co lepsze bilstain b4 czy sachs?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

co lepsze bilstain b4 czy sachs?

Post autor: radzio_gsi »

Wiem ze w archiwum byl podobny temat, ale nikt nic nie pisal o bilstainie. powiedzcie co sadzicie o nim? Autko bedzie startowalo w kjsach wiec zawieszenie musi byc w miare mocne. z gory dzieki za info
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

b4 to niestety miekki szitex.. tyle, ze trwaly, bo to bilstein.

wole sachssa advantage, jest troche twardszy i napewno zrobisz na nim lepsze czasy :oko:

jesli ma byc bilstein to zainwestuj w b8, bedziesz napewno zadowolony. komplet ok 1700-1800pln z http://www.mtsbilstein.pl
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

!markos pisze: jesli ma byc bilstein to zainwestuj w b8, bedziesz napewno zadowolony. komplet ok 1700-1800pln z http://www.mtsbilstein.pl
standardowo dopisze tylko, ze w corsach B8 i B6 to te same amortyzatory.
Sa one takiej samej dlugosci jak seryjne. Powinny byc nawet taniej.
B x14sz
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Corstek pisze:
!markos pisze: jesli ma byc bilstein to zainwestuj w b8, bedziesz napewno zadowolony. komplet ok 1700-1800pln z http://www.mtsbilstein.pl
standardowo dopisze tylko, ze w corsach B8 i B6 to te same amortyzatory.
Sa one takiej samej dlugosci jak seryjne. Powinny byc nawet taniej.
B6 sa tej samej dlugosci ale na pewno nie b8-maja skrocona kolbe amortyzatora(sa do krotszych sprezyn)
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

prosze o skasowanie -forum cos sie przycielo w tym momencie jak pisalem posta
Ostatnio zmieniony 15 lut 2005, o 01:47 przez Szwagier, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

napewno to w katalogu bilsteina b6 i b8 do corsy to ta sama pozycja. i napewno nie masz racji mowiac, ze w tym konkretnym wypadku b6 i b8 to co innego.
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

powaznie b6 i b8 to to samo? to w takim razie roznia sie tylko naklejka i cena?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

ze strony ktora podales Markos

B6 "Amortyzatory sportowe posiadające
wszystkie specjalne warianty dla
zawieszeń standardowych, sportowych
oraz Off Rod. Idealne dla kierowców
preferujących sportowy charakter
jazdy.Brak huśtania, wystrzymałość na
silne obciążenia, znakomite
przenoszenie dużych sił poprzecznych.
Dostępne do większości modeli aut"

B8 "Amortyzatory sportowe najwyższej
jakości, stosowane dla zawieszeń
rajdowych, sportowych oraz
obniżanych. Znakomita wydajność i
dostrojenie do niskiego podłoża.
Skrócona kolba amortyzatora
zwiększa obustronnie siłe stabilności
pojazdu. Doskonała jakość i
wytrzymałość. Dostępne do większości
modeli aut."
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja wiem jaka jest roznica pomiedzy b6 i b8.

napisalem
JESLI CHODZI O CORSE B6 I B8 TO SA TE SAME AMORTYZATORY
nie, nie roznia sie cena i naklejka. to jest to samo.
zamawiasz b6/b8 - dostajesz b6/b8.
w corsie.

dotarlo?

tak sie zastanawialem, ale widze, ze na kazdym forum sa ludzie majacy problem z czytaniem ze zrozumieniem..
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

wystarczylo najpierw panowie zajrzec do katalogu, np. do ktorego jest link na stronie mtsbilstein.

PS: Za jakis czas przetestuje jak na tych amorach zachwouja sie szitowe sprezynki enzo -30, bo w sumie nie da sie tego inaczej dowiedziec. W zerkopolu mowia, ze powinien byc luzik. W sumie to by bylo logiczne wg. katalogu, bo gdyby mialy nie dzialac na nich prawidlowo skrocone sprezyny to w B8 napisaliby chyba, ze sa niedostepne.
B x14sz
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

Sorry Markos,fakt nie doczytalem do konca,nie zajzalem do konca.(Z czytaniem i zrozumieniem nie mam problemow!!!!)
Na liscie artykulow wypisane sa inne numery a jak weszedlem do konkretnego artykulu to sa te same amortyzatory i o co tu chodzi :-?
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

chodzi pewnie o to, ze do corsy bilstein nie przewidzial B6 i B8, a tylko jeden rodzaj. zasadniczo B6 i B8 to to samo, roznia sie tylko dlugoscia. B6 jedak mozna skrocic w zerkopolu.

