Strona 1 z 16

groszek - ja37

: 13 cze 2014, o 21:42
autor: ja37
Siema.
Na początek czemu groszek?
Kolor turkus, a jednak groszek ;)
Kasia tak nazwała ;)

Dość wstępu, zaczynamy konkret.
Zakupiłem takie cudo
corsa-1-4i-by-artur-z1112-c20ne-115km-t72278.html
I chciałbym wreszcie po kilku latach zagościć w tym dziale.
Bo z białą
corsa-b-c20ne-t58016.html
mi sie nie udało.
Plan jest taki.
Wywalamy c20ne, wywalamy gaz.
i wkładamy.......kto zgadnie? ;)










Z20LET ;)

Obrazek

Ciąg dalszy będzie wkrótce,a tym ciekawszy, że jest duuuuużo elektroniki ;)

Re: groszek - ja37

: 13 cze 2014, o 21:54
autor: Jaca.
działaj ostro do przodu

to musi szybko LETać :grin:

Re: groszek - ja37

: 13 cze 2014, o 22:14
autor: ja37
Musi, bo jest świeżynka - 56.000mil, więc jak stary let za 3 grosze ;)
Bez remontu, tyle, co by się zmieściło w bude CB ;)
Zdjęcia będa, opis też, myślę,że od wtorku zaczniemy ;)

Re: groszek - ja37

: 14 cze 2014, o 03:08
autor: marek-rz
U mnie w okolicy są dobre dwa swapy jeden z td 05 i się mieści więc z tym to powinno być luźno :P

Re: groszek - ja37

: 14 cze 2014, o 07:11
autor: ja37
W sumie martwi mnie koło pasowe na pasek PK.
Ale jak bedzie za szeroko, to przetoczymy koło pasowe z c20ne i wtedy musi wejść.
W sumie musi wejść, bo patrząc na obecny motor to miejsca jest dość, nawet na wysokości alternatora.

Może jakieś porady odnośnie wydechu?
Średnica?
jakie tłumiki?
Ciekawe jak zadziała emulator drugiej lambdy;) - czyli kolanko ;)

Re: groszek - ja37

: 14 cze 2014, o 10:05
autor: maximo
Uklad paska pk jest jak w xe > jak tak to chyba zdanym problemem przy takim swapie bedzie dotczeonie sobie kol pasowaych :D Kurcze bede sledzil temat i mega kibicowal bo sie szykuje maga fajny swap

Re: groszek - ja37

: 15 cze 2014, o 10:43
autor: Bear_
Sondę można całkowicie wylogować jak coś... W razie gdyby tulejka 90 stopni nie pomogła...

Co do wydechu to zależy w jakie moce celujesz ? Czy na razie będzie to seria czy przyszłościowo chcesz cos grzebać... Ale po mojemu spokojnie DP możesz zrobić na 2,75-3" a reszte 2,75" Dwa tłumiki na przelocie - nie będzie sapało nadmiernie ryja ale będzie dawało to auto znać, że jedzie :)

Również kibicuje i czekam na efekty :)

Re: groszek - ja37

: 15 cze 2014, o 13:40
autor: kubzik123
moja byla? Xd

Re: groszek - ja37

: 15 cze 2014, o 23:47
autor: ja37
Pany jest złoo.
Astra G z20let dostała srogi wpie.rdol dziś na wyścigach od kosiarki.
Czy naprawdę ten nowy let jest taki słaby?

Re: groszek - ja37

: 16 cze 2014, o 00:37
autor: yosh
Astra G zapewne targa sporo większą masę co tak czy inaczej musi się przekładać na osiągi .
Ja ku swojemu wielkiemu zaskoczeniu pożarłem w zeszłym roku S8 4,2l , objeżdżałem gościa jak chciałem :grin:

Re: groszek - ja37

: 16 cze 2014, o 12:18
autor: kubzik123
yosh jakim autem z jakim silnikie orales audi?

Re: groszek - ja37

: 16 cze 2014, o 21:40
autor: yosh
kubzik123 pisze:yosh jakim autem z jakim silnikie orales audi?
Moją CB rzecz jasna :smile:

Re: groszek - ja37

: 20 cze 2014, o 18:37
autor: ja37
Tak jak myślałem, są wałki wyrównoważające.

Obrazek

Ale, spoko, można wywalić, trochę przedłużyć smok oleju i pasuje miska z XE ;)

Obrazek

Potrzebna jeszcze jest ta blaszana przekładka, zdecydowałem sie na ori nówkę za 86żł, z zawulkanizowaną od razu uszczelką.

Na razie wyjęte c20ne jest, jutro działam dalej.

Re: groszek - ja37

: 20 cze 2014, o 20:22
autor: krzysztof1985
Ładnie działasz, przy wywalaniu wałków nie zapomnij zaślepić kanałów olejowych :)

Re: groszek - ja37

: 20 cze 2014, o 20:57
autor: ja37
Ooo, dobrze,że mi przypomniałeś, nie pomyślałem o tym ;)

Re: groszek - ja37

: 22 cze 2014, o 20:30
autor: Porszak
grzesiek bo ta astra z filmu to najpierw pusciał duzego olejowego baka a potem ruszyła.

jak nie bedziesz mial gdzie ogarnac wydechu to zapraszam jak tylko garaz bede mial wolny

wydech rob tak jak mowi Bear. bedzie to ganiało lądnie jak zdrowe. u mnie na IC i 3" dlugim downpipe doszło 10KM i 20Nm w calym zakresie w z16let, ale na wyjsciu juz był bonus prawie 10KM

Re: groszek - ja37

: 24 cze 2014, o 20:32
autor: ja37
Jakoś wolno mi idzie, ale idzie ;)
Przepraszam za jakość zdjęć, coś telefonem niedobre wychodzą.

