Stabilizatory GSI do 1.4

Wszystkie informacje o elementach wnętrza Corsy B.
ODPOWIEDZ
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Stabilizatory GSI do 1.4

Post autor: Corstek »

Witam wszystkich.
Tak sobie ostatnio wymyslilem(po dowiedzeniu sie ze kpl. stabilizatorow jakichs eibacha itd. to z 1500zl), ze mozna by sprobowac zaadoptowac je z GSi do x14sz.
W oplu przedni stabilizator do GSi kosztuje ok.400zl i ma grubosc 21mm(albo 24 musze jeszcze sprawdzic-seryjny od 1.4 ma 18mm) do tego jeszcze obejmy-20zl.
Chodzi o to czy te drazki do ktorych przymocowuje sie obejmy(po 2 do jednego drazka-czy to nie przypadkiem drazek reakcyjny?) sa takie same w Gsi i 1.4, bo jak nie to sprawa sie chyba troche komplikuje.

Jest tez jeszcze tylny stabilizator za ok300zl + jakis amortyzator belki tylnej stabilizatora-nie wiem co to, ale jak bedzie potrzebne to tez jakies 20zl. Dowiedzialem sie ze do wszystkich cors jest ta sama belka tylna, wiec z montazem nie powinno byc zadnego problemu.
Do tego jeszcze rozporka gorna (omp jakos do mnie przemawia) i moze byc calkiem ciekawie mysle.

Moge wkrotce opisac jakie efekty to przynioslo, tylko musze wiedziec czy te obejmy beda pasowaly, mierzylem swoj drazek(reakcyjny?) i mial 24mm ale very AFAIR.Zaczne od wlozenia p.rozporki, pozniej bym dolozyl p.stabilizator(jak sie go odbierze i nie bedzie pasowal to nie mozna go juz zwrocic) i na koncu tylni. Wszystko jakies 2-3tyg. po nowym roku.Autko 30 mm blizej nawierzchni.
Macie jakies sugestie czy cos.
Mysle ze jak bym to zrobil i jeszcze ewentualnie rozporka dolna (BTW na ktora zupelnie nigdzie sie nie natknalem?) to do pelni szczescia brakowaloby tylko sport amorow!!!
Pozdrowionka dla wszystkich i wogole.

PS.Niebieska corsine na duzych felasiach widzialem wczoraj w bardzo fajnym clubiwie na rogu torunskiej i wislostrady.Bardzo dobry wybor miejsca na imorezke tylko chyba nie doczekaliscie do 3 kiedy to szymons zaczal swojego mistrzowskiego seta!
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

jaj mam rozporke do ciebie ale wyslalem juz PW pozatym dobry pomysl z tymi stabilizatorami 8-)
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

gorna rozporka nie zmieni nic. dopoki masz miekki zawias (a masz, bo masz serie amortyzatory) to nie spodziewaj sie jakiejkolwiek roznicy. jak zmienisz na twardszy - oczekuj minialnej poprawy w zakretach.

dolna rozporka minimalnie poprawia stabilnosc samochodu w jezdzie po prostej. ale to sa zmiany, ktore wyczujesz dopiero jak zalozysz porzadne zawiasy (czyt. amortyzatory - bo to one w duzej mierze determinuja zachowanie sie samochodu).

stabilizatory (przynajmniej przedni - co daje tylny pytac wowa) to zdecydowanie NAJWIEKSZA zmiana w prowadzeniu. to co daje sie zauwazyc z miejsca, to znacznie zmniejszony przechyl samochodu w zakrecie. jesli grubosc stabilizatora od gsi to tylko 21-24mm to mysle, ze nie mozesz sie spodziewac zadnych nadzwyczajnych efektow. eibach jest drogi - to fakt. z ta roznica, ze naprawde dziala. mysle, ze nie warto kupowac stabilizatorow grubszych o 4mm od serii z 1.4 za 700pln + obejmy - efekt nie warty tych pieniedzy.

obejmy beda pasowaly napewno - rozni sie tylko dolna ich czesc, gorna jest zawsze taka sama, bo obejmuje drazki, ktore w kazdej wersji (o ile wystepuja) maja ta sama srednice.

