Obniżanie Corsy

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Obniżanie Corsy

Post autor: fabryk »

Witam!

Jak najlepiej obnizyc corse???

Czy metoda "u dziadka" czyli skracanie i utwardzanie seryjnych sprezyn ma sens???Stosowal ktos ta metode???

Jezeli powyzsza nie to jakie sprezynki polecacie???Chodzi mi glownie o twardsze a co do wysokosci to takie zeby mi 14 nie obiceraly w nadkolach!

Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

jestem teraz na etapie obnizania corsy ale nie proponowalbym skrecania sprezyn ....... jak juz to kupic jakies sprezynki wg mnie np: Weitec
najlepiej jednak kupic krotsze amorki i do tego przystosowane sprezynki jednym slowem komplet
ja mam cos akiego zrobic jednak jest to droga inwestycja (wiele wyzeczen ale cos za cos )
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

amortyzatory dac do utwardzenia, a sprezyny kupic od mocniejszego
modelu (tzn wiekszego silnika) i obciac 1 zwoj!
Obrazek
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

Jakie masz te 14 ET ? na poczatek jezeli masz malo kasy to mozesz kupic sperezyny obnizajace max do - 40 i zalozyc je na seryjne amory tylko ze skroci ci sie zytwotnosc tych amorów.Mozesz kupic amortyzatory gazowe i wtedy wszystko juz jest ok.Jezeli chcesz obnizyc bardziej auto ( > -40 ) to wtedy juz musisz kupic komplet poniewaz sprezyna musi byc dobrze zestrojona z amorem. Chociaz slyszalem ze blistein sport + sprezyny eibacha jest bardzo dobrym zestawieniem
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

Feliks pisze:Jakie masz te 14 ET ? na poczatek jezeli masz malo kasy to mozesz kupic sperezyny obnizajace max do - 40 i zalozyc je na seryjne amory tylko ze skroci ci sie zytwotnosc tych amorów.Mozesz kupic amortyzatory gazowe i wtedy wszystko juz jest ok.Jezeli chcesz obnizyc bardziej auto ( > -40 ) to wtedy juz musisz kupic komplet poniewaz sprezyna musi byc dobrze zestrojona z amorem. Chociaz slyszalem ze blistein sport + sprezyny eibacha jest bardzo dobrym zestawieniem
ET mam 38!nie chce zeby mic cos obcieralo!a jaka jest cena tych sprezyn???Mowisz ze skroca zywotnosc czyli ile ze 20% wiecej beda sie zuzywac???

pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

Nic ci nie bedzie obcierac
Sprezyny nowe np eibacha -35mm kupisz za okolo 600zl uzywane o wiele taniej napisz na pw do Adamaxxl moze cos by ci skombinowal
Nie wiem o ile procentowo szybciej ci sie zuzyja seryjne amory ale poszukaj na forum tehnicznym tam powinny byc jakies informacje tzn. po ilu tys amory ktos musial wymieniac ,czy mu sie poprawila przyczepnosc itp.bylo tam kilka topicow temu poswieconych opcja search
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Kiedyś WoWik mi mówił że jak obniżysz o 30 mm to amortyzatroki będą zały czas tak pracowały jakbyś jeździł z 4 osobami na pokładzie, czyli szybciej :(
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

UcHO pisze:Kiedyś WoWik mi mówił że jak obniżysz o 30 mm to amortyzatroki będą zały czas tak pracowały jakbyś jeździł z 4 osobami na pokładzie, czyli szybciej :(
no to jeszcze nie tak tragicznie :) ale dzieki za info przynajmniej obrazowo wiem jak to sie zuzywa :)

Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Speeddemon
Świeżak
Posty: 97
Rejestracja: 16 maja 2002, o 00:19
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Speeddemon »

Koleś po prostu obciął po dwa zwoje w przednich seryjnych sprężynach.Myślałem że to będzie kupa,ale jest bosko.Zawiecha pracuje jakby była kompletnie wymieniona.Auto spadło na glebę a praca zawiechy jest bez zarzutu.Pięknie wybiera dziurki.Zanim kupisz sprężyny sportowe,obetnij (np.gumówką) te które masz i zobacz czy Cię to satysfakcjonuje.Jeśli wg Ciebie będzie do dupy,to nic nie stracisz,bo i tak będziesz kupował spręzyny.A jak Ci się spodoba,to będziesz miał sporta za friko.
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

