Felgi 14" czy 15"
- marog
- Nowy
- Posty: 349
- Rejestracja: 28 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Kraków/Jasło
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Felgi 14" czy 15"
duzo zalezy od offsetu felgi. Jesli masz wybierac miedzy 14 a 15 to bierz 15. Chyba ze zalozysz 13 albo 12 i posadzisz fure na maksa - wyglad masakra tylko ciezko w Polsce znalezc ladne felgi z duzym rantem w tych rozmiarach ale warto poszukac. Niekiedy stalowki nawet moga lepiej wygladac niz alusy.
--------
Pozdrawiam
Marog
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeśli 15" to gumy 195/45 (zalecana) lub 195/50 (na nasze drogi, gdy masz mocniejszy silnik)
jeśli 14" to 185/55 (polecam) lub 185/60 (poleca opel)
co do liczby ET wg. mnie (tak kombinowałem) jest to odległość w milimetrach od środka felgi do miejsca w którym felga jest przykręcana (styka się z np. bębnem). Im mniejsza liczba ET tym bardziej koło wysunięte jest na zewnątrz. Oplowskie alusy i stalowe felgi, mają najczęściej ET49. Inne przeważnie 38 do 35 i w tych granicach najlepiej się mieścić. Oczywiście ważna jest też szerokość felgi, i tu lepiej nie przekraczać dla Corsy 7".
jeśli 14" to 185/55 (polecam) lub 185/60 (poleca opel)
co do liczby ET wg. mnie (tak kombinowałem) jest to odległość w milimetrach od środka felgi do miejsca w którym felga jest przykręcana (styka się z np. bębnem). Im mniejsza liczba ET tym bardziej koło wysunięte jest na zewnątrz. Oplowskie alusy i stalowe felgi, mają najczęściej ET49. Inne przeważnie 38 do 35 i w tych granicach najlepiej się mieścić. Oczywiście ważna jest też szerokość felgi, i tu lepiej nie przekraczać dla Corsy 7".
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1. Jeśli seryje zawieszenie to jak wpakujesz 2-3 osoby na tył to może trzeć
2. Jeśli sprężyny (obniżenie do 35mm) nie za miękkie to powinno być lepiej niż przy seryjnym
Wszystkie problemy jakie mogą sytąpić to tylko na tyle, jeśli nie dociążasz zbyt bardzo tyłu to nie masz się czym martwić. Można też wpakować większe zdeżaki na amortyzatory i zapomnieć o takich rzeczach.
2. Jeśli sprężyny (obniżenie do 35mm) nie za miękkie to powinno być lepiej niż przy seryjnym
Wszystkie problemy jakie mogą sytąpić to tylko na tyle, jeśli nie dociążasz zbyt bardzo tyłu to nie masz się czym martwić. Można też wpakować większe zdeżaki na amortyzatory i zapomnieć o takich rzeczach.
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 cze 2002, o 13:18
- Lokalizacja: Skępe
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie pojechalem do poznania a kaske sobie uzbieralem ale mam jeszcze zamalo bo teraz sobie wylookalem felge ktoora mi sie bardzo podoba
OZ volkano tu zdjecie jest
http://www.allegro.pl/showitem.php?item=6762020 tyle ze ja chce w 16"
OZ volkano tu zdjecie jest
http://www.allegro.pl/showitem.php?item=6762020 tyle ze ja chce w 16"
regus CTM#089
corsa C 1.2
corsa C 1.2
-
- Nowy
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 kwie 2002, o 09:38
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ludzie, w corsie najpiękniej wyglądają 17" !!! I niech ktoś powie że to nieprawda... Piękne, ogromne fele to podstawa- od tego elementu ( i odpowiedno dobranej zawiechy) powinno się zaczynać tuning każdego auta.
W USA np ten kto ma koła mniejsze niż 20" jest nikim...
Jeśli chodzi o nasze warunki to 17" wyglądają mocno extremalnie.
Nie poruszam problemu dziur i kolein... hehe
W USA np ten kto ma koła mniejsze niż 20" jest nikim...
Jeśli chodzi o nasze warunki to 17" wyglądają mocno extremalnie.
