Strona 1 z 1

Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 10 lis 2005, o 09:37
autor: sasiadwroc
Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 10 lis 2005, o 10:59
autor: kristo
sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 10 lis 2005, o 11:00
autor: sasiadwroc
kristo pisze:
sasiadwroc pisze:Jak w temacie ? Słyszałem, że to prawda...
Jeśli tak, to może ktoś ma do opchnięcia ?
:-?
Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
a idź ! mi wczoraj padł... tylko 4 trybi... wicher, że łeb chce urwać :x

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 10 lis 2005, o 17:45
autor: sasiadwroc
kristo pisze:Hehe- u mnie też się ostatnio zjebał. Na 1 mi wcale nie działa, a żeby zadziałał na 2 to muszę na 3 włączyć i dopiero przeskoczyć na 2 :oko: :oko:
ja już załatwiłem sobie na Allegro z rozbitej furki za 25 pln. W sklepie mi powiedzieli 140 pln :0 Bóg ich opuścił chyba ! :0

Tylko za cholere nie mam pojęcia gdzie on się znajduje. Podobno na podszybiu, ale tam nic nie znalazłem ... :-? (ale to już nie tamat do Was - a na forum Cali jakoś tacy dziwni są... no i fotek nie wklejają :( ) Love CTM :grin:

: 14 lis 2005, o 20:29
autor: szajboos
Ten opornik jest przy dmuchawie. Taki zielony walec. Szukaj go na dmuchawie od strony silniczka wycieraczek. Dmuchawa jest na podszybiu. Żeby go wyjąć wystarczy odgiąć jedną z blaszek na których on się trzyma. Fotek niestety nie mam, ale jak dalej niewiesz gdzie to jest to daj znać(5866644)

: 25 gru 2006, o 17:38
autor: llionn
Odszukałem ten temat i mam małe pytanie odnośnie nawiewu. Na początku pierwszy i drugi działał jeszcze kiedy właczałem wcześniej na trzeci i pużniej zredukowałem, ale teraz już tylko trójka została i strasznie wieje. Miałem włącznik zapasowy, sprawdziłem i to nie on jest przyczyną usterki. Zastanawiam się czy do wymiany jest cala dmuchawa czy tylko jakiś element o którym piszecie. Jeżeli ktoś ma fotke to poprosze. Ewentualnie jak wytłumaczyć w sklepie o który rezystor mi chodzi żeby zrozumieli bo pewnie jest tam kilka elementów.

: 26 gru 2006, o 19:16
autor: Homiczek
no jak chodzi któraś pozycja to raczej to.

a powiesz w sklepie rezystor dmuchawy do opla corsy X z roku X to ci dadzą.

Tyle że koszt to koło 100-140 zł

: 28 gru 2006, o 11:52
autor: Szwagier
Z tego co ja pamietam to placilem 35-45zl za nowke w Pro Eco

: 29 gru 2006, o 22:50
autor: cursor
Jakby kogoś interesowało to ascona c, kadett e i corsa a mają takie same rezystory.
Co do corsy b to prawdopodobnie mają takie same jak calibra, vectra a, astra f.

: 3 sty 2007, o 18:01
autor: geo022
a czy do Cb z nexi podpasi bo to chyba jakas plaga ostanio ..... :P

: 4 sty 2007, o 11:31
autor: Mihó
To zróbcie regulator PWM - płynna regulacja, mniej strat mocy, wyższa niezawodność...

http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm#rezystor - zobaczcie jednak czy nie poleciał sam bezpiecznik termiczny, wtedy działa tylko najwyższy bieg

: 4 sty 2007, o 23:20
autor: cursor
W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem.
Co do rezystora z nexii to musiałbyś zapytać u kolegów wyżej, gdzie mają wentylator, czy montowany tak jak kadett w rynience na podszybiu czy już może tak jak astra w nagrzewnicy. Jeśli opcja pierwsza to rezystor będzie prawdopodobnie jak w kadecie(corsie a i asconie), a jeśli w nagrzewnicy to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie taki jak w astrze, a ten powinien do corsy b pasować(do corsy a potrzeba takiego jak w kadecie).
Jakby się dało to prosiłby o fotkę takiego rezystora(tego z corsy b), najlepiej wyciągniętego, bo jeśli jest taki sam jak w astrze to jest możliwe, że w calibrze jest taki sam. Jeśli tak to mogę zapytać kumpla ile za taki rezystor chce. Calibr już trochę rozebrał.

