How to do? - manuale, porady, informacje...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

How to do? - manuale, porady, informacje...

Post autor: pirat »

Ponizej znajdziecie linki, ktore na pewno sie przydadza...


Modyfikacje silnika 8V i 16V:

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=27510

c20ne w Corsie A [Juhol]:[/b]

http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=43915

c20ne w Corsie B - cały wątek Klari'ego

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=42052


Przerobienie foteli z 5d na 3d(otwierane) [Klari]:[/b]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=45283


Rozrząd w c14nz (c14nz/se, c16nz/se) [Hiv]:[/b]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=45244


[Qomo]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=43039


Swap c12nz na c16nz [Qomo]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=42656


Wymiana filtra kabiny/przeciwpyłkowego: [AdamXXL]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=45209


Update zegarow do 220 - Corsa A [Qomo]

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=42802


Czy zegary od Tigy pasują do Corsy?

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=41850


Wkładka czy stożek?

http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=31277

Przebudowa TID'a [Klari]:[/b]
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=42312

Podswietlenie kokpitu na niebiesko [po niemiecku, ale jest duzo rysunkow]:[/b]

http://www.corsa-tigra.de/workshop/work ... -umbau.pdf


Wymiana klockow hamulcowych [Mike]
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=47115

WAŻNE!

W tym temacie wklejamy tylko przydatne linki, nie komentujemy, nie zadajemy pytań etc.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 paź 2005, o 20:58 przez pirat, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

Jak rozebrać panel środkowy? [Robin Dally]
http://corsa.dhs.org/default.asp?PageID ... tm#article

http://www.blauertacho.de/doc/opel/tig/ ... g&imgrefur


Wymiana zarowki ogrzewania tylnej szyby..(corsa B) [astra.autokacik]
http://astra.autokacik.pl/technika/napr ... szyby.html

Montaż centralnego zamka Corsa B 3d [Tuptuś]
(plik pdf)
http://www.members.lycos.co.uk/tkordus/ ... tralny.pdf
dodatek:
fotki jak zrobić centralny w tylnej klapie w corsie B
foto: 1, 2, 3 [Marek51]

Zmiana koloru wyświetlacza TID.. [Staneq]
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... 743#756743

Brzęczyk włączonych świateł.. [mat79]
http://adicom.pl/corsa_forum/viewtopic.php?t=1776

Usuwanie przecieku zza DIS'a.. [Staneq]
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=47228

Walka ze skrzypiącym wnętrzem.. [Staneq]
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=47229

Rozbieramy głowice.. [AdamXXL]
http://www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=38475

Czyszczenie EGR'a.. [Marc07]
http://adicom.pl/corsa_forum/viewtopic.php?t=2716

Przeróbka lewarka z 4biegowego na 5biegowy... [Cursor]
http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=59494
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2007, o 20:56 przez Staneq, łącznie zmieniany 9 razy.
Było c14se
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Wymiana chlodnicy by Totik

"ostrzegam jak już pisałem ja mam CB ale powinno być to samo...
1. spuścić płyn.. ten dżinks co wiatrak włącza wykręcasz i gotowe... można potem cały układ przepłukać ale to inna polka
2. odpinasz węże gumowe od chłodnicy.. 3 sztuki.. polecam długie kombinerki albo cosik w tym stylu tzn. ja mam na wężach takie śmiszne obejmy co sie je rozgina ale widziałem też skręcane objemki..łatwiej wtedy jest
3. chłodnica u mnie mocowana była tylko od góry na dwóch śrubach i myśle że tylko tyle jest na dole natomiast wsuwana na bolcach w otwory.. 4. jeśli chodzi o wiatrak to chłodnice wyciągnołem razem z nim tylko musiałem wyciągnąć bagnet bo mi przeszkadzał
5. odkrecić wiatrolca od chłodnicy bodajże 3 śrubki
6. zapodajesz nową chłodniczke do środka bez wiatraczka.. wygodniej a wiatrak i tak potem bez problemu wsadzisz i przykręcisz
7. węże, dżinks od wiatraka wkręcasz, podpinasz kable do wiatraka i do tego dżinksa
8. zalać do wyrównawczego wodziane lub płyn i odpalić silniczek... w wyrównawczym nalać tyle wody co by było przynajmniej do połowy... nie zakręcać wyrównawczego
9. na zapalonym silniku uciskać wąż od strony termostatu ( rozrządu ) tak długo aż w wyrównawczym przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza... odpalić ogrzewanko aby woda przeleciała przez mały obieg... odpalic LPG jeśli takowe jest co by woda przeleciała przez reduktor....
10. wyrównać wodzianke w zborniczku wyrównawczym tak jak powinno byc czyli do połowy, zakrecić zbiorniczek i poczekać aż silniczek sie nagrzeje w celu sprawdzenia czy sie wiatrak włącza ( polecam wcześniejsze przeczyszczenie czujnika od wiatraka tego wkrecanego leciutko papierem ściernym tak co by osad usunąć )"
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Swap na 2.0 do corsy A:
http://www.corsa-novatuning.nl/uk/PartsA.htm

