Swap - C16SE :)
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Swap - C16SE :)
No to kolejny wątek o przygotowaniu do swapa - i UWAGA:
NIE NA 2.0 - najważniejszy element już jest czyli C16SE w garażu (fotki zrobie jak ktoś będzie miał możłiwość wrzucić na serwer to pokaże - ale dopiero w środe).
Trochę danych:
94r. - według niemieckich dokumentów zakupu ma przejchane 80tys km.
100KM przy 5800 obr/min
135NM przy 3400 obr/min
Silniczek został przywieziony wczoraj - podróż trawała 12 godzin - 400km w jedną strone - koszt podróży to 150zł (lpg plus płatna autostrada)
Koszt silnika to 1200zł (z fakturką)
Co do kompletu to brakuje mi tylko pompy paliwa (odpowiednie ogłosznie już jest) DISa i czujnika położenia wału (które pójdą od mojego silniczka).
Pozatym komp, wtyczki są - papierek też jest.
Zastanawiam się nad wymianą skrzyni biegów z f13wr główne 4.18 na tą samą ale z przełożeniem conajmniej 3.94 - jeśli ktoś jest zainteresowany moją skrzynką albo ma do sprzedania taką z 3.94 (może być też przełożenie 3.74) to proszę o info.
Wielkie podziękowania:
dla AdamaXXL bez którego pewnie niemiałbym tego silniczka.
I dla Zynia, który dotrzymał towarzystwa i służył fachową poradą.
Wszelkie prace będe dokumentował aparatem.
Najbliższy plan to przygotować silniczek - czyli wyczyszczenie (chociaż poza korozją na bloku jest super) - wymiana uszczelki pod miską olejową bo jest mały wyciek - przy okazji wyczyści się ją od środka ze starego oleju.
Silnik leżał pół roku - to trzeba będzie zalać cylindry naftą. Przygotowanie wiązki bo mam od silnika 1.8 i wszyskie wtyczki od c16se (tylko że były kbale ucięte przy silniku i przy kompie) .
Musze jeszcze rozwiązać jeden problem: kolektor wydechowy od c16se zakończony jest dwoma otworami a oryginalnie w corsie 1.
Przewidywany termin przeszczepu - drugi tydzień Lutego (zobaczymy jak wyjdze).
Zyczcie szczęścia
NIE NA 2.0 - najważniejszy element już jest czyli C16SE w garażu (fotki zrobie jak ktoś będzie miał możłiwość wrzucić na serwer to pokaże - ale dopiero w środe).
Trochę danych:
94r. - według niemieckich dokumentów zakupu ma przejchane 80tys km.
100KM przy 5800 obr/min
135NM przy 3400 obr/min
Silniczek został przywieziony wczoraj - podróż trawała 12 godzin - 400km w jedną strone - koszt podróży to 150zł (lpg plus płatna autostrada)
Koszt silnika to 1200zł (z fakturką)
Co do kompletu to brakuje mi tylko pompy paliwa (odpowiednie ogłosznie już jest) DISa i czujnika położenia wału (które pójdą od mojego silniczka).
Pozatym komp, wtyczki są - papierek też jest.
Zastanawiam się nad wymianą skrzyni biegów z f13wr główne 4.18 na tą samą ale z przełożeniem conajmniej 3.94 - jeśli ktoś jest zainteresowany moją skrzynką albo ma do sprzedania taką z 3.94 (może być też przełożenie 3.74) to proszę o info.
Wielkie podziękowania:
dla AdamaXXL bez którego pewnie niemiałbym tego silniczka.
I dla Zynia, który dotrzymał towarzystwa i służył fachową poradą.
Wszelkie prace będe dokumentował aparatem.
Najbliższy plan to przygotować silniczek - czyli wyczyszczenie (chociaż poza korozją na bloku jest super) - wymiana uszczelki pod miską olejową bo jest mały wyciek - przy okazji wyczyści się ją od środka ze starego oleju.