Speeddemon pisze:Koleś po prostu obciął po dwa zwoje w przednich seryjnych sprężynach.Myślałem że to będzie kupa,ale jest bosko.Zawiecha pracuje jakby była kompletnie wymieniona.Auto spadło na glebę a praca zawiechy jest bez zarzutu.Pięknie wybiera dziurki.Zanim kupisz sprężyny sportowe,obetnij (np.gumówką) te które masz i zobacz czy Cię to satysfakcjonuje.Jeśli wg Ciebie będzie do dupy,to nic nie stracisz,bo i tak będziesz kupował spręzyny.A jak Ci się spodoba,to będziesz miał sporta za friko.
aha a wiesz gdzie w wawie mozna to obciac???? aha i o ile obciac z tylu a o ile z przodu???

pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Siemka!!!

A ja przy okazji zawieszenia zapytam o cośinnego, bo ostatnio usłyszałem pewną opinię. Pytanie kieruję do tych, którzy mają twarde zawieszenie. Czy jeśli zrobi się glebę, to praktycznie trzeba się pożegnac ze słuchaniem płyt w czasie jazdy? Jakie macie opinie na ten temat?
Oczywiście, jeśli możecie mi odpowiedzieć na to pytanie...
Pozdrawiam

Pirat
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

nie koniecznie wszystko zalezy od radia jakie posiadasz z wlasnego doswiadczenia wiem ze im starsze radyjko tym ma wieksze sklonnosci po przepuszczania na dolkach ale jesli radio jest w miare to zeby plyta przeskoczyla to musza byc chyba doly po kolana i zawiecha H&R :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Dobre pytanie Fabryk - o ile obciąć przód i tył amorków żeby było okej. Ja mam spręzynki progresywne 60 mniej z przodu i 40 mniej z tyłu. Jak przejeżdrzam przez próg zwalniający nawet bardzo wolno to autko się jescze troszkę odbija po przejechaniu progu. Dzieje się tak tylko z przodem i myśle że obcięcie powinno pomóc troszkę ale ile ciachnąć ??????
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

CRITERS pisze:autko się jescze troszkę odbija po przejechaniu progu. Dzieje się tak tylko z przodem i myśle że obcięcie powinno pomóc troszkę ale ile ciachnąć ??????
amortyzatory sie klaniaja... jakie masz amorki? po obcieciu bedzie jeszcze gorzej...
c20rsa, czlowieku meeen!
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

plyt mozna sluchac bez pszeszkod, ale kregoslup juz tak lekko tego nie znosi .. :x
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Standardowe oplowskie amorki chyba, a z kasą u mnie jak na złośc strasznie mało. W szczególności że muszę teraz wymienić łożyska - wow jaką firmę polecasz sam - tych łożysk (mówie o tych dwóch co mi na pw pisałeś chyba optima i coś drugiego ale nazwy nie chce przekręcić więc nie pisze) i czy dużo odbiegają jakością lub wytrzymałością od wyrobów oplowych. W przyszłym tygodniu będę wiedział co wymieniam czy wszystkie 4 łożyska czy tylko 2 przednie więc dam Ci znać. :-D :-D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pozdrowienia przesyła Criters
Speeddemon
Świeżak
Posty: 97
Rejestracja: 16 maja 2002, o 00:19
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Speeddemon »

