Remont zawieszenia

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Remont zawieszenia

Post autor: Corstek »

Dokladnie to chodzi mi o same lozyska oporowe, ktore w niej sie znajduja, bo kupilem same poduszki w intercarsie za 50zl. O lozyska wczesniej pytalem sie w oplu i gosc mowil, ze po 50 za szt., wiec dzisiaj chcialem kupic i mi ktos inny mowi, ze takich nie ma, ze w tylko w kpl. "z gornymi mocowaniami mcpersona"(inna nazwa poduszki) a 80 szt.
W intercasie byly tez zestawy razem z lozyskiem, ale nie bylo ich akurat.
Wiec jak to w koncu jest?


Druga kwestia to to, ze planuje generalny remoncik zawieszenia zrobic.
Mam juz silentbloki(zimmerbloki?): wachaczy, stabilizatora, belki tylnej(niecala 100zl), koncowki drazkow kierowniczych (MOOG-90zl), sworznie wachaczy (MOOG-115zl), poduszki mcpersonow bez lozysk (50zl).
Do tego chce zapodac bilsteiny zolte i na poczatek powrocic do seryjnych sprezyn, albo jakies ciut nizsze do GSi.
Co jeszcze moge sprawdzic, moze jeszcze cos co mozna wymienic, co sie zuzywa?

Ile wymiana tego wszystkiego na raz moze tak pi razy drzwi kosztowac??

Opisze tu pozniej jak wszystko przebieglo.
B x14sz
tim
Świeżak
Posty: 76
Rejestracja: 8 paź 2003, o 20:13
Lokalizacja: farszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: tim »

zalezy gdzie bedziesz wymieniać - w warsztacie w którym ja sie serwisuje biorą 50 od strony, jako że w twoim przypadku troche tego jest to pewnie 100 zł od strony - ale to tylko przypuszczenia bo jeszcze nigdy nie wymieniałem całego zawiasu na raz
zawsze można podejść do tego psychologicznie - dowiedz się ile by za to wzieli w ASO - wtedy ile bys nie zapłacił w normalnym warsztacie to będziesz się cieszył, że zaoszczędziłeś :oko: :lol: :-D
cooooooooorsaaaaaaaaaaaaaaaaa...A 1.2
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

A nie lepiej by było najpierw rozebrac i sprawdzic co jest zuzyte a co nie i kupic to co trzeba zamiast wydawac kupe kasy? Moze się okazac że niektóre elementy sa oka. Ja np. miałem taka sytuacje ze przez prawie rok jezdziłem na bardzo zuzytych amorach (17% trzymania z przodu i 25% trzymania z tyłu). Tłukło się zawieszenie niemożliwie, wiec spodziewałem sie że z racji tego iz amortyzatory nic już prawie nie amortyzuja to bede miał wiele elementów zuzytych i powybijanych. Jak wymieniałem amory, to rozebrałem wszystko i okazało sie ze tylko poduszki kolumn McPehrsona są rozwalone, a konkretnie tylko jedna, ale wymieniłem dwie. Reszta była w 100% sprawna. Radziłbym zrobic tak samo. Nie ma co byc nadgorliwym.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

do tego aby lista kompletna byla brakuje tylko silentblokow drazka reakcyjnego...

u siebie podobny zestaw czesci obecnie wymieniam :-D
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

wow pisze:u siebie podobny zestaw czesci obecnie wymieniam :-D
zeby tylko ten zestaw czesci...

ty sobie lepiej zmien status na gadu :lol:
bo jzu zdaje sie bitch przyjechala :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

!markos pisze:ty sobie lepiej zmien status na gadu :lol:
bo jzu zdaje sie bitch przyjechala :grin:
o! wlasnie! zapominalem o gadu...
c20rsa, czlowieku meeen!
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

wow pisze:do tego aby lista kompletna byla brakuje tylko silentblokow drazka reakcyjnego...

u siebie podobny zestaw czesci obecnie wymieniam :-D
Chodzi o te silent bloki zderzaku z przodu? Tez je mam, w sumie wszystkich jest 6 (4 z przodu i 2 tyl)
Dzisiaj kupilem lozyska do McPersonow w oplu za 70szt. Do tego pod lozysko idzie jeszcze jakis pierscien spiralny za 24szt (zamowilem), i wspornik (jakas podkladka) za 5szt(tez zamowilem). Dopiero po tych czesciach sprezyna.

