Moje toczydełko .. Adamxxl
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Moje toczydełko .. Adamxxl
no i znalazła się chwilka na opisanie mojego toczydełka
początek w zamierzchłych czasach jako Corsa z silniczkiem X12SZ. potem: zmiana wałka, zmiana na C16NZ, drobne z nim zabawy.
A obecnie
Silnik: C16SE?!?
Tylko kolektor ssący (wraz z wtryskami i przepustnicą) i ECU pochodzi z C16SE i od tego zaczęło się zbieranie gratów.
Dół silnika c16nz. obniża sprężanie w porównaniu do c16se (9,8:1) do 9:1.
Głowica C16LZ odrobinę powiększone kanały i spasowane z kolektorami. Zawory wypolerowane i dotarte z gniazdami + mała poprawa komory spalania. Głowica splanowana o 0,6mm i obecnie 9,5:1 więc mniej niż C16SE.
Filtr (przechodni w CTM ) wkładka K&N
Wałek z C16NZ dla polepszenia momentu obrotowego na dolnych obrotach, kosztem pewnie jakichś tam kuni na górze. Decyzja świadoma, gdyż staram się mieć jak najwięcej Nm, co bardziej przydaje się w jeździe po górzystych i krętych drogach, niż konie zapędzone pod odcinkę
W dolocie mikser gazowy (strumieniowy) o większej średnicy (zewnętrzna 65mm). Trochę przytkany dla ustalenia lepszego składu mieszanki na dolnych obrotach.
Wydech :
kolektor żeliwo (4-1) + małe szlifowanie i pasowanie z głowicą
od kolektora do wyprutego kata idzie rura od 1,3 (zewnętrzna śr. około 46mm) bo w x12sz jest ten odcinek strasznie wąski :0 . Dalej środkowy od 1.4 8v (ale chyba wszystkie są identyczne) i końcowy od X12XE.
Zawias :
irmscher (-25) + alko + stabilizator 24mm
Co dalej ?? :
Samo odetkanie końcowego tłumika powinno trochę dać (jak uda się go przerobić, to będzie Remus/Irmscher dedykowany do tigry), a czeka też na skończenie kolektor rurowy
Przed pomiarem moc szacowałem na okolice 90 KM (w najlepszym wypadku max 95) głównie z powodu „słabszego” wałka, niższego sprężania i kiepskiego wydechu.
Pomiar pokazał dane do poprawki . dla porównania producent podaje 100KM przy 5800obr. i 135Nm dla 3400obr.
nie kręcony silnik do końca, bo w pobliżu nie miałem płaskiej i prostej drogi abym rozbujał się do końca 3 biegu (dłuuuga skrzynia F13WR z głównym 3,74 i trójka kończy się w okolicach 150km/h licznikowych).
Pomiar przy 14,5 st. C, 1012 hPa, wilgotność 60% co wg norm SAE koryguje wynik o 1,040
Wykres będzie ponownie umieszczony po potwierdzeniu danych
Wynik o tyle przyjemny, że osiągnięty na gazowni, na której najczęściej jeżdżę, mimo ustawienia korektora oktanowego na 95 (ustawienie na 98 powinno przyśpieszyć jeszcze trochę zapłon). Pozwala to mieć nadzieje na lepszy wynik na benzynie i dalsze szanse na poprawę wyników.
Postaram się o wykresy po każdej kolejnej modyfikacji także w wersji benzynowej.
Teoretycznie gazownia może zaniżać wyniki + planowane zmiany w wydechu, mogą zaowocować mocą zbliżoną do 115KM i momentem pod 145-150Nm(bez zmiany wałka i stopnia sprężania) więc po co pakować 2L 8v
początek w zamierzchłych czasach jako Corsa z silniczkiem X12SZ. potem: zmiana wałka, zmiana na C16NZ, drobne z nim zabawy.
A obecnie
Silnik: C16SE?!?
Tylko kolektor ssący (wraz z wtryskami i przepustnicą) i ECU pochodzi z C16SE i od tego zaczęło się zbieranie gratów.
Dół silnika c16nz. obniża sprężanie w porównaniu do c16se (9,8:1) do 9:1.
