czy mozna obizyc - 40mm bez krotkich amorkow??

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
bartus88
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 12 maja 2005, o 09:02
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

czy mozna obizyc - 40mm bez krotkich amorkow??

Post autor: bartus88 »

witam, chcialbym sie dowiedziec czy mozna obnizyc corse zakladajac sprezyny -40mm na seryjnych amortyzatorach??jesli nie to dlaczego i czym to grozi??
Awatar użytkownika
>>TomASH
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 4 cze 2005, o 14:52
Lokalizacja: RACIBÓRZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: >>TomASH »

Mając już kiedyś podobny dylemat odpowiadam - Corsę można obniżyć do 50mm BEZ zmiany amorków na twardsze/krótsze. Tak na prawdę wszystko zależy od tega JAKIE sprężyny kupisz. Jeśli będą to progresywne sprężynki dobrej firmy to masz bezproblemową pracę na amorkach seryjnych gwarantowaną. Gorzej jednak z >no name< ami - wtedy nie trudno o zgrzyt! :placz: Na seryjnych amorkach da się jezdzic z obnizeniem ale jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy (trzymanie na zakrętach) to nie zaszalejesz!! :-? Polecam sportowe amorki + sprężyny 60/40 :-P Pozdro!!
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

>>TomASH pisze:Mając już kiedyś podobny dylemat odpowiadam - Corsę można obniżyć do 50mm BEZ zmiany amorków na twardsze/krótsze. Tak na prawdę wszystko zależy od tega JAKIE sprężyny kupisz. Jeśli będą to progresywne sprężynki dobrej firmy to masz bezproblemową pracę na amorkach seryjnych gwarantowaną. Gorzej jednak z >no name< ami - wtedy nie trudno o zgrzyt! :placz: Na seryjnych amorkach da się jezdzic z obnizeniem ale jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy (trzymanie na zakrętach) to nie zaszalejesz!! :-?
Co za bzdury!!!!!!!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

I wez jeszcze pod uwage to ze seryjne amorki dlugo nie pojezdza na takim obnizeniu :oko:
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

nie mozna obnizyc nawet o 30mm chyba , że:
a) nie zalezy Ci na wlasnym zyciu
b) chcesz zmieniac co chwile aromorki
c) ...tu mialo cos byc ale przemilcze :-?
Było c14se
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

>>TomASH pisze:Jeśli będą to progresywne sprężynki dobrej firmy to masz bezproblemową pracę na amorkach seryjnych gwarantowaną
bullszit "jak stad do honolulu" - tak to sie mowilo w podstawowce? :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
>>TomASH
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 4 cze 2005, o 14:52
Lokalizacja: RACIBÓRZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: >>TomASH »

!markos pisze:
>>TomASH pisze:Jeśli będą to progresywne sprężynki dobrej firmy to masz bezproblemową pracę na amorkach seryjnych gwarantowaną
bullszit "jak stad do honolulu" - tak to sie mowilo w podstawowce? :lol:
Wyobraź sobie że sie jednak da! Przykładem może być TAKI KOMPLECIK
A szit to jest twoje zachowanie - gdzie nie zajrze tam widze markosowe zjebki. Nie kazdy moze kupic z miejsca kompletny zawias H&R. Zgadzam się z jednym - obnizenie na seryjnych amorach nie jest optymalnym wyjsciem - miało to wynikać z mojej poprzedniej wypowiedzi! :oops:
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

tu nie chodzi o to czy sie da..tylko oto ze to niebezpieczne jest
bo dać ro sie da -60 ale co z tego jak sie jeździ z źle pracującym armortyzatorem do nieszczescia jeden krok..
Było c14se
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

>>TomASH pisze:Wyobraź sobie że sie jednak da! Przykładem może być TAKI KOMPLECIK
nie da sie (w sensie, ze nie dziala), tylko dales sobie wcisnac do lba, ze tak sie da. to marketingowe gowniane gadanie, ktore ma dzialac wlasnie na takich ludzi jak ty. wyobraz sobie, ze mialem kiedys taki komplecik, dokladnie z tymi sprezynami i uzywalem do nich amortyzatorow juz nieco twardszych niz seryjne, a mianowicie sachsa advantage. to byl dokladnie szit jak stad do honolulu. nie, nie musisz mi wierzyc na slowo, pare kilometrow przejezdzilem na kilku zestawach zawieszen i uwazam, ze laczenie jakichkolwiek sprezyn obnizajacyh (nawet jesli jest to bardzo dobry eibach) z seryjnymi amortyzatorami nie ma sensu i nigdy nie dziala dobrze.

