Strona 1 z 1
Otwor centrujacy (gdzie w Warszawie)
: 29 cze 2004, o 10:21
autor: YAQB
Witam!
Kupilem niedawno felgi do samochodu. Wszystko jest ok tylko srednica otworu centrujacego jest rozna od srednicy na piascie (pewnie dlatego czuc bicie ;D ). Na dodatek roznica wynosi tylko ~1 mm (stad sie zastanawiam jak to zniwelowac). Teraz pytanie - jaki "patent" na to najlepiej zastosowac? Dotoczyc gdzies takie cienkie pierscienie, kupic gdzies odpowiednia rure "z metra" (pewnie bedzie ciezko rure o srednicy 56.6 i grubosci 0.5 mm ...) czy moze kupic blache 0.5mm i zwinac ja odpowiednio??
Pozdro
A tak przy okazji - gdzie w Warszawie kupic sciagacz do sworzni ?
: 29 cze 2004, o 10:24
autor: !markos
popraw temat, bo nic z niego nie wynika..
tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
: 29 cze 2004, o 10:29
autor: qomo
Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...
...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
: 29 cze 2004, o 10:30
autor: YAQB
!markos pisze:popraw temat, bo nic z niego nie wynika..
EDIT: zle przeczytalem
Postaram sie poprawic, bo jeszcze nie wiem jak
!markos pisze:tak to jest jak kupuje sie felgi nie dedykowane do konkretnej marki samochodu... poszukaj dealera tych felg i spytaj o pierscienie centrujace do opla. caly problem.
Jest jak jest. Coz zrobie. Byly nie drogie to wzialem, a dopasowanie tej srednicy to jest znana kwestia na swiecie ....
!markos pisze: nie zawijalbym blachy, bo to moze byc dosc cienkie rozwiazanie.. jesli juz - stoczyc CALY nowy pierscien o zadanej srednicy wewnetrznej i zewnetrznej.
No tak mi sie tez wydaje, ale pytam ...
Pozdro
: 29 cze 2004, o 10:34
autor: YAQB
qomo pisze:Ucho toczyl sam takie pierscienie...na opodiwednim sprzecie...ja wiem ze taie pierscienie sa do wykonania bo mialem miec takie robione...
Ja tez mam takie w Astrze, ale tu chodzi o cos o grubosc 0.5 mm stad moje pytanie
qomo pisze: ...pozatym podpatrzylem u pirata ze on tez takie ma tylko ze plastikowe wiec moze mozna to dosta gdzies u sprzedawcow felg...
Bo o ile ja sie znam to chodzi o wycentrownie przy zakladanium wiec w sumie to mi wystarczy nawet plastik
qomo pisze: ...co do sciagaczy do sworzni to nie ma czegos takiego....juz Ci to setny raz mowie(no chyba ze chodzi Ci o sworznie a nie o koncowki ukladu kierowniczego)
To juz wiem, ale pytam, bo chcialbym wiedziec, bo akurat planuje inne roboty i chce wiedziec na zas
Pozdro
: 29 cze 2004, o 10:45
autor: UcHO
Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg, sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś
: 29 cze 2004, o 10:52
autor: YAQB
UcHO pisze:Nie martw sie u mnie jest podbnie, tyle ze ja mam pierscien grubosci 1mm z kazdej strony, widząc to co piszesz to źle policzyłes gdyz nie mozesz miec tylko 0,5mm gdyz normalnie rozumując nigdy nie masz idealnie czystej piasty wiec taka "odległość" nie powinna wpływac na bicie felg
Tak, ale po pierwsze dokladnie wyczyscilem piaste (drapalem az do "zywego"),a po drugie jak dokladnie zmierzyc srednice wewnetrzna felgi jest sam otwor jest (jakby to powiedziec) "stopiowany", czyli mierzac od zewnatrz bedzie cos innego niz od wewnatrz.
UcHO pisze:sprawdz lepiej felgi i opony... Takie jest moje zdanie. No chyba że źle policzyłeś
To mam zamiar zrobic potem. Chce najpierw miec pewnosc co do srednic potem bede badal kola (kola byly wywazone, wiec o ile ciezarek nei spadl sam powinno byc OK)
Pozdro
: 29 cze 2004, o 12:28
autor: UcHO
Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
: 29 cze 2004, o 13:53
autor: YAQB
UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:
strona zewnetrzna
....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|
strona wewnetrzna
Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
: 29 cze 2004, o 14:22
autor: qomo
YAQB pisze:UcHO pisze:Otwór masz zmierzyc ten zewnętrzy, ten mniejszy bo to on ma dotykac do piasty...
No to tlumacze wlasnie ze sie nie da. Otwor w przekroju wyglada tak:
strona zewnetrzna
....|...|
.../.....\
..|.......|
./.........\
|...........|
strona wewnetrzna
Wewnetrznej nie zmierze bo mi sie suwmiarka nie zmiesci w feldze, a nie wiem jaka jest eoznica m-dzy wewn. a zewn ;/
jedz gdzies do slusaza i oni CI zmierza - maja specjalne dlugie sufmiarki
: 29 cze 2004, o 15:11
autor: UcHO
ja dzis mało kapujacy, wiec mi napisz gdzie jest piasta na tym rysunku na dole czy górze?
: 29 cze 2004, o 15:59
autor: YAQB
Przez strone "zewnetrzna" rozumiem na zewnatrz samochodu (to czesc ktora widac). Piasta wsuwa sie w fegle na jakies 1.5 cm i ta srednica "od wewnatrz" jest wieksza niz ta zmierzona od strony zewnetrznej (niestety elementy przesuwny zwyczajnej suwamiarki powoduje, ze nie zmiesci sie ona w czasie mierzenia).
: 29 cze 2004, o 20:18
autor: AdamXXL
macie problemy
.
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
II - idziesz i kupujesz
u mnie I sprawdza się dość dobrze
: 29 cze 2004, o 21:35
autor: YAQB
AdamXXL pisze:macie problemy
.
I - domowa robota
1. idziesz na browara (koniecznie puszka lub dwie)
Koniecznie dwie albo i wiecej tylko potem ciezko pracowac po nich
AdamXXL pisze:2. wycinacz sobie odpowiedni pasek (paski)
3. lekko skleić u podstawy aby się nie rozjeżdzały
4. przykręcić kółka
Wlasnie o takim rozwiazaniiu myslalem mowiac o jakichs tam blaszkach
No nic - sprobuje.
Pozdro
: 29 cze 2004, o 22:08
autor: AdamXXL
tylko nie myśleć że zachęcam do picia
. w wersji dla abstynentów można kupić cozacole lub cuś innego
: 30 cze 2004, o 11:15
autor: Jedrus
Ewentualnie można zrobić to po ludzku - czyli:
1. Kupić ringi do Opla (obijętnei czy ATS, Borrbet czy inne) plastykowe po max 10 PLN.
2. Pojechać do mądrego tokarza i rozwiercić otwór centralny w feldze tak aby zakupiony ring pasował do niego.
3. Używać długo i szczęśliwie.
Pozdrawiam
: 1 lip 2004, o 19:13
autor: satan
Spytaj na Łuckiej...... tam prostują kółka i inne żeczy robią
: 3 lip 2004, o 16:41
autor: shreek
a ja mam lepszy sposob - isc na piwo i piepszyc takie glupoty!!! to ma jezdzic a nie startowac w konkursie pieknosci i performace!
: 7 lip 2004, o 17:22
autor: gregorix
Ja wczoraj kupiłem pierścienie do moich felg
w Wyszkowie. Znajomy tam kupował kiedyś
do felicji więc i ja się tam udałem.