Nie poruszam problemu dziur i kolein... hehe
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 cze 2002, o 13:18
- Lokalizacja: Skępe
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kupilem 16 nie takie jak chcialem ale okazja sie trafila ronale z oponami noowkami 215 wszystkie 4 za 1300PLN
a jeszcze jedno calkowicie ale to calkiem calkowicie zgadzam sie z ADAMEM_X zawiechy i felga to podstawa i zawsze tak twierdze a co do wielkosci felgi w corsie popieram 17" mialem lekkie problemy z 16 bo mi tarla ale troche powykrecalem tego co trzeba i oko jest ale na przyszly sezon na 99% kupuje 17" bo 16" jest jeszcze zamala a na 17" bedzie to dopiero wygladac
a jeszcze jedno calkowicie ale to calkiem calkowicie zgadzam sie z ADAMEM_X zawiechy i felga to podstawa i zawsze tak twierdze a co do wielkosci felgi w corsie popieram 17" mialem lekkie problemy z 16 bo mi tarla ale troche powykrecalem tego co trzeba i oko jest ale na przyszly sezon na 99% kupuje 17" bo 16" jest jeszcze zamala a na 17" bedzie to dopiero wygladac
regus CTM#089
corsa C 1.2
corsa C 1.2
-
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hehe a ja sobie wymyslilem cos takiego:
felgi Dotz LeMans w rozmiarze 7" x 16"
http://sklep.tuning.pl/felgi.php?t_id=8 ... 0Le%20Mans
i oponki 195/45R16 firmy UniRoyal
http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... =wszystkie
wszysytko razem zakladajac ze kupuje wszystko nowe i legalnie to wydatek 3500 pln
felgi Dotz LeMans w rozmiarze 7" x 16"
http://sklep.tuning.pl/felgi.php?t_id=8 ... 0Le%20Mans
i oponki 195/45R16 firmy UniRoyal
http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... =wszystkie
wszysytko razem zakladajac ze kupuje wszystko nowe i legalnie to wydatek 3500 pln
c20mboT
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 cze 2002, o 13:18
- Lokalizacja: Skępe
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
REN ale 16 to troche mniejsza by byla niz tu u ciebie ja chcialbym zeby u mnie takie dooze kolo byla znaczy 17" tylko niew wiem czy przeroobka nie wejdzie w gre przy 17 bo przy tych 16 ktoore mam srooby trzymajace plastiki nad kolami mi obcieraly i moosialem je wywalic ale na wiosne bedzie 17 bo 16 to za mam a jeszcze jedno REN moze troche szersze niz 7 cali przynajmniej 7,5 a najlepiej przood 7,5 a tyl 9
regus CTM#089
corsa C 1.2
corsa C 1.2
-
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no i gites Ren nie ma sie co zastanawiac
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
szkoda że nie :
185/55/14" 25,4*14"+(2*185*0,55) średnica koła = 559,1mm (przy standardowych kołach i słabszych silnikach w Corsach średnica to ok. 560mm)
lub
185/60/14" 25,4*14"+(2*185*0,60) średnica koła = 577,6mm
(takie gumy w wersjach sport)
195/55/14" 25,4*14"+(2*195*0,55) średnica koła = 570,1mm
(jeśli 195 to profil opony 55)
a u Ciebie
195/60/14" 25,4*14"+(2*195*0,60) średnica koła = 589,6mm
to spora różnica więc z tąd ten spadek mocy. Wskazania licznika kilometrów i prędkości nie będą Ci się zgadzać i chyba nic na to nie poradzisz.
185/55/14" 25,4*14"+(2*185*0,55) średnica koła = 559,1mm (przy standardowych kołach i słabszych silnikach w Corsach średnica to ok. 560mm)
lub
185/60/14" 25,4*14"+(2*185*0,60) średnica koła = 577,6mm
(takie gumy w wersjach sport)
195/55/14" 25,4*14"+(2*195*0,55) średnica koła = 570,1mm
(jeśli 195 to profil opony 55)
a u Ciebie
195/60/14" 25,4*14"+(2*195*0,60) średnica koła = 589,6mm
to spora różnica więc z tąd ten spadek mocy. Wskazania licznika kilometrów i prędkości nie będą Ci się zgadzać i chyba nic na to nie poradzisz.