[CB] Shortshifter

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mat
Nowy
Posty: 340
Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
Lokalizacja: Lbt
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

[CB] Shortshifter

Post autor: Mat »

Witam po długiej nieobecności kolejny manual :) tym razem shortshifterek padł jako pacjent:)

Wymontowałem stary z auta, przy demontażu starego najpierw należy zdjąć zawleczkę która jest na tej ośce wychodzącej ze skrzyni następnie zdjąć plastikowy łącznik dwóch krańców wybieraka osadzony na dwóch kulkach, łącznik posiada zatrzaski wiec najpierw trzeba je odbezpieczyć a później zdjąć łącznik :) Po tym należy wejść pod auto i odkręcić śrubę o numerze 13 łącząca wybierak z ośką która biegnie do lewarka zmiany biegów. Potem należy zdjąć duża zawleczkę znajdującą się na środku wybieraka (należy podważyć z dwóch stron metalowe uszy) i zawleczka sama wyjdzie. Mamy już odłączone połączenia wybieraka i możemy go wysunąć w która stronę będzie nam wygodnie.

Gdy mamy wyciągniętą część należy zaznaczyć sobie miejsce które ma być wycięte, na zdjęciu poniżej widać już część po wycięciu i po spawaniu, zapomniałem zrobić zdjęcie przed modyfikacją.

Czerwoną kreską zaznaczyłem miejsce w którym dokonałem modyfikacji, wycięte zostało 15mm metalu, zaznaczyłem aby po obydwu krawędziach było równo i nie było problemów później ze spawaniem.

Obrazek

Poniżej parę fotek shortshiftera przed montażem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poniżej znajduje się łącznik który nie koniecznie należy skrócić, po prostu gdy złożymy wszystko bez modyfikacji tego łącznika i nie będzie problemów z wyregulowaniem wtedy nie ruszamy tego łącznika. Gdy będą problemy należy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu uciąć na początku 5mm i połączyć obydwa elementy, gdy to nie pomoże uciąć 10mm (ja mam ucięte 10mm), innym rozwiązaniem jest kupno regulowanego cięgna lecz nie wiem gdzie takie znaleźć.

Obrazek

Poniżej parę fotek z założonym zestawem reperaturek do wybieraka.

Obrazek

Obrazek

Poniżej przebieg regulacji. Najlepiej poprosić kolegę o pomoc to pójdzie to gładko i szybko:)...jedna osoba wchodzi pod auto i odkręca śrubę 13 tak aby poluźnić łącznik którym przytwierdzony jest wybierak do ośki idącej do lewarka. Wrzucamy wcześniej luz i odkręcamy śrubę, zdejmujemy mieszek i przyglądamy się temu białemu plastikowi. Kreska zielona to pozycja w której ma znaleźć się kreska czerwona. Musi cały czas być wrzucony luz ! my poruszamy elementem który poluzował się poprzez odkręcenie śruby 13. Regulujemy tak aby lewarek spoczywał w pozycji zielonej kreski oraz był wrzucony luz. Wtedy skręcamy śrubę 13 i sprawdzamy jak chodzą biegi. Jeśli nie wchodzą któreś biegi regulujemy aż do skutku ale całą zasadę regulacji już znacie, nie bójcie się to nic trudnego.

Obrazek

Przy wrzucaniu 3 oraz 5 miałem małe problemy ponieważ dźwigienka obierała o śrubę widoczna na zdjęciu (te spiłowanie to moja robota , a nie dźwigienki :):)) postanowiłem że przerobie trochę dźwigienkę bo w żaden sposób jej to nie zaszkodzi, Foto poniżej, zaznaczyłem miejsce obróbki.

Obrazek

Tutaj jeszcze jedno foto z innego ujęcia pokazujące w którym miejscu został zebrany materiał.

Obrazek

Po wszelakich zabiegach jakie powyżej opisałem można się cieszyć wykonanym shortshifterem, na razie na sucho bo jeszcze silnik nie złożony ale działa wszystko jak powinno. Ewentualnie gdy podczas jazdy będą problemy to poprawie i od razu opiszę poprawki.

Poniżej filmik obrazujący jak chodzi teraz lewarek zmiany biegów...hmm nie pamiętam w sumie jak to było wcześniej ale na pewno coś się skróciło :)



Jeśli będą pytania proszę pisać :)
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] Shortshifter

Post autor: kerni »

ktotsze cieglo mozna zastosowac z corsy a ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2071
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: [CB] Shortshifter

Post autor: ja37 »

Może ja napiszę swoje spostrzeżenia.
U mnie cięgno zostało nie ruszone.
Biegi są, tyle, że jest gorsze dojście do śruby zaciskającej na drążku.

3 razy już wymieniałem plastikowy koszyczek ten od strony drążka.
I zacząłem się zastanawiać, gdzie jest błąd.
Doszedłem do wniosku, że po skróceniu ramienia "samolotu" nie można go spawać pod takim kątem, jak był.
Troszkę podprostowałem i jest lepiej, nawet nie mam kłopotu z 3 biegiem :D
Awatar użytkownika
Konik
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 957
Rejestracja: 28 maja 2009, o 23:49
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków, spotkać można wszędzie:)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: [CB] Shortshifter

Post autor: Konik »

Fajny manual:)
Mam takowy wybieram na zbyciu wiec zaczynam sie jutro z tym bawić:)
Jak by co to moge liczyć na pomoc?

W manualach dodajemy tylko konkrety pogaduszki w innych działach.
mehes
Obrazek
"Nigdy nie lekceważ corsy" ;D
c16xe --> ... ;)

Pamiętaj, wymień świece.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i Napęd”