rozporki:

wiechers:
http://www.wiechers-sport.de/streben/domstreben.html
http://www.wiechers-sport.de/streben/vorne.html
http://www.wiechers-sport.de/streben/hinten.html

raid:
http://www.raid-rdi.com
bezposrednio do rozporek dla corsy:
http://www.raid-rdi.com/cgi-bin/db-e/db ... te=2&pps=5

ci dwaj producenci robia napewno komplety (gora przod, dol przod i tyl)
jesli chodzi o przednia gorna, to wybor jest ogromny.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2003, o 23:06 przez !markos, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

Markos powieodzał prawie wszystko wiec ja tylko uzupełnie o kilka
faktów a mianowicie to ze rura ma wieksza średnice nie czyni z niej
lepszej "rzeczy" ale przy tych przekrojach to jest rzecz marginalna
bo ten eibach jest nie tylko grubszy ale wykonnany z innego materiału
przec co jest BARDZO SZTYWNY !!!! jest tez powyginany w troche inny
sposób .
Reasumujac jesli bys dostał taką rozpurke to grzechem było by jej
nie załozyc ale tak jak masz płaci 600 to nie ma sensu szkoda kasy
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

to przede wszystkim nie rura, a zajebiscie sztywny pret. jak montowalem tego eibacha to sie na nim wieszalem i ani drgnal. seryjny wyginal sie po oparciu o ziemie i stosunkowo lekkim nacisnieciu.

jesli chodzi o wygiecia, to nie moze byc powyginany inaczej, bo nie pasowalby w miejsce seryjnego stabilizatora. :oko:

ps.:
fotki dla tych, co nie chce im sie zagladac na strone raida

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jesli chodzi o tyl sa 2 rozwiazania. jedno pokazane powyzej montowane w punktach oparcia tylnych amortyzatorow. drugie rozwiazanie wybral wiechers - montuje sie to do budy, kilka cm ponizej mocowan amortyzatorow (wymagane wiercenie karoserii - DIY, bardzo prosta robota :oko:). pokazalbym jak to wyglada u mnie, ale niestety nie mam zdjecia.
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Rozporke siekne bo wczesniej i pozniej czy pozniej sie przyda.Co sadzicie o rozp OMP ze sruba??
Gdzie mozna zaczac szukac dolnych rozporek, bo akurat tego to nie mam pojecia gdzie zaczac, zazwyczaj mowia, ze wogole takich rozp. nie ma w roznych sklepach.
Tylny stabilizator to dobry pomysl bo normalnie go nie ma wiec moze sie przydac.Tylko czy przez to autko nie stanie sie bardziej podsterowne, bo nadsterownosc jest b. fajna.

Wogole z tego co piszecie wynika ze roznica w jezdzie np. 1.4 corsa, a gsi jest w sumie znikoma.Jak to jest z ta gsi w koncu, bo nie mialem okazji sie przejechac nigdy.

Poza tym skoro mowisz ze opierales sie o ziemie na stabilizatorku i on sie lekko uginal to w sumie to taki stabik o kilka mm grubszy na 80%(imho) nie bedzie siegial.Tak sobie tylko dywaguje. Niech ktos moze napisze jak sie jezdzi seryjna corsa gsi w porownaniu do zwyczajnej z wyjatkiem 1.4 16v.
Mimo wszystko przedni stabilizator z obejmami to tylko 4 banki.
Pozdro
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

!markos pisze:to przede wszystkim nie rura, a zajebiscie sztywny pret. jak montowalem tego eibacha to sie na nim wieszalem i ani drgnal. seryjny wyginal sie po oparciu o ziemie i stosunkowo lekkim nacisnieciu.

jesli chodzi o wygiecia, to nie moze byc powyginany inaczej, bo nie pasowalby w miejsce seryjnego stabilizatora
nie chodziło mi o kszałt tylko o technike giecia w przypadku seri
jest to na zimno a nie na goraca :oko:

a o tym ze jest to pret to nie wiedziałem
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

gdzie szukac dolu? hpt w szczecinie sprzedaje wiechersa. mozna u nich tez zamowic raida. w zasadzie mozna u nich zamawiac wszystko z katalogu suspension supplies.

co do omp - to bardzo dobra firma, tak jak np. sparco. obie firmy maja osiagniecia w rajdach, wiec wiedza co robia. regulacja na rozporce to dodatkowy atut.

tylny stabilizator nie powinien w ogole zmienic charakterystyki nadsterowny/podsterowny. nie zmieniasz masy samochodu, nie zmieniasz nastawow zawieszenia. podejrzewam, ze nie ma zadnej roznicy, moze oprocz zwiekszonej sztywnosci calej belki. a czym to owocuje? cholera wie..

