Wspomaganie EPS

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego Corsy B.
ODPOWIEDZ
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Wspomaganie EPS

Post autor: darco16v »

Chciałbym zapytać czy ktoś zakładał w corsie wspomaganie elektryczne ? Dorwałem taką kolumne z silniczkiem i modułem oraz kablami. Niby podłączenie proste jest ale irytuja mnie dwa cieńkie kabelki wychodzące z modułu idące w wiązkę do komory silnika po stronie kierowcy i jeden w wiązkę kabiny. Do tigry planuje to założyć bo pod maska już tak ciasno ,że chcę pozbyć sie wspomy hydraulicznej i tych wszystkich węży oraz zbiorniczka.
Jaca.
Nowy
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: Jaca. »

dokup sobie maglownice od wersji z elektrycznym wspomaganiem

dwa kabelki podaj kolory
jeden na bank z impulsatora sygnał ze jedziesz
drugi pewnie do ECU silnika
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: darco16v »

Sprawdze jakie kolory i napiszę. Magiel tez jest jakis inny czy po prostu zwykły od wersji bez wspomagania ?
Jaca.
Nowy
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 13:45
Model auta: Corsa A
Silnik: 20XE
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: Jaca. »

z tego co wiem to magiel od EPS ma mniej obrotów niż zwykły bez wspomagania


Schemat instalacji elektrycznej EPS
F14 Bezpiecznik, MAXI 50A
F17 Bezpiecznik, 10A
INS Zespół przyrządów, do lampki kontrolnej EPS
K141 Moduł sterujący EPS
M79 Silnik elektryczny (EPS)
P77 Czujnik momentu obrotowego (EPS)
SM Moduł sterujący silnikiem, sygnał prędkości obrotowej
WUE Sygnał pomiaru drogi z P14
X13 Wtyk diagnostyki
X50 Tablica rozdzielcza & zasilanie (EPS), 2-stykowy
X51 Moduł sterujący EPS & silnik elektryczny (EPS) 2-stykowy

Obrazek


żródło ;)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1258402.html
czerwo
Swój
Posty: 566
Rejestracja: 5 lis 2011, o 22:39
Imię: Robert
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: czerwo »

Pamiętaj, że potrzebujesz również wspornik pod kolumnę kierowniczą i obudowę kolumny przy stacyjce z wersji z EPS ;)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: wolga85 »

W sumie są cztery cienkie kabelki. Sygnał prędkości pojazdu (nie obrotowej silnika) ,sygnał czy jest ładowanie , na kontrolkę do zegarów i do diagnostyki do złącza diagnostycznego OBD.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Kwach
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 1 cze 2016, o 00:48
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: Kwach »

5, kontrolka eps w licznikach od 96, zasilanie po wł. zapłonu 17-stego bezpiecznika, impulsator prędkościomierza(elektroniczny prędkościomierz od 95-6), obrotomierz(schematy podają tylko pod motronic-ki ale nadaje się również do reszty), i diagnostyka, do przeróbki dochodzi też zamiana immobiliser-a z oczkiem ku przodowi bo stacyjka jest pod ukosem.
darco16v
Nowy
Posty: 191
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:22
Imię: Darek
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wspomaganie EPS

Post autor: darco16v »

Super dzięki koledzy za bardzo wyczerpujace odpowiedzi :) Uzyskałem wszystko co potrzebowałem :) Magiel od wresji electric tęz już nabyty :) Immo nie mam bo w komorze siedzi 2.0T na potężnych sterydach i sterownik od LET nie miał immo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Kierowniczy”