drgania na kierownicy
-
- Nowy
- Posty: 115
- Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak jak wpsomniał Poli, felgi mogą być pokrzywione co jest głowna przyczyna pukania kierownicy. Obecnie tak mam jednak gośc który mi wywazał powiedział wprost ze moze być tak ze wzgledu na którąs tam felge. Sprawdz również czy opony nie maja gdzies gózów i czy równo sie kręca przy podniesionym kole. Jesli miałes kiedyś problemy z hamulcami a dokładniej z cylinderkeim badz tarczami hamulcowymi - w tym moze być problem. Do cylinderka mogła dostać sie sół, której ostatnio pełno na drogach, co bedzie powodowało ze cylinderek nie cofa sie do końca a przy nawet lekko pokrzywionych tarczach efekt pukania kierownicy murowany.
pozdrawiam
Ł.W.
Golf III, 1.4i
Ł.W.
Golf III, 1.4i
- _balt_
- Weteran
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
- Lokalizacja: Ostroleka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
mialem to samo jest to najprawdopodobniej "przygiety wąs zwrotnicy " jest to nie widoczne ale mozna to sprawdzic . jak wiesz gdzie jest konsowka drazka to wloz palce miedzy koncowke a opone wtedy sprawdzisz czy ciasno wchodza ci 2 palce i zrob to samo z drugiej strony zobacz porownywalnie czy sa takie same odleglosci mozesz uzyc sufmiarki . Wmioski jesli jest roznica miedzy jednym a drugim to wiadomo ze jedno kolo leci swoim torem a drugie delikatnie skreca w jedna lub w druga strone powodujac drganie hmm jesli jest ten ze was podgiety to raczej ogo nie wyprostujesz musisz kupic nowa zwrotnice i powinno byc oki pozdrawiam _balt_ spostrzezenia wlasne heheee
- _balt_
- Weteran
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
- Lokalizacja: Ostroleka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
owszem zgoda tylko jest jedno ale jesli to by byla felga to wyszlo by to na wywarzarce w wulkanizacji a ja pisze o innej sprawie o ramieniu zwrotnicy ktore moze byc podgiete(to ramie w ktore wchodzi koncowka drazka ) a to nie wyjdzie na wywazarceWujkO pisze:z tym ze jesli felga jest pokrzywiona ==>> opona również, wyjdzie Ci różnica w oldegłościach po obu stronach zawieszienia
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
i tak i nie. wyjdzie na wywazarce - owszem. dolozy sie ciezarek tu i tam - wywazarka przestanie pokazywac zle wywazone kolo i po klopocie. a kolo dalej krzywe, prawda?WujkO pisze:jak na mój gust jesli felga jest skrzywiona, powoduje również nierównomierne rozłożenie opony co skutkuje przesunięciem srodka ciężkości całego koła, a to jakby nie było wyjdzie na wyważarce
- _balt_
- Weteran
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
- Lokalizacja: Ostroleka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak zgoda moze byc krzywe ale jesli jemu kierownica bije dosc znacznie to na wywazarce taka krzywizne kola powinno byc wiac golym okiem a jesli nie widac na wywazarce ze kolo zachowuje sie w pedzie jak by bylo jajowate lub latalo na boki i kolo biegnie prosciutko i ladnie swoim torem to nie sadze zeby mialo to az taki znaczny wplyw na bicie w kierownicy!markos pisze:i tak i nie. wyjdzie na wywazarce - owszem. dolozy sie ciezarek tu i tam - wywazarka przestanie pokazywac zle wywazone kolo i po klopocie. a kolo dalej krzywe, prawda?WujkO pisze:jak na mój gust jesli felga jest skrzywiona, powoduje również nierównomierne rozłożenie opony co skutkuje przesunięciem srodka ciężkości całego koła, a to jakby nie było wyjdzie na wyważarce
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sprawdź jeszcze taką opcję, u mnie koła również drżały w przedziale 90-100 km/h, a było to przyczyną że nie miałem pierścieni centrujących w felgach, jak nie masz oryginalnych felg od Corsy (otwór centralny 56,6mm) to będą Ci koła właśnie drżały, u mnie po wstawieniu pierścieni wszystko się skonćzyło
-
- Swój
- Posty: 873
- Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
o to i przyczyna u mnie bylo podobnieUcHO pisze:Sprawdź jeszcze taką opcję, u mnie koła również drżały w przedziale 90-100 km/h, a było to przyczyną że nie miałem pierścieni centrujących w felgach, jak nie masz oryginalnych felg od Corsy (otwór centralny 56,6mm) to będą Ci koła właśnie drżały, u mnie po wstawieniu pierścieni wszystko się skonćzyło
X14XE MANTZEL its not enough
gift od schricka 264° Nockenwellen
gift od schricka 264° Nockenwellen
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 sie 2003, o 10:27
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Witam
PROponuje zajzec do gum drazkow reakcyjnych. Jesli takowa jest wybita zmienia sie kat wyprzedzenia jednego z kol. W takim przypadku moze wystapic sciaganie w jedna ze stron lub drganie kierownicy. Ja cos takiego mam, po dosc dlugim wozeniiu sie z klopotem, eliminowaniu co rusz innych domniemanych przyczyn stanelo na wymiane tychze gum. Wkrotce relacja z testow po wymianie wspomnianych gumek
PROponuje zajzec do gum drazkow reakcyjnych. Jesli takowa jest wybita zmienia sie kat wyprzedzenia jednego z kol. W takim przypadku moze wystapic sciaganie w jedna ze stron lub drganie kierownicy. Ja cos takiego mam, po dosc dlugim wozeniiu sie z klopotem, eliminowaniu co rusz innych domniemanych przyczyn stanelo na wymiane tychze gum. Wkrotce relacja z testow po wymianie wspomnianych gumek
Corsa A 1.2 NC 1986r 5D
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 sie 2003, o 10:27
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
rozmawialem z paroma autorytetami w dziedzinie budowy samochodow Politechniki Koszalinskiej Wydz. Mechanicznego na temat wplywu roznej dlugosci polosii na kierunek jazdy (kiedys juz ktos wspominal o tym przy okazji innego mojego topicu) i jedyne co uslszalem na ten temat to gromki smiech, ale mniejsza z tym moze goscie sie nie znaja, nie wiem za co teraz rozdaja tytuly naukowe
Faktycznie Shreku sciaga mnie przy przyspieszaniu mocniej, dlatego proponuje zrobi to co ja juz zrobilem.
