[FAQ] Wymiana klocków

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

[FAQ] Wymiana klocków

Post autor: -=m&m=- »

Temat niby prosty i znany ale jak przychodzi co do czego to większośc z nas jedzie do aso.

1) Potrzebne narzedzia:
  • -> Imbus 7

    -> Wkrętak płaski

    -> Pasta-smar zabezpieczająca przed zacieraniem i zapiekaniem

    -> Specjalistyczne narzędzie (stworzone ze starego klocka i śruby )

    ->Trochę samozaparcia
2) Opis czynności

Zdejmujemy zabezpiecznie przy pomocy wkrętaka i odkręcamy zacisk kluczem imbusowym

ObrazekObrazek

Następnie korzystając z wkrętaka delikatnie ściskamy tłoczek

ObrazekObrazek

Po ściśnieciu tłoczka i wysunięciu srub mocujących, zacisk wychodzi z jarzma i możemy zdjąc stare klocki

ObrazekObrazek

Teraz czas na specjalistyczne narzędzie :oko: za pomoca którego ściśniemy tłoczek do końca

ObrazekObrazek

W między czasie małe smarowanko

ObrazekObrazek

Tłoczek ścisnięty, wsadzamy nowe klocki

ObrazekObrazekObrazek

Zakładamy zacisk na jarzmo i skręcamy

ObrazekObrazekObrazek

Zakładamy zabezpiecznie i gotowe :)

Obrazek

przed pierwszym hamowaniem dobrze jest sprawdzić na postoju pedał hamulca :oko:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

dobra robota Mike :)2
Było c14se
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Jeżeli mogę coś dopisać, to w corsie A jest to imbus 10 do odkręcania zacisków.
Obrazek
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

super sprawa !! dzienki za opis :-D
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Respekcior Majki!! Tego nam było trzeba! Zaraz dodam linka do How To.
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

no w końcu załozyłeś ten shitex :-D
napisz jak hamują??
gratuluje dobrej roboty :)2
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
sasiadwroc
Nowy
Posty: 258
Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sasiadwroc »

Staneq pisze:dobra robota Mike :)2
O w mordeczke, a ja wczoraj mialem bardziej zaawansowaną robotę w hamulcach. Niestety nie udokumentowałem tego :(
W każdym bądź razie, gdyby zdarzyło się, że ten ślizg, po którym jeździ jarzmo, a który odkręcacie imbusem, ukręcił się Wam, bo np. był mocno zapieczony, to służę radą jak zrobić w 15 min. żeby wszystko banglało jak należy...
Wczoraj miałem stracha, bo mechanior nie chciał się podjąć, bo za dużo roboty, a w ASO powiedzieli: tak, ale 300 PLN.

Zajęło mi to 15 min. !!! Jedyny koszt to zakup tego ślizgu...niestety oryginał ok. 50 pln za takie gówienko :-?

I po raz kolejny, moja rada: nie wierzcie ślepo we wszystko co mówią Wam mechanicy ! Koniec końcem robią to dla kasy ! Nie znaczy, że się na tym znają.

NIECH ŻYJE FORUM !!! :D
Drobny cwaniak ;)
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Mike fajnie, że to zanotowałeś :) i przekazałeś innym. Jak będziesz się kładł przed zimą pod auto i sprawdzał co wycieka i zalepiał jak możesz też dołącz, będzie ok :)
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
ZEDYO
Nowy
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2004, o 23:07
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Near Oppeln:)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: ZEDYO »

Kawal dobrej roboty Mike!
Ja od siebie wcisne jeszcze piec groszy i dodam tylko, ze wskazane jest by sruby laczace jarzma z zaciskami posmarowac loctite'em przed skreceniem - tak dla pewnosci :oko:
:)17 Real Blue... Corsa Too :)17
Obrazek
Clarion DRX9375R + DPH9300, u-Dimension RM-V41, Xetec G10XLSG, PowerBass 2XL-6C, Eagle Cable MC90 i muzyka gra:)
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Jak mogę coś dodać:

Jak wciskasz tłoczek do końca, to na 99% powinno się odkręcić zbiorniczek i kontrolować poziom płynu, i w razie czego nadmiar wyciągnąć strzykawką.

A może mi ktoś powiedzieć, dlaczego po wymianie klocków pedał hamulca prawie wcale się nie "podniósł" tylko zrobił się jeszcze bardziej miękki?? stare klocki miały po 1-2mm gróbości, także jak zmieniłem na nowe to wydaje mi się, że hamulec powiniec zacząć brać wyżej a tu nic - chyba, że trzeba chwilkę pojeździć żeby się wszystko poukładało??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

PETERS pisze:Jak mogę coś dodać:

Jak wciskasz tłoczek do końca, to na 99% powinno się odkręcić zbiorniczek i kontrolować poziom płynu, i w razie czego nadmiar wyciągnąć strzykawką.