Jesli chodzi o radyjko to nasluchales sie jakichs plot albo ktos mial Soniaka.Zaden nieuszkodzony Pioneer np. nie przeskakiwal mi nigdy.W ogole Pioneer jak za ta cene uwazam ze jest najciekawszym radyjkiem.Ma mnostwo bardzo przydatnych funkcji.jesli chodzi o sprezynki to ciac tylko seryjne.Jak sie ma 60mm w dol to juz nie ciac bo to bedzie morderstwo dla amorow.Seryjne sprezynki najlepiej obciachac o dwa zwoje.Z tylem jest gorzej,bo obciac sie nie da.Z tylu sa spiralne i jakbys obcial to musialbys wspawac im mocowanie.Tyl najlepiej kupic uzywany (koszt okolo 80-100zl) albo zalozyc sciagacze.Jesli sciagacze to pomiedzy sciagacz a sprezyne najlepiej wrzucic gume bo inaczej moze trzeszczec (piszczet,itp.)Aha,obcina sie tak jak wczesniej pisalem np. gumowka.Mozesz pilka lub wyrzynarka bylebys obcial.Trzeba tylko uciac w tym samym miejscu,w ktorym konczy sie oryginalna to nie bedzie problemu z mocowaniem.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a ja odnosze nieodparte wrazenie, ze wlasnie wchodzimy do takiej wielkiej naladowanej siankiem stodoly. i obcinamy tam sprezynki. u kowala, ktory gowno wie o rzeczy, ktora wlasnie robi. niech nikt mi nie mowi, ze to zdrowe rozwiazanie. miekka standardowa sprezyna, ktora sie skraca nie ma prawa dzialac ani dobrze, ani bezpiecznie. az sie wkurwilem no.. na glupote nie ma rady. sory, bycmoze kogos obrazam wlasnie, ale wali mnie to. nie znosze bezmyslnych rozwiazan i moze dlatego za mocno pojechalem. tak juz mam. pozdrawiam goraco (mimo wszystko) amatorow mocnych wrazen obcinania seryjnych sprezyn. powinszowac geniuszu i kreatywnosci. wizjonerstwo. jak dla mnie bomba. proponuje temu tematowi nadac status tematu miesiaca niezaleznie od tego jak dyskusja sie dalej potoczy. peace!
Obrazek
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Speeddemon pisze:Jesli chodzi o radyjko to nasluchales sie jakichs plot albo ktos mial Soniaka.Zaden nieuszkodzony Pioneer np. nie przeskakiwal mi nigdy.W ogole Pioneer jak za ta cene uwazam ze jest najciekawszym radyjkiem.
No nie do końca - mój Pionier był nieuszodzony i zmieniarka skakała w kufrze. Nie zawsze dało się wysłuchać całej płyty.
Speeddemon pisze: jesli chodzi o sprezynki to ciac tylko seryjne.Jak sie ma 60mm w dol to juz nie ciac bo to bedzie morderstwo dla amorow.Seryjne sprezynki najlepiej obciachac o dwa zwoje.
Jeśli obcinasz to jest jeszcze gorzej niż z progresywną i każde obcięcie (czy -25, czy -40) to morderstwo dla seryjnych amorów.
Speeddemon pisze: Z tylem jest gorzej,bo obciac sie nie da.Z tylu sa spiralne i jakbys obcial to musialbys wspawac im mocowanie.
Każda jest spiralna - Twój tył jest stożkowy.
Speeddemon pisze: Tyl najlepiej kupic uzywany (koszt okolo 80-100zl) albo zalozyc sciagacze.Jesli sciagacze to pomiedzy sciagacz a sprezyne najlepiej wrzucic gume bo inaczej moze trzeszczec (piszczet,itp.)
I tak jak napisał !markos poniżej - wstawić auto do stodoły. Końcówkę wydechu zrobić z rynny itd.

Ludzie nauczcie wy się w końcu jednej rzeczy - zawieszenie to wasze życie - przeliczcie ile jest ono dla was warte a potem kombinujcie z cięciem sprężyn, albo ich ściskaniem.
Nic nie denerwuje mnie tak jak rzeźba w zawieszeniu i oponach. Spojler to sobie możesz nawet z drewna wystrugać - Twój problem, ale zawias ma być profi bo nikt z nas nie porusza się po drogach z dozwolonymi prędkościami, a co może się stać jak ci rozhartowana od temp. przy cięciu sprężyna pęknie w zakręcie, albo ściągacz za 10 się rozepnie ??
Pomyślcie o tym.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Jedrus RESPECT - 100% racji. Moim zdaniem już lepiej nic nie robić niż rzeźbić.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

A mi nie chodziło o obcinanie sprężyn bo to co mam to mi wystarcza (-60/-40) tylko pytam sie czysto teoretycznie jak by tak obciąć cały gwint amortyzatora i może jeszcze kawałek (narazie nie myślałem nad tym poważniej) i jeszcze raz nagwintować. Czy amortyzator wtedy odzyskał by swoją charakterystykę pracy czy mogło by to polepszyć czy pogorszyć właściwości jezdne. Myślałem sobie tak nad tym ponieważ mówicie że zakładając krótsze sprężyny i pozostawiając amortyzator ten sam - to on wtedy pracuje na resztkach swojej mocy . Wieć jak by tak uciąć tego "pręta" ? ? ? ? Jeżeli bym się nawet czegoś takiego podją to napewno dał bym to do firmy która zrobiła by to profi. Szczególnie chodzi mi o gwint ponieważ od niego wszystko zależy. BEZ NERWÓW I OBRAŻANIA PORZĄDNYCH STODÓŁ, W KTÓRYCH POWSTAŁA MOTORYZACJA CAŁEGO ŚWIATA :-D :-D :-D :-D proszę o odpowiedzi.
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wiedziałem, że zwracam się do fachowców :) :) :) :)