Głowica C16LZ odrobinę powiększone kanały i spasowane z kolektorami. Zawory wypolerowane i dotarte z gniazdami + mała poprawa komory spalania. Głowica splanowana o 0,6mm i obecnie 9,5:1 więc mniej niż C16SE.
Filtr (przechodni w CTM ) wkładka K&N
Wałek z C16NZ dla polepszenia momentu obrotowego na dolnych obrotach, kosztem pewnie jakichś tam kuni na górze. Decyzja świadoma, gdyż staram się mieć jak najwięcej Nm, co bardziej przydaje się w jeździe po górzystych i krętych drogach, niż konie zapędzone pod odcinkę
W dolocie mikser gazowy (strumieniowy) o większej średnicy (zewnętrzna 65mm). Trochę przytkany dla ustalenia lepszego składu mieszanki na dolnych obrotach.
Wydech :
kolektor żeliwo (4-1) + małe szlifowanie i pasowanie z głowicą
od kolektora do wyprutego kata idzie rura od 1,3 (zewnętrzna śr. około 46mm) bo w x12sz jest ten odcinek strasznie wąski :0 . Dalej środkowy od 1.4 8v (ale chyba wszystkie są identyczne) i końcowy od X12XE.
Zawias :
irmscher (-25) + alko + stabilizator 24mm
Co dalej ?? :
Samo odetkanie końcowego tłumika powinno trochę dać (jak uda się go przerobić, to będzie Remus/Irmscher dedykowany do tigry), a czeka też na skończenie kolektor rurowy
Przed pomiarem moc szacowałem na okolice 90 KM (w najlepszym wypadku max 95) głównie z powodu „słabszego” wałka, niższego sprężania i kiepskiego wydechu.
Pomiar pokazał dane do poprawki . dla porównania producent podaje 100KM przy 5800obr. i 135Nm dla 3400obr.
nie kręcony silnik do końca, bo w pobliżu nie miałem płaskiej i prostej drogi abym rozbujał się do końca 3 biegu (dłuuuga skrzynia F13WR z głównym 3,74 i trójka kończy się w okolicach 150km/h licznikowych).
Pomiar przy 14,5 st. C, 1012 hPa, wilgotność 60% co wg norm SAE koryguje wynik o 1,040
Wykres będzie ponownie umieszczony po potwierdzeniu danych
Wynik o tyle przyjemny, że osiągnięty na gazowni, na której najczęściej jeżdżę, mimo ustawienia korektora oktanowego na 95 (ustawienie na 98 powinno przyśpieszyć jeszcze trochę zapłon). Pozwala to mieć nadzieje na lepszy wynik na benzynie i dalsze szanse na poprawę wyników.
Postaram się o wykresy po każdej kolejnej modyfikacji także w wersji benzynowej.
Teoretycznie gazownia może zaniżać wyniki + planowane zmiany w wydechu, mogą zaowocować mocą zbliżoną do 115KM i momentem pod 145-150Nm(bez zmiany wałka i stopnia sprężania) więc po co pakować 2L 8v
Ostatnio zmieniony 1 lip 2007, o 09:03 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 5 razy.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wielkie dzięki
ubiegając kolejne pytania, dlaczego jest 9,5:1 a nie więcej (mogłem przecież więcej splanować) napiszę, że tracę może 4-5KM ale zostaje furtka pod lekkie doładowanie (do 0,4bar) silnika. temat już rozpracowany i całkiem świadomie mogę powiedzieć, że mógłbym to zrobić. Ale jeszcze tego nie skończyłem i być może to co uzyskam mnie zadowoli. poza tym mam inne wydatki, a bez remontu dołu i szerokopasmowej sondy nie wystroję tak, abym śmiało mógł pojechać w długą trasę. padające turbiny mnie też odstraszają... ale "furtka" może zostać
ubiegając kolejne pytania, dlaczego jest 9,5:1 a nie więcej (mogłem przecież więcej splanować) napiszę, że tracę może 4-5KM ale zostaje furtka pod lekkie doładowanie (do 0,4bar) silnika. temat już rozpracowany i całkiem świadomie mogę powiedzieć, że mógłbym to zrobić. Ale jeszcze tego nie skończyłem i być może to co uzyskam mnie zadowoli. poza tym mam inne wydatki, a bez remontu dołu i szerokopasmowej sondy nie wystroję tak, abym śmiało mógł pojechać w długą trasę. padające turbiny mnie też odstraszają... ale "furtka" może zostać
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- All
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
- Lokalizacja: z KTK Wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja chciałbym tutaj podziękować Adamowi za pomoc ... zawsze służy wiedzą - ...dzięki Nie raz mi pomógł...
