Tarcze hamulcowe - upgrade
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tarcze hamulcowe - upgrade
Chcialbym zalozyc wentylowane tarcze bo mam zwykle niestety i fading daje sie we znaki - czy jesli tarcza niewentylowana ma 11mm grubosci, a wentylowana 20mm przy zachowanych pozostalych wymiarach to wiaze sie to z wymiana rowniez zaciskow czy maja one pewien przedzial dzialania? I drugie: jakiej wielkosci tarcze mozna zalozyc tak aby zmiescily sie w kolach 13"?
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4!markos pisze:jak juz rozkminie z jakiej vectry sa te moje zaciski to zrobie regeneracje zaciskow i upgrade hebli i dam znac jak wrazenia i czy nie spotkalem sie z jakimis klodami po drodze
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).AdamXXL pisze:już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to zobacz jeszcze omege A c20nz tam są identyczne!markos pisze:chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
maly update tematu
odgrzebie na chwile starego trupa i napisze o pierwszych wrazeniach jazdy z nowymi heblami
samochod staje deba, hamulce sa zajebiscie mocne, ale pedal wchodzi w podloge - trzeba sie albo przyzwyczaic, albo wymienic pompe hamulcowa na wieksza (wazne: musi miec ten sam rozstaw otworow mocujacych co pompa seryjna, wtedy latwo to zamontowac). mozna jeszcze probowac ustawic regulator sily hamowania z tylu, ale nie sprawdzilem jeszcze jakie sa tego efekty. narazie i tak docieram heble - potrwa to jakies 250km i dopiero wtedy bede mogl powiedziec jak to dziala przy duzych predkosciach (narazie nie przekraczam 70).
jedna generalna zasada: nie montujcie zaciskow hamulcowych z tloczkiem wiekszym o wiecej niz 4mm, bo pompa poprostu nie daje rady przetloczyc takiej ilosci plynu, ktora potrzebna jest, zeby hamulec lapal tak samo jak na starych heblach. tak jak powiedzialem wczesniej: pedal w podlodze i dopiero wtedy heble lapia tak, ze masakra. wczesniej idealna precyzja hamowania, bo skok pedalu jest DUZO wiekszy. pojawil mi sie w glowie montaz mocniejszej pompy i tarcz z tylu... ale to masakryczny wydatek i nie wiem czy warto sie w to ladowac. zostawie narazie tak jak jest, a za jakis miesiac pomysle czy nie zainwestowac w mocniejsza pompe.
z tymi heblami w polaczeniu z seryjna pompa w zasadzie mozna wyjac bezpiecznik abs'u. wyczucie momentu zblokowania kol jest tak niesamowite, ze mozna sie poczuc jak kierowca rajdowy, ktory ma w nodze abs
ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz
w kwestii wygladu: moje 15" nareszcie wygladaja jakby byly zalozone z jakiegos konkretnego powodu. tarcze 256mm i wieksze zaciski mowia: uwazaj jak za mna jedziesz, bo mozesz nie zdazyc zahamowac w pore
mozna to tez przetlumaczyc inaczej: patrz dokladnie w tylne lusterko zanim zaczniesz hamowac
zdjecia beda jak dostane do reki jakas cyfrowke. wyglada.. hmm.. fajnie, mi tam sie podoba
samochod staje deba, hamulce sa zajebiscie mocne, ale pedal wchodzi w podloge - trzeba sie albo przyzwyczaic, albo wymienic pompe hamulcowa na wieksza (wazne: musi miec ten sam rozstaw otworow mocujacych co pompa seryjna, wtedy latwo to zamontowac). mozna jeszcze probowac ustawic regulator sily hamowania z tylu, ale nie sprawdzilem jeszcze jakie sa tego efekty. narazie i tak docieram heble - potrwa to jakies 250km i dopiero wtedy bede mogl powiedziec jak to dziala przy duzych predkosciach (narazie nie przekraczam 70).
jedna generalna zasada: nie montujcie zaciskow hamulcowych z tloczkiem wiekszym o wiecej niz 4mm, bo pompa poprostu nie daje rady przetloczyc takiej ilosci plynu, ktora potrzebna jest, zeby hamulec lapal tak samo jak na starych heblach. tak jak powiedzialem wczesniej: pedal w podlodze i dopiero wtedy heble lapia tak, ze masakra. wczesniej idealna precyzja hamowania, bo skok pedalu jest DUZO wiekszy. pojawil mi sie w glowie montaz mocniejszej pompy i tarcz z tylu... ale to masakryczny wydatek i nie wiem czy warto sie w to ladowac. zostawie narazie tak jak jest, a za jakis miesiac pomysle czy nie zainwestowac w mocniejsza pompe.
z tymi heblami w polaczeniu z seryjna pompa w zasadzie mozna wyjac bezpiecznik abs'u. wyczucie momentu zblokowania kol jest tak niesamowite, ze mozna sie poczuc jak kierowca rajdowy, ktory ma w nodze abs
ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz
w kwestii wygladu: moje 15" nareszcie wygladaja jakby byly zalozone z jakiegos konkretnego powodu. tarcze 256mm i wieksze zaciski mowia: uwazaj jak za mna jedziesz, bo mozesz nie zdazyc zahamowac w pore
mozna to tez przetlumaczyc inaczej: patrz dokladnie w tylne lusterko zanim zaczniesz hamowac
zdjecia beda jak dostane do reki jakas cyfrowke. wyglada.. hmm.. fajnie, mi tam sie podoba
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
yeah! calkiem sypatyczny poscik, ale i tak te slowa to malo... wrazenie jakie upgrade hebli wywarl na markosie bylo nieco wieksze... to najlepiej swiadczy, ze jest roznica i ze warto to robic... nie zapominajcie ze przy okazji zmienione sa weze na teflonowe, a to podobno pomaga w precyzyjnym wyczuciu pedalu i sily hamowania...