sory, unioslem sie, ale byles strasznie uparty i odporny na moje argumenty :oko:
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

to jednak czym ssie roznia? czyli b8 sa krotsze? wiec do seryjnych sprezyn lepiej b6
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a czytac kolega potrafi? jak potrafi, to niech przeczyta dyskusje jeszcze raz i nie zadaje dziwnych pytan :zakrecony:
Obrazek
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

radzio_gsi pisze:to jednak czym ssie roznia? czyli b8 sa krotsze? wiec do seryjnych sprezyn lepiej b6
Nie znam sie na tym zupełnie ale z tego co zrozumiałem to b8 mają krótszą kolbe od b6 i w zasadzie tylko tym sie różnią. Jednak do Opla Corsy producent nie przewidział rozróżnienia na amorki b6 i b8 i zastosował amorki b6/b8 czyli nie ma wyboru między b6 i b8. Kupujesz b6/b8 :D

Dobrze zrozumiałem? Jeśli tak to może radzio zrozumie teraz ;)
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

spoko spoko czytac uwaznie umiem, lecz na poczatku pisales ze niczym sie nie roznia, a potem dopisales ze b8 jednak sa krotsze (wiec nie sa takie same), nie zebym sie czepial, bo ja przeciez sie nie znam :)
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

normalnie b8 jest krotsze, w przypadku corsy b6/b8 to jedno i to samo.
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

ok rozumiem i wielkie dzieki
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Mosiu
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 6 kwie 2004, o 15:59
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Mosiu »

Corstek pisze:... szitowe sprezynki enzo -30, bo w sumie nie da sie tego inaczej dowiedziec.
Czemu piszesz ze sa szitowe ? Myslalem nad zakupem ich i teraz nie wiem ... :zakrecony:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

juz nie bede zakladal nowego tematu wiec spytam tutaj... jakie byscie polecili amorki. bede chcial miec w nich regulacje twardosci, bo to roznie bywa czasami i chcialbym zeby to bylo... mozecie rzucic jakies info, ceny, wasze spostrzezenia itp?
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

szykuj minimum 2-2.5k... taniej sie nie da jak ma miec regulacje..

ja tradycyjnie spax, bo dobry i po 2 latach na warszawskich drogach jeszcze sie nie poddal (troszke szwankuje tylna regulacja, ale sprawa do opanowania, trzeba wyczyscic i jest ok)

jest jeszcze kyb agx (ale nie wiem ile kosztuje i czy jest w ogole do corsy)
http://www.kayaba.pl/agx.htm

a tak poza tym to za wyjatkiem jeszcze koni to nie wiem kto produkuje regulowane amortyzatory nie w gwintach, tylko luzem i pod tradycyjne sprezyny.. kw nie, al-ko nie, bilstein nie, weitec nie, eibach nie, h&r nie..

nie lepiej dolozyc i kupic gwint? :-D
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Mosiu pisze:
Corstek pisze:... szitowe sprezynki enzo -30, bo w sumie nie da sie tego inaczej dowiedziec.
Czemu piszesz ze sa szitowe ? Myslalem nad zakupem ich i teraz nie wiem ... :zakrecony:
np. cos tam w prawym przednimkole zaczelo pykac przy nierownosciach (dzwiek ewidetnie majacy cos wspolnego ze sprezyna)

A po drugie nie sa takie tanie, wystarczy dolozyc nie wiele i kupic naprawde pozadne firmowe np. h&r, eibach, weitec, lejforos itp.. Ja bym teraz napewno tak zrobil.

Chyba ze chcesz je zalozyc do seryjnych amorow, to wtedy i tak wszystko jedno, bo zestaw jest z dupy z obojetnie jakimi sprezynami.
B x14sz
Mosiu
Bez listowiec ;-)
Posty: 6
Rejestracja: 6 kwie 2004, o 15:59
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Mosiu »

Corstek a wiec wyglada to tak.
Glownie zalezy mi na obnizeniu auta i poprawieniu jego stabilnosci. Nie biore udzialow w zadnych kjs-ach ani innych wyscigach. Co do amorkow to z tylu mam Monroe Reflex gaz/olej z przodu seria do daewoo.
Jezeli mozesz to polec mi cos dobrego i czy trzeba wymieniac amory czy nie, oraz czy na tych amorach jak kupie sprezyny -40 to auto faktycznie siadzie o -40 czy moze mniej lub wiecej ?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

Mosiu pisze:oraz czy na tych amorach jak kupie sprezyny -40 to auto faktycznie siadzie o -40 czy moze mniej lub wiecej ?
duzo zalezy od sprawnosci amorow jak duzo siadzie i czy rzeczywiscie to bedize -40mm... :oko:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”