Operacja seh in CA.

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

szacunekczek :) brawo fajna robota
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Chłopaki mamy problem z corsinką. Nie wiem co jest, ale nie da się ustawić sprzęgła, co skręcamy lub rozkręcamy linkę, to i tak jak chce wrzucić wsteczny to słyszę zgrzyt. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem. Dodam jeszcze, że pozostałych biegów nie da się wogóle wrzucić, czuć wyraźny opór i nie da się przesunąć dalej lewarka(w tym przypadku zgrzytów nie ma).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

nie wiem jak wyglada sprawa w corsie a ale pewnie tak samo jak w B, wiec nie obedzie sie bez przerebiania wybieraka bez tego to razcej zadnego biegu nie wrzucisz :lol:
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

no o czywiscie ze sprawa rozgrywa sie o wybierak
trzeba bo od nowa wystrugać
i trzeba skruic ten pałak od skrzyni
jak i ten "sierp" wydłurzuc ale o ile
to juz droga eksperymentów
powodzenia
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

W CA przy wybieraku wystarczy obrocic ten gumowy uchwyt *(zdj.1)o 180st. i bedzie pasowalo ,nie trzba nic rzezbic przy wybieraku !!
Jesli nie da sie wrzucic biegu to ja tu widze wine w zle wlozonej kopulce z wybierakiem biegow.Trzeba go zdjac i wcisnac walek w srodku skrzyni i ponownie wlozyc -wtedy pojawia sie biegi. Jesli sie tego nie zrobi to biegi nadal nie beda wchodzic!!
Jak bede mial chwile zrobie fotke jak sie to robi -postaram sie jutro.

Juz to przerabialem ,wiec zacznij od tego ! Jesli chodzi o linke ,to raczej cos ze sprzeglem jest nie tak.

*(zdj.1)
Obrazek


@Gumis , nie wiem skad ty masz te wszystkie informacje ,pewnie przestudiowales kilkanascie ksiazek dot. Ople i SWAP-ow w ktorych jeszcze nic sam nie zrobiles! Takze ,nie wiem po co zabierasz glos ,jesli nie masz pojecia jak to sie robi w praktyce!! Ehh :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

-=kLaRi=- pisze: @Gumis , nie wiem skad ty masz te wszystkie informacje ,pewnie przestudiowales kilkanascie ksiazek dot. Ople i SWAP-ow w ktorych jeszcze nic sam nie zrobiles! Takze ,nie wiem po co zabierasz glos ,jesli nie masz pojecia jak to sie robi w praktyce!! Ehh :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Z tego co wiem to jeszcze nie ma ksiazki na tema swapów
w poszczegulnych modelach opla - moge sie mylic
Tak i owsze przeczytałem o swapowaniu ksiazke
ale silników musle cars do pikapow z lat 20,30,60,70
i ta knige napisana po angilsku mam w swojej kolekcji.
Co sie za tyczy swapół opla to zaznajomiłem sie
z kilkunastoma instrukcjami.
I teraz mam bardzo powazne pytanie czy jestes
pewien swojego zdania :
"i jeszcze nic sam nie zrobiłeś" ????

tu przedstawiam jak to zrobiłem przy F20 wiec
wnioskuje ze podobie trzeba uczynic przy F16 .
to co trzeba skrucic zółte
to co trzeba wydłurzyć czerwone
Obrazek
Skolo Klari to juz przecwiczył to znalazł prostrza droge niz ja.
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Taka rzezbe z wodzikiem to sie robi przy swapie do B .
W A trzeba tylko obrocic ta plastikowa "kostke" i bedzie ok.
A co do wrzucania biegow to zrob tak jak Ci powiedzialem post wyzej.
Jak sciagniesz ta aluminiowa kopulke z tym walkiem ktorym wrzucasz biegi to od strony sciany grodziowej jak wlozysz reke to wyczujesz takie walki.
Wystarczy przesunac jeden walek w lewo i wlozyc ta kopulke i zobaczyc tym walkiem ktory z niej wystaje czy jest luz i czy da sie wrzucic biegi. Ot co :D
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Chłopaki spokojnie nikt nie chce, żeby corsa szajboosa(i problemy z nią) były powodem do kłótni.

Klari nie rozumiem dokładnie o co ci chodzi, sam wybierak przesuwa takie "blaszki z wcięciem na wybierak(to są blaszki dochodzące do wałka). Biegu w skrzyni nie ma wrzuconego, bo jak założyliśmy wybierak to był normalnie luz. Na dniach postaramy się obrócić ten plastik i damy znać czy coś to dało.