Silnik leżał pół roku - to trzeba będzie zalać cylindry naftą. Przygotowanie wiązki bo mam od silnika 1.8 i wszyskie wtyczki od c16se (tylko że były kbale ucięte przy silniku i przy kompie) .
Musze jeszcze rozwiązać jeden problem: kolektor wydechowy od c16se zakończony jest dwoma otworami a oryginalnie w corsie 1.
Przewidywany termin przeszczepu - drugi tydzień Lutego (zobaczymy jak wyjdze).
Zyczcie szczęścia
Ostatnio zmieniony 20 lut 2005, o 12:43 przez Marcin99, łącznie zmieniany 7 razy.
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do wydechu to zmien kolektor na ten od e16se. Ma jeden otwor na koncu. c16 byl po prostu robiony z katem.
Mój silnik według niemieckich a raczej szwajcarskich dokumentow ma ma 75k zrobione bo później trafił do nas i się wpisy skończyły...
Gratulacje silniczka bo naprawdę ładnie śmiga!
Mój silnik według niemieckich a raczej szwajcarskich dokumentow ma ma 75k zrobione bo później trafił do nas i się wpisy skończyły...
Gratulacje silniczka bo naprawdę ładnie śmiga!
Ostatnio zmieniony 24 sty 2005, o 12:14 przez Hiv, łącznie zmieniany 1 raz.
Może znów corsa...
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: Będzie swap - x14sz -> C16SE :-D
No mam nadzieje że sie uda ci wszystko teraz ja szukam takiego silniczka do siebie
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Będzie swap - x14sz -> C16SE :-D
To jeszcze z roczek albo poltora i bedziesz mial oferteZynio pisze:No mam nadzieje że sie uda ci wszystko teraz ja szukam takiego silniczka do siebie
Może znów corsa...
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hiv ale to nie problem bo ostatecznie dam kolektor od mojego - od strony głowicy są takie same - sprawdzone. Ale ten z c16se to takie fabryczne 4-2-1 gdzie kolektor daje 4-2 a potem rura przechodzi w 1.
Jest jeszcze jeden problem - rura łącząca filtr z kolekterm będe musiał taką znaleść - puszke zostawie swoją bo i tak jest mixer gazu, który da większe zwężenie tylko rura musi najść na kolektor a w nią idzie mixer - będe szukał jak już kupie mixer gazu.
Jest jeszcze jeden problem - rura łącząca filtr z kolekterm będe musiał taką znaleść - puszke zostawie swoją bo i tak jest mixer gazu, który da większe zwężenie tylko rura musi najść na kolektor a w nią idzie mixer - będe szukał jak już kupie mixer gazu.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeśli nie dajemy kolektora rurowego to jak najbardziej warto zastosować ten kolektor wydechowy we wszystkich silnikach. nawet mantzel w swoich modyfikacjach używa tego kolektora, wiec nie ma co myśleć. chwilowo można użyć standardowego 4-1 ale docelowo napewno jest lepszy właśnie ten.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW1.2 60KM (wałek, kolektor z rurą i cipek)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW1.2 60KM (wałek, kolektor z rurą i cipek)
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Zynio
- Swój
- Posty: 529
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: Będzie swap - x14sz -> C16SE :-D
troche dugo ja już zaczynam o tym mysleć naradzie wsadze marcinowi silniczek aby mugł już jeździć a potem zabieram sie ja za swoje bebyHiv pisze:To jeszcze z roczek albo poltora i bedziesz mial oferteZynio pisze:No mam nadzieje że sie uda ci wszystko teraz ja szukam takiego silniczka do siebie
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Doradźcie coś.
Problem ze skrzynią biegów i możliwe rozwiązania.