wrocmy na chwile do punktu wyjscia: nie poszujesz wiekszych roznic dopoki nie kupisz sztywniejszych amortyzatorow. mnie nie pytac o jakich mowie, bo ja jestem skrzywiony tym, co widac w avatarku :lol:

nie napisales czy w ogole masz jakis stabilizator w samochodzie. jesli nie masz, to kupienie stabilizatora od gsi napewno bedzie dobrym pomyslem. jesli natomaist masz ten seryjny mieciutki, ktory mialem ja u siebie (1.4 16v) to nie wymieniaj go na ten od gsi, bo tu chyba roznica bedzie niewielka. im sztywniejszy tym lepszy. musialbys porownac bezposrednio obydwa.

co zas sie tyczy eibacha, tak to wlasnie wyglada:

========================================
Obrazek
========================================

niewielu tu widac, ale stabilizator jest grubszy niz sam drazek. i tak jak mowilem: nie do zgiecia. usilne proby wygiecia go zakonczyly sie fiaskiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

mam z przodu zawias -40 i amorki gazówki (twarde cholery) i nawet teraz na zimówkach i większym profilu jak trafie na jakąś większą nierówność to jest takie pier..dyknięcie , że aż serce boli. Sam obiecuje sobie wstawić stabilizatory do przody i w tylną belke . Poszukuje tych rzeczy od tigry, bo też pasują i są najgrubsze z seryjnych.
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

AdamXXL pisze:mam z przodu zawias -40 i amorki gazówki (twarde cholery) i nawet teraz na zimówkach i większym profilu jak trafie na jakąś większą nierówność to jest takie pier..dyknięcie , że aż serce boli. Sam obiecuje sobie wstawić stabilizatory do przody i w tylną belke . Poszukuje tych rzeczy od tigry, bo też pasują i są najgrubsze z seryjnych.
no niestety musze sie z toba zgodzic u mie jest podobnie :-(
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
danrok
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 25 mar 2003, o 11:47
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: danrok »

Adam - jakbyś znalazł stabilizator do GSI lub Tigry to daj znać ja też poszukuje.
Ale nie da sie ukryć Eibach jes super...
Niewyrośnięta naturystyczna Corsa 1.0 12v
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

A co to jest to hpt w Szczecinie, jak zadzwonie do informacji to beda wiedzieli o co chodzi?I gdzie mozna obejrzec katalogo suspension supplies?
Jeszcz b. wazna sprawa-jak to jest z dolna rozporka, zmniejsza przeswit czy zostaje na rowni z miska olejowa itd. W duzo wczesniejszych postach czytalem ze ludzie nie montowali tego bo trzeba bylo cholernie uwazac jezdzac z tym??
Mam fure 30 mm nizej (enzo) amory sach adv ,z tylu kyb gaz i jest dosc twardo(szczegolnie dla pasazerow-nawet raz jechalem w 6 osob i bylo lepiej niz na seryjnych sprinlach w 4-5)stabilizator tez seryjny 18mm przod.
dzieki bardzo za pomoc i wogole
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

w niektorych samochodach rzeczywiscie montaz takiej rozporki wymusza zwiekszona ostroznosc przy przejezdzaniu przez np. wystajace studzienki. w corsie na szczescie nie - sprawdzone. jedyne co ostatnio ucierpialo to kolektor wydechowy i stabilizator (za wysoki kraweznik wziety pomiedzy kola przy parkowaniu..).

ps.: jesli enzo+sachs+kyb=twardo, to zapraszam na przejazdzke spax performance corsa :lol:

reszte dot. hpt i katalogu ss napisalem ci w privie.
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Markos-dolna masz zamontowana taka o wezowatym ksztalcie(ta ze srodkowej fotki)?

Nie rozumiem teraz w takim razie co to sa za sway bars kit na stroonie staimetza: http://www.steinmetz.de/produkte_e/cors ... werk_.html
przeciez to wogole nie przypomina tych standardowych rozporek.
Montuje sie to zamiennie czy wszystko naraz tzn rozporki i te sway bary staimetza.
Na stronie raida sway barem nazwana jest dolna rozporka.

Na tej stronce raida nie ma gornej rozporki do 1.4 8v-dobrze mi sie wydaje?
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Corstek pisze:Markos-dolna masz zamontowana taka o wezowatym ksztalcie(ta ze srodkowej fotki)?

