Wymiana klocków

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Wymiana klocków

Post autor: YAQB »

Witam !

Probowalem wymienic klocki hamulcowe z przodu w moim samochodzie i troche zgupialem, bo ...

Klocek w zacisku jest podtrzymywany na takich 2-ch pretach. Wydawalo mi sie, ze nalezy "wyciagnac" te prety i wtedy wymienic klocki. Ale za chiny ludowe nie moge ich ruszyc. Zaczalem myslec czy to aby napewno tedy droga, ale nie wydaje mi sie, zeby byla jakas inna mozliwosc.

Nie wiem czy te prety az tak ciasno "siedza" w zacisku czy sie zapieklo, ale probowalem wybic je mlodkiem przy pomocy jakiegos kawalka innego precika i dupa ....

Jakies sugestie ?
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

odkrec caly zacisk z jarzmem, tak jest imho najlatwiej, ale sam klockow nigdy nie wymienialem - mowie tylko jak mi sie wydaje :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

No to chyba nic nie zmieni, bo klocek fizycznie jest nie do wyjecia, bez wyjecia tych bolcy (przynajmniej tak mi sie wydaje). W klocku jest otwor przez ktory przechodzi ten precik. Nie da sie go wyjac bez wyciagniecia precika, a tego z kolei nie moge "wydlubac". Moge sie zaprzec i napier... mlotkiem az w koncu zejdzie - ale nei wiem czy to tedy droga (bo mozliwe, ze wlasnie tak trzeba to zrobic tylko z rozwaga).
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

bolce..? precik..? otwor w klocku..? mamy chyba jakies zupelnie inne hamulce... :zakrecony:

[EDIT]
takie?
Obrazek

to nie wiem jak sie za to zabrac.. u mnie nie ma zadnego bolca :-D
Ostatnio zmieniony 10 mar 2005, o 13:50 przez !markos, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

A to jest akurat prawie pewne, bo mamy rozne samochody :D

[EDIT]

Nie, nie takie.

Moj klocek "od przodu" wyglada +/- tak

(wyglada calego klocka)

+--------------------+
|O......................O| - wspomniane otwory przez ktore przechodzi pret
|..........................|
|xxxxxxxxxxxxxxx| \
|xxxxxxxxxxxxxxx| / powierzchnia samej okladziny
+--------------------+
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Znalalzlem rysunek pogladowy:

Obrazek
CTM #204
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

U siebie nie zmieniałem to niewiem, ale w niektórych autach na 100% się te pręty wybija!! Jednak nie sugeruj się tym, bo w corsie może być inaczej :lol:
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Masz to co u mnie wiec pret sie WYBIJA!
Nikt nie powiedzial ze to bedzie latwe jesli dawno nie byly zmieniane. Ja u siebie namordowalem sie niesamowicie. Dorabialem bolce z roznych dziwnych rzeczy. W koncu sie udalo je wybic. To chyba jedyna metoda :( Potem od razu wymienilem te bolce i blaszki przytrzymujace klocek na nowe :-D

Nic innego nie potrafie ci doradzic.... Tak jest napisane w książce obsługi...

@marcos
Kombinujesz cuda na górce z silnikiem a nigdy nie zmieniałeś klocków u siebie??? :zakrecony:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Spoko - oko - dzieki za odpowiedzi. W miedzy czasie juz zdazylem "zaryzykowac" i wymienilem. Trzeba tylko dobrac odpowiedni wybijak i ognia :D

Acha - i uwazac na palce :grin:

Hiv - tez wlasnie mialem o to samo zapytac markosa :D
CTM #204
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

no fakt faktemn markos to najwiekszy teoretyk forum.


co do klockow wymiana banal - polecam przy okazji zmienic gumki na zaciskach :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a po co mialem zmieniac, jak zrobil to ktos za mnie? pierwsza wymiana klockow byla w momencie, kiedy jezdzilem jeszcze do aso (tak, bylem kiedys tak glupi). kolejna - to juz byla wymiana calych hamulcow wlacznie z wezykami, a to wolalem zlecic komus, kto robil to 39047385738 razy, a nie pierwszy raz tak jak ja.