Jestem zdecydowany na wdyłużenie skrzyni biegów - niby przy c14nz/x14sz/x14xe jest dłuższa wersja f13 czyli WR ale przełożenie główne 4.18 skraca ją i to znacznie - na obrotku jest 3000obr/min a corsa jedzie ledwie 100km/h co przy moim całkiem częstym podróżowaniu autpstradą odbija się na spalaniu. Co ciekawe nawet przy 1.2 jest dłuższe gówne przełożenie bo 3.94 (takie samo jak w c16nz) przykład Adama któremu spalanie wychodzi o 1l lpg na 100km mniej. Przy 100KM i 135NM wydłużenie skrzyni nie odbije się na przyśpieszeniu jakoś znacznie.
Rozwiązania są dwa:
1. Kupuje skrzynie f13wr z przełożeniem 3.94 (o taką nie trudno i mam taką na oku za 300zł) - ta opcja jest o tyle korzystna że na sowją skrzynie mam kupca (któremu padł 4ty bieg) z kolei na tą zepsutą też jest kupiec (Zynio który ma uszkodzoną obudowe) więc ja nie ponosze praktycznie kosztów i nie rozkręcam nic.
2. Opcja druga była ale okazuje się że z f15 nie podpasuje przełożenia głównego do f13 .
W takim układzie problem jakby sam się rozwiązał.
Trochę się rozpisałem - sorki
Problem ze skrzynią biegów i możliwe rozwiązania.
Jestem zdecydowany na wdyłużenie skrzyni biegów - niby przy c14nz/x14sz/x14xe jest dłuższa wersja f13 czyli WR ale przełożenie główne 4.18 skraca ją i to znacznie - na obrotku jest 3000obr/min a corsa jedzie ledwie 100km/h co przy moim całkiem częstym podróżowaniu autpstradą odbija się na spalaniu. Co ciekawe nawet przy 1.2 jest dłuższe gówne przełożenie bo 3.94 (takie samo jak w c16nz) przykład Adama któremu spalanie wychodzi o 1l lpg na 100km mniej. Przy 100KM i 135NM wydłużenie skrzyni nie odbije się na przyśpieszeniu jakoś znacznie.
Rozwiązania są dwa:
1. Kupuje skrzynie f13wr z przełożeniem 3.94 (o taką nie trudno i mam taką na oku za 300zł) - ta opcja jest o tyle korzystna że na sowją skrzynie mam kupca (któremu padł 4ty bieg) z kolei na tą zepsutą też jest kupiec (Zynio który ma uszkodzoną obudowe) więc ja nie ponosze praktycznie kosztów i nie rozkręcam nic.
2. Opcja druga była ale okazuje się że z f15 nie podpasuje przełożenia głównego do f13 .
W takim układzie problem jakby sam się rozwiązał.
Trochę się rozpisałem - sorki
Ostatnio zmieniony 28 sty 2005, o 20:40 przez Marcin99, łącznie zmieniany 1 raz.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
mnie tez marzy sie moja f13cr z tym zestawem przelozen (chetniej inna trojka, ale nie badzmy marudni), ale z glownym 4.18... miod malina!!!
nie wiem czy da sie to bezstresowo przelozyc. teoretycznie powinno to byc mozliwe...
jesli da sie to przelozyc to tez chetnie sie zamienie na 4.18 w zamian za moje glowne z f13cr
(wywalilem tisa, ile to bylo? 3.74? 3.94? nie pamietam..)
nie wiem czy da sie to bezstresowo przelozyc. teoretycznie powinno to byc mozliwe...
jesli da sie to przelozyc to tez chetnie sie zamienie na 4.18 w zamian za moje glowne z f13cr
(wywalilem tisa, ile to bylo? 3.74? 3.94? nie pamietam..)
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Skoro już jest odpowiedź.
Już usunąłem opcje nr 2 ale jednak powtórze - pisałem żeby do f15 zapodać przełożenie od f13 okazuje się że się nie da ale przecież jest jeszcze f13cr - w x14xe takie były z przełożeniem 3.74.
Markos jeśli tobię się marzy przełożenie 4.18 i okazałoby się że da rade przełożyć to ja się piszę na wymiane
Dobra Markos to teraz możesz mi wybić z głowy długą skrzynie
Zapytam z innej beczki czy to jest dobry pomysł proszę o za i przeciw.
