
Wymontowałem stary z auta, przy demontażu starego najpierw należy zdjąć zawleczkę która jest na tej ośce wychodzącej ze skrzyni następnie zdjąć plastikowy łącznik dwóch krańców wybieraka osadzony na dwóch kulkach, łącznik posiada zatrzaski wiec najpierw trzeba je odbezpieczyć a później zdjąć łącznik

Gdy mamy wyciągniętą część należy zaznaczyć sobie miejsce które ma być wycięte, na zdjęciu poniżej widać już część po wycięciu i po spawaniu, zapomniałem zrobić zdjęcie przed modyfikacją.
Czerwoną kreską zaznaczyłem miejsce w którym dokonałem modyfikacji, wycięte zostało 15mm metalu, zaznaczyłem aby po obydwu krawędziach było równo i nie było problemów później ze spawaniem.

Poniżej parę fotek shortshiftera przed montażem.




Poniżej znajduje się łącznik który nie koniecznie należy skrócić, po prostu gdy złożymy wszystko bez modyfikacji tego łącznika i nie będzie problemów z wyregulowaniem wtedy nie ruszamy tego łącznika. Gdy będą problemy należy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu uciąć na początku 5mm i połączyć obydwa elementy, gdy to nie pomoże uciąć 10mm (ja mam ucięte 10mm), innym rozwiązaniem jest kupno regulowanego cięgna lecz nie wiem gdzie takie znaleźć.

Poniżej parę fotek z założonym zestawem reperaturek do wybieraka.


Poniżej przebieg regulacji. Najlepiej poprosić kolegę o pomoc to pójdzie to gładko i szybko:)...jedna osoba wchodzi pod auto i odkręca śrubę 13 tak aby poluźnić łącznik którym przytwierdzony jest wybierak do ośki idącej do lewarka. Wrzucamy wcześniej luz i odkręcamy śrubę, zdejmujemy mieszek i przyglądamy się temu białemu plastikowi. Kreska zielona to pozycja w której ma znaleźć się kreska czerwona. Musi cały czas być wrzucony luz ! my poruszamy elementem który poluzował się poprzez odkręcenie śruby 13. Regulujemy tak aby lewarek spoczywał w pozycji zielonej kreski oraz był wrzucony luz. Wtedy skręcamy śrubę 13 i sprawdzamy jak chodzą biegi. Jeśli nie wchodzą któreś biegi regulujemy aż do skutku ale całą zasadę regulacji już znacie, nie bójcie się to nic trudnego.

Przy wrzucaniu 3 oraz 5 miałem małe problemy ponieważ dźwigienka obierała o śrubę widoczna na zdjęciu (te spiłowanie to moja robota , a nie dźwigienki


Tutaj jeszcze jedno foto z innego ujęcia pokazujące w którym miejscu został zebrany materiał.

Po wszelakich zabiegach jakie powyżej opisałem można się cieszyć wykonanym shortshifterem, na razie na sucho bo jeszcze silnik nie złożony ale działa wszystko jak powinno. Ewentualnie gdy podczas jazdy będą problemy to poprawie i od razu opiszę poprawki.
Poniżej filmik obrazujący jak chodzi teraz lewarek zmiany biegów...hmm nie pamiętam w sumie jak to było wcześniej ale na pewno coś się skróciło

Jeśli będą pytania proszę pisać