znalezli sie wiely praktycy tjuningu.. mocowanie kubla zrobilem sam, rozporki zamontowalem sam (wiercenie budy), wszystko ze srodka wydlubalem sam. wystarczy? nie zabieralem sie za rzeczy:
- o ktorych sadze, ze lepiej jak zrobi je profesjonalista
- od ktorych zalezy moje zycie jesli nie jestem pewien tego co robie
- do ktorych nie mam narzedzi
- do ktorych potrzeba wiecej niz jednej osoby
- do ktorych przydalby sie garaz, a ja go nie posiadam

silnik na tyle na ile dam rade rozloze sam. wywazyc i zlozyc napewno nie dam rady, bo sie na tym nie znam i nie mam narzedzi, cale "dlubanie" obmysla ja, ale wykonanie prac zlecam komus, kto zna sie na tym od strony technicznej duzo lepiej niz ja, wiec to chyba gadanie glupiego..

zdaje sie, ze podeszlismy niebezpiecznie blisko momentu, w ktorym komus sie wymsknie - bo on to sie nie zna i za wszystko placi. wow tez sie na tym nie zna i wszystko mu w samochodzie robiono, a mimo to zawsze sluzy porada jesli wie na czym rzecz polega, przynajmniej od strony teoretycznej i sprawdzonej przez praktykow. ja mam tak samo. sory, jesli kogos zawiodlem.

idiotyczna dyskusja.... ale sie rozpisalem.. ufff.... zupelnie bez sensu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

YAQB pisze: W miedzy czasie juz zdazylem "zaryzykowac" i wymienilem. Trzeba tylko dobrac odpowiedni wybijak i ognia :D
Dokładnie jak qomo pisał. Gumki też warto zmienić.

I jak widać:
- nie trzeba do tego profesjonalisty
- wymiana klocków jest bardzo intuicyjna
- potrzeba standardowych nazedzi ktore kazdy w aucie miec powinien
- wystarczysz sam jeden :]
- zmiana trwa kilkadziesiad minut na swiezym powietrzu(wszystko w aucie robie sobie pod blokiem) ;)

PS. Wymiana klocków w zaciskach na 256mm(ATE) to dopiero jest banał...

@marcos
Jak ty to wszystko ze srodka sam wydlubales bez narzedzi zadnych? :0
Your finger's magic! :-D
Ostatnio zmieniony 10 mar 2005, o 19:24 przez Hiv, łącznie zmieniany 1 raz.
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

!markos pisze:idiotyczna dyskusja.... ale sie rozpisalem.. ufff.... zupelnie bez sensu.
Nie zlosc sie - pieknosc szkodzi :-P
Poza tym cos to tak do siebie wzial ? :-D Hiv i ja tylko zapytalismy sie tylko o cos co sam powiedziales i juz a Ty tu monologi :) Wyloozooy 8-)
CTM #204
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

wystarczylo jedno(no moze dwa) zdania i markos dal sie sprowokowac :grin:


tylko niech nikomu nie przyjdzie do glowy spryskac tych bolcy WD-40 albo czymc podobnym bo moze to sie rozejsc po tarczy i przez jakis czas zrero hamulcy :grin:

no i przy okazji zmiany klockow warto sprawdzic sobie luz na przedniej piascie(np mi po wymianie polosi bardzo trudno bylo wyregulowac ten luz ale wreszcie sie udalo to roziwacac), obejrzec tarcze czy ladnie wyglda nie jest pofalowana, popekana itp. I przy okazji popatrzec na koncowoki ukladu kierowniczego oraz sworznie :grin: - przyda sie napewno
corsa A & Audi S3
Obrazek
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

U mnie sie właśnie wyciachały gumki od tłoczków i jeden nie odbijał. jak zobaczyłem tarcze to mi sie nogi igieły- czerwona jak w aucie rajdowym na odcinku specjalnym. Macher rozruszał tłoczki ale i tak heble do wymiany bo w pierony kilometrów maja. Czekam na mały przypływ keszu ( do Markosa - nie bede wymieniał hebli na te wieksze o których pisałes bo juz mam dosyc ładowania kapuchy w to auto, do tego musza dojsc wieksze koła i inne pierdoły - nie chce mi sie , mam inne wydatki)
Mam pytanko; czy jak ktos przejedzie sie waszym autem to pierwsze co mówi to ze - masz dziwne hamulce - takie gumowe. Ja właśnie takie mam od kiedy kupiłem auto. U kumpla w sejku albo w Uno mojej matki hamulec to jest hamulec a u mnie takie gówno ,wprawdzie hamuje ale trzeba sie przyzwyczaić. Jak to jest u was?
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

