Tylne koło się blokuje

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
ODPOWIEDZ
Felas
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 26 gru 2003, o 13:26
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Tylne koło się blokuje

Post autor: Felas »

Witam!

Mam problem natury technicznej. Około tygodnia temu w warsztacie wymienili mi bębny hamulcowe. Mówili że aby było dobrze należy wymienić również szczęki, ale ze względów ekonomicznych musiałem odmówić. Wymienili tylko jakieś zestawy montażowe szczęk.

Po wymianie niby wszystko chodziło ale dźwignia ręcznego była luźniejsza.
Mówili że testowali i że wszystko ok więc zbagatelizowałem sprawę.

No i od wczoraj zaczęły się problemy, w czasie jazdy zaczeło się blokować lewe koło :0 . Zorientowałem się gdy lewy beben rozgrzał się na tyle że blokowanie było wyczuwalne podczas jazdy. Po zatrzymaniu się oceniłem że nowy bęben zmienił kolor na żółtawy co oznaczało że przegrzanie było grube.

Pojechałem z reklamacją gdzie mechanik stwierdził że to wina linki hamulcowej która teraz jest w innym położeniu :0 :0 :0 . Coś pogmerał i było ok, ale uprzedził że linka do wymiany a narazie mam nie korzystać z ręcznego. Pomyślałem że nie będę tak od razu bulił za nową linkę i postanowiłem pojechać do domu bo niedaleko i przemyśleć sprawę. Jednak już po drodze do domu, choć w międzyczasie nie miałem okazji zaciągnąć ręcznego, zaczęły się blokować obydwa koła :0

Jak myślicie czy przyczyną blokowania jest faktycznie ta linka czy coś się nie postarali bo nie wiem jak z nimi teraz gadać. Gwarancja na części i usługę jest więc ,jeśli to ich wina, nie chcę znowu popadać w koszta. :-?
Szerszeń A 1.4

CTM #312
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

moze nie wymienili Ci wcale sprezyn i tych innych pierdol w bebnach ktore okresliles jako zestawy montazowe. wogole wymienic szczeki to nieproblem, powinienes sobie sam z tym poradzic. ewentualnie po wymienie bebnow mogli nierozkrecic samoregulatorow-ale to malo prawdopodobne lub nie rozluznic linki od recznego. jej regulacja jest nad belka przynajmnej w B wiec mysle ze w A jest tak samo
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Fifo
Swój
Posty: 811
Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Krakooff
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Fifo »

A może Ci mechanicy co Ci to robili byli nienajlepszymi fachopwcami i dokręcili tą śrubę na środku do wiwatu? NIe wiem czy kojarzysz o co mi chodzi, ale jak poskładasz wszystko w kupe i załozysz beben to skrecasz to jedna sruba na środku. Powinna ona byc przykręcona na tyle mocno, żeby be3ben nie miał luzu i nie latał na boki, ale jednocześnie na tyle słabo, żeby jak nim zakrecisz - swobodnie się obracał. Jak dorypiesz to na maksa to obrót bedzie cały czas utrudniony i siła rzeczy bedzie się wszystko grzało, niezaleznie od linek hamulcowych itp.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com

Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

piszesz o srubie na lozysku. jesli zakreciliby za mocno to nie hamowalo by to tak moco auta, tak mi sie wydaje
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

może być i śruba. Ja zmieniałem ostatnio szczęki z tyłu to faktycznie mozna tak dociągnąć, że koło ani drgnie! Tylko, że po kilkudziesięciu kilkometrach łozyska idą na szmelc...
Może znów corsa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”