A może mi ktoś powiedzieć, dlaczego po wymianie klocków pedał hamulca prawie wcale się nie "podniósł" tylko zrobił się jeszcze bardziej miękki?? stare klocki miały po 1-2mm gróbości, także jak zmieniłem na nowe to wydaje mi się, że hamulec powiniec zacząć brać wyżej a tu nic - chyba, że trzeba chwilkę pojeździć żeby się wszystko poukładało??
Może układ masz zapowietrzony. A jak długo masz płyn hamulcowy??Pamiętaj że on bardzo lubi wode pochłaniać. :D
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Na 99% nie bo płyn nie ma nawet roku, a odpowietrzany był całkiem niedawno. Ale może to takie moje odczucie, bo stare klocki były maxymalnie starte i deptało się troszeczkę inaczej.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Dwie uwagi i jedno pytanie:

1) Nie powinno sie przekrecic tloczka o 90 stopni w ktoras ze stron, zeby te 2 wypuklosci pchaly rownomiernie klocek.
Obrazek

2) Jak wymienialem u siebie to obylo sie bez specjalistecznego urzadzenia, okazalo sie, ze kciuk wystarczyl, mimo ze wydawalo sie, ze tloczek ani drgnie jednak bez problemu sie wcisna.

Pytanie) Co to jest ta srebrana pasta do gumowych tulejek po ktorych przesuwaja sie sruby.
Napewno nigdy do nich nie pchac pasty miedziowej, bo pozniej to wogole nie chce chodzic.
B x14sz
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Bravo dla tego pana, oby wiecej takich opisow :)2
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Może przyda się faktycznie coniektórym co swapy robią a klocków zmienić nie potrafią :-P :oko:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

co do pierwszego hamowania po zmianie, zanim w ogole sie ruszy to trzeba hamulce "napompowac", zeby klocek "dojechal" do tarczy.

a wlasnie.. co to za pasta/smar, bo ja ostatnim razem jak zmienialem klocki nie odswiezylem slizgu jarzmo/zacisk i teraz nie ma "luzu"..

klocki lapia slabo na poczatku dopoki nie zetra sie te skosne naciecia na brzegach, u mnie bylo to samo, pedal prawie w podloge i dopiero cos lapie..
Obrazek
Awatar użytkownika
Gobo
Nowy
Posty: 473
Rejestracja: 12 wrz 2003, o 13:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Gobo »

:D Bardzo fajny opis :)2 , to co następne w kolejce :oko: .

A pamiętacie jak ktoś pisał że nowe klocki zawsze przypala (ostro hamuje)żeby były lepsze :lol:
Wyginaj śmiało ciało
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

!markos pisze:klocki lapia slabo na poczatku dopoki nie zetra sie te skosne naciecia na brzegach, u mnie bylo to samo, pedal prawie w podloge i dopiero cos lapie..
Chyba właśnie u mnie tak było.

A czy wymiana tarczy, to tylko odkręcenie jednej śrubki, która przytwierdza tarczę do piasty??
Bo z tego co widziałem to tak, zresztą później szpilki pewnie trzymają wszystko razem??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Corstek pisze: 1) Nie powinno sie przekrecic tloczka o 90 stopni w ktoras ze stron, zeby te 2 wypuklosci pchaly rownomiernie klocek.
nie mam zielonego pojecia wydaje mi się że tłoczek jest okrągły i nie ma wiekszego znaczenia, którą część klocka dociska bo i tak jest dociskany równomiernie, a może przez te wyciecia wlatuje powietrze i dodatkowo studzi klocek :grin: (joke):oko:
Pytanie) Co to jest ta srebrana pasta do gumowych tulejek po ktorych przesuwaja sie sruby.
no to teraz zadałes mi pytanie
:lol:

jest odporna na wysokie temperatury (do 1150stopni), umozliwia łatwy montaz i demontaż elementów pracujących w ekstremalnych warunkach. Dział długookresowo i niezwykle skutecznie w połączeniach gwintowanych.
Sa jeszcze 4 linijki do czego może zostać uzyta ale oszczedze wam to :) Najważneijsze jednak to chyba to że nie zawiera ołowiu ani miedzi, jest odpormna na dziąłanie wody :)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

chodzilo nam bardziej o nazwe, a nie opis wlasciwosci :lol:

a tloczek nie jest rowny, ma takie podciecie i rzeczywiscie wpasowuje sie w nie klocek :oko:
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

!markos pisze:a tloczek nie jest rowny, ma takie podciecie i rzeczywiscie wpasowuje sie w nie klocek :oko:
tłoczek rzeczywiście ma takie wcięcia, ale czy obowiązkowo trzeba wpasować w nie klocek?? bo mnie się wydaje że nie!!
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

U mnie to wogole klocek pchaja te bardziej wystajace czesci :lol:

Tez chodzilo mi bardziej o nazwe, a nie o wlasciwosci tego cuda :oko:
B x14sz
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Corstek pisze: Tez chodzilo mi bardziej o nazwe, a nie o wlasciwosci tego cuda :oko:
Obrazek
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”