Mój głos pierwszy - dłuższa skrzynka to większa prędkość przy mniejszych oborotach - na autostradzie przełoży się to na mniejsze spalanie.
Proszę o inne zdania.
Już usunąłem opcje nr 2 ale jednak powtórze - pisałem żeby do f15 zapodać przełożenie od f13 okazuje się że się nie da ale przecież jest jeszcze f13cr - w x14xe takie były z przełożeniem 3.74.
Markos jeśli tobię się marzy przełożenie 4.18 i okazałoby się że da rade przełożyć to ja się piszę na wymiane
Dobra Markos to teraz możesz mi wybić z głowy długą skrzynie
Zapytam z innej beczki czy to jest dobry pomysł proszę o za i przeciw.
Mój głos pierwszy - dłuższa skrzynka to większa prędkość przy mniejszych oborotach - na autostradzie przełoży się to na mniejsze spalanie.
Proszę o inne zdania.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
jesli duzo jezdzisz w trasie i zalezy ci na ekonomii to jest to bardzo rozsadne rozwiazanie (dluzsze glowne).
ja swoim padlem nie opuszczam miasta, wiec wole krotsze. przeklada sie to na przyspieszenia, kosztem max predkosci, na ktorej w ogole mi nie zalezy. poza tym bede przenosil kiedys odcinke duzo wyzej to i szybciej sie pojedzie, a w takim ukladzie (mocna atmosfera, priorytet przyspieszenia) gesciej zestopniowana skrzynia tylko mi pomoze
ps. nawet jesli opuszcze miasto i gdzies pojade, to na upartego moge jechac i 100, rzadko zdarza mi sie przekroczyc 120-130 tak ogolnie, wiec i setke przezyje
ja swoim padlem nie opuszczam miasta, wiec wole krotsze. przeklada sie to na przyspieszenia, kosztem max predkosci, na ktorej w ogole mi nie zalezy. poza tym bede przenosil kiedys odcinke duzo wyzej to i szybciej sie pojedzie, a w takim ukladzie (mocna atmosfera, priorytet przyspieszenia) gesciej zestopniowana skrzynia tylko mi pomoze
ps. nawet jesli opuszcze miasto i gdzies pojade, to na upartego moge jechac i 100, rzadko zdarza mi sie przekroczyc 120-130 tak ogolnie, wiec i setke przezyje
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja ze swojej jestem zadowolony choć wolałbym główne przeł. mieć 3.74 niż 3.94 bo max swoich koników mam już przy 5tyś i kręcenie więcej silnika nie ma sęsu więc wychodzi, że na 2 nie przekraczam 80km/h (póżniej już 3 lepiek się spisuje) itd. gdybym miał maksymalną moc mieć przy odcince to krótsza skrzynka będzie lepsza.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dokładnie bo też mnie to ciekawiMarcin99 pisze:Jeśli ktoś ma wiedze nie trzymać jej dla siebie
a najbardziej to czy bede mógł wrzucić swoje przełożenie główne od f13wr do f15cr lub f13cr??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dobra już się dowiedziałem przełozenie główne podobno nie podejdzie z f13wr do f15cr
mam taką prośbe do kogoś kto ma tis-a żeby mi sprawdził jakie przełozenie główne mam skrzynia o nr: GM 90446059 0081226 wiem że to F15/5CR z Corsy B 1.6 16v GSi z 1995r.
mam taką prośbe do kogoś kto ma tis-a żeby mi sprawdził jakie przełozenie główne mam skrzynia o nr: GM 90446059 0081226 wiem że to F15/5CR z Corsy B 1.6 16v GSi z 1995r.
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
kurcze nikt nic niewiem szkoda
dobra to może ktoś wie czy przełożenie główne z F13/5WR będzie pasowało do F13/5CR, bo to mnie teraz bardzo nurtuje??
dobra to może ktoś wie czy przełożenie główne z F13/5WR będzie pasowało do F13/5CR, bo to mnie teraz bardzo nurtuje??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Foteczki są - jeśli ktoś ma możliwość wrzucenia na serwerek to chętnie pokarze (dekielek mozna obejrzeć w kupie/sprzedam w ogłoszeniu kozziego ) .