Co do obcinania sprężyn, popieram słowa Jędrusia i Sieraka. Zawiecha to bezpieczeństwo. Nie tylko narażacie siebie, ale też innych, niewinnych użytkowników dróg

pozdrawiam
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Wiecie co, obcinajmy sami sprężyny, skracajmy amorki, cerujmy igłą i nitką opony i wszystko nam wyjdzie za 1/5 ceny, po co kasę wydawać?! Żyje się tylko raz i mamy na to zycie tyle kasy wydawać? Głupota! Biorę kontówkę i idę ciąć spręzyny w garażu. Wogóle wszystko zrobię w garażu, nawet sobie samochód spray'em pomaluje i będzie się ładnie błyszczał. Więcej takich genialnych pomysłów Panowie jak można zaoszczędzić pieniądze, będzie więcej browarów!!! :-P :)23
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

CRITERS pisze:Dobre pytanie Fabryk - o ile obciąć przód i tył amorków żeby było okej. Ja mam spręzynki progresywne 60 mniej z przodu i 40 mniej z tyłu. Jak przejeżdrzam przez próg zwalniający nawet bardzo wolno to autko się jescze troszkę odbija po przejechaniu progu. Dzieje się tak tylko z przodem i myśle że obcięcie powinno pomóc troszkę ale ile ciachnąć ??????
Critters - jak masz -60 z przodu to co Ty chcesz jeszcze obcinać. W sparwie amorków - to bez obrazy ale pomyśl trochę, jeśli teraz skok jest krótki to jak obetniesz gwint i ściśniesz go bardziej - to będzie mniej więcej tak jakbyś zamiast amorka sobie kołek drewniany wstawił. Cały problem polega na skoku wewnętrznym tłoka (może pomogło by gdybyś go rozebrał i skrócił ale od dołu :-D ), a tego IMHO domowym sposobem zmienić się nieda, ale jesli nawet jesteś bardzo uzdolnionym mechanikiem to pozostaje jeszcze problem zaworów wewnętzrnych, gazu, odpowiedniego oleju itd.
Ja też lubię wiele rzeczy zrobić przy aucie sam ale są pewne granice - nie sądzę żeby KONI, Bilstein czy inne firmy wydawały kasę tylko na marketing (chodzi mi o działy badawczo rozwojowe).
Tak na marginesie to pracując kiedyś u J.Biernackiego (przedstawiciela H&R na Polskę) miałem wielokrotnie możliwość oglądania fabryki od środka i uwierzcie mi proces produkcyjny sprężyny to nie jest taka prosta sprawa jak się wydaje. Stąd bierze się cena markowego produktu (dobry materiał, maszyny i Know how (a to jest chyba najważniejsze)).
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

UcHO pisze:Wiecie co, obcinajmy sami sprężyny, skracajmy amorki, cerujmy igłą i nitką opony i wszystko nam wyjdzie za 1/5 ceny, po co kasę wydawać?! Żyje się tylko raz i mamy na to zycie tyle kasy wydawać? Głupota! Biorę kontówkę i idę ciąć spręzyny w garażu. Wogóle wszystko zrobię w garażu, nawet sobie samochód spray'em pomaluje i będzie się ładnie błyszczał. Więcej takich genialnych pomysłów Panowie jak można zaoszczędzić pieniądze, będzie więcej browarów!!! :-P :)23
To ja Ci pozycze katowke a Ty postawisz mi browara. :lol:
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

widze ze jakos watek sie bardzo rozwinol :)

hehe ja czysto teoretycznie zapytalem o skracanie ale sprezynek!Poprzednio mialem CC sportinga i chlopaki odemnie z klubu(centomania.pl) obcinali sprezynki i byli zadowoleni!Wiem wiem ze nie ma co tu porownywac :-D

ale ogolem dzieki za wasze opinie :oko:

Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”