Niedogrzany silnik zimą

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Niedogrzany silnik zimą

Post autor: PABLO »

Mam problem i pytanko.
Własnie przyszła zima i bez kartonu nie idzie w Corsie usiedziec taka kosta, wskazówka od temp. ledwo dygnie, A jak zapodam karton to dochodzi przy -5 nawet do pierwszej kreski. Czy to oby wina napewno termostatu ?? Wy nie macie takiego problemu ?? Zalay układ mam płynem petrygo, myslicie ze to wina wlotów ?? przez nie zimne powietrze piździ ale nie było ich i tak samo się działo.
A jeśli ktoś w A wymieniał termostat czy to duzo roboty ??
dzięki.
Obrazek
Awatar użytkownika
marog
Nowy
Posty: 349
Rejestracja: 28 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Kraków/Jasło
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: marog »

Wiem ze Flipper mial ten sam problem ale sobie z tym poradzil (dokladnie nie pamietam jak wiec nie chce mieszac) najlepiej jak on sie wypowie
Obrazek
--------
Pozdrawiam
Marog
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

OK poczekmy jak na forum zaleci. Chmm ciekawe ciekawe co to.
Obrazek
Retox
Nowy
Posty: 188
Rejestracja: 5 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Retox »

Ja nie wiem co to, ale wiem, że tak być nie powinno :-D . Nie wiem czy to akurat wina termostatu - u mnie był stosunkowo niedawno wymieniany.
Przy minusowej temperaturze szczałka sobie pełznie na środek ale robi to wolno, natomiast chce założyć coś w stylu kartonu, aby to wszystko działo się szybciej i tym samym wnętrze szybciej się nagrzewało.
Napisz jeszcze Pablo, po jakim czasie tzn. po ilu kilometrach strzałka spełza z niebieskiego pola, bo może jeździsz na krótkich dystansach i nie dajesz jej szansy :-D .
gonzo
Nowy
Posty: 108
Rejestracja: 22 cze 2002, o 22:04
Lokalizacja: krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: gonzo »

słychaj ostatnio flirer poruszył ten temat na foru iż w corsie nie przyłożysz reki do wylotu z dmuchawy bo tak grzeje ja mam tak samo termostat wymieniłem zajeło mi to 30 minut proste jak drut ale tez sobie przysłonie żeby to szybciej trwało aczkolwiek gdzie ostatnio słuchałem jakiejś wypowiedzi jakiegos pana inż że nie powinno się zasłaniać na zime bo to jest tak skonstrułowane że nie wolno zasłaniać bo wtedy coś tam się dzieje. Ja nie wiem co? ale poszukaj problemu bo corsa naprawde grzeje
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

tez słyszałem o tym inzynierku co mówił o tym kartonie.
A ile przejezdzam gdzies 3 km jak juz dygnie od tego beleczka a normalnie do pracy około 50 km w jedną strone
i dygnie za niebieskie
Obrazek
Retox
Nowy
Posty: 188
Rejestracja: 5 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Retox »

No to nie jest normalne, bo u mnie po 6 kilosach złazi z niebieskiego.
A zamiast kartonu można zastosować coś co przepuszcza powietrze, ale z trudem- ja stosuję wykładzinkę :oko:
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Ale samochód przecież powinien być tak zrobiony że bez zadnych kartonów powinien sie dobrze grzac jest teraz za oknem dopiero -4 w olsztynie a jak przyjdą mrozy to kalesony zakładam i nie jest to przyjemne .
Obrazek
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Kurcze myslałem ze się cś więcej dowiem. :-( A ja nadal marzne
Obrazek
Retox
Nowy
Posty: 188
Rejestracja: 5 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Retox »

Trza się ciepło ubierać :grin:

Podjedź do jakiegoś Kazia i on Ci powie co może być przyczyną Twojego niedogrzania :oko:
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Chyba taki to bedzie kazał wymienic pół samochodu, nie lubie takich mechaników. C prawda jest kilku fachowców ale myśle że nie powiedzą bo jak to duperelka to nie powie bo nie zarobi bo sam zrobie ale nie chce się babrac jak nie jestem pewny.

A ubierac się trzeba trzeba. Jest tak samo chłodno jak w maluchu, no trochce przesadzam ale chłodno a uwielbiam jak w samochodzie jest ciepełko w zime oczywiscie.
Obrazek
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

CHŁOPAKI -18 RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

PABLO ja mam ten sam problem. U mnie zimno jak cholera. Nagrzewnica przepłukana i to samo. Musze chyba termostat wymienic bo z tego co wychodzi to ten jest zwalony. Przewody dochodzące do nagrzewnicy powinny być gorące a jak samochód pochodzi dłużej to robią się ledwo ciepłe. Poza tym to ja nie mam kanałów doprowadzających ciepłe powietrze do wywietrzników przy szybie i to też na pewno jest powód. No ale jakby grzało to choć na nogi by szło a tu lipa. Weż jeszcze pod uwagę że jest cholernie zimno i auto sie tak szybko nie nagrzewa choć nie ma takiej możliwości żeby się nie nagrzało - musi. Moim zdaniem termostat do wymiany.
Jeżeli chodzi o koszta to REN ostatnio wymieniał u siebie i za sam termostat zapłacił 40 zeta ale za wymianę koło 400 bo trzeba było "pół" sinika wyjąc aby go wymienić.
Naprawdę wiem co czujesz bo ja mam to samo.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

