Regeneracja pompy hamulcowej DELCO MORAINE

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Regeneracja pompy hamulcowej DELCO MORAINE

Post autor: Mihó »

Bez względu na to, czy przy pompie są korektory, czy nie, czy jest ABS, czy go nie ma, zasada jest zawsze ta sama. Regeneracja zajmuje ok. 15-20 minut i nie sprawia problemu, nawet jeśli robi się to po raz pierwszy. Pompy DELCO MORAINE można odróżnić najłatwiej po serwie - wspomaganie DELCO jest "wklęsłe" z charakterystycznym "X" na froncie, podczas gdy ATE jest "pękate". Zdjęcia DELCO poniżej:
Obrazek

UWAGA: PŁYN HAMULCOWY JEST HIGROSKOPIJNY, CO MOŻE POWODOWAĆ PODRAŻNIENIA SKÓRY. DODATKOWO DZIAŁA NISZCZĄCO NA POWIERZCHNIE LAKIEROWANE. JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI, ŻE ZROBISZ TO DOBRZE, LEPIEJ ZLECIĆ TO KOMUŚ, KTO MA MINIMUM POJĘCIA TECHNICZNEGO.

Zaczynamy od zakupu zestawu naprawczego. Ja kupiłem dwa komplety - Autofren i Frenkit. Autofren przyszedł niekompletny - brakowało jednej uszczelki. Spodziewamy się czegoś takiego:
Obrazek

Pomijam demontaż pompy z samochodu. To jest oczywiste, a także zależy od konkretnego modelu samochodu. Istotne jest jednak to, że nakrętki stosowane do montażu pompy są jednorazowego użytku !. Po zdemontowaniu pompy ukazuje się następujący widok:
Obrazek
Usuwamy uszczelkę. W głębi jest pierścień seggera, choć można też spotkać pierścień rozprężny. Tak czy inaczej, on też wychodzi.

Po jego usunięciu widzimy tłoczek (ze stożkowym wybraniem pośrodku i małymi otworami dookoła). Wysuwamy - ja użyłem szczypiec do rozchylania pierścieni seggera. Wówczas ukazuje się tłok pierwszej sekcji:
Obrazek
Aby wysunąć zespół tłoczków - położyłem gruby karton na twarde podłoże i uderzyłem pompą dwa razy - zespół wysunął się bez żadnego oporu:
Obrazek
Na zdjęciu, w połowie długości zespołu widać zawleczkę. Należy ją wysunąć, wówczas swobodnie możemy zdemontować tłok drugiej sekcji. Powoli zabieramy się już za demontaż tłoka pierwszej sekcji:
Obrazek
Pomiędzy zwojami sprężyny widać nacięcie, w które można wsunąć mały wkrętak, by delikatnie rozchylić połówki tłoczka i móc wysunąć tłoczek:
Obrazek

Po wyjęciu wszystkiego pompa wygląda tak:
Obrazek

Wymieniamy uszczelki, upewniając się, że każda z nich siedzi prosto i nie zadziera się:
Obrazek
Na tłoku od strony serwa

Obrazek - na łączniku pomiędzy tłokami

Powrotna kolejność montażu:
Obrazek

Następnie - montujemy tłoczki (z jednej strony zawleczka, z drugiej trick z małym wkrętakiem), wsuwamy zespół tłoków, wsuwamy pierwszy tłok (ten od strony serwa), zakładamy pierścień seggera.

Ważne jest, by uszczelka montowana na koniec nie zadarła się i leżała prostopadle do osi pracy tłoków:
Obrazek
Tu stosujemy uszczelkę, która leży jako pierwsza od prawej na pierwszym zdjęciu.

Pompę montujemy spowrotem do samochodu, odpowietrzamy układ. Dla pewności radzę przez jakiś czas obserwować serwo poniżej pompy - pompa ma na kryzie odpowiednie wybranie, którym wypłynie płyn z ew. nieszczelności.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”