wymien plyn..
Obrazek
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

No wlasnie wymien plyn ,plyny hamulcowe maja to do siebie ,ze po jakims czasie traca swoje wlasciwosci i potem tak sie dzieje jak np. u Ciebie i np. u moich starszych w pugu 306 .
Ostatnio jechalem nim i troche grzalem ;D ale... wyhamowac juz nie bylo komu(a sa klocki Ferodo i tarcze Brembo (went) .Kilka mocnych hamowan i dupa hamulcow nie ma.Musze im powiedziec zeby wymienili.
Ja teraz jak bede wymienial heble na te z Kadzia GSi to plyn tez wymienie na tem wysoko temperaturowy (teraz nie wiem ile dokladnie ma)ale cos powyzej 300st C. chyba 320 ale nie jestem pewien.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

poza plynem "gowniane" moga byc tez przewody.. "gowniane" w sensie deptania gowna, a nie stawiajacego opor pedalu hamulca :oko:
Obrazek
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

!markos pisze:poza plynem "gowniane" moga byc tez przewody.. "gowniane" w sensie deptania gowna, a nie stawiajacego opor pedalu hamulca :oko:
Bede wymieniał miedzyinnymi przewody które dochodza do zacisków bo juz sa popękane i tylko patrzec jak zrobie komuś z dupy garage
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
Sznaps
Nowy
Posty: 220
Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Sznaps »

Niedlugo będę serwisowal autko(cA) i przymierzam się do zmiany przednich tarcz na większe (np od astry). Ile taka operacja może całościowo kosztować? Pozdro.
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Jesli chcialbys sie przezucic na wentylowane 236mm to chetnie takie wlasnie odstapie :-D
Dozuce nawet gratis stare tarcze i klocki a moze nawet dozuce gumowe przewody hamulcowe ;)
Całośc za małe pieniądze!
Takie zaciski byly montowane w mojej GSi, ale pasuja do astry, vectry, kadeta...
Polecam ;)
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

sprawdzic to sprawdzic tamto, a jak sie zmienia klocki do szlifuje sie ranty na tarczy hamulcowej :lol: . jesli klocki wyciaga sie z zacisku na zewnatrz( w strone od piasty) to nie wykluczone ze wlasnie dlatego nie mozna ich wyjac bo blokuje je rancik powstaly przy scieraniu sie tarczy.

owszem moga siedziec w zacisku mocno ale bez przesady, z tego co widze po klocku w CA to klocki w Ai B wklada sie w zacisk zupelnie inaczej. jak ktos chce to napisze jak szlifowac tarcze szybciorem i wygodnie.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
boxer
Nowy
Posty: 377
Rejestracja: 3 gru 2002, o 19:41
Lokalizacja: Cracovia
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: boxer »

no to pisz jak.
HUURRRAAA SPRZEDANA !!!! Corsa A 91 1.2i gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

najlepiej zanim zaczniesz wyjmowac klocki. podnosisz auto tak by jedono przednie kolo bylo w powietrzu. zdejmujesz kolo, odpalasz auto wrzucasz np. 3 bieg, niech sie kreci to bez gazu, na luzie. do obacajacej sie tarczy przykladasz szlifierke (tzw. bosza) i sciagasz ten rancik ktory jest na tarczy
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Budzio
Swój
Posty: 831
Rejestracja: 26 paź 2002, o 16:20
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Budzio »

Porszak pisze:najlepiej zanim zaczniesz wyjmowac klocki. podnosisz auto tak by jedono przednie kolo bylo w powietrzu. zdejmujesz kolo, odpalasz auto wrzucasz np. 3 bieg, niech sie kreci to bez gazu, na luzie. do obacajacej sie tarczy przykladasz szlifierke (tzw. bosza) i sciagasz ten rancik ktory jest na tarczy
A drugie kolo stoi na ziemi? przeciesz fura bedzie jechac:D
..::CTM#117::..
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

mechanizm roznicowy! :)-nie bedzie jechac
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

o glupszym pomysle dawno nie slyszalem ...
c20mboT
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

REN pisze:o glupszym pomysle dawno nie slyszalem ...
jest jeszcze przetaczanie tarcz :-P
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Budzio pisze:A drugie kolo stoi na ziemi? przeciesz fura bedzie jechac:D
Jasne... A ty bedziesz biegł obok z kątówką :lol: :-D
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ciekawe, ciekawe. Tarcz takim sposobem napewno nie przetoczysz.... ale ten rant zetniesz i o to chodzi. Swoją drogą to te klocki są za małe czy jak?? Bo w żadnym aucie niewidziałem, żeby się (aż) takie progi robiły??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”