Ja od siebie dodam, że łapy od skrzyni zostają. Półosie nie pasują. Trzeba wykorzystać pólosie z kadetta jako wzór i wysłać je do firmy, która regeneruje półosie i wykonać takie tylko o 35mm krótsze(każda).
Piasty należy użyć te z GSi, ze względu na to, że one mają 33zęby, a te z corsy 22. Należy je odpowiednio przerobić:
Obrazek
Obrazek
Z prawej strony piasta z kadzia GSi, z lewej z corsy A
A: to trzeba stoczyć na rozmiar łożyska z corsy
B: ten element trzeba podtoczyć o ok. 3mm w strone elementu C.
C: to trzeba podtoczyć o 3mm z zewnętrznej strony, tocząc do wewnątrz

Myślę, że to dosyć jasno wytłumaczyłem. Co do elektryki to schemat instalacji z corsy jest na stronie http://www.corsa-a.pl . Tu wrzuciłem schematy z kadetta(wszystkie):
http://rapidshare.de/files/24442370/1136-12.PDF
Było kilka rodzaii instalacji w silnikach 2.0, między innymi:
20ne, 20seh, c20ne - motronic 4.1(komputer 2 rzędowy)Strona 25
20ne, 20seh, c20ne - motronic 1.5(po 89roku, taki jest w vectrach i calibrach, komputer ma 3 rzędy) Strona 37
20xe i c20xe - motronic 2.5 Strona 45
20xe i c20xe - motronic 2.8. Montowany w vectrach/calibrach:
Obrazek
c20let - motronic 2.8 - chwilowo nie posiadam schematu
Wystarczy dopiąć elektrykę z silnika do tej z corsy. Nie licząc liczników jest tego kilka przewodów. Reszta to czujniki.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
All
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
Lokalizacja: z KTK Wawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: All »

http://www.valvers.com/docs.php?h=8013a ... 77107652d5
tu znajdziecie szczegółową dokumentację do swapu 2 litrówek do corsy a włącznie z tym jakie półosie i przeguby pasują aby nie trzeba było zamawiać customowych półosiek :)

pozdrawiam
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp ;)
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Wszystkiego po trochu...
http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

Corsa A zasilanie gaźnik

Szarpanie, dławienie, gaśnięcie, nierówna praca, ciężko zapala jak ciepły - zimny, brak dynamiki itp.

Przede wszystkim sprawdź :

Styki elektryczne
/wazelina lub inne wynalazki/

Filtr powietrza
/zabrudzenia / niewłaściwy tuning dolotu / słaba dynamika/

Kable WN
/ całkowicie uszkodzone – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Cewkę WN
/ całkowicie uszkodzona – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.

Kopułkę oraz palec rozdzielacza
/wypalone styki, przebicia, uszkodzenia mechaniczne/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Świece zapłonowe
/najlepiej właściwie dobrane dla Twego silnika NGK/ całkowicie uszkodzone – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/ kolor elektrody świecy wszystko powie o silniku i jego nastawach.

Aparat zapłonowy
/uszkodzenia mechaniczne/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika// słaba dynamika/ problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.


Ustawienie zapłonu
/słaba dynamika/ brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/
silnik zasilany benzyną bez LPG statyczne ustawienie zapłonu 10° przed GMP/
/najlepiej ustawić na 12 ° przed GMP / jak ktoś jeździ na sikach niech ustawi 7° przed GMP/
Ustawienia dokonujemy z odłączonym przewodem podciśnieniowym aparatu, a silnik powinien być rozgrzany do temperatury normalnej pracy. Oczywiście przy użyciu lampy stroboskopowej /Jeśli masz uszkodzoną skrzynie biegów (ciągnie) najlepiej wciśnij sprzęgło przy regulacji zapłonu/
Jeśli przy prędkości ok. 40-50 km/h na czwartym biegu dasz gaz w podłogę i pojawi się spalanie stukowe dzwonią zawory ustaw zapłon /

Ustawienie rozrządu
/chyba wszyscy wiedzą/

Stan wałka rozrządu
/pukania, stukania i takie tam/

Czujnik Halla / Czujnik indukcyjny
/w zależności od budowy czyścimy i smarujemy styki, sprawdzamy oporność ok. 800 ohm / całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/ problemy z rozruchem na ciepło, zimno – zatrzymanie pracy silnika.


