już "przygotowane" do pracy.

Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5597
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Model: Corsa B
Silnik: C16XE 109PS
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: Porszak » 24 lis 2018, o 07:22

NoPanie no to czego sie spodziewać po skrzyniach zrobionych do marnych 200Nm i to gdzies tam na obrotach, w dodatku juz mocno wiekowych. Z pewnością wyzszy bieg i delikatniejsze obchodzenie sie z dołu pomoże. I dla silnika kop z dolu nie jest dobry i dla skrzyni.
http://www.nascar.strefa.pl
ObrazekC16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 24 lis 2018, o 07:30

Dla mnie to była wygoda - nie musiałem wachlować biegami tylko starczy nacisnąć gaz.
Ale juz nie chce mi sie skrzyń wymieniać, musze zmienić taktykę wyprzedzania i będzie gitara.

Awatar użytkownika
raf02
Nowy
Posty: 139
Rejestracja: 1 sty 2014, o 00:00
Imię: Rafał
Model: Corsa B
Silnik: X14XE 90PS
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: raf02 » 25 lis 2018, o 19:41

A jak z półosiami? Masz serię z corsy czy jakiś custom? czy z innego opla?

Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 1732
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model: Corsa B
Silnik: Z20LET 200 KM
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: groszek - ja37

Post autor: ja37 » 25 lis 2018, o 19:51

Półosie są z astry F GSI - c20xe ML2,8 i jakoś wytrzymują.
Raz tylko półoś ukręciłem ze 3 lata temu, a na razie odpukać działają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”