Tarcze hamulcowe - upgrade
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tarcze hamulcowe - upgrade
Chcialbym zalozyc wentylowane tarcze bo mam zwykle niestety i fading daje sie we znaki - czy jesli tarcza niewentylowana ma 11mm grubosci, a wentylowana 20mm przy zachowanych pozostalych wymiarach to wiaze sie to z wymiana rowniez zaciskow czy maja one pewien przedzial dzialania? I drugie: jakiej wielkosci tarcze mozna zalozyc tak aby zmiescily sie w kolach 13"?




- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4!markos pisze:jak juz rozkminie z jakiej vectry sa te moje zaciski to zrobie regeneracje zaciskow i upgrade hebli i dam znac jak wrazenia i czy nie spotkalem sie z jakimis klodami po drodze
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).AdamXXL pisze:już kiedyś to mówiłem takie jak w viki 4x4

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to zobacz jeszcze omege A c20nz tam są identyczne!markos pisze:chodzi bardziej o wersje silnikowa, bo sa oddzielne wersje zestawow do regeneracji (uszczelek i kolnierzy) w zaleznosci od silnika.. jaki silnik miala vectra 4x4.. 2.0 16v? 2.0 turbo? czy 2.5 v6? bo tyle jest wersji uszczelek do zaciskow.. do samej srednicy tloczka 54mm sa 2 oddzielne kity (jeden do 2.0 turbo, drugi do 2.5 v6).
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
maly update tematu
odgrzebie na chwile starego trupa i napisze o pierwszych wrazeniach jazdy z nowymi heblami
samochod staje deba, hamulce sa zajebiscie mocne, ale pedal wchodzi w podloge - trzeba sie albo przyzwyczaic, albo wymienic pompe hamulcowa na wieksza (wazne: musi miec ten sam rozstaw otworow mocujacych co pompa seryjna, wtedy latwo to zamontowac). mozna jeszcze probowac ustawic regulator sily hamowania z tylu, ale nie sprawdzilem jeszcze jakie sa tego efekty. narazie i tak docieram heble - potrwa to jakies 250km i dopiero wtedy bede mogl powiedziec jak to dziala przy duzych predkosciach (narazie nie przekraczam 70).
jedna generalna zasada: nie montujcie zaciskow hamulcowych z tloczkiem wiekszym o wiecej niz 4mm, bo pompa poprostu nie daje rady przetloczyc takiej ilosci plynu, ktora potrzebna jest, zeby hamulec lapal tak samo jak na starych heblach. tak jak powiedzialem wczesniej: pedal w podlodze i dopiero wtedy heble lapia tak, ze masakra. wczesniej idealna precyzja hamowania, bo skok pedalu jest DUZO wiekszy. pojawil mi sie w glowie montaz mocniejszej pompy i tarcz z tylu... ale to masakryczny wydatek i nie wiem czy warto sie w to ladowac. zostawie narazie tak jak jest, a za jakis miesiac pomysle czy nie zainwestowac w mocniejsza pompe.
z tymi heblami w polaczeniu z seryjna pompa w zasadzie mozna wyjac bezpiecznik abs'u. wyczucie momentu zblokowania kol jest tak niesamowite, ze mozna sie poczuc jak kierowca rajdowy, ktory ma w nodze abs
ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz
w kwestii wygladu: moje 15" nareszcie wygladaja jakby byly zalozone z jakiegos konkretnego powodu. tarcze 256mm i wieksze zaciski mowia: uwazaj jak za mna jedziesz, bo mozesz nie zdazyc zahamowac w pore
mozna to tez przetlumaczyc inaczej: patrz dokladnie w tylne lusterko zanim zaczniesz hamowac
zdjecia beda jak dostane do reki jakas cyfrowke. wyglada.. hmm.. fajnie, mi tam sie podoba