No i jeszcze na bilsteiny poluje. Na razie mam za 2100 z zerkopolu, za 1600 od mts z allegro i jest jeszcze jedna opcja z mlocin, moze najlepsza bedzie.

Kiedys juz tak zrobilem, ze powymienialem tylko to co trzeba bylo np. z 4 3 silent bloki, poduszki bez lozysk i wcale tak dobrze nie wyszlo, szczegolnie ze tez czesci sa wmiare tanie, a drozsza jest robocizna, wiec teraz za jednym zamachem chce powymieniac to wszystko.
B x14sz
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

gumek jest 2 z tylu (belka) i 8 z przodu (4 x stabilizator, 2 x drazek reakcyjny, 2 x wahacz).

ja kupilem wszystkie gumki i okazalo sie wczoraj, ze belka tylna jest ok, przednie wahacze rowniez... cala sila zmagania sie z polskimi drogami poszla w amortyzatory i gorne mocowanie mcphersona.

a czy zamiast kupowac kilkadziesiat roznych czesci w aso nie latwiej bylo kupic zestaw naprawczy gornego mocowania mcphersona od skf'a za 80 zeta?
c20rsa, czlowieku meeen!
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

wow pisze:a czy zamiast kupowac kilkadziesiat roznych czesci w aso nie latwiej bylo kupic zestaw naprawczy gornego mocowania mcphersona od skf'a za 80 zeta?
Niezla akcja, ale mnie zabolalo to zdanie, nie to ze taniej, to jeszcze skf. W intercarsie akurat nie mieli zadncyh zestawow kompletnych. Szkoda ze nie zobaczylem ze istnieje ten zestaw od skf to bym zamowil.

Jeszcze jest pytanie ile czesci w tym zestawie jest? Mi sie wydaje, ze dwie-poduszka i lozysko, a jeszcze dokupilem jakis pierscien i wspornik za 40zl (znalazlem to tylko dzieki epc) Sumujac wyszlo 190 bez pierscieni, to bylo tylko 30 dyszki drozej, wszystko rozchodzi sie o te pierscienie.


Nie wzialem tych 4 gumek ze stabilizatora, bo bede do wymienial na ten ze starej GSi co 24mm, mysle ze nie bedzie zle, zwazywszy, ze drazki reakcyjne maja 23mm.

PS: Dzisiaj powiedzieli mi ze to wsztstko zrobia za 400 z wymiana lozysk, amortyzatorow.
B x14sz
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

no wlasnie co wchodzi w sklad tego zestawu naprawczego ?? i gdzie to mozna nabyc ?? czy przypadkiem ten sklep firomowy SKF nie miesci sie niedaleko Sobieskiego ? pozdr
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

juz nie pamietam co wchodzi w sklad tego zestawu: jest poduszka, lozysko i jeszcze jakies pierscienie i podkladki byly ale nie pamietam juz... natomiast skf'a mozna kupic wszedzie... oprocz intercarsu, polecam elit, inter-team i ich sklepy oraz filie...
c20rsa, czlowieku meeen!
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

no ro ja mam pytanie jak wcisnac tuleje drazka reakcyjnego(stabilizacyjnego) z przodu w tuleje ? bo wczoraj zerwalem wulaknizacje czyt. zepsulem dwie gumki (tuleje), za cholere nie chce to wejsc
wiec pytam sie jak to robic....
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

To sie chyba na prasie robi, jakies hydraulicznej tak mi sie wydaje.
BTW Wcisnac tuleje w tuleje?
B x14sz
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

tuleje w tuleje ?..... no! bo jedno nazywa sie w katalogu tuleja (wlasnie ta guma), a druie jest metalicznym pierscieniem przypominajacym tuleje... hhehe
ale masz racje gupio wyszlo nie bede juz pisal wieczorem postow bo gupoty pisze jak jestem spiacy....
a co do wciskania na prasie to nie wejdzie trzeba miec taka obejme ktora sie to sciska z bokow najpierw i dopiero na prasie wprowadza do gniazda... (dzis sie dowiedzialem w aso..... - wstyd! zeby pytac sie w aso hehe)
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Jak juz pisalem o tej prasie to tez cos mi w tym nie pasowalo?
Co do tuleji... to wazne, zeby bylo wiadomo o co chodzi i juz.
B x14sz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”