Zacząłem już kompletowanie części - do gazu mixer i emulator jutro powninen być w domu.
Skrzynia narazie zostaje moja - będzie czekać na przypływ kaski i oferte kupna f13wr z głównym 3.74. Zrobiłem sobie liste opelków gdzie były montowane właśnie takie:
astra:
c16nz od RM 94
x16sz przy wr i cr
17d/17dr 3.74 z oznaczeniem 5 rowków
17dtl
Crosa B:
c12nz (łał)
x12sz i 3.74 i 3.94
15DT
17D
x17dt z uwaga 3.55
Vectra A:
x16sz
Jeśli ktoś ma taką to najchętniej zamienie na f13wr 4.18 lub kupię za rosądne pieniążki.
Brakuje jeszcze pompy paliwa (czekam na kolege który obiecał załatwić tanio nówke od lanosa) ostatecznie kupię na allegro.
Brakuje także dwururki od wydechu ale dowiedziałem się że albo dorobią tłumikarze albo np w oplu 1.3 gaźnik (niezależnie od modelu) były takie - na złomie powninno się to dostać.
Zaczynam pucowanie - cylindry już zalane naftą, i powolutku będe przymierzał się pod koniec przyszłego tygodnia - może się uda.
Zacząłem już kompletowanie części - do gazu mixer i emulator jutro powninen być w domu.
Skrzynia narazie zostaje moja - będzie czekać na przypływ kaski i oferte kupna f13wr z głównym 3.74. Zrobiłem sobie liste opelków gdzie były montowane właśnie takie:
astra:
c16nz od RM 94
x16sz przy wr i cr
17d/17dr 3.74 z oznaczeniem 5 rowków
17dtl
Crosa B:
c12nz (łał)
x12sz i 3.74 i 3.94
15DT
17D
x17dt z uwaga 3.55
Vectra A:
x16sz
Jeśli ktoś ma taką to najchętniej zamienie na f13wr 4.18 lub kupię za rosądne pieniążki.
Brakuje jeszcze pompy paliwa (czekam na kolege który obiecał załatwić tanio nówke od lanosa) ostatecznie kupię na allegro.
Brakuje także dwururki od wydechu ale dowiedziałem się że albo dorobią tłumikarze albo np w oplu 1.3 gaźnik (niezależnie od modelu) były takie - na złomie powninno się to dostać.
Zaczynam pucowanie - cylindry już zalane naftą, i powolutku będe przymierzał się pod koniec przyszłego tygodnia - może się uda.
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Swap w toku - silnik już w samochodzie pozostała do zrobienia elektryka i podpięcie wszystkich węży.
Przy okzaji wyszły dwie sprawy - łożysko które jest w skrzyni biegów nie spełniało już swojej roli zatarło się i prawie rozpadło aż dziw że to jeszcze jeździło - mam nadzieje że znikną te stuki przy ruszaniu wynikające pewnie z luzów.
Druga sprawa to miałem problem z wrzucaniem biegów - okazuje się że ta zawleczka co jest przy skrzyni biegów od wybieraka była w częściach teraz jest na śrubie której już nic nie ruszy .
Jutro kontynuacja prac - fotki zrobie jutro.
Trzymajcie kciuki
Przy okzaji wyszły dwie sprawy - łożysko które jest w skrzyni biegów nie spełniało już swojej roli zatarło się i prawie rozpadło aż dziw że to jeszcze jeździło - mam nadzieje że znikną te stuki przy ruszaniu wynikające pewnie z luzów.
Druga sprawa to miałem problem z wrzucaniem biegów - okazuje się że ta zawleczka co jest przy skrzyni biegów od wybieraka była w częściach teraz jest na śrubie której już nic nie ruszy .
Jutro kontynuacja prac - fotki zrobie jutro.
Trzymajcie kciuki