Co do modów 1,6 to jak najbardziej popieram hehe
Co do modów 1,6 to jak najbardziej popieram hehe
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
całkiem szybkie to toczydełko kupa pracy została włożona w to autko co zaowocowało powyższym wynikiem no ale praca ta została poparta wiedzą, którą Adam niewątpliwie posiada i właśnie pokazał jak można ją wykorzystać. Projekt jest nietuzinkowy i jak dla mnie tym bardziej zasługuje na maga gratki
Ps. korzystając z okazji pragnę również podziękować naszemu "CTM'owemu omnibusowi" za cierpliwe wysłuchiwanie moich rozkminek i ręke zawsze gotową do pomocy.
Ps.2 jest jeszcze jeden powód aby złożyć gratulacje Adam niedawno sie obronił !!
Ps. korzystając z okazji pragnę również podziękować naszemu "CTM'owemu omnibusowi" za cierpliwe wysłuchiwanie moich rozkminek i ręke zawsze gotową do pomocy.
Ps.2 jest jeszcze jeden powód aby złożyć gratulacje Adam niedawno sie obronił !!
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
koniec tego słodzenia
jak tak na chłodno do tego podchodzę, to nadal nie pasują mi tu te konie (moment obrotowy ok), więc powiedzmy, że tą wartość nie uznaję jeszcze za jakoś pewną z 3 powodów:
1. jest silnik o oznaczeniu C16NE montowany w brazylijskich corsach z tym samym wałkiem i podobnym stopniem sprężania (9,3:1) i ma on 89KM
2. był to jeden pomiar kończony na wariata, aby wyrobić się na zakręcie. podjadę kiedyś na autostrade lub lotnisko w Krzywej i zrobię kilka pomiarów w dwóch kierunkach.
3. trzeba dopracować jeszcze sprzęt pomiarowy
jak tak na chłodno do tego podchodzę, to nadal nie pasują mi tu te konie (moment obrotowy ok), więc powiedzmy, że tą wartość nie uznaję jeszcze za jakoś pewną z 3 powodów:
1. jest silnik o oznaczeniu C16NE montowany w brazylijskich corsach z tym samym wałkiem i podobnym stopniem sprężania (9,3:1) i ma on 89KM
2. był to jeden pomiar kończony na wariata, aby wyrobić się na zakręcie. podjadę kiedyś na autostrade lub lotnisko w Krzywej i zrobię kilka pomiarów w dwóch kierunkach.
3. trzeba dopracować jeszcze sprzęt pomiarowy
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
I to jest chyba największy myk, który Adam zrobił. Co tam silnik, mechanicznie to żadne cudo - zrobiony z pasją, ot i tyle . Jak zobaczyłem ten wykres i wypytałem o sposób pomiaru musiałem szczęke podnosić z podłogi. Dla mnie RE-WE-LA-CJAAA!!! Ja też tak chcę i napewno będe męczył o więcej szczegółów. Adamxxl to tuning komplesowy - teoria , mechanika i elektryka a do tego elektronika . To jest najbardziej wszechstronny projekt złożony w garażu.AdamXXL pisze:3. trzeba dopracować jeszcze sprzęt pomiarowy
Z mojej strony również należą się podziękowania, gdyby nie Adam i jego zdolności pedagogiczne (piszę to z pełną odpowiedzialnością jako belfer) pewnie nie miałbym dzisiaj corsy, która jeździ naprawde super a doceniłem to dopiero jak przestałem nią jeździć i przesiadłem się do 68KM diesla hehe (corsitą jeździ żoneczka i bardzo sobie chwali - co rusz mnie informuje, że dzisiaj jechała sobie na luzaku 170km/h i jeszcze miała rezerwe pod pedałem - kozzi do twojej i kolegów informacji to oczywiście nie było w polszy ).