Zaślepione kanały olejowe
Obrazek
Zdjąłem stopy, nagwintowałem i wkręciłem sruby na klej do gwintów.

I miska z xe się zmieściła spokojnie.
Obrazek

Długo wojowałem,żeby naprawić wąż od pompy wspomagania - jak zwykle ukręcił sie przy pompie, ale już naprawiony - koszt 24,60.


Jeszcze jedno, tu nie widać, ale trzeba zastosować podstawkę do chłodnicy oleju z astry (ja mam z kadzia z przejściówkami), bo oryginalna za bardzo odstaje i filtr mógłby o coś zawadzać.

Re: groszek - ja37

: 26 cze 2014, o 19:11
autor: ja37
Walczę z pedałem gazu - bedzie normalnie zamontowany w środku ;)
komora gotowa na przyjecie silnika, ale jeszcze duuuuuużo poprawek w elektryce, chyba jakis rzeźnik tu działał......
Wkładam zespół napędowy w sobotę.

-- 27 cze 2014, o 18:21 --

Pedał gazu założony.
Spędziłem 6 godzin na rzeźbie, ale da się, jest w środku, ten zafirowy, ori.
Nawet nieźle siedzi.
Czy każdy z-let ma tak mały zakres działania pedału gazu?

Re: groszek - ja37

: 27 cze 2014, o 23:24
autor: kubzik123
kiedy odjazd? jak buda byly jakies niespodzianki czy jednak zdrowa?

Re: groszek - ja37

: 28 cze 2014, o 07:16
autor: ja37
Na budę nie mam co narzekać, najgorzej jest poprawiać elektrykę, ale pod maską już ogarnąłem, jeszcze w środku parę poprawek czeka, ale to wyjdzie przy okazji montażu moich pierdółek elektrycznych ;)
Odjazd nie tak szybko, nie mam jeszcze turbiny i komputera.

Re: groszek - ja37

: 28 cze 2014, o 21:33
autor: kubzik123
td05?

Re: groszek - ja37

: 29 cze 2014, o 00:37
autor: Porszak
grzesiek chce tanio, a baran i td05 ciut drozszy sa niz kkk

szczerze mowiac grzesiek to ja dlolozyłbym i szukal juz czegos co wydajnoscia zblizy sie do wytrzymalosci seryjnego slupka. jakas hybryda moze. wal do Bear'a

Re: groszek - ja37

: 29 cze 2014, o 08:19
autor: ja37
Na razie chcę to odpalić na serii.
Nie chcę zrobić błędu Arka z ATT, że pozamieniał wsio,co wyczytał w necie i mu się zesrało.
Poza tym to nie sa tanie rzeczy, więc ten rok będzie pod znakiem 192KM.
Turbo będę dopiero sie uczył, nie kce popsuć wszystkiego od razu ;)

Re: groszek - ja37

: 29 cze 2014, o 20:45
autor: Porszak
a ktory let w astrze miał 192KM?

Re: groszek - ja37

: 29 cze 2014, o 21:12
autor: ja37
Mam z zafiry ;)

Re: groszek - ja37

: 29 cze 2014, o 23:39
autor: Jaca.
nie ważne czy Astra czy Zafira
rocznik ważny ;)

Z20LET
rodzaj budowy: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Srednica: (mm): 86,0
Skok tłoka: (mm): 86,0
Pojemność: (cm³): 1998
moc(kW przy min-1): 141 / 5400, od roku modelowego 03,5 147 / 5600
moment obrotowy: (Nm przy min-1): 250 / 1950 - 5300, od roku modelowego 03,5 250 / 1950
Sprężanie: 8,8 : 1
Sterownik: Bosch Motronic ME 1.5.5
Liczba oktanowa: czujnik spalania stukowego
Rozrząd: pasek zębaty
system odprowadzania spalin: EGR, katalizator,
dobre i złe cechy : Wałki wyrównoważające, E-Gas, Na-Zawór wydechowy, Tempomat, Turbina KKK K04
Zastosowanie: Astra G (F23SRT), Speedster (F23SRT), Zafira A (F23SRT)

Re: groszek - ja37

: 5 lip 2014, o 14:03
autor: ja37
Obrazek

Kto mówił, że nie zmieści sie szerokie koło pasowe?
Obrazek

Łapę też jakoś wystrugałem,łatwo nie było, bo jest pompa wspomy wyżej
Obrazek

Postaram sie jeszcze schować komputer do środka, jak powinno byc.

Re: groszek - ja37

: 5 lip 2014, o 18:28
autor: kubzik123
Moge zadac pytanie? skoro ten nowy let jest ciutke slabszy od np xe to jedyny powod dla ktorego byla zamiana silnika to mozliwosc jego rozwoju w przyszlosci t.j dmuchnac mu wiecej itd? Bo taka sama moc seryjna tego silnika niby szalu nie robi ale nie ukrywam ciekaw jestem jak to będzie latac :smile:

Re: groszek - ja37

: 5 lip 2014, o 19:16
autor: ja37
Dlaczego jest słabszy?
Bo astra G wazy 200kg więcej i silnik ma już dość?
Złożę, to będą testy, wtedy się okaże, czy nowy let taki jest słaby.
Oby nie ;)

Re: groszek - ja37

: 6 lip 2014, o 02:00
autor: Jaca.
Dobre tempo masz ;)
Oby tak dalej
kubzik123 pisze:Moge zadac pytanie? skoro ten nowy let jest ciutke slabszy od np xe...

jakim cudem ma być słabszy od XE skoro seryjnie ma od 141 do 147 kW czyli od ~ 191 do ~ 199KM