nie wiem gdzie sie tu doszukales zjebki, zgodnie z demokratycznym prawem obowiazujacym w tym pieknym kraju pozwolilem sobie zanegowac twoja opinie, wolno mi :lol:

oraz zgodzisz sie, ze:
bezproblemowa praca na amorkach seryjnych gwarantowana
i
obnizenie na seryjnych amorach nie jest optymalnym wyjsciem
maja nieco inny wydzwiek?
z tym drugim nie sposob sie nie zgodzic, z tym pierwszym absolutnie nie wolno sie zgadzac.. tyle ode mnie.

reszte o moich zjebkach, czy czyms co tam jeszcze sobie doczytales w moim poscie wloz sobie w buty - bedziesz wyzszy :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
>>TomASH
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 4 cze 2005, o 14:52
Lokalizacja: RACIBÓRZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: >>TomASH »

No spoko, tylko ze ja jezdziłem na takim kompleciku z pół roku i nie było żadnych przykrych incydentów... Osobiście również zgadzam się z opinią że sportowe sprężynki + amorki są lepszym rozwiązaniem! Jeśli jednak spręzynki na serii są niebezpieczne to skąd takie produkty na rynku? I to tak szanowanej firmy... :oko:
Awatar użytkownika
>>TomASH
Świeżak
Posty: 61
Rejestracja: 4 cze 2005, o 14:52
Lokalizacja: RACIBÓRZ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: >>TomASH »

!markos pisze:zgodnie z demokratycznym prawem obowiazujacym w tym pieknym kraju pozwolilem sobie zanegowac twoja opinie, wolno mi :lol:
oczywiście ze Ci wolno!! :-D
oraz zgodzisz sie, ze:
bezproblemowa praca na amorkach seryjnych gwarantowana
i
obnizenie na seryjnych amorach nie jest optymalnym wyjsciem
maja nieco inny wydzwiek?
z tym drugim nie sposob sie nie zgodzic, z tym pierwszym absolutnie nie wolno sie zgadzac.. tyle ode mnie.

reszte o moich zjebkach, czy czyms co tam jeszcze sobie doczytales w moim poscie wloz sobie w buty - bedziesz wyzszy :lol:
Zapomniałeś wpisać czego dotyczyła moja pierwsza i druga wypowiedź! Przeczytaj mojego posta jeszcze raz bo chyba czytasz bez zrozumienia! :zakrecony:

A propos: wyzszy byc nie moge... bo jeszcze Cie przerosne! I co wtedy??

Ide na browca... twoje zdrowie chłopie! :D
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

>>TomASH pisze:A propos: wyzszy byc nie moge... bo jeszcze Cie przerosne! I co wtedy??
wtedy bedziesz wyzszy ode mnie :grin:

przykrych incydentow tez nie mialem, ale tlumienia to zero tam bylo :zakrecony:

rowniez twoje zdrowie :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Witam. Sam się przejechałem, pomimo, że miałem super amorki seryjne i założyłem do tego spręzyny Supersporta 60/40 to była dupa blada. Spręzyny po dwóch miesiącach zdjąłem i sprzedałem. NIGDY DO SERYJNYCH AMORKÓW SPORTOWYCH SPRĘŻYN. Polecam amorki dostosowane do twardszych sprężyn. Rozpórki też mile widziane bo blacha pracuje :) Pozdro
STOP Pijanym kierowcom
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Staneq pisze:nie mozna obnizyc nawet o 30mm chyba , że:
a) nie zalezy Ci na wlasnym zyciu
b) chcesz zmieniac co chwile aromorki
c) ...tu mialo cos byc ale przemilcze :-?
Staneq ja tak jeździłem spingi H&R -30 i seryjne amory Monroe (czy jak to się tam pisze!!) i było lepiej niż na seryjny sprężynach!! Przejechałem na takim zestawie może z 15tyś. i dziwnym trafem amory nadal były dobre :0 Teraz mam gwint i z wielka chęcią wróciłbym spowrotem do takiego zestawu H&R + amorki Monroe :oko:
Dodam tylko że:
a) zalezy mi na życiu
b) nie zmieniałem amorów

ps: Piracik robimy zamiane??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

no dobra kozzi z nerwow przesadzilem z tym -30 :oko: ...
Było c14se
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Staneq pisze:no dobra kozzi z nerwow przesadzilem z tym -30 :oko: ...
-30 jeszcze ujdzie, często fabrycznie obniżone auta mają -25,30mm ale nie -50 jak pisze kolega.. proponuje jeszcze klamrami spiąć... :lol:

Zablokujcie ten temat albo coś, bo znowu przyjdzie jakiś amator tuningu z Tesco i naczyta się głupot...
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

słuchaj prawda jest taka że nigdy, ale to niegdy seryjny amor nie będzie pracował tak dobrze jak amor sportowy przy jakimkolwiek obnizeniu, nawet najmniejszym :zakrecony:

klamrami to niech on sobie mózg zepnie :lol: :grin:
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2005, o 10:05 przez kozzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Do -40 proponuje al-ko. Z niektorych źrodeł wiadomo, ze wysmienicie daja rade wlasnie w takim polaczeniu. Po raz drugi mam al-ko i jestem zadowolony. To chyba "najtansze" choc nie idealne wyjscie z powyzszej sytuacji...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

czekaj, niech Pirat zdazy dobic targu z Kozzim! :lol: Pirat, zamawiam przejazdzke! :-D :oko:
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

endo pisze:czekaj, niech Pirat zdazy dobic targu z Kozzim! :lol: Pirat, zamawiam przejazdzke! :-D :oko:
wszystkie plomby z zębów Ci powylatują :zakrecony: no i mozna urwać co nie co z podspodu autka :-?
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

u mnie na ok -45 Weitec bylo fajnie na poczatku ale po 10t km amorki sie skonczyly i zrobil sie ping-pong z auta
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

kozzi pisze:wszystkie plomby z zębów Ci powylatują :zakrecony:
juz zgubilem na warszawskich szmatach :-D :oko:
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

kozzi pisze:no i mozna urwać co nie co z podspodu autka :-?
raz sie urwie i pozniej juz nie ma co urywac... :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

kozzi pisze:
endo pisze:czekaj, niech Pirat zdazy dobic targu z Kozzim! :lol: Pirat, zamawiam przejazdzke! :-D :oko:
wszystkie plomby z zębów Ci powylatują :zakrecony: no i mozna urwać co nie co z podspodu autka :-?
hehe... Ci sie tylek przyzwyczail do luksusu :oko: Gwint fajna sprawa :oko:

A powaznie - springi H&R sa bardzo fajne! :oko:
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

A z ciekawości to ile może kosztować gwint corsa A/B ?
STOP Pijanym kierowcom
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

@pirat
gwint?? pewnie że fajna sprawa ale nie na nasze drogi niestety :bardzozly:
wole springi i jakieś amorki do tego :oko:

@d12
to zalezy jakiej firmy, a mysle że ceny zaczynają się od 1,5 tyś. do 5 koła za jakis super wypaśny znanej firmy :oko:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

za 300 ojro mozna kupic jakiegos no name a za 350 supersporta.... :grin: :-D :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZEDYO
Nowy
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2004, o 23:07
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Near Oppeln:)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ZEDYO »

Jak czytam takie wypowiedzi jak te TomASH'a, to normalnie rece opadaja - niby racja kupic pozadne springi i do tego siakies zamienniki seryjnych amorow i bedzie ok - modzik zawieszenia najtanszym kosztem, tylko jak widze te samochody w czasie jazdy skaczace jak ping pongi to umieram ze smiechu :lol: Jak stoi to wyglada ok, ale jak juz pojedzie to pozal sie Boze :-D :-P Zawieszenie to jedna z niewielu rzeczy na ktorej nie warto oszczedzac, koniec kropka!
:)17 Real Blue... Corsa Too :)17
Obrazek
Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

za bardzo to nie wiem od czego ma zacząć
1) jak sie zmienia sprerzyny to i amory tez
2) seryjne amory jak maja działąć na "krotrzej drodze"
to bardzo sybko skoncza zywot to tak samo jakby
cały czas wozić na pace 300 kg obcizenia z ta
roznica ze to 300 jest dynamicne i podczs jady pracuje gora dół
a tu jej przybkolowane konstrukcyjnie .
Szczegulnym idjotyzmem jest to jak damy krotke stringi
w przypadku gazowych amorów
3) to nawet w samym gwincie gdzie monz se fure podniesc o 20 mm
czy obnizić o 60 mm to w kazdej instrkcji jest napisane ze najlepiej
amory beda działać gdzieć po srodku czyli - 30 .
ale trzeba pamietać ze tam jest pełna regulacja w amorach nomame tego nie w serii TEZ :)
4) na pytanie czy sie da jasne ze sie da tylko czy uzyskamy to
o czym mazymy ??????????

Bezpiecznej i szerokie drogi
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Ja tak mam u siebie ,springi -35 jakis shit i jest tragedia ,po ok 15-20tys amory odmawiaja posluszenstwa i trzaskaja jak cholera ,za 2tyg Weitec Kit ,
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”