BRAWO
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
a ja Ci jeszcze oslodze Adas. mega mega respect. jestes chyba najlepszym mechanikiem-elektrykiem wsrod informatykow. tak myslalem dokad nie skonczylem czytac Twojego posta i dokad mi nie zapachnialo ze to chyba Twoja hamownia :0 . teraz nic nie mysle. brak slow :0
czy f13wr z 3.74 to wystepuje seryjnie czy na koalch zebatych tez sie znasz i sam takie cos zlozyles??
mega gratulacje
czy f13wr z 3.74 to wystepuje seryjnie czy na koalch zebatych tez sie znasz i sam takie cos zlozyles??
mega gratulacje
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak, to cudo montowane było seryjnie w "najmocniejszym" silniku GM czyli x12sz a to czyniło zeń najżwaszą wersje corsy hehe. Montowali tam również f13wr z głównym 3.94 (ja mam właśnie taką w corsie), nie wiedzieć czemu krótsze wr-ki dawali do c14nz/x14sz (4.18 ).Porszak pisze:a ja Ci jeszcze oslodze Adas. mega mega respect. jestes chyba najlepszym mechanikiem-elektrykiem wsrod informatykow. tak myslalem dokad nie skonczylem czytac Twojego posta i dokad mi nie zapachnialo ze to chyba Twoja hamownia :0 . teraz nic nie mysle. brak slow :0
czy f13wr z 3.74 to wystepuje seryjnie czy na koalch zebatych tez sie znasz i sam takie cos zlozyles??
mega gratulacje
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
naprawdę nie ma się czym podniecać . najbliższa hamownia jest we Wrocku i kasują strasznie. jest też gość z hamownią przykręcaną do koła samochodu, to i pomiary są tańsze (około 70żł). mieszkam na uboczu więc trzeba było sobie coś do pomiarów wymyśleć. Dla zainteresowanych tematem proponuję zapoznać się z tematyką "home dyno", ale bardziej europejskie strony i programy, bo te ze stanów mają czasem dziwne korekty wg norm (zawyżają sporo wyniki)
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gratulacje ) Za wlozona prace itd!!!!!
Apropo 2.0 - tutaj seryjnie masz te 115KM na ktore tyle pracowales ,a 180Nm ciezko bedziesz mial osiagnac a to dopiero poczatek ,ktory Ty dopiero osiagnales tyle dlubiac ...
Mysle ,ze to jest ta roznica dla co poniektorych
Apropo 2.0 - tutaj seryjnie masz te 115KM na ktore tyle pracowales ,a 180Nm ciezko bedziesz mial osiagnac a to dopiero poczatek ,ktory Ty dopiero osiagnales tyle dlubiac ...
Mysle ,ze to jest ta roznica dla co poniektorych
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja rozniez gratuluje! Przy okazji zainteresowaly mnei te "domowe" pomiary. Poszukalem chwile w necie i prosze:
http://www.charm.net/~mchaney/homedyno/homedyno.htm
No i od razu pytanie - jest jakis chetny z regionu na zmontowanie czegos takiego razem ze mna?
http://www.charm.net/~mchaney/homedyno/homedyno.htm
No i od razu pytanie - jest jakis chetny z regionu na zmontowanie czegos takiego razem ze mna?
CTM #204
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w zasadzie to nie ma co montować przy pomiarach domowych. w moim przypadku wystarczyło około 3-4m podwójnego kabla 0,5mm, potencjometr 1Kohm i dioda (o ile dobrze pamiętam 1N4124 ale może być tez inna) i już mam poprawny sygnał
nie problem jest pobranie i nagranie sygnału, a programy, które go później obrabiają i interpretują, a zwłaszcza po zmianie jednostek na metryczne potrafią cuda na kiju wyjść. dwa najpopularniejsze programy to homedyno i streetdyno. w jednym i drugim są pewne niescisłości w podawaniu danych, które muszą być bardzo dokładnie podane, bo łatwo o bzdurny wynik.