: 5 sty 2007, o 21:55
autor: Dymi
"W corsie A nie ma bezpiecznika termicznego. Czy w corsie b jest to nie wiem."

Z tego co wiem, to w każdym aucie z filtrem przeciwpyłkowym jest bezpiecznik termiczny (ochrona przed gamoniami, żeby nie spalili wiatraka, jak im się filtr już całkiem zapcha :)

: 5 sty 2007, o 22:19
autor: cursor
Czujnik może być w silniku. W i przed rezystorem nic nie ma. Nie ma też nic wbudowane w rezystor(byłoby widać). W corsie a, asconie c i kadecie e(rezystor jest ten sam) nie ma napewno termika.

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 11 lut 2009, o 09:35
autor: Sław
Odgrzeję kotleta ale pytanie mam, gdzie w Corsie B z klimą znajduje się ten rezystor? Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.

Co dziwne 1 i 2 bieg nie startował ale jak dałem na 3 i po chwili wróciłem na 2 to działało, dziś ta operacja nie przynosi jednak efektów...

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 11 lut 2009, o 14:26
autor: -=m&m=-
Sław pisze:Wczoraj zdechł mi 1 i 2 bieg dmuchawy a wiem że sama dmuchawa u mnie nie znajduje się w podszybiu tylko w nogach pasażera przy parowniku klimy.
hmmmm ... a sprawdzałeś ze na 100% nie ma wentylatora pod filtrem powietrza ? pytam sie bo nie mialem corsy z klima i w mojej tam był :oko:

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 11 lut 2009, o 16:08
autor: Sław
Jakiś czas temu naprawiałem parownik klimy i po jego demontażu było widać wentylator dmuchawy w dolnej części panelu środkowego.

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 14 lut 2009, o 16:46
autor: Sław
Wczoraj się zabrałem za to ustrojstwo i można powiedzieć Mike że oboje mieliśmy rację. Silnik nawiewu jest w dolnej części za parownikiem ale do rezystora dobrać trzeba się od góry.

W wersji z klimą jest masakra żeby to wyjąć. Trzeba zdjąć podszybie, wywalić filtr przeciwpyłkowy, wywalić akumulator, wymontować cały plastikowy tunel od powietrza i pod nim jest klapka z napisem "remove for maintenance". Po jej wymontowaniu mamy widok na silnik dmuchawy i rezystor.

W moim okazało się że padł drut oporowy od drugiego biegu, dlatego zdechł 1 i 2 bieg dmuchawy. Nowy rezystor 230zł, ja kupiłem z demobilu za 30 :)

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 26 lis 2011, o 18:27
autor: Marcin '2F'
odnosnie wypowiedzi wyzej (tez mi padly 1, 2 i 3 bieg wentylatora) z jakimi narzedziami trzeba sie zabierac za ten rezystor i jak to czasowo wyglada?
napewno srubokrety + i - z kluczy pewnie 10 czy cos jeszcze ?

Re: Opornik do nawiewu - ten sam w każdym Oplu ?

: 27 lis 2011, o 19:05
autor: Porszak
do jego kostki jest dostep od dolu kolo kolumny kierownicy, po stronie konsoli srodkowej. tylko nie pamietam czy zatrzask nie bedzie jej trzymal. tam mozesz podlaczyc nowy w ramach testu

zeby dobrac sie do opornika trzeba zdjac wycieraczki, plastikowe podszybia, oslone filtra kabinowego, filtr i wyjac wentylator(trzyma sie na 2 przewodach), jesli trafisz wczesniej z kupnem wlasciwego opornika to zrobisz to w 1,5h. mnie wymiana po jednym treningu zajmowala godzine. potrzeba 13, nastawnego klucza w zakresie od 17 w gore, nasadowa 10 i chyba 8 zprzedluzkami, najlepiej zeby byla do tych nasadek mala grzechotka.

niestety fotek nie wrzuce bo sa na drugim kompie, a on jest niedostepny przez kilka dni. jak masz mozliwosc wziac opornik prosty i skosny, a potem jeden oddac to tak zrob. powinien byc prosty(ale niegdy nic nie wiadomo:) bo skosny sie ciezko miesci. ich obrazkow szukaj na allegro i w google grafika.