Nie rozumiem teraz w takim razie co to sa za sway bars kit na stroonie staimetza: http://www.steinmetz.de/produkte_e/cors ... werk_.html
przeciez to wogole nie przypomina tych standardowych rozporek.
Montuje sie to zamiennie czy wszystko naraz tzn rozporki i te sway bary staimetza.
Na stronie raida sway barem nazwana jest dolna rozporka.

Na tej stronce raida nie ma gornej rozporki do 1.4 8v-dobrze mi sie wydaje?
trzeba być ostrożnym w ocenianiu rzeczy przez neta, często nie chce się im robić różnych fotek i ta sama fotka jest dla wielu samochodów.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Corstek pisze:Markos-dolna masz zamontowana taka o wezowatym ksztalcie(ta ze srodkowej fotki)?
tak. dokladnie taka, tylko w czerwonym kolorze i wiechersa :) ksztalt jest podyktowany koniecznoscia ominiecia wydechu. wszystkie rozporki dolne do corsy b maja taki sam ksztalt.
Corstek pisze:Nie rozumiem teraz w takim razie co to sa za sway bars kit na stroonie staimetza. przeciez to wogole nie przypomina tych standardowych rozporek.
bo to nie sa rozporki, tylko wlasnie stabilizatory. te na zdjeciach to nie sa stabilizatory do corsy - stad problem w rozpoznaniu.
Corstek pisze:Na stronie raida sway barem nazwana jest dolna rozporka.
blednie nazwano ja swaybar'em. swaybar to tylko i wylacznie stabilizator przechylu. tak dla porzadku to powinno sie nazywac anti-sway bar.
Corstek pisze:Na tej stronce raida nie ma gornej rozporki do 1.4 8v-dobrze mi sie wydaje?
rozporka pasujaca do 1.4 16v pasuje automatycznie do 1.4 8v. odwrotnie juz niekoniecznie :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

!markos pisze:wszystkie rozporki dolne do corsy b maja taki sam ksztalt.
nie-e... sa dwie rozne wersje zawieszenia w corsach i sa dwa rozne rodzaje dolnych rozporek.
!markos pisze:blednie nazwano ja swaybar'em. swaybar to tylko i wylacznie stabilizator przechylu. tak dla porzadku to powinno sie nazywac anti-sway bar.
albo jeszcze inaczej anti roll bar (arb).
c20rsa, czlowieku meeen!
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

wow pisze: nie-e... sa dwie rozne wersje zawieszenia w corsach i sa dwa rozne rodzaje dolnych rozporek.)
Dzwonilem do hpt i powiedziali ze jest rozporka dolna wiechersa za ok.180
skoro im podalem ze 1.4 8v 1996r to w takim razie to wystarczy do ustalenia wersji zawieszenia?(ja pewnie mam ta pierwsza?)

Czym wogole one sie roznia?

PS:Wczoraj w srodku miasta zapsul mi sie pstryczek odcinajacy zaplon i fura zgasla na srodku pl.zawisza i jeszcze zatarasowala tramwaj.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

Corstek pisze:Dzwonilem do hpt i powiedziali ze jest rozporka dolna wiechersa za ok.180 skoro im podalem ze 1.4 8v 1996r to w takim razie to wystarczy do ustalenia wersji zawieszenia?(ja pewnie mam ta pierwsza?)

Czym wogole one sie roznia?
roznie to bywa z tymi firmami... ale sadzac po roku produkcji to masz wersje pierwsza (tak naprawde ktora masz wersje mozna okreslic po numerze nadwozia dokladnie, ale nie powiem teraz od ktorego numeru byla wersja druga bo nie mam dostepu do katalogu) i w katalogu wiechers'a to jest ten nizszy numer. roznia sie tym, ze jedna pasuje do wersji pierwszej a druga do drugiej nie odwrotnie, dlatego dobrze byloby kupic odpowiednia.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

tak dla porzadku, sa 3 wersje :-P

Corsa B/Tigra (ab Bj. 5/93-4/97) stal 333004 36,00, alu 334004 54,00
Corsa B/Tigra (ab Bj. 4/97) stal 333005 36,00, alu 334005 54,00
Corsa B 1,0 12V (ab Bj. 11/96) stal 333010 36,00, alu 334010 54,00

po kolei: model, rocznik, symbol, cena w euro.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”