Wybór opon letnich
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wybór opon letnich
Cieplo sie robi, fajnie jest. Felgi juz zmienilem na alu, jednak letnie gumki sa wciaz te same, czyli Pirelli P6000. Z racji przejechanych na nich km nie zdecyduje sie ponownie na ich zakup. Ani P6000, ani nic z rodziny Pirelli (po przeczytaniu rzeszy opinii oraz po konsultacjach z paroma wulkanizatorami). Nacisk klade na trzymanie zarowno na suchym jak i na mokrym (P6000 to porazka) oraz na komfort i cisze (tu P6000 tez odpadaja w przedbiegach). Scieralnosc jest na dalszym planie, choc dobrze by bylo, gdyby te oponki starczyly na wiecej, niz jeden sezon
Dobrze by bylo, gdyby scianki nie byly zbyt twarde, na tor sie nie wybieram.
Zastanawiam sie nad nastepujacymi oponami:
Dunlop SP SPORT 01 (moj faworyt)
Michelin Pilot Primacy
Continental Conti Premium Contact
jakies inne propozycje? dobrze by bylo, gdyby cena nie przekroczyla 350PLN/sztuka.
Czy oplaca sie doplacac do indeksu predkosci V? Jaki jest margines predkosci oraz okres, powyzej ktorego opona moze pracowac ? Byly prowadzone jakies badania?
Korzystal ktos z uslug http://www.opony.com.pl i http://www.baloon.pl?
Dobrze by bylo, gdyby scianki nie byly zbyt twarde, na tor sie nie wybieram.
Zastanawiam sie nad nastepujacymi oponami:
Dunlop SP SPORT 01 (moj faworyt)
Michelin Pilot Primacy
Continental Conti Premium Contact
jakies inne propozycje? dobrze by bylo, gdyby cena nie przekroczyla 350PLN/sztuka.
Czy oplaca sie doplacac do indeksu predkosci V? Jaki jest margines predkosci oraz okres, powyzej ktorego opona moze pracowac ? Byly prowadzone jakies badania?
Korzystal ktos z uslug http://www.opony.com.pl i http://www.baloon.pl?
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja tez mam u siebie pirelki z tym ze P5000 Drago i tez uwazam ze to shit... mialem kiedys dunlopa (Twojego faworyta) i bylo w miare OK! Slyszalem (nie wiem nie mialem) ze Michelin PILOT EXALTO 2 jest dobry ale nie wiem jakiego rozmiaru szukasz a tym samym nie wiem jakie ceny... osobiscie chce teraz kupic oponki Toyo T1R - nowa linia, bardzo podobna do D... SP9000... ale to przekonam sie na swojej skorze dopiero co to za "shit"... obstawialbym przy Dunlopach
-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kubelt: ja polecam contiego, uzytkuje contacta2 i jestem bardzo zadowolony, jazda na suchym i na mokrym super
edit:
kubelt co do indeksu predkosci mielismy Dunlopa SP01 z indeksem H i przy 190 juz zaczynały smierdziec wiec wiecej balismy sie jechac...
teraz mamy V w conninentalu premium i przy elektronicznym odcieciu przy 250 na autostradzie nie smierdziały
sam jeżdze z indeksem V, ale tych predkosci nigdy nie zobacze
edit:
kubelt co do indeksu predkosci mielismy Dunlopa SP01 z indeksem H i przy 190 juz zaczynały smierdziec wiec wiecej balismy sie jechac...
teraz mamy V w conninentalu premium i przy elektronicznym odcieciu przy 250 na autostradzie nie smierdziały
sam jeżdze z indeksem V, ale tych predkosci nigdy nie zobacze
Ostatnio zmieniony 30 mar 2005, o 20:35 przez UcHO, łącznie zmieniany 1 raz.
- ZEDYO
- Nowy
- Posty: 126
- Rejestracja: 4 paź 2004, o 23:07
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Near Oppeln:)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja mam w swojej Corsie oponki Dunlop SP Sport 01 o rozmiarze 185/60R14 i bardzo je sobie chwale - trafnie kiedyś ktoś opisał tą oponę w recenzji którą czytałem, że prędzej z siedzenia wypadniesz niż zerwie przyczepność z asfaltem W cenie którą podałeś, to polecam Ci również opony Nokian NRHi - są bardzo chwalone przez użytkowników i przyznam się, że właśnie je chciałem w zeszłym roku kupić, ale czas oczekiwania na nie był barrrrrrrrdzo długi, więc zdecydowałem się na Dunlopki.