jest jeszcze powerdyn, z którego jest mój wykres, tylko okazało się, że ile razy przetwarza te same dane z tymi samymi ustawieniami to wychodzi coś innego dlatego wstrzymuję się z radością
Jak więcej osób chce o tym pisać, to proponuję nowy temat na technicznym.
a z 2L to sobie tak powiedziałem, bo wieki temu założyłem, że coś koło tych parametrów będę miał. jak przeszkadza to wykasuję "2L" . luuuzik
Jeszcze raz dzięki wszystkim za wszystkie ciepłe słowa
nie problem jest pobranie i nagranie sygnału, a programy, które go później obrabiają i interpretują, a zwłaszcza po zmianie jednostek na metryczne potrafią cuda na kiju wyjść. dwa najpopularniejsze programy to homedyno i streetdyno. w jednym i drugim są pewne niescisłości w podawaniu danych, które muszą być bardzo dokładnie podane, bo łatwo o bzdurny wynik.
jest jeszcze powerdyn, z którego jest mój wykres, tylko okazało się, że ile razy przetwarza te same dane z tymi samymi ustawieniami to wychodzi coś innego dlatego wstrzymuję się z radością
Jak więcej osób chce o tym pisać, to proponuję nowy temat na technicznym.
zupełnie nie rozumiesz co mnie tak naprawdę w tym kręci. nie jest to posiadanie najmocniejszego silnika .. ja mam frajdę bo coś sobie/komuś zrobie, coś wymyślę, czegoś się nauczę. wcale nie uważam, że mam nadłubane tyle w silniku i tyle na to pracowałem .. przeciwnie to jest raczej pozostałość jakaś po moich zabawach. takie hobby i forma relaksu.Apropo 2.0 - tutaj seryjnie masz te 115KM na ktore tyle pracowales ,a 180Nm ciezko bedziesz mial osiagnac a to dopiero poczatek ,ktory Ty dopiero osiagnales tyle dlubiac ...
Mysle ,ze to jest ta roznica dla co poniektorych
a z 2L to sobie tak powiedziałem, bo wieki temu założyłem, że coś koło tych parametrów będę miał. jak przeszkadza to wykasuję "2L" . luuuzik
Jeszcze raz dzięki wszystkim za wszystkie ciepłe słowa
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wogole nie przeszkadza i nie o to mi chodzilo:)
Jeszcze raz gratuluje!
Jeszcze raz gratuluje!
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Nowy
- Posty: 286
- Rejestracja: 6 paź 2005, o 22:35
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
skoro tak "dużo" dzieje się na forum, to wkleje fotki nowych zabawek
można majstrować też w cieple
ogólnie na tapecie jest jeszcze jeden wskaźnik i takie tam interfejsiki różne.
można majstrować też w cieple
ogólnie na tapecie jest jeszcze jeden wskaźnik i takie tam interfejsiki różne.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
co to jest? jakies elementy stacji kosmicznej?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zrobiny na uniwersanlej płytce to tak wygląda
ma on mi posłużyć nie tylko do sprawdzania, czy wtryski dają radę. w połączeniu z afr, będę mógł kontrolować ustawienia lpg tzn. jeśli wskazanie afr będzie niskie a wtryski będą coraz więcej podlewać.. lub w wypadku bogatej mieszanki, gdy wtrysk będzie "przycinany" -> podpowiedzi co zmieniać w ustawieniach
jeszcze nie testowany
ma on mi posłużyć nie tylko do sprawdzania, czy wtryski dają radę. w połączeniu z afr, będę mógł kontrolować ustawienia lpg tzn. jeśli wskazanie afr będzie niskie a wtryski będą coraz więcej podlewać.. lub w wypadku bogatej mieszanki, gdy wtrysk będzie "przycinany" -> podpowiedzi co zmieniać w ustawieniach
jeszcze nie testowany
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- All
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
- Lokalizacja: z KTK Wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja robiłem AFR na LM3914 w/g Ciebie jest to wystarczająco dokładny wskaźnik ? Miałem to swego czasu w kadecie założone i tak się zastanawiam czy jest to wystarczająco użyteczne i czy zakładać to do corsy (to był 10punktowy wskaźnik)
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp