konserwacja hamulców

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

konserwacja hamulców

Post autor: AdamXXL »

W związki z pytaniami jakie dostałem na szybko taki opis co gdzie czyściłem.

Powód prozaiczny denerwujące piszczenie. Przekładało się to na szybsze rozgrzewanie hamulców co było też czuć dotykając koła. Dalsze takie użytkowanie mogło zaowocować „zeszkleniem” klocków i gorszym hamowaniem.

Obszary zaznaczone czerwonymi owalami prezentują miejsca, w których zaciski/jarzma stykają się z klockiem oraz miejsce tego stuku na klocku.
Wszędzie tam na zaciskach i klockach (oczywiście po obu stronach tarczy tak samo), gdzie zaznaczono, małym pilniczkiem i papierami ściernymi (ostatnie szlifowanie papierem wodnym dość drobnym) wyczyściłem dokładnie powierzchnie, pomalowałem (srebrna farba do tłumików chyba cynkowa) i dałem w te miejsca smar miedziowy (odporny na temperaturę widoczny w puszcze na zdjęciu).

ObrazekObrazekObrazek

Miejsca i elementy zaznaczone niebieskim owalem, to prowadnice zacisków. Zostały dokładnie oczyszczone i wypolerowane (raczej nie używać papieru ściernego). W miejsca gdzie pracują także naniosłem smar.


Efekt został osiągnięty. Koniec z piszczeniem hamulców i grzaniem się ich.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

od siebie - zupelnie wystarczajace jest dokladne oczyszczenie klockow i zaciskow przy uzyciu drucianej szczotki. smar miedziany sie wyplucze. nie wiem czy mozna to kupic osobno, ale honda daje do klockow hamulcowych taki bardzo gesty czarny smar, ktory przywiera do prowadnic i nie daje sie wyplukiwac.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2007, o 13:59 przez !markos, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Aro »

no to mam już zajęcie na sobotę :) ostatnio przestałem jeździć z otwartą szybą bo nie mogłem wytrzymać nerwowo tego piszczenia :-D

Dzięki za manual :)
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

na zdjęciu klocka (nie na wszystkich klockach które są w sprzedaży tak jest) widać blaszkę, która do niego jest przymocowana. przy granicznej już dopuszczalności klocka będzie ona szorować po tarczy i także piszczeć.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Aro
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
Imię: Arek
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Aro »

AdamXXL pisze:na zdjęciu klocka (nie na wszystkich klockach które są w sprzedaży tak jest) widać blaszkę, która do niego jest przymocowana. przy granicznej już dopuszczalności klocka będzie ona szorować po tarczy i także piszczeć.
i z tego co mi się udało wylukać na szybko przez felge problem może tkwić właśnie w tej blaszce, ale zdaje się, że wtedy by piszczało również przy hamowaniu :-? ale zobaczę dokładnie jak się do tego dobiorę ;)
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Aro83 pisze: i z tego co mi się udało wylukać na szybko przez felge problem może tkwić właśnie w tej blaszce, ale zdaje się, że wtedy by piszczało również przy hamowaniu :-? ale zobaczę dokładnie jak się do tego dobiorę ;)
blaszki poodginać i pomyśleć nad zmianą klocków .. jeśli to te blaszki piszczą
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Anal »

może podepne sie pod ten temat. Poszukuje informacji na tematy wymiany gumek w zaciskach, tych które osłaniają tłoczek, montuje hebla 256 i chcem to od razu wymienić.
Corsa B c20se
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

wymienia sie wszystkie gumki w zacisku, czyli uszczelke tloczka, kolnierz tloczka i tuleje jarzma. wszystko jest w zestawie reanimacyjnym. musisz dokupic wysokotemperaturowy smar do hamulcow.

kupujesz nowe, wyciagasz stare, zakladasz nowe. jakich informacji poszukujesz?
Obrazek
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Pamietaj o tym ze sa dwie srednice tloczkow w zaciskach 54mm i chyba 52 zebys kupil odpowiedni
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Anal »

jak wyciągnąc tłoczek żeby wymienić gumke, bo nigdy jeszcze tego nie robiłem.
Corsa B c20se
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

ja wkrecalem w otwor po przewodzie srube, chyba tam jest 6mm sruba albo przez ta dziure wypchnac tloczek, powinno wyjsc bez problemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”