Wybór należy do Ciebie Pozdrawiam. Narka
Wybór należy do Ciebie Pozdrawiam. Narka
:)17 Real Blue... Corsa Too :)17
Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)
Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
a ja zupełnie odwrotnie, miałem te oponki (P5000 Drago) i uważam że spisywały się całkiem przyzwoicie teraz będe śmigał na Goodyearach Eagle F1 GSD3 zobaczymy co są warte.=JUHol= pisze:ja tez mam u siebie pirelki z tym ze P5000 Drago i tez uwazam ze to shit...
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
masz dobrego faworyta. jezdze na sp sport 01 195/50/15 juz drugi sezon i jestem bardzo zadowolony. dosc przewidywalna opona, na mokrym niespecjalnie, ale to kwestia przyzwyczajenia. na suchym za to dzieja sie cuda
co do indexu - ja jezdze na V z dosc prostej przyczyny: im wyzszy index tym wieksza sztywnosc scianki bocznej co przeklada sie na lepszy steering response. opony zawsze sa z wyzszym marginesem predkosci, ale tak w skrocie - im ciezszy samochod tym lepiej wchodzic w wieksze indexy. bedzie stabilniej.
z fajnych nowych opon jest tez toyo proxes t1r. odswiezona t1s, ponoc lepsza, z lepsza reakcja i sztywniejszymi bokami. zmieniono tez troszke bieznik.
a tak zupelnie poza konkurencja sa toyo r888, ktore napewno kiedys sobie zakupie
co do indexu - ja jezdze na V z dosc prostej przyczyny: im wyzszy index tym wieksza sztywnosc scianki bocznej co przeklada sie na lepszy steering response. opony zawsze sa z wyzszym marginesem predkosci, ale tak w skrocie - im ciezszy samochod tym lepiej wchodzic w wieksze indexy. bedzie stabilniej.
z fajnych nowych opon jest tez toyo proxes t1r. odswiezona t1s, ponoc lepsza, z lepsza reakcja i sztywniejszymi bokami. zmieniono tez troszke bieznik.
a tak zupelnie poza konkurencja sa toyo r888, ktore napewno kiedys sobie zakupie
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a ja polecam dunlopa sp 2000 nie wiem czy jest jeszcze produkowany, super na mokre, na asfalcie niezla od biedy nawet na ubity szuter pojdzie
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
http://www.sklep.autocentrum.pl
Mają niezłe ceny. SP Sport 01 np.
PS. Dlaczego roznica miedzy 195/50 a 195/65 to prawie 100PLN? :0
Dunlop SP Sport 01 195/50 z indeksem V jest tanszy od takiego samego z ineksem H
Mają niezłe ceny. SP Sport 01 np.
PS. Dlaczego roznica miedzy 195/50 a 195/65 to prawie 100PLN? :0
Dunlop SP Sport 01 195/50 z indeksem V jest tanszy od takiego samego z ineksem H
Może znów corsa...
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
smiesznie, bo to opona, o ktorej slyszy sie tylko tyle, zeby unikac jej jak ognia...radzio_gsi pisze:a ja polecam dunlopa sp 2000 nie wiem czy jest jeszcze produkowany, super na mokre, na asfalcie niezla od biedy nawet na ubity szuter pojdzie
@ hiv
dunlopy sa teraz wszedzie w promocji i V rzeczywiscie jest tansze od H - cena w okolicach 210pln za sztuke. sam sie zastanawiam czy nie kupic sobie 2 nowych V, a swoich tylnych H nie sprzedac
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To chyba nie jeżdziłeś na mokrym powyżej 40km/h bbbuuuaaahhaaa Nawet sam producent przyznaje się że to nie wypał... jako użytkownik wiem co piszę- wczasie deszczu nie wyjeżdzam corsą na ulice... coż trafiło się na dobrą cenę to się teraz cierpiradzio_gsi pisze:a ja polecam dunlopa sp 2000 nie wiem czy jest jeszcze produkowany, super na mokre
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chodzily takie sluchy, owszem. Nastepca ma byc podobno Maxx. Tylko, ze nawet na stronie producenta nie ma o tym info, dlatego prosze cie o podanie zrodla, z ktorego czerpiesz te informacje.AxiD pisze:ja dunlop sp sport 9000 nie polecam - shit na maxa!! zreszta malo kto wie, ze zostaly wycofane z produkcji...
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sprostowanie: Informacja o nieprodukowaniu 9000 zasłyszana w znajomej wulkanizacji...
Jest to opona, która się ładnie prowadzi i jest cicha... ale trwałość opony ją dla mnie osobiście dyskwalifikuje... no chyba, że ktoś kupuje używki po dobrej cenie
Markos - poziom Twoich "atakujących" wypowiedzi jest czasami żenujący - bez obrazy, ale szacunku do inncyh to Ty nie masz za grosz(!?)