Moduł elektroniczny aparatu zapłonowego
/sprawdzamy działanie/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika/ trudności w uruchomieniu silnika/

Siłownik podciśnieniowy aparatu zapłonowego tz., UFO /Regulator podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu/
/słaba dynamika/
/ sprawdzenia dokonujemy poprzez zdjęcie przewodu i zaciągnięcie powietrza z UFO jeśli wytworzy się podciśnienie jest OK ! Jeśli zaciągniemy powietrze siłownik jest do wymiany lub regeneracji/ Nowy dostępny jedynie w ASO opel za jedyne 200zł

Odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu / ciężarki – sprężynki/
/Rozbieramy, czyścimy, konserwujemy WD40. Wymieniamy sprężynki lub indywidualnym sposobem regenerujemy ich naciąg. Jeśli obracamy wałkiem aparatu ciężarki nie mogą sobie bimbać jak chcą! Rozciągają się dopiero przy określonej prędkości obrotowej. Części uszkodzone wymieniamy./
Jeśli otwory mają kształt eliptyczny, krawędzie są starte, a okrągłe tulejki z tworzywa sztucznego, zapobiegające stukaniu ciężarków w wałek napędzający są zużyte, musimy postarać się o nowe lub w lepszym stanie. Po założeniu ich na osie nie powinny mieć zbyt dużych luzów. Powinna ona bez zacięć przyciągać prostokątną płytkę w położenie wyjściowe i dawać się lekko naciągać. A teraz najważniejsze - dokładamy drugą sprężynkę i zazwyczaj ze zdziwieniem zauważamy, że tak na prawdę wcale się nie naciąga! Spowodowane jest to wytarciem wcięć, w których jest osadzona. Musimy więc coś z tym zrobić. Ja po prostu skracam długość sprężynki tak, aby zaczynała pracować dokładnie w połowie zakresu regulacji - ani wcześniej, ani później. Gdy skrócę za bardzo, wsadzam śrubokręt między zwoje i rozciągam ją do właściwej długości. Mechanizm nie wymaga smarowania, ale jak przetrzemy wszystko szmatką nasączoną olejem będzie bardzo dobrze. Nie wolno natomiast stosować smarów, chyba że ktoś ma jakiś specjalny, ale ja o takim nie słyszałem.
/ całkowicie uszkodzony – brak możliwości uruchomienia silnika – trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Servo układu hamulcowego
/nie może puszczać podciśnienia! Uszkodzoną membranę należy wymienic./ gaśnie przy hamowaniu, falowanie obrotów, nierówna praca/
trudności w uruchomieniu silnika/ słaba dynamika/

Siłownik / korektor przerywania ssania tz., pull down w gaźniku
/jeśli silnik szczególnie rano pracuje jak na trzy gary to już wiesz co wymienić lub zregenerować/ całkowicie uszkodzony –trudności w uruchomieniu zimnego silnika/


Sprawdź sam gaźnik!
/wszystkiego po trochu/

Rozkalibrowane dysze, osad, luzy na osi przepustnicy, rozpylacz itp.
Zła regulacja ogólna gaźnika
PAMIĘTAJ!! Gaźnik się nie psuje!! Zużywają się jego mechanizmy!!
/Oczywiście są przypadki, iż Twój gaźnik nie nadaję się do regeneracji. Jeśli dużo elementów podlega wymianie, ze względów ekonomicznych nie opłaca się tego robić / Jeśli nikt wcześniej nie dotykał bez fachowej wiedzy Twego gaźnika będzie tanio!

Prędkość obrotowa biegu jałowego
/generalnie dobrze jest od 950 – 1000 obr. /min /

Układ wydechowy
/ niewłaściwy tuning układu wydechowego/ słaba dynamika/

Mechaniczna pompa paliwa
/sprawdź wydajność pompki / masz benzynę w oleju ? / przerywanie przy wyższych prędkościach obrotowych/

Wszelakie formy zasysania przez silnik lewego powietrza

Uszczelka pod głowicą
/wszelakie bulgotania, dziwne ubytki płynu chłodniczego, masełka, wymyta świeca itp., itd. /

Układ zaworowy
/wypalone gniazda, uszczelniacze, cuda wianki/

A jeśli wszystko masz sprawne, a dalej silnik pracuje źle kup sobie CERAMIZER :lol:

Moc silników itd...
Obrazek
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Korzystanie z forum”