: 8 lip 2004, o 19:40
autor: AMFILIADA
Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak
: 8 lip 2004, o 20:05
autor: qomo
AMFILIADA pisze:Mam dokladnie ten sam problem ! Bylem u goscia ktory zajmuje sie felgami twierdzi ze pierscienie sa zbedne wazne zeby ET bylo prawidlowe, szczelina nie ma zadnego wplywu, ja jednak chyba dl aswietego spokoju kupie takie pierscienie. Mam szczelinke 1 mm. Jeden gosc u mnie ma takie i chce 60 zl za 4 sztuki (metalowe) ale chyba zrobie to sposobem puszkowym jednak
zmien speca od felg...pierscienie to podstawa...zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
: 8 lip 2004, o 20:47
autor: gregorix
qomo ma rację.jeśli gościu ci powiedział że pierścienie
są mało istotnym elememtem felgi to po prostu bredził
ja dłuższy czas jezdziłem bez tych pierścieni i bicie na kierownice
było dosyć odczuwalne, a jak założyłem pierścienie to
nie bije wcale( no może bardzo delikatnie przy 100km\h
ale to jóż wina felg bo pare razy wkitowałem się w spore
dzióry w jezdni)ale różnica jest zajeb...
: 9 lip 2004, o 00:45
autor: shreek
to ten ogsc powninien dostac zakaz wykonywania zawodu albo dyplom fryzjera samochodowego
: 9 lip 2004, o 17:47
autor: AMFILIADA
zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET
ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
: 10 lip 2004, o 15:49
autor: sir_Dave
AMFILIADA pisze:zreszta Ciekawe czy on wolge wie co to ET
tez mnie to nurtuje, choc przyznam ze sam dokladnie nie wiem co to ET
ja mowie caly czas o pierscieniach otworu centrujacego... rozsstaw srub jest OK. Nie czuje zadnego bicia ani drgań... sam juz nie wiem. A orintujecie sie gdzi emozna nabyc takie pierscienie wysylkowo ? Jakies CENY ??
nie najezdzajcie na biednego wulkanizatora
- moze zaszlo nieporozumienie
i rozmowa z nim byla nie o pierscieniach centrujacych a dystansowych ( skoro byla mowa jednoczesnie o ET ) ??
AMFILIADA - ET to odleglosc w mm od
miejsca styku powierzchni felgi np z bebnem do połowy jej szerokosci.
Pierscienie centrujace mozna znalezc - ale to trochw szukania. Najlepiej znalezc pierscienie wyprodukowane przez producenta felg i dedykowane
do konkretnej marki samochodu. No chyba ze dokladnie zmierzysz potrzebna Ci grubosc a potem poszukasz mierzac kolejno pierscienie w sklepie.
Ale sposob Adama XXL sprawdza sie wysmienicie
: 11 lip 2004, o 10:52
autor: AMFILIADA
DZIEKI
: 11 lip 2004, o 10:58
autor: AMFILIADA
właśnie znalazłem coś takiego tylko cena mnie odstrasza
http://allegro.pl/show_item.php?item=27896003
...ale ma tez po 60 "rdzewne"
: 11 lip 2004, o 20:22
autor: gregorix
Ja za takie tylko że z jakiegoś tworzywa zapłaciłem 24 zł.
: 13 lip 2004, o 13:56
autor: YAQB
Dyskusja rozgorzala, a ja juz sobie poradzilem
Jak zabralem sie do roboty to sie okazalo, ze roznica srednic jest ponizej 1mm! Ciekawie ... Na poczatku kupilem kawalek jakiegos okraglego elementu (rynna czy cus ..) w Castoramie o grobosci scianki ~0.6 mm ale po wycieciu odpowiedniego "paska" kolo nie wejsc na piaste. Skonczylo sie na puszce od piwa (2 pierscienie - w sumie okolo 0.4 mm grubosci) i teraz nie mam juz zadnego bicia etc (wczesniej mialem wyrazne drgania w zakresie 80-120 km/h).
Pozdro
: 13 lip 2004, o 13:59
autor: gregorix
No i Cool!