Jest to opona, która się ładnie prowadzi i jest cicha... ale trwałość opony ją dla mnie osobiście dyskwalifikuje... no chyba, że ktoś kupuje używki po dobrej cenie
Markos - poziom Twoich "atakujących" wypowiedzi jest czasami żenujący - bez obrazy, ale szacunku do inncyh to Ty nie masz za grosz(!?)
C Silver GSi powered by MG Motorsport
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Userzy maja rozne wymagania od opon - jeden kupuje gumy na 100 tys km, a drugi wymaga wrecz sportowych aspiracji. Cudow nie ma, jesli opona ma "trzymac" to musi byc z odpowiedniej gumy, a ta sie szybko zuzywa. Kupisz sobie taka, ktora bedzie "fajnie piskac" na zakretach i zrywac przyczepnosc przy pierwszym przeciazeniu to starczy ci na dlugie lata.
-
- Nowy
- Posty: 112
- Rejestracja: 2 sty 2005, o 12:42
- Lokalizacja: Wodzislaw Ślaski
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
fulda
kamiloooo ja mam FULDA CARAT ATTIRO przejechalem na nich 400 km i jestem zadowolony.Mam je na tyle i juz mi tyl nie ucieka. na suchym i mokrym bardzo dobrze sie trzymaja. Jak dla mnie sa w sam raz nic weicej mi nie trzeba.
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Barumy - dobre jesli rozpatrujemy sredniaki, a np. wspomniane sp 9000 to juz wysoka polka.
Kubelt - w ostatnim AŚ jest porownanie interesujacych Cie opon, co prawda w rozmiarze 225/55 R16 W, ale po krotce kolejnosc jest nastepujaca (wytluszczone oceny testu na mokrym/suchym i stanowiskach badawczych):
1. Bridgestone Turanza ER300 - wzorowa (6/5+)
2. Continental Premium Contact 2 - wzorowa (5+/6-)
3. Hankook Ventus Prime K105 - wzorowa, nie dostepna w Polsce (5/5)
4. Dunlop SP sport 01 - godna polecenia (4+/5+)
5. Goodyear Excellence - godna polecenia (4+/5+)
6. Michelin Pilot Primacy - godna polecenia (5-/5)
7. Kumho Ecsta KH 11 - godna polecenia (5-/5-)
8. Matador MP 42 Elite 2 - warunkowo polecana (4+/4+)
Opony testowane na BMW 5
Kubelt - w ostatnim AŚ jest porownanie interesujacych Cie opon, co prawda w rozmiarze 225/55 R16 W, ale po krotce kolejnosc jest nastepujaca (wytluszczone oceny testu na mokrym/suchym i stanowiskach badawczych):
1. Bridgestone Turanza ER300 - wzorowa (6/5+)
2. Continental Premium Contact 2 - wzorowa (5+/6-)
3. Hankook Ventus Prime K105 - wzorowa, nie dostepna w Polsce (5/5)
4. Dunlop SP sport 01 - godna polecenia (4+/5+)
5. Goodyear Excellence - godna polecenia (4+/5+)
6. Michelin Pilot Primacy - godna polecenia (5-/5)
7. Kumho Ecsta KH 11 - godna polecenia (5-/5-)
8. Matador MP 42 Elite 2 - warunkowo polecana (4+/4+)
Opony testowane na BMW 5
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
-
- Nowy
- Posty: 183
- Rejestracja: 13 lip 2004, o 00:35
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Żeby nie zakładać nowego tematu pozwoliłem sobie na umieszczenie mojego pytania tutaj
Które opony lepiej kupić ? :
PIRELLI P3000 ENERGY czy KLEBER DYNAXER HP2
(175/65/14)
Może ktoś jeździ na takich oponkach?
Chętnie wysłucham Waszych opini i rad.
a i jeszcze jedno...Co myślicie o kupnie nowych opon przez internet ?
Które opony lepiej kupić ? :
PIRELLI P3000 ENERGY czy KLEBER DYNAXER HP2
(175/65/14)
Może ktoś jeździ na takich oponkach?
Chętnie wysłucham Waszych opini i rad.
a i jeszcze jedno...Co myślicie o kupnie nowych opon przez internet ?
Corsa A 1.4i C14NZ
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
porownaj ceny jakie zaoferuje Ci jakis serwis, w ktorym na bank wywarzenie/montaz bedziesz mial w cenie opon i ceny w necie plus wywazenie/montaz.Matys pisze: a i jeszcze jedno...Co myślicie o kupnie nowych opon przez internet ?
co do wybierania to chyba mozesz rzucic moneta bo to sa opony do normalnej jazdy wiec pewnie znacznie sie nie roznia od siebie.