samochod staje deba, hamulce sa zajebiscie mocne, ale pedal wchodzi w podloge - trzeba sie albo przyzwyczaic, albo wymienic pompe hamulcowa na wieksza (wazne: musi miec ten sam rozstaw otworow mocujacych co pompa seryjna, wtedy latwo to zamontowac). mozna jeszcze probowac ustawic regulator sily hamowania z tylu, ale nie sprawdzilem jeszcze jakie sa tego efekty. narazie i tak docieram heble - potrwa to jakies 250km i dopiero wtedy bede mogl powiedziec jak to dziala przy duzych predkosciach (narazie nie przekraczam 70).
jedna generalna zasada: nie montujcie zaciskow hamulcowych z tloczkiem wiekszym o wiecej niz 4mm, bo pompa poprostu nie daje rady przetloczyc takiej ilosci plynu, ktora potrzebna jest, zeby hamulec lapal tak samo jak na starych heblach. tak jak powiedzialem wczesniej: pedal w podlodze i dopiero wtedy heble lapia tak, ze masakra. wczesniej idealna precyzja hamowania, bo skok pedalu jest DUZO wiekszy. pojawil mi sie w glowie montaz mocniejszej pompy i tarcz z tylu... ale to masakryczny wydatek i nie wiem czy warto sie w to ladowac. zostawie narazie tak jak jest, a za jakis miesiac pomysle czy nie zainwestowac w mocniejsza pompe.
z tymi heblami w polaczeniu z seryjna pompa w zasadzie mozna wyjac bezpiecznik abs'u. wyczucie momentu zblokowania kol jest tak niesamowite, ze mozna sie poczuc jak kierowca rajdowy, ktory ma w nodze abs

ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz

w kwestii wygladu: moje 15" nareszcie wygladaja jakby byly zalozone z jakiegos konkretnego powodu. tarcze 256mm i wieksze zaciski mowia: uwazaj jak za mna jedziesz, bo mozesz nie zdazyc zahamowac w pore

mozna to tez przetlumaczyc inaczej: patrz dokladnie w tylne lusterko zanim zaczniesz hamowac

zdjecia beda jak dostane do reki jakas cyfrowke. wyglada.. hmm.. fajnie, mi tam sie podoba


- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
yeah! calkiem sypatyczny poscik, ale i tak te slowa to malo... wrazenie jakie upgrade hebli wywarl na markosie bylo nieco wieksze... to najlepiej swiadczy, ze jest roznica i ze warto to robic... nie zapominajcie ze przy okazji zmienione sa weze na teflonowe, a to podobno pomaga w precyzyjnym wyczuciu pedalu i sily hamowania...
to co ode mnie to, ze po tym co uslyszalem i przeczytalem od markosa nie moge sie doczekac az sam zamontuje wieksze hamulce. zwlaszcza, ze ja mam mniejsze tloczki, a moj przod bedzie od markosowego ciezszy o jakies 50kg, nie mam abs'u i wogole czuje ze problem z zasnieciem bede mial myslac o heblach
to co ode mnie to, ze po tym co uslyszalem i przeczytalem od markosa nie moge sie doczekac az sam zamontuje wieksze hamulce. zwlaszcza, ze ja mam mniejsze tloczki, a moj przod bedzie od markosowego ciezszy o jakies 50kg, nie mam abs'u i wogole czuje ze problem z zasnieciem bede mial myslac o heblach

c20rsa, czlowieku meeen!
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja bym Markos zostawil jak jest - tak jak napisales masz teraz duzo wiekszy skok i lepiej czujesz moment uslizgu, a i tak na maxa bedziesz hamowal bardzo rzadko bo musisz sie tez liczyc z innymi (inaczej tyl bedzie ciagle klepany
), wiec jak dla mnie to rozwiazanie jest bomba! 







- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Moim zdaniem nie warto - duze koszty, koniecznosc wymiany klockow rowniez z tylu, usyfione felgi
, a i tak wiekszosc sily jest na przodzie.. w tak malym samochodzie chyba nie warto bo i tak z tego nie skorzystasz (jak sie myle to mnie popraw).. Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda








- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
nieeee.... chyba jednak zjaralem sie bez sensuendo pisze:Chociaz pomysl dobry dla zapalencow, wiec wierze Markos, ze tarcze jednak beda![]()

az tak to moze nie jest ze mna zle.. tarcze z tylu to fajna sprawa, ale to rzeczywiscie bardzo lekkie auto i byloby bardzo duzo problemow z wlasciwym dobraniem rozkladu sily hamowania przod/tyl.arts pisze:dla zapalencow... czyli idealne dla markosa![]()
po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA


-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
imho- nie ma to sensu- bo corsa jest za lekka, tymbardziej u Ciebie kiedy chcesz odchudzić samochód, tył będzie jeszcze lżejszy i na zakrętach będziesz miał dodatkowy ręczny- no chyba że masz zamiar jeździć bokami. Już gdzieś był o tym post. Podejrzewam że zmiana hebli na tarcze z tyłu nie skróci drogi tak bardzo jak oczekujesz i do poniesionych kosztów- a będą znacznie większe niż przód. Nawet Ren przy takiej mocy i masie ma bębny z tyłu (wiem- większe niż w corsie). Ale decycja należy do Ciebie- a jesteś uparty wiec działaj!markos pisze: zaczalem sie juz zastanawiac czy nie zamontowac z tylu tarcz po wymianie pompy na mocniejsza![]()
nie ma bata! dzwonie w poniedzialek i szukam pompy z jakiegos szrotu!

Jak tak dalej pójdzie to raz w miesiącu będziesz klocki zmieniał!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA



-
- Nowy
- Posty: 448
- Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmm ja wymienilem 3 dni temu na tarcze brembo maxy niewent. i ferodo zwyczajne, i przejechalem juz prawie 300 kilosow i zdejmowalem kolo, bo zakladalem nadkole i zadnego zuzycia nie zaobserwowalem. Wczoraj pierwszy raz gwaltowniej przychamowywalem i musze stwierdzic, ze zestawik taki mi sie wydaje bardzo ladnie sie spisuje. Jednak ulozenie chamulcow na poczatku to cholernie wazna sprawa. Ostatnio zeszklilem troche klocki, tarcze sie pogiely (klocki Ate) i przez pol roku bujalem sie tak i bylo strasznie.!markos pisze:po pierwszym dniu na nowych heblach jedno wiem napewno: przy tej pompie i takim rozkladzie sily hamowania klocki z przodu beda znikac w tempie absurdalnym.. po 150km starla sie juz pierwsza warstwa klockow (ta ze skosnymi powierzchniami - ok 4mm - mam nadzieje, ze pozniej bedzie lepiej). felga jest CZARNA
Ciekawi mnie jak bedzie z ta pompa? Moze dzieki temu, ze mocno chamujac pedal jest prawie w podlodze, bedzie ci latwiej pieta albo palcami gaz dociskac przy redukcji z chamowaniem.
B x14sz
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: maly update tematu
A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.!markos pisze:ps.: jeden mankament odlaczenia abs'u: nie dziala predkosciomierz
-
- Swój
- Posty: 873
- Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: maly update tematu
zgadza sie kiedys tak zrobbilemkubelt pisze: A jakby odpiac jeden czujnik...? Komp powinien wtedy wylaczyc ABS, wyswietlic kontrolke awarii ABS ale predkosciomierz powinien dalej dzialac.

X14XE MANTZEL its not enough
gift od schricka 264° Nockenwellen
gift od schricka 264° Nockenwellen
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly. zero bicia, zero halasu - poprostu czyste skuteczne hamowanie. jestem pod ogromnym wrazeniem! przeciazenia troche dziwne, samochod raczej staje w miejscu, a nie hamuje
teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc

teraz tylko dociazyc tyl.. transfer akumulatora w miejsce kola zapasowego i przelozenie kola na wierzch - jak w rajdowkach - powinno pomoc


- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ta.. jedyne 12.2kg..endo pisze:Markos przeciez akumulator wazy pare kilo
nie zapominaj, ze u mnie tyl jest pusty, a akumulator zniweluje troche roznice pomiedzy tylem, ktory nie wazy NIC, a przodem, ktory jedzie po ziemi przy hamowaniu...
ps. wloz do bagaznika cos co wazy 12kg, zobaczysz, ze troszke siadzie


- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
yeah! niewiele brakowalo a nie obyloby sie bez strat... delikatnie mowiac zajebalem glowa w te oslone przeciwsloneczna pasazera totalnie nie spodziewajac sie tego rodzaju hamowania i w dodatku nie mialem zapietych pasow. yeah! to bylo cos!markos pisze:dzisiaj pierwsze testy hamowania z ok 120km/h. calkowity sukces, moge uznac, ze tarcze i klocki sie juz ulozyly.

c20rsa, czlowieku meeen!