GONZO pisał ze to 30 min roboty i sam to wymienił, a ty masz inny motor w samochodzie.
Chyba w weekend rozbieram gablote.
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Skoro tak to nawet lepiej. Trzeba wymienic i już ... zobaczymy jaki będzie efekt.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Coś chłopaki móili że Flip tez mniał taki problem Ale go nie ma na Forum :(
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Wiem wiem - Flipper przeczyścił nagrzewnicę i mu grzeje tak ze ho ho. Jakby u nas tak grzało to czułbys się jak na Hawajach.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

A czym ta nagrzewnica sięmoze zapchac ??kamieniem z płynu czy lisciami jakimiś ??
A zeby się do niejn dostac to całą deske trzeba wyciągać ?? deske rozdzielczą ??
:0
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Powiem ci jak to z Flipperem robiliśmy. Otwierasz maskę i tam masz dwa takie gumowe przewody ktorę są przymocowane do rurek wychodzących z nagrzewnicy. Zdejmujesz te gumowe przewody z rurek (i zatykasz czymś żeby płyn nie wyleciał ale możesz też potrzymać w pozycji pionowej a jak się troche wyleje to się nic nie stanie), bierzesz wąż ogordowy i podpinasz pod jedną z rurek (z których zdjąłeś przewody gumowe) i puszczasz wode. Drugą rurką powinno Ci wylecieć dużo śmieci z nagrzewnicy. Jak już wszystko wyczyścisz to zakładasz ponownie gumowe przewody. Odpalasz silnik i testujesz czy ciepłe powietrze leci po nagrzaniu silnika. U mnie to za dużo nie dało z wiadomych powodów (albo i nie wiadomych) ale może u Ciebie da. Flipper tak zrobił i grzeje mu super - wierz mi.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
PABLO
Swój
Posty: 515
Rejestracja: 22 maja 2001, o 02:00
Lokalizacja: OLSZTYN
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: PABLO »

Jest tak, że jak mam karton i temperatura nie jest ponizej zera to w środku jet Majorka az takie pażące powietrze leci z nadmuchów. A jak jest na minusie to tragedia leci ciepłe ale nie az tak ciepłe. Jak przełącze na 3 nadmuch to mi normalnie zimnym powietrzem leci :( na 1 musi byc zeby ciepłe leciało.
Obrazek
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No to nie wiem - na pewno to nie jest normalne bo powinien Ci dmuchac. Jak było cieplej to i u mnie cos tak ciepłego leciało ale jak jest -15 to już dupa. Ja chyba termostat wymienie i dalej zobaczę.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

No ja dziś odpalałem samochód po nocy, a w nosy było uwaga uwaga -22 stopnie, qrde myślałem że nie duszę, pracowała jak Kamaz z urwanym tłumikiem, ale na szczęście sie rozgrzała i pojechałem ;]
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No ... te mrozy mnie trochę denerwują ... bez przesady, to nie Kamczatka.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

hmmm ja kombolotem nie jezdzilem od dwoch dni i dzis rano nie zapalil :(
c20mboT
WujkO
Nowy
Posty: 115
Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WujkO »

PABLO - na trzecim i u mnie chłodne zaczyna lecieć
na drugim jeszcze ciepłym daje
wskazóka wskazuje na pierwszej kresce za zimnym :(
wymieniałem czyjnik temp. cieczy i jest OK
narazie sie nie przujemuje i jezdze
pozdrawiam

Ł.W.

Golf III, 1.4i
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

UcHO pisze:No ja dziś odpalałem samochód po nocy, a w nosy było uwaga uwaga -22 stopnie, qrde myślałem że nie duszę, pracowała jak Kamaz z urwanym tłumikiem, ale na szczęście sie rozgrzała i pojechałem ;]
aw shit!!! az tyle bylo??? a ja sie dziwilem, ze tak dziwnie sie odpalala mala... dziwnie naprawde to bylo... z rozruchem i jazda zadnych problemow, ale inaczej tak jakos... ale akku mam nowy...
c20rsa, czlowieku meeen!
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

No a ja mam problem z akku. Shit dwa lata gwarancji a pada po dwóch latach i dwóch miesiącach (chyba).
Jak prżeżył dzisiejszą noc to żył będzie.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No ja przezornie na zime kupiłem nowy i na razie jest wszystko okej - swoją drogą ciężko żeby nie było skoro jest nowy :-D
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Pablo! Ja jakiś rok temu też miałem taki problem ale po wymianie termostatu lepiej grzał,a wcześniej po zrobieniu nawet 100km wskazówka max przekraczała 1 kreskę.
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Możesz sprawdzić czy to termostat:Odkręć wężyk, który idzie z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego,od strony zbiorniczka i dmuchnij.Jeżeli powietrze przejdzie przez cały ukł.chłodzenia i zabulgocze w zbiorniczku wyrównawczym to będzie oznaczało że to termostat nie trzyma.Termostat przy zimny silniku powinien być zamknięty czyli nie powinien przepuszczać płynu.Wymiana termostatu zajmuje myśle że do 30min(tak u mnie zajeło,mam silnik 1.2S).Odkręcasz pokrywe paska rozrządu (5 śrub śr.10),zdejmujesz przewód łączący blok z chłodnicą.Z bloku wychodzi taki metalowy króciec,pod nim właśnie jest termostat.Króciec ten jest przykręcony dwiema śrubami o śr.13.Ja nie musiałem rozbierać rozrządu,jest dostęp do tych śrub(odkręciłem je za pomocą klucza nasadowego).Zdejmujesz króciec,wymieniasz termostat i skręcasz.Proste co? :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”