Wymien gumy drazkow reakcyjnych!!! A przynajmnije sprawdz ich stan
Faktycznie Shreku sciaga mnie przy przyspieszaniu mocniej, dlatego proponuje zrobi to co ja juz zrobilem.
Wymien gumy drazkow reakcyjnych!!! A przynajmnije sprawdz ich stan
Corsa A 1.2 NC 1986r 5D
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sadzio zeby bylo smieszniej to dzisiaj jak jedzilem sobie po uliczkach srodmiescia krakowa mialem chwile czasu na przetestowanie i efekty sa takie raz sciaga raz nie raz przy chamowaniu sicaga raz nie
owszem jezdnia oblodzona ale to wrecz powinno wyostrzac takie hmm bledy w dzialaniu zawieszenia, ale jak przyjechalem do domu to stwierdzilem po ogledzinach ze mam luz na tylnym zawieszeniu, po korekcji luzu na lozyskach kol tylnich stwierdzam ze na lozysskach go nie ma natomiast cos ostro przeskakuje gdy jakby to powiedziec chybocze na boki autem przez popychanie noga opony do wewnatz auta
A i zeby mi ktos nie wymyslim kola mam dokrecone na 100ke hehe
owszem jezdnia oblodzona ale to wrecz powinno wyostrzac takie hmm bledy w dzialaniu zawieszenia, ale jak przyjechalem do domu to stwierdzilem po ogledzinach ze mam luz na tylnym zawieszeniu, po korekcji luzu na lozyskach kol tylnich stwierdzam ze na lozysskach go nie ma natomiast cos ostro przeskakuje gdy jakby to powiedziec chybocze na boki autem przez popychanie noga opony do wewnatz auta
A i zeby mi ktos nie wymyslim kola mam dokrecone na 100ke hehe
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tez kiedys przeczytalem wlasnie o tym w innym topicu i odpowiedz wtedy padla od kogos bardzo podobna, wiec wplyw pol osi wlozylem miedzy bajki, a tu po pewnym czasie pytam sie w miare zaufanego gostka, dlaczego mi lekko sciaga przy przyspieszaniu, a tu od razu dwoch odpowiada ze to przez pol osie. Ale u mnie chodzilo tylko o to, ze autko jezdzilo idealnie prosto(na luzie, gazie, hamujac), a tylko przy przyspieszaniu prawie opor niezncznie kierownica w lewo sie skrecala, tak z 5-8 cm.Sadzio pisze:rozmawialem z paroma autorytetami w dziedzinie budowy samochodow Politechniki Koszalinskiej Wydz. Mechanicznego na temat wplywu roznej dlugosci polosii na kierunek jazdy (kiedys juz ktos wspominal o tym przy okazji innego mojego topicu) i jedyne co uslszalem na ten temat to gromki smiech, ale mniejsza z tym moze goscie sie nie znaja, nie wiem za co teraz rozdaja tytuly naukowe
B x14sz
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ej to jest nierealne zeby konstrukcja auta powodowala sciaganie
nie dopuscili by do uzytku tego
chyba ze moje glowkowanie jest utopijne
ale moment temu wracalem z uczelni i stwierdzilem ze mi tylko delikatnie nosi przy ostrym hamowaniu z duzych predkosci wiec mysle ze to wina ktorej z okladzin bo ja juz slysze przy hamowaniu
nie dopuscili by do uzytku tego
chyba ze moje glowkowanie jest utopijne
ale moment temu wracalem z uczelni i stwierdzilem ze mi tylko delikatnie nosi przy ostrym hamowaniu z duzych predkosci wiec mysle ze to wina ktorej z okladzin bo ja juz slysze przy hamowaniu