wentylator chlodnicy

Wszystkie informacje o elementach układu elektrycznego Corsy B.
ODPOWIEDZ
ronin21
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 8 mar 2003, o 22:47
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

wentylator chlodnicy

Post autor: ronin21 »

mam problem z wentylatorem chlodnicy nie wlącza sie a jest dobry, co to moze byc?
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Czujnik .. z reguły jest wkręcany u dołu w chłodnice. Cena ok 25 złtych.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
ronin21
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 8 mar 2003, o 22:47
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

wentylator chlodnicy

Post autor: ronin21 »

a jak to wyglada duze male i czy ida jakies przewody?
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: wentylator chlodnicy

Post autor: Bronek_84 »

ronin21 pisze:a jak to wyglada duze male i czy ida jakies przewody?
Wygląda jak duża nakrętka chyba o rozmiarze jakieś 24mm (ale nie jestem pewien czy na pewno 24 :P ). Wchodzą do tego dwa przewody
Ostatnio zmieniony 20 sie 2004, o 13:33 przez Bronek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

chyba ze masz klime to sa dwa czujniki w tym jeden 3 przewodowy :)
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

moze czas wymienic czujnik temperatury ?? z tego co wiem jest on zlokalizowany w dolnej czesci chlodnicy przy zaworze spustowym plynu (chyba). Moge sprawdzic w knidze jak trzeba... Acha odradzam zakup jakiegos wloskiego gowna, wymnianialem czujnik al etemp silnika - zalozylem wloszczyzne ---> wskazania byly bardziej rozbierzne z rzeczywistymi niz na 15 letnim oryginale.... lepiej doloz te 20 zl i kup oryginal bedziesz mial za to temperature (pomiar) taka jaka byc powinna.... dodam ze od tego zalezy tez posrednio zuzycie paliwa :D
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

A czy przypadkiem ten czujnik nie odpala tylko wentylatora? czujnik pomiarowy jest chyba gdzieś indziej :zakrecony: Jeśli się mylę to sprowadźcie mnie na ziemię
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

tak odpala wentylator ale jesli robi to np za wczesnie to tez chyba nie dobrze, jak za pozno lub wcale to juz w ogole tragedia... to logiczne
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

ja już nic nie kumam bo pisałeś o rozbierzności wskazań, a od wskazań a właściwie pomiarów jest nie to urządzonko :oko:
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

hmmm a czemu właściwie wg Ciebie służy czujnik temperatury jak nie do okreslenia posrednio temperatury (zmiana opornosci w funkcji temp.) i przekazania tej informacji do urzadzenia sterujacego praca wentylatora w tym wypadku chyba ECU auta ?? Jeszcze male sprostowanie do tego co powiedzialem wczesniej..... to czy wentylator wychlodzi ciecz w momencie kiedy to nie bedzie jeszcze potrzebne nie ma zadnego wplywu na temp silnika ze wzgledu na to ze ciecz jest przepuszczana lub nie przez termostat i od niego zalezy wlasciwa temp silnika.... nadmierne zuzycie paliwa z kolei o czym wspominalem wczesniej wiaze sie z niewlasciwymi wskazaniami temp przez czujnik temp. silnika - auto jezdzi na ssaniu wtedy gdy nie ma takiej potrzeby (bledne wskazania czujnika - czujnik utleniony - opor nie proporcjonalny do temp - do wymiany :-D ) Mowiac o rozbierznosciach mialem n amysli czujniki oryginalne i wloskie podroby... otoz oryginal "przekazuje" do kompa temp najblizsza stanowi faktycznemu podczas gdy podrobki mijaja sie z "prawda" nawet o 15 stopni C a to juz jest poza granica tolerancji.... (sprawdzone w praktyce na Tech-1 :-D ).... Na prawde warto wymienic termostat i czyjnik temp silnika... obniza sie spalanie auto pracuje zupelnie inaczej, wskazowka temp. stoi na srodeczku :) a silnik ma najlepsze warunki pracy.... tyle udalo mi sie zgromadzic wiedzy a propos tych spraw - jesli w czym sie myle czekam n asprostowanie :D w koncu po tu jestesmy zeby sie czegos od siebie nauczyc nie ?
A czy przypadkiem ten czujnik nie odpala tylko wentylatora? czujnik pomiarowy jest chyba gdzieś indziej
Hmm wg mojej logiki CZUJNIK pomiarowy przekazuje info do kompa a ten daje impuls do wlaczenia lub wylaczenia went. w okreslonym zakresie temp..... czunik sam w sobie nie jest urzadzeniem uruchamiajacym wentylator........ czujnik to po prostu opornik o zmiennej rezystencji w funcji temperatury......
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Czujnik temperatury chlodnicy mierzy temperature ale jej nie wskazuje na zadnym ze wskaznikow,wlacza wentylator przy okreslonej temperaturze
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

czujnik nie przekazuje nigdzie temperatury, poprostu przy okreslonej temp zamyka obwod-podaje mase do wiatraka i tyle.
czujniki roznia sie poprostu temp w ktorej zamykaja obwod.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
AMFILIADA
Nowy
Posty: 160
Rejestracja: 14 maja 2004, o 20:36
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: AMFILIADA »

Czujnik temperatury chlodnicy mierzy temperature ale jej nie wskazuje na zadnym ze wskaznikow
Zgoda, mowiac o wskazowce mialem na mysli inny czujnik.... Jednak cyberpooh podaje ze jednak czujnik temp chlodnicy nie wspolpracuje z kompem auta tylko po prostu odcina i zamyka obwod w okreslonym zakresie temperatur.... a tego to juz nie wiedzialem
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Nie wiem czy przypadkiem nie steruje jeszcze przekaźnikiem, chyba elementem "wykonawczym" nie jest sam czujnik ale podkreślam chyba przekaźnik. Czujnik nie zmienia rezystancji wraz ze zmianami temp. lecz w odpowiedniej temp. następuje zwarcie styków wewnątrz niego samego, prościej mówiąc znajduje się tam bimetal. Jeśli by liniowo zmieniał rezystancję to wiatrak kręcił by się tym szybciej im gorętszy jest silnik...
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...

1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

wow pisze:gwoli uzupelnienia: sa 3 czujniki temperatury...

1. dla ecu. wkrecony w glowice lub jak najblizej jej samej. mierzy temperature plynu w glowicy i na podstawie tej wartosci ecu koryguje mieszanke
2. czujnik w obudowie termostatu, tudziez innym miejscu - mierzy temperature a wskazanie jest bezposrednio interpretowane przez wskaznik temperatury w zegarach
3. czujnik w chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora
4. czujnik w drugiej chlodnicy, zamykajacy lub otwierajacy obwod zasilania wentylatora chlodnicy klimatyzacji.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Są jakieś przekaźniki czy prąd jest załączany bezpośrednio przez czujniki? :zakrecony:
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

sa tez przekazniki,a wlasciwie jeden, ale na 99,999% zepsuje sie czujnik a nie przekaznik.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

cyberpooh pisze:sa tez przekazniki,a wlasciwie jeden, ale na 99,999% zepsuje sie czujnik a nie przekaznik.
Co racja to racja, przekaźniki rzadko padają, jeśli coś się psuje to na 99,999% czujnik
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Elektryczny”