1. Zmniejszenie ilości obrotów kierownicą:
Można zastosować inny wałek kierownicy wraz z listwą zębatą. Na forach w UK są takie stosowane - 150-200Ł.
Jako że wtedy nie zyskujemy wspomagania, a jedynie mniejszą ilość obrotów kierownicą, to równie dobrze można zainstalować przekładnię kierowniczą z CB z EPS.
+ przepisane z angielskiego forum. Zdjęcia są odbiciem wstawionych przez anglików, zakładamy, że zachodzi pełna symetria:
Na początek trochę danych - przyda się przy montażu przekładni z CB
Długość drążków kierowniczych w CB to :
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,5 - jest szansa na nagwintowanie po skróceniu
Gwint wewnętrzny [mm]: M14x1,5 - proszę o potwierdzenie
Długość [mm]: 240
Długość [mm]: 290
Może się uda dobrać jakieś drążki krótsze o 30mm, bo cięcie i spawanie to jest N na każdej uczciwej stacji diagnostycznej
Jeśli chcemy bardzo wspomaganie - można to rozwiązać na kilka sposobów:
1. Hydrauliczne, pompa mechaniczna - w smallblockach to nie jest problem, zdjęcie stosownej pompy na dole tej sekcji. Więcej rzeźby będzie, jeśli będziemy chcieli zastosować pompę na wąski pasek mocowaną przy łapie przedniej silnika - to jest patent stosowany w dużych blokach. Praktycznie łapa przednia do zrobienia od początku.
Trzeba skrócić drążki - różnica w rozstawie kół to 60mm. Zwrotnice CA/CB są zbliżone do siebie, niemniej jednak na początek proponuję skrócić drążki o 25mm:
Powiększyć otwór w ścianie grodziowej:
Przykręcić maglownicę:
Pasują fabryczne mocowania !
Tu jest pompa elektryczna
Ale myślę, że przy małym bloku można dopasować pompę z Kadetta i zmienić osprzęt na szeroki pasek:
Pompa przykręcana pod rozrządem. Napinanie paska - alternatorem.
2. Hydrauliczne, pompa elektryczna - pompa z Saxo/106. Do najtańszych nie należą, ale jest przy nich najmniej podłączeń - wymagają tylko zasilania. Polecam stosowanie dodatkowego przekaźnika sterowanego równolegle z pompą paliwa. Możemy też wykorzystać pompę z Astry G. Występują 3 rodzaje pomp
- z długą
- z krótką
- oraz pompa żebrowana (nazwa żebrowana pochodzi od tego, że ten metalowy element na dole ma żeberka) - jak na poniższym zdjęciu:
podaję ilość kabli:
- z długą szyjką : czerwony gruby +12V
brązowy gruby - masa
niebiesko-biały cienki - podłączamy do alternatora
czarny cienki - +12V po stacyjce
wysokość pompy 33,5 cm
- z krótką szyjką : czerwony gruby j/w
brązowy gruby j/w
niebiesko-brązowy cienki - do alternatora
czarny cienki +12 po stacyjce
brązowo-żółty cienki - złącze diagnostyczne
wysokość pompy 26,5 cm
Pompy znacznie tańsze, ale jest problem z ich umiejscowieniem. Myślę, że krótka pompa z Astry G umieszczona zaraz przy maglownicy, po prawej stronie powinna się zmieścić
3. EPS:
Wspomaganie elektryczne - z Corsy B po 1997 z EPS. Nie gwarantuję, że silnik montowany przy kolumnie obsłuży cały zakres, w jakim poruszają się drążki w montowanych seryjnie przekładniach, tym bardziej, że nie widzę sensu montażu wspomagania bez zmniejszenia ilości obrotów. Aczkolwiek, nie twierdzę, że nie uda się zamontować EPS do seryjnej maglownicy. Typową usterką EPS jest to, że "zanika" nam wspomaganie w jednym z kierunków. Występują zestawy naprawcze, ale lepiej od razu trafić pewną kolumnę
Pierwszym problemem jest to, że zrobi nam się bardzo ciasno przy skrzynce bezpieczników:
Drugi problem - wałek kolumny kierowniczej wypadnie nam znacznie wyżej niż było do tej pory. Możemy nie zmieścić palca pomiędzy daszkiem przy zegarach a kołem kierownicy. Dodatkowo, kierownica jest bardziej odchylona od pionu. Jest to do obejścia - na zdjęciu widać mocowanie kolumny kierowniczej z CA,
które przyspawujemy do kolumny z CB z EPSem:
Pozostaje jeszcze kwestia mocowania manetek, które wypada w innym miejscu:
Elektryka - zasilanie (wiadomo). Klari kiedyś mówił, że nie jest konieczne podłączenie przewodu prędkości. Jak to jest w rzeczywistości ? Nie wiem.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
[CA] Montaż wspomagania/quick action'a
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
[CA] Montaż wspomagania/quick action'a
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”
Przejdź do
- Ogólne
- ↳ Aktualności
- Pomoc i Porady
- ↳ Corsa A (1982-1993)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa B (1993-2000)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa C (2000-2006)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa D (2006-2014)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa E (od 2014)
- ↳ Manual & FAQ
- ↳ Korzystanie z forum
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Silnik i Napęd
- ↳ Wnętrze
- ↳ Elektryka
- ↳ Nadwozie
- ↳ Instrukcje
- ↳ Corsa A Sam Naprawiam
- ↳ Corsa B Sam Naprawiam
- ↳ Corsa C Sam Naprawiam
- ↳ Schematy elektryczne Corsa B
- ↳ Schematy elektryczne Corsa C
- ↳ Kody Usterek
- ↳ Kalkulatory do radia
- ↳ Opel Corsa '93 Obsługa i Naprawa
- ↳ Corsa B Instrukcja obsługi
- Giełda
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupie
- ↳ Allegro, eBay i inne
- ↳ Rabaty, Promocje
- ↳ Zakup kontrolowany - Kupujemy auto
- Corsa Sport
- ↳ Corsa Klub
- ↳ Regionalne spotkania oraz Zloty
- ↳ Śląskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Luźne rozmowy
- ↳ Nasze Projekty
- ↳ Nasze Auta