Remont c16se - części?
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Remont c16se - części?
Chodzi o remont silnika c16se.
Przebieg juz blisko 190k...
Co będzie się kwalifikować do remontu w takim silniczku przy tym przebiegu?
Zaznaczam, że ma to być pożądnie zrobiony remont!
Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
Może ktoś zna to z autopsji?
Przebieg juz blisko 190k...
Co będzie się kwalifikować do remontu w takim silniczku przy tym przebiegu?
Zaznaczam, że ma to być pożądnie zrobiony remont!
Z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
Może ktoś zna to z autopsji?
Może znów corsa...
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
No to tak:
- można szlifnąć, a tak właściwie to podstawa takiego remontu
- tłoki, pierscienie nowe
- panewki
- sworznie pod tłokami
- przydało by się zrobić coś z wałem, regenaracja, szlifowanie gładzi ( jak tego nie zrobisz to przyjdą nowe tłoki, pierscienie..... i szybko dokonczą wał - chociaż regułą to nie jest)
- przy takim remoncie przydały by się wymienić pompe oleju
- oczywiście graty, w stylu uszczelki, szpilki .......(teoretycznie szpilki takie jak od głowicy, skręcające stopę korbowodu powinny być wymieniene za każdym razem)
- można szlifnąć gładź na bloku i głowicy a koniecznie szlifowanie gniazd zaworowych - oczywiście do tego nowy rozrząd i nowe zaworki.
Wszystko zależy od tego co zaczynapadać i od eksploatacji silnika. Ogólnie litania części, i dużo kasy.
A bierze Ci olej, spadło ciśnienie sprężania, czy coś takiego.... bo ogólnie 190tys. to dużo na malucha i poloneza. Opelki średnio żyją do 300tys.
- można szlifnąć, a tak właściwie to podstawa takiego remontu
- tłoki, pierscienie nowe
- panewki
- sworznie pod tłokami
- przydało by się zrobić coś z wałem, regenaracja, szlifowanie gładzi ( jak tego nie zrobisz to przyjdą nowe tłoki, pierscienie..... i szybko dokonczą wał - chociaż regułą to nie jest)
- przy takim remoncie przydały by się wymienić pompe oleju
- oczywiście graty, w stylu uszczelki, szpilki .......(teoretycznie szpilki takie jak od głowicy, skręcające stopę korbowodu powinny być wymieniene za każdym razem)
- można szlifnąć gładź na bloku i głowicy a koniecznie szlifowanie gniazd zaworowych - oczywiście do tego nowy rozrząd i nowe zaworki.
Wszystko zależy od tego co zaczynapadać i od eksploatacji silnika. Ogólnie litania części, i dużo kasy.
A bierze Ci olej, spadło ciśnienie sprężania, czy coś takiego.... bo ogólnie 190tys. to dużo na malucha i poloneza. Opelki średnio żyją do 300tys.
Corsa A 1.2i 93r.
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do licznikowego 190k to ja nie jestem taki pewien...
Zegary są od tej corsy ale co do silnika nie jestem pewien...
c16se było produkowane od kwietnia '92 czyli u mnie powinien byc e16se... Mam wiec niby młodszy silnik niż auto ale przebiegu pewien na 100% byc nie moge...
PS. Dzis byłem u chłopa i powiedział, że na kompletny remont to z 4k musze miec :0
Zegary są od tej corsy ale co do silnika nie jestem pewien...
c16se było produkowane od kwietnia '92 czyli u mnie powinien byc e16se... Mam wiec niby młodszy silnik niż auto ale przebiegu pewien na 100% byc nie moge...
PS. Dzis byłem u chłopa i powiedział, że na kompletny remont to z 4k musze miec :0
Może znów corsa...
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Generalnie nie kopci. Tylko na obrotach blizej czerwonego pola, to wtedy owszem. Silnik suchy; jak wszedzie mokra miska ale nic nie kapie. A jednak oleju ubywa=JUHol= pisze:mi chlop za remont z podkreceniem silnika powiedzial 2,5k... generalnie jak sie dowiadywalem to ok 1000-1500 za remont bym zaplacil
@jak ci bierze olej to sprawdz to co arts napisal... uszczelniacze... bo jak nie kopci, to tamtedy tez lubi olej wyoddalac sie
Jesli to uszczelniacze to co sie dzieje z tym olejem ktory przepuszczaja? Dostaje sie do komory spalania? To chyba powinno powodowac kopcenie
Może znów corsa...