to co ode mnie to, ze po tym co uslyszalem i przeczytalem od markosa nie moge sie doczekac az sam zamontuje wieksze hamulce. zwlaszcza, ze ja mam mniejsze tloczki, a moj przod bedzie od markosowego ciezszy o jakies 50kg, nie mam abs'u i wogole czuje ze problem z zasnieciem bede mial myslac o heblach
to co ode mnie to, ze po tym co uslyszalem i przeczytalem od markosa nie moge sie doczekac az sam zamontuje wieksze hamulce. zwlaszcza, ze ja mam mniejsze tloczki, a moj przod bedzie od markosowego ciezszy o jakies 50kg, nie mam abs'u i wogole czuje ze problem z zasnieciem bede mial myslac o heblach
c20rsa, czlowieku meeen!
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja bym Markos zostawil jak jest - tak jak napisales masz teraz duzo wiekszy skok i lepiej czujesz moment uslizgu, a i tak na maxa bedziesz hamowal bardzo rzadko bo musisz sie tez liczyc z innymi (inaczej tyl bedzie ciagle klepany ), wiec jak dla mnie to rozwiazanie jest bomba!
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Moim zdaniem nie warto - duze koszty, koniecznosc wymiany klockow rowniez z tylu, usyfione felgi , a i tak wiekszosc sily jest na przodzie.. w tak malym samochodzie chyba nie warto bo i tak z tego nie skorzystasz (jak sie myle to mnie popraw).. Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
nieeee.... chyba jednak zjaralem sie bez sensuendo pisze:Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda
az tak to moze nie jest ze mna zle.. tarcze z tylu to fajna sprawa, ale to rzeczywiscie bardzo lekkie auto i byloby bardzo duzo problemow z wlasciwym dobraniem rozkladu sily hamowania przod/tyl.arts pisze:dla zapalencow... czyli idealne dla markosa
po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
imho- nie ma to sensu- bo corsa jest za lekka, tymbardziej u Ciebie kiedy chcesz odchudzić samochód, tył będzie jeszcze lżejszy i na zakrętach będziesz miał dodatkowy ręczny- no chyba że masz zamiar jeździć bokami. Już gdzieś był o tym post. Podejrzewam że zmiana hebli na tarcze z tyłu nie skróci drogi tak bardzo jak oczekujesz i do poniesionych kosztów- a będą znacznie większe niż przód. Nawet Ren przy takiej mocy i masie ma bębny z tyłu (wiem- większe niż w corsie). Ale decycja należy do Ciebie- a jesteś uparty wiec działaj!markos pisze: zaczalem sie juz zastanawiac czy nie zamontowac z tylu tarcz po wymianie pompy na mocniejsza
nie ma bata! dzwonie w poniedzialek i szukam pompy z jakiegos szrotu!
Jak tak dalej pójdzie to raz w miesiącu będziesz klocki zmieniał!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA
-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmm ja wymienilem 3 dni temu na tarcze brembo maxy niewent. i ferodo zwyczajne, i przejechalem juz prawie 300 kilosow i zdejmowalem kolo, bo zakladalem nadkole i zadnego zuzycia nie zaobserwowalem. Wczoraj pierwszy raz gwaltowniej przychamowywalem i musze stwierdzic, ze zestawik taki mi sie wydaje bardzo ladnie sie spisuje. Jednak ulozenie chamulcow na poczatku to cholernie wazna sprawa. Ostatnio zeszklilem troche klocki, tarcze sie pogiely (klocki Ate) i przez pol roku bujalem sie tak i bylo strasznie.!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA
Ciekawi mnie jak bedzie z ta pompa? Moze dzieki temu, ze mocno chamujac pedal jest prawie w podlodze, bedzie ci latwiej pieta albo palcami gaz dociskac przy redukcji z chamowaniem.
B x14sz
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: maly update tematu
A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.!markos pisze:ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz
-
- Swój
- Posty: 873
- Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: maly update tematu
zgadza sie kiedys tak zrobbilemkubelt pisze: A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.
X14XE MANTZEL its not enough
gift od schricka 264° Nockenwellen
gift od schricka 264° Nockenwellen
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly. zero bicia, zero halasu - poprostu czyste skuteczne hamowanie. jestem pod ogromnym wrazeniem! przeciazenia troche dziwne, samochod raczej staje w miejscu, a nie hamuje
teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc
teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ta.. jedyne 12.2kg..endo pisze:Markos przeciez akumulator wazy pare kilo
nie zapominaj, ze u mnie tyl jest pusty, a akumulator zniweluje troche roznice pomiedzy tylem, ktory nie wazy NIC, a przodem, ktory jedzie po ziemi przy hamowaniu...
ps. wloz do bagaznika cos co wazy 12kg, zobaczysz, ze troszke siadzie
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
yeah! niewiele brakowalo a nie obyloby sie bez strat... delikatnie mowiac zajebalem glowa w te oslone przeciwsloneczna pasazera totalnie nie spodziewajac sie tego rodzaju hamowania i w dodatku nie mialem zapietych pasow. yeah! to bylo cos!markos pisze:dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly.
c20rsa, czlowieku meeen!