Nie wiem jak u was ale ja z przerażeniem stwierdziłem że pod deklem zaworów, w sicie olejowym znajduje się największy syf jaki widziałem w moim silniku
Nie trzeba czyścić sita co określony czas ale często się zdarza że spod dekla cieknie olej i przy okazji wymiany uszczelki można takie czyszczenie zrobić, mimo że osobiście nie wiem czy czystość w tym miejscu ma na coś wpływ ale grzechem jest mieć coś w ręce i tego nie poprawić
Wiec do rzeczy :
Odkręcamy wszystkie 8 śrub trzymających dekiel i zdejmujemy - jeśli się uszczelka przykleiła to puknąć go jakimś drewienkiem
Następnie odkręcamy kolejnych 5 śrub zaznaczonych na czerwono :
I wszystko rozbierze się nam na 3 części ukazując naszym oczom potworny syf ze starego oleju :
Wszystko dokładnie czyścimy benzyną i pędzelkiem, blaszkę można dodatkowo potraktować papierem ściernym lub szczotką drucianą na wiertarce :
Czas zabrać się za sito olejowe - grubym śrubokrętem płaskim wykonujemy ruchy w kolejności i kierunku zaznaczonym na zdjęciu (bardzo możliwe że poszczególne warstwy sita się powyginają ale to da się potem spokojnie dogiąć) :
Plastik czyścimy pędzelkiem a sito zanurzamy w benzynie do odmoczenia (u mnie moczyło się przez noc) i potem z pędzelka mu (ja dodatkowo dałem pod strumień wody pod ciśnieniem) :
Wiadomo że nie wyczyści się go do czysta ale taki efekt jest już zadowalający :
Oczywiście zanim złożymy wszystko spowrotem usuwamy z dekla resztę uszczelki np delikatnie nożykiem do tapet i potem papierem ściernym np 800 lub wyżej
i UWAGA ! Występują 2 rodzaje uszczelek - gumowe i korkowe! Trzeba się przyjrzeć jaką się ma i taką wołać w sklepie
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Czyszczenie sita olejowego
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czyszczenie sita olejowego
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
Przejdź do
- Ogólne
- ↳ Aktualności
- Pomoc i Porady
- ↳ Corsa A (1982-1993)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa B (1993-2000)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa C (2000-2006)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa D (2006-2014)
- ↳ Silnik
- ↳ Układ Elektryczny
- ↳ Układ Napędowy
- ↳ Układ Hamulcowy
- ↳ Układ Kierowniczy
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Wnętrze
- ↳ Nadwozie
- ↳ Felgi i Opony
- ↳ Klimatyzacja
- ↳ Car-Audio, CB-Radio
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Corsa E (od 2014)
- ↳ Manual & FAQ
- ↳ Korzystanie z forum
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Silnik i Napęd
- ↳ Wnętrze
- ↳ Elektryka
- ↳ Nadwozie
- ↳ Instrukcje
- ↳ Corsa A Sam Naprawiam
- ↳ Corsa B Sam Naprawiam
- ↳ Corsa C Sam Naprawiam
- ↳ Schematy elektryczne Corsa B
- ↳ Schematy elektryczne Corsa C
- ↳ Kody Usterek
- ↳ Kalkulatory do radia
- ↳ Opel Corsa '93 Obsługa i Naprawa
- ↳ Corsa B Instrukcja obsługi
- Giełda
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupie
- ↳ Allegro, eBay i inne
- ↳ Rabaty, Promocje
- ↳ Zakup kontrolowany - Kupujemy auto
- Corsa Sport
- ↳ Corsa Klub
- ↳ Regionalne spotkania oraz Zloty
- ↳ Śląskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Luźne rozmowy
- ↳ Nasze Projekty
- ↳ Nasze Auta