Mam jeszcze jedną prośbę, all kiedyś podawał stronkę holenderską kolesia, który zeswapował c20xe do CA, pamiętacie może tę stronkę, bo ja siedze teraz na drugim kompie bo tamten, na którym to wszystko miałem padł.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

cursor pisze: Mam jeszcze jedną prośbę, all kiedyś podawał stronkę holenderską kolesia, który zeswapował c20xe do CA, pamiętacie może tę stronkę, bo ja siedze teraz na drugim kompie bo tamten, na którym to wszystko miałem padł.
Szwedzka, ale moge się mylic w adresach http://www.k-r-s.se/
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

D12 pomyliłeś się, chodziło mi o holenderską stronę, a nie szwedzką. Konkretnie to chodziło o tę: http://www.corsa-novatuning.nl/uk/index1.htm Dzisiaj będziemy kombinować z tym wybierakiem
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

klari ma racje co do przestawienia kostki, ale grubo pojechal nunu klari :-? sam to testowalem na swoim szrocie i dziala bez problemow, nic nie trzeba przestawiac w skrzyni, tylko nie pamietam czy zastosowalem ten mechanizm z kulkami z f10 czy z f20 ale wydaje mi sie ze dluzsze bylo niz w corsie.
zapraszam na http://www.corsa-gsi-tuning.de/ wszystko opisane jak na dloni
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Pisze lagodnie ,przeciez nikogo nie straszne ,nie bluzgam ,przeklinam itd.
To jest moje zdanie i chyba nie musze byc za nie upominany.
Nie wspomne o tym ,ze mam racje :lol: :D
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

Pokasowałem troche postów, nie zwiazanych z tematem...

Wracamy do tematu swap'a itp... :oko:
Było c14se
Awatar użytkownika
All
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
Lokalizacja: z KTK Wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: All »

cursor pisze:D12 pomyliłeś się, chodziło mi o holenderską stronę, a nie szwedzką. Konkretnie to chodziło o tę: http://www.corsa-novatuning.nl/uk/index1.htm Dzisiaj będziemy kombinować z tym wybierakiem
tak tak to ta strona, jeśli chodzi o myk z tym wybierakiem będę robił tak samo (obrócenie plasticzku) jednak jeśli nie będzie super będziemy przedłużać ramię...
Cursor nie było mnie na necie wyjmowałem 1,6 z zakupionej gsi...także nie mogłem pomóc co do linka sorry
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp ;)
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Coś nie jestem pewny czy to będzie działać jak należy, chodzi mi głównie o nieparzyste biegi, pająk jest bardzo blisko maglownicy.


All nie ma sprawy, pamiętałem, że gdzieś ten link podałeś, nie byłem pewny tylko czy tu czy na ktk, wystarczyło trochę poszukać i znalazłem.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

jakby to byl duzy problem to pewnie mtech robil by kit konwersyjny a jest to latwizna
Obrazek
Awatar użytkownika
All
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
Lokalizacja: z KTK Wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: All »

kit konwersyjny nie jest konieczny ... trzeba troszkę pogłówkować i można oszczędzić...
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp ;)
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

CORSA IS DEAD!!!!!!!!!!!!!!!!

Zerwało mi 2 śruby z koła zamachowego.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

szajboos pisze:CORSA IS DEAD!!!!!!!!!!!!!!!!

Zerwało mi 2 śruby z koła zamachowego.
Czy skutki tego przekreślają cały SWAP czy to tylko konkretna awaria ? Akurat się na tym nie znam i pytam.
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Jak zerwalo 2 sruby z kola zamachowego ?? Tam jest 6 czy 8 ?? troche dziwne ze tylko 2 :/

D12 jesli zerwalo 2 to reszta zostala w wale... pozostale bylyby tylko kwestia czasu. Mozna by to jakos rozwiercic i jakos wydlubac. Moj kumpel handluje narzedziami do warsztatow i mowil mi ,ze sa specjalnie narzedzia do wykrecania urwanych srub...
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

lewym gwintem sie sruby wykreca
Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Silnikowi jako tako nic nie jest. Nie wiem tylko co z gwintami na wale. Jeśli nie uda się je zregenerować to mamy problem. Rozmawiałem już z ojcem, żeby z roboty załatwił wykrętak.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Nic mnie nie powstrzyma od skończenia SWAPA. Powtarzam - NIC!!!!!!
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
All
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
Lokalizacja: z KTK Wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: All »

i to właśnie jest odpowiednie podejście
NIGDY SIĘ NIE PODDAWAĆ
trzymam kciuki
jeśli chodzi o wykręcanie urwanych śrub to są takie specjalne wkręty stożkowe z lewym gwintem które wkręca się w wywiercony otwór
i wykręca sie to co zostało
oczywiście wcześniej należy spryskać to np.WD40 aby łatwiej było wykręcać
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”