wentylator chlodnicy
wentylator chlodnicy
mam problem z wentylatorem chlodnicy nie wlącza sie a jest dobry, co to moze byc?
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: wentylator chlodnicy
Wygląda jak duża nakrętka chyba o rozmiarze jakieś 24mm (ale nie jestem pewien czy na pewno 24ronin21 pisze:a jak to wyglada duze male i czy ida jakies przewody?

Ostatnio zmieniony 20 sie 2004, o 13:33 przez Bronek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
chyba ze masz klime to sa dwa czujniki w tym jeden 3 przewodowy 

Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
moze czas wymienic czujnik temperatury ?? z tego co wiem jest on zlokalizowany w dolnej czesci chlodnicy przy zaworze spustowym plynu (chyba). Moge sprawdzic w knidze jak trzeba... Acha odradzam zakup jakiegos wloskiego gowna, wymnianialem czujnik al etemp silnika - zalozylem wloszczyzne ---> wskazania byly bardziej rozbierzne z rzeczywistymi niz na 15 letnim oryginale.... lepiej doloz te 20 zl i kup oryginal bedziesz mial za to temperature (pomiar) taka jaka byc powinna.... dodam ze od tego zalezy tez posrednio zuzycie paliwa 

-
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
hmmm a czemu właściwie wg Ciebie służy czujnik temperatury jak nie do okreslenia posrednio temperatury (zmiana opornosci w funkcji temp.) i przekazania tej informacji do urzadzenia sterujacego praca wentylatora w tym wypadku chyba ECU auta ?? Jeszcze male sprostowanie do tego co powiedzialem wczesniej..... to czy wentylator wychlodzi ciecz w momencie kiedy to nie bedzie jeszcze potrzebne nie ma zadnego wplywu na temp silnika ze wzgledu na to ze ciecz jest przepuszczana lub nie przez termostat i od niego zalezy wlasciwa temp silnika.... nadmierne zuzycie paliwa z kolei o czym wspominalem wczesniej wiaze sie z niewlasciwymi wskazaniami temp przez czujnik temp. silnika - auto jezdzi na ssaniu wtedy gdy nie ma takiej potrzeby (bledne wskazania czujnika - czujnik utleniony - opor nie proporcjonalny do temp - do wymiany
) Mowiac o rozbierznosciach mialem n amysli czujniki oryginalne i wloskie podroby... otoz oryginal "przekazuje" do kompa temp najblizsza stanowi faktycznemu podczas gdy podrobki mijaja sie z "prawda" nawet o 15 stopni C a to juz jest poza granica tolerancji.... (sprawdzone w praktyce na Tech-1
).... Na prawde warto wymienic termostat i czyjnik temp silnika... obniza sie spalanie auto pracuje zupelnie inaczej, wskazowka temp. stoi na srodeczku
a silnik ma najlepsze warunki pracy.... tyle udalo mi sie zgromadzic wiedzy a propos tych spraw - jesli w czym sie myle czekam n asprostowanie
w koncu po tu jestesmy zeby sie czegos od siebie nauczyc nie ?




Hmm wg mojej logiki CZUJNIK pomiarowy przekazuje info do kompa a ten daje impuls do wlaczenia lub wylaczenia went. w okreslonym zakresie temp..... czunik sam w sobie nie jest urzadzeniem uruchamiajacym wentylator........ czujnik to po prostu opornik o zmiennej rezystencji w funcji temperatury......A czy przypadkiem ten czujnik nie odpala tylko wentylatora? czujnik pomiarowy jest chyba gdzieś indziej
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
czujnik nie przekazuje nigdzie temperatury, poprostu przy okreslonej temp zamyka obwod-podaje mase do wiatraka i tyle.
czujniki roznia sie poprostu temp w ktorej zamykaja obwod.
czujniki roznia sie poprostu temp w ktorej zamykaja obwod.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Nowy
- Posty: 160
- Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Zgoda, mowiac o wskazowce mialem na mysli inny czujnik.... Jednak cyberpooh podaje ze jednak czujnik temp chlodnicy nie wspolpracuje z kompem auta tylko po prostu odcina i zamyka obwod w okreslonym zakresie temperatur.... a tego to juz nie wiedzialemCzujnik temperatury chlodnicy mierzy temperature ale jej nie wskazuje na zadnym ze wskaznikow
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Nie wiem czy przypadkiem nie steruje jeszcze przekaźnikiem, chyba elementem "wykonawczym" nie jest sam czujnik ale podkreślam chyba przekaźnik. Czujnik nie zmienia rezystancji wraz ze zmianami temp. lecz w odpowiedniej temp. następuje zwarcie styków wewnątrz niego samego, prościej mówiąc znajduje się tam bimetal. Jeśli by liniowo zmieniał rezystancję to wiatrak kręcił by się tym szybciej im gorętszy jest silnik...
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...
1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
c20rsa, czlowieku meeen!
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
4. czujnik w drugiej chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora chlodnicy klimatyzacji.wow pisze:gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...
1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
sa tez przekazniki,a wlasciwie jeden, ale na 99,999% zepsuje sie czujnik a nie przekaznik.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym