Wymiana płynu hamulcowego

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
ODPOWIEDZ
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: llionn »

Proszę o krótką instrukcje wymiany płynu hamulcowego. W jaki sposób mam go spuścić, czy gdzieś przy kołach jest jakiś zawór?? I jeszcze jedno pytanko czy po wymianie trzeba odpowietrzyć hamulce??[/b]
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

trzeba odpowietrzyc.... :lol:
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Dołącze się do twojego pytania, Corsa ma zawór do odpowietrzania pompy hamulcowej??

Bo opowiadał mi jeden magik, że jak się zmienia płyn to trzeba spuścić stary, ale żeby go trochę zostało na dnie zbiorniczka i zalać nowym. Bo jak się całkiem spuści to można zapowietrzyć pompe :-? Tylko niewiedział właśnie czy w corsie jest taki zawór :zakrecony:
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Widzę że nikt nie wie jak to zrobić albo nie pisze bo odpowiedz wydaje się banalna.
Znalazłem na necie krótką instrukcje, co prawda dotyczy skody felicji ale może przy corsie ta sama procedura obowiązuje.



Będą potrzebne:

- mały słoik,

- przezroczysty miękki wężyk,

- nowy płyn hamulcowy DOT3 lub DOT4,
- klucze nasadowe, strzykawka ?dwójka? lub ?piątka?,

- środek do odrdzewiania śrub (WD... itp.),

- druga osoba do ?pompowania? pedałem hamulca.

Odkręcamy zbiorniczek, wyciągamy z niego strzykawką stary płyn i wstrzykujemy do słoika.

Zalewamy nowym (najlepiej DOT4) opróżniony zbiornik, aby uniknąć zapowietrzenia (do pewnego stopnia).

Podnosimy samochód i zdejmujemy koło (rozpoczynamy od najdalej położonego od pompy i zgodnie z tą zasadą zbliżamy się do najbliżej położonego).

Nakładamy wężyk na odpowietrznik (drugi koniec do słoika) i przygotowujemy odpowiedni klucz.

Odkręcamy odpowietrznik (jeśli stawia opór traktujemy go odrdzewiaczem ? może czasem dojść do zerwania, wtedy niestety wycieczka do sklepu z częściami), druga osoba pompuje ? stary płyn wpływa do słoika. Gdy pedał jest w najniższym położeniu zakręcamy odpowietrznik. Odpowietrzamy w ten sposób do momentu wypływu nowego czystego płynu bez pęcherzyków powietrza. Wężyk w słoiku powinien być zanurzony w znajdującym się tam płynie. Kontrolujemy, aby zbiorniczek był cały czas wypełniony nowym płynem. Po zakończeniu zakładamy koło.

Czynność piąta tak samo przy kolejnych kołach - uwaga na uzupełnianie płynu w zbiorniku.

Na koniec sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku (powinien być między MIN, a MAX i otwieramy browar ciesząc się że właśnie uniknęliśmy wizyty w ASO.
Corsa A 1.2i 91r
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

druga osoba pompuje ? stary płyn wpływa do słoika
Tylko nie pompuje!!!! Naciska pare razy pedałem, po czym dociska go dosyć mocno i trzyma, w tym czasie ty odkręcasz odpowietrznik - o jakieś pół obrotu - wtedy pedał schodzi do podłogi, płyn uciaka a Ty zakręcasz odpowietrznik - chodzi o to aby przy odkręconym odpowietrzniku pedał hamulca nie poszedł w górę - bo zassie powietrze - o cała robota na nic, znowu będzie